Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
zondag 2 februari 2020 om 15:12
Het is hier al eventjes stil... gaat alles goed met iedereen en hoe gaat het met de katten? 
Mijne is inmiddels bijna jarig, volgende maand wordt ze alweer drie en ik ben druk bezig om allerlei leuke cadeautjes voor haar te kopen
verder is ze afgelopen week een paar keer ontsnapt uit de tuin en ik kon er maar niet achterkomen hoe... als ik mee naar buiten liep deed ze natuurlijk geen enkele poging te ontsnappen en als ik binnen bleef kon ze zomaar ineens weg zijn. Gister bleef ik voor het raam gluren en zag ik dat mevrouw tegen de tuinpoort opsprong (180 hoog), terwijl we daar al plantenbakken aan hadden gehangen, maar links was nog een kleine opening die blijkbaar net groot genoeg voor haar was. We hebben de bakken maar meteen wat verschoven en goed opgevuld, dus hopelijk lukt het haar nu niet meer
het is echt een kleine Houdini.

Mijne is inmiddels bijna jarig, volgende maand wordt ze alweer drie en ik ben druk bezig om allerlei leuke cadeautjes voor haar te kopen

zondag 2 februari 2020 om 17:11
zondag 2 februari 2020 om 19:51
Ons monster mag ook op bed, ze ligt keurig aan het voeteneind maar als ik s nachts ga plassen gaat ze snel op mijn plek n, liefst net onder mn kussen...is natuurlijk lekker warm ...dan moet ik haar heeeeel voorzichtig oppakken en weer op haar oude plekje liggen. Soms is ze beledigd en gaat dan demonstratief met haar nagels over het laminaat lopen...tak...tak.tak
zondag 2 februari 2020 om 23:10
Hahaha! Ja als ze de wereld willen ontdekken dat vinden ze wel een gaatje om doorheen te glippen! Het regende praktisch de hele dag, dus mijn dames zijn heel even buiten geweest en wilde toen graag weer naar binnen
Ik heb trouwens de voermachine van Cat Mate (ook van de fontijn) besteld en hier nu staan.
Kleine poes had gelijk door dat er brokjes in zitten, maar het apparaat staat wonderbaarlijk nog!
3 tijden ingesteld met elk 1 portie (10 gram brokjes) om te testen hoe het gaat....grote poes heeft nog geen associatie met het geluid en brokjes. Kleine poes rent als een speer naar het bakje zodra het gezoem begint en de brokjes in het bakje vallen
Ik weet dus niet of het hier gaat werken, kleine eet alles op voordat grote poes een kans krijgt. Mijn verbazing was ook supergroot dat grote poes erbij ging zitten kijken hoe kleine poes alles op at, ik had verwacht dat ze dominanter zou zijn en Sansa weg zou jagen. Er kwam wat gebrom uit maar meer ook niet.
Die op chip is wel erg duur en ook niet de reden dat ik de automaat wilde testen. Ik wil hun eetmomenten wat meer over de dag verdelen met kleinere porties. Kleine schrokt nogal en spuugt soms alles er weer uit. Zijn kleinere porties misschien een antwoord? En dan vooral op de dagen dat ik werk, want dan krijgen ze om 6:00, rond 18:00 de hoofdmaaltijd en als ik naar bed ga een paar brokjes voor de nacht.
Dus tja, ik weet het nog niet!

Ik heb trouwens de voermachine van Cat Mate (ook van de fontijn) besteld en hier nu staan.
Kleine poes had gelijk door dat er brokjes in zitten, maar het apparaat staat wonderbaarlijk nog!
3 tijden ingesteld met elk 1 portie (10 gram brokjes) om te testen hoe het gaat....grote poes heeft nog geen associatie met het geluid en brokjes. Kleine poes rent als een speer naar het bakje zodra het gezoem begint en de brokjes in het bakje vallen

Ik weet dus niet of het hier gaat werken, kleine eet alles op voordat grote poes een kans krijgt. Mijn verbazing was ook supergroot dat grote poes erbij ging zitten kijken hoe kleine poes alles op at, ik had verwacht dat ze dominanter zou zijn en Sansa weg zou jagen. Er kwam wat gebrom uit maar meer ook niet.
Die op chip is wel erg duur en ook niet de reden dat ik de automaat wilde testen. Ik wil hun eetmomenten wat meer over de dag verdelen met kleinere porties. Kleine schrokt nogal en spuugt soms alles er weer uit. Zijn kleinere porties misschien een antwoord? En dan vooral op de dagen dat ik werk, want dan krijgen ze om 6:00, rond 18:00 de hoofdmaaltijd en als ik naar bed ga een paar brokjes voor de nacht.
"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 3 februari 2020 om 10:14
Hier zijn de poezen vooral vreselijk lui. Ze liggen het liefst de hele dag op de bank of op bed. Onlangs hebben ze hun oude kattenluikje weer terug in de deur gekregen. Ik had een luikje op chip laten installeren door mijn man, maar ze willen er niet meer door. Na 1,5 maand vind ik het welletjes, maar weer op de oude manier dan. Dus als iemand nog zo'n luikje wil voor een prikkie?

maandag 3 februari 2020 om 10:20
Mijne is totaal niet lui met dit weer maar de hele dag buiten te vinden. Zoals altijd wel eigenlijk. Weer of wind, regen, kou of hitte, mijn kat is altijd drie kwart van de dag buiten en in de echte hete nachten ook.
Hij had laatst gevochten met een voor mij onbekende kater. Behoorlijk ook. Hij mist een hele pluk haar op zijn wang, vlak onder zijn oog en daar zit een behoorlijke kras. Die ontsmet ik nu een paar keer per dag. De haren lagen overal op straat na dat gevecht maar Jaime lijkt op dat ene wondje na geen andere wonden te hebben dus ik vermoed dat die haren niet van hem waren.
Ik heb die kat een keer eerder gezien vorige week en toen was het ook al blazen en ruzie maken met mijn kat.
Ik denk dat het een zwerver is want ik ken alle katten hier uit de buurt. Als ik hem zie ga ik een foto maken en die op de buurtapp zetten, kijken of iemand weet van wie hij is.
Vind het geen fijn idee dat als ik eind van de maand 3 dagen weg ben er een agressieve kat rondloopt die telkens met mijne vecht.
Als mijn kat wel gewond raakt ben ik er dus niet.
Heb jij een kat die Sansa heet Pimpom? Wat leuk. Game of Thrones fan? Ik vind dat echt zo'n leuke naam. Mijne heet ook niet voor niets Jaime, naar Jaime van Game of Thrones.
Ik heb helaas geen ervaring met zo'n voermachine. Lijkt me wel een lastig probleem.
Hij had laatst gevochten met een voor mij onbekende kater. Behoorlijk ook. Hij mist een hele pluk haar op zijn wang, vlak onder zijn oog en daar zit een behoorlijke kras. Die ontsmet ik nu een paar keer per dag. De haren lagen overal op straat na dat gevecht maar Jaime lijkt op dat ene wondje na geen andere wonden te hebben dus ik vermoed dat die haren niet van hem waren.
Ik heb die kat een keer eerder gezien vorige week en toen was het ook al blazen en ruzie maken met mijn kat.
Ik denk dat het een zwerver is want ik ken alle katten hier uit de buurt. Als ik hem zie ga ik een foto maken en die op de buurtapp zetten, kijken of iemand weet van wie hij is.
Vind het geen fijn idee dat als ik eind van de maand 3 dagen weg ben er een agressieve kat rondloopt die telkens met mijne vecht.
Heb jij een kat die Sansa heet Pimpom? Wat leuk. Game of Thrones fan? Ik vind dat echt zo'n leuke naam. Mijne heet ook niet voor niets Jaime, naar Jaime van Game of Thrones.
Ik heb helaas geen ervaring met zo'n voermachine. Lijkt me wel een lastig probleem.
maandag 3 februari 2020 om 10:38
Madrid87 schreef: ↑03-02-2020 10:20Mijne is totaal niet lui met dit weer maar de hele dag buiten te vinden. Zoals altijd wel eigenlijk. Weer of wind, regen, kou of hitte, mijn kat is altijd drie kwart van de dag buiten en in de echte hete nachten ook.
Oh haha! Die naam is er doorheen geglipt

Idd uit Game of Thrones. Kleine poes aka Sansa is een lapje, maar ze heeft een wit 'gezicht' met twee rode delen vacht boven haar ogen alsof ze rood haar heeft. Ik vind haar dus wel lijken op het karakter uit de tv serie

Ik dacht al dat jouw Jaime daar ook zijn naam vandaan had!
maandag 3 februari 2020 om 22:34

dinsdag 4 februari 2020 om 10:29
Haha! Dat is schattig en natuurlijk om 5 uur in de ochtend

dinsdag 4 februari 2020 om 18:23
Mijn jongens zijn ook erg lui haha. De oudste heeft een dikke dubbele vacht en merkt dus niet veel van de regen dus is nog regelmatig een tijdje weg.
De jongste heeft een dunne enkele vacht en raakt helemaal doorweekt! Hij gaat dus alleen naar buiten voor een plasje en na zijn avondeten gaat hij standaard 'een toetje halen' en eet die dan op het terras op. Daarna weer chillen.
Jongste was eerst ook een schrokker met eten, gelukkig niet veel overgeven. Hij was ook agressief met voedsel. Moederpoes was na enkele weken verdwenen en het nestje kreeg verse koemelk met brood. Hij was de kleinste,, ondervoed en veel te licht.
Ik heb de voedselagressie eruit gekregen door telkens bij het natvoer (was best een tijdje, kittenbrokjes waren ook nog niet te doen), steeds dichterbij te komen, hem rustig te laten worden etc tot ik hem kon aanraken en zelfs mijn hand in de bak kon steken.
Hier staan standaard brokken, er wordt alleen geschrokt als we de bak niet vol genoeg hebben gedaan en ze in de nacht zonder komen te zitten (oeps). Mijn katten schrokken juist niet als ze weten dat ze altijd kunnen eten maar dat zal bij iedere kat wel anders zijn.
Voedselagressie is nu alleen nog bij de versgevangen prooien haha. Maar goed, dan zit hij in instinctmodus. Zodra het laatste hapje naar binnen in gewerkt schiet zijn staart weer omhoog, oortjes naar voren, en komt spinnend een kopje geven!
De jongste heeft een dunne enkele vacht en raakt helemaal doorweekt! Hij gaat dus alleen naar buiten voor een plasje en na zijn avondeten gaat hij standaard 'een toetje halen' en eet die dan op het terras op. Daarna weer chillen.
Jongste was eerst ook een schrokker met eten, gelukkig niet veel overgeven. Hij was ook agressief met voedsel. Moederpoes was na enkele weken verdwenen en het nestje kreeg verse koemelk met brood. Hij was de kleinste,, ondervoed en veel te licht.
Ik heb de voedselagressie eruit gekregen door telkens bij het natvoer (was best een tijdje, kittenbrokjes waren ook nog niet te doen), steeds dichterbij te komen, hem rustig te laten worden etc tot ik hem kon aanraken en zelfs mijn hand in de bak kon steken.
Hier staan standaard brokken, er wordt alleen geschrokt als we de bak niet vol genoeg hebben gedaan en ze in de nacht zonder komen te zitten (oeps). Mijn katten schrokken juist niet als ze weten dat ze altijd kunnen eten maar dat zal bij iedere kat wel anders zijn.
Voedselagressie is nu alleen nog bij de versgevangen prooien haha. Maar goed, dan zit hij in instinctmodus. Zodra het laatste hapje naar binnen in gewerkt schiet zijn staart weer omhoog, oortjes naar voren, en komt spinnend een kopje geven!
dinsdag 4 februari 2020 om 20:35
Wij geven 3x per dag eten (6.30, 16.30 en 22.00 uur). En we geven elke kat zijn eigen voerbakje.PimPom schreef: ↑02-02-2020 23:10Ik heb trouwens de voermachine van Cat Mate (ook van de fontijn) besteld en hier nu staan.
3 tijden ingesteld met elk 1 portie (10 gram brokjes) om te testen hoe het gaat....grote poes heeft nog geen associatie met het geluid en brokjes. Kleine poes rent als een speer naar het bakje zodra het gezoem begint en de brokjes in het bakje vallen![]()
Een van onze katten schrokt alles op, ook het eten van onze andere kat, en wordt dan ook zo dik dat ze amper meer kan bewegen. Door het afgepaste voeren blijft ze goed op gewicht en is ze veel actiever. Overgeven doet ze nooit, ook niet als het eten echt naar binnen geschrokt wordt.
We doen haar eten ook in een activity board of een pipolino of ik zit zelf boven aan de trap en gooi de brokjes van de trap af. Ze vindt het nog leuk ook (terwijl het wel een "liever lui dan moe" kat is).

woensdag 5 februari 2020 om 21:20
Vanavond op TV 2doc
Waarom we zo dol zijn op katten
https://www.nu.nl/media/6028675/vanavon ... arrow.html
woensdag 5 februari 2020 om 22:05
donderdag 6 februari 2020 om 18:42
miekemv schreef: ↑05-02-2020 21:20Vanavond op TV 2doc
Oh gemist! Zal eens kijken of ik het terug kan kijken!

donderdag 6 februari 2020 om 19:10
Haha! Ik ben nu 10 minuten in de aflevering en dacht dat het een wat meer wetenschappelijke docu zou zijn...dat is het dus echt niet

De DOA kwam ook in beeld, wat ik heel leuk vond. Ik heb grote poes daar vandaan. Grote poes is zwanger van straat geplukt en bij de DOA gekomen, maar ze heeft dus ook met haar kittens bij een gastgezin gezeten!

donderdag 6 februari 2020 om 19:22
Oh ja, de DOA. Ik moest bijna meehuilen met de grijze poes met witte neus. Man wat kon die kat huilen zeg. Arme scheet.PimPom schreef: ↑06-02-2020 19:10Haha! Ik ben nu 10 minuten in de aflevering en dacht dat het een wat meer wetenschappelijke docu zou zijn...dat is het dus echt niet![]()
De DOA kwam ook in beeld, wat ik heel leuk vond. Ik heb grote poes daar vandaan. Grote poes is zwanger van straat geplukt en bij de DOA gekomen, maar ze heeft dus ook met haar kittens bij een gastgezin gezeten!
zaterdag 8 februari 2020 om 15:30
ik had een stukje gekeken, het donkere kitten nestje
zat te brullen tegen mijn tv
vriend riep meteen : vergeet het maar schat, gebeurt niet je hebt deze al *wees naar poes die naast me lag)
maar als mijn poezenbeest overlijd en ik neem een nieuwe wordt het weer een oudere kat, kitten tijd heb ik al meegemaakt met mijn vorige katten
ik heb een gekke vraag, als katten trillen of bibberen hebben ze het dan koud of is er meer aan de hand?
mijn kat heeft dat wel is vaak zet ik de verwarming hoger.

ik heb een gekke vraag, als katten trillen of bibberen hebben ze het dan koud of is er meer aan de hand?
mijn kat heeft dat wel is vaak zet ik de verwarming hoger.
Relax we're all crazy, it's not a competition
zaterdag 8 februari 2020 om 17:11
Geen idee eigen Rouge.
De zwarte kanjer is nu al bijna een jaar onderdeel van ons gezin en toch merken we bijna dagelijks nog meer vorderingen.
Zo zit hij tegenwoordig steeds vaker bij mijn man op schoot, laat zich soms oppakken en blijft rustig zitten als ik de föhn aandoe.
De rode dame ligt vaak op mijn schoot en regelmatig komt de zwarte kanjer er dan bij zitten.
Ik overweeg nog eens een update te sturen naar het asiel nu het jaar om is, alleen geen idee of ze daar nu nog op zitten te wachten. Als iedereen dat doet zijn ze hele dagen bezig met lezen.
De zwarte kanjer is nu al bijna een jaar onderdeel van ons gezin en toch merken we bijna dagelijks nog meer vorderingen.
Zo zit hij tegenwoordig steeds vaker bij mijn man op schoot, laat zich soms oppakken en blijft rustig zitten als ik de föhn aandoe.
De rode dame ligt vaak op mijn schoot en regelmatig komt de zwarte kanjer er dan bij zitten.
Ik overweeg nog eens een update te sturen naar het asiel nu het jaar om is, alleen geen idee of ze daar nu nog op zitten te wachten. Als iedereen dat doet zijn ze hele dagen bezig met lezen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben