Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
Alle reacties Link kopieren
En wat een mooie poezen Ainne!
Ik :heart: lapjes!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
mijn beste vriend heeft een maine coon, zo'n lieverd en hij is dol op mijn haar... :-? gaat er liefst aan snuffelen en knabbelen. als we dan zomers in de tuin zitten lijkt het alsof er een kleine tijger naast ons zit :hihi:

mijn kat is toevallig een halve ras kat maar er zit meer in, mocht ik ooit een andere kat nemen dan wordt sowiso een oudere kat. heb nu ook een oudjedie denkt dat hij 4 is
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
19-02-2020 20:20
mijn kat is toevallig een halve ras kat maar er zit meer in, mocht ik ooit een andere kat nemen dan wordt sowiso een oudere kat. heb nu ook een oudjedie denkt dat hij 4 is
Dat zou ik ook zo graag willen, oude(re) of zieke katten adopteren. Dat gaat helaas op dit moment om meerdere redenen niet, maar wie weet... ooit. Vind het in ieder geval heel tof als mensen dat doen. Iemand die ik ken heeft pas nog een 14jarig poesje uit het asiel gehaald, zo mooi! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind raskatten en dan vooral Maine Coons echt geweldig, het zijn halve leeuwen soms, maar ik heb altijd alleen maar asielkatten gehad.

Onze vorige kat is vorig jaar mei doodgereden helaas. Beestje was gek op buiten zijn en we wonen in een rustige wijk, maar helaas dus toch mis gegaan. Tot nu toe hebben we deze twee binnen gehouden, kattenluik zit op slot. Ik weet nog niet hoe we dat van de zomer gaan doen, als de achterdeur vaker open is. Maar ik durf vooral Luna echt niet naar buiten te doen omdat het zo'n schuw ding is en ze is nog niet eens gechipt (ik durf haar een dierenarts nog niet aan te doen).

Ik zou de achtertuin wel af willen zetten maar weet niet zo goed hoe, want we hebben ook wat platte daken waar ze vanuit het badkamerraam zo op kunnen (dat gebruikte de vorige kat altijd als haar tweede kattenluik).
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
20-02-2020 10:36
Ik zou de achtertuin wel af willen zetten maar weet niet zo goed hoe, want we hebben ook wat platte daken waar ze vanuit het badkamerraam zo op kunnen (dat gebruikte de vorige kat altijd als haar tweede kattenluik).
Behalve de tuin helemaal afzetten zou je ook een kattenren kunnen doen.

Ik zou dat graag op ons balkon willen, maar de prijs is niet leuk.
Nu neem ik de katten mee naar buiten in een tuigje.
Een van de twee is ook erg schrikachtig en sprint regelmatig weer richting de achterdeur. Hij vindt buiten leuk, maar tegelijk is hij buiten ook bang voor van alles en nog wat.
Alle reacties Link kopieren
parachutes schreef:
19-02-2020 22:40
Dat zou ik ook zo graag willen, oude(re) of zieke katten adopteren. Dat gaat helaas op dit moment om meerdere redenen niet, maar wie weet... ooit. Vind het in ieder geval heel tof als mensen dat doen. Iemand die ik ken heeft pas nog een 14jarig poesje uit het asiel gehaald, zo mooi! :heart:
natuurlijk oudjes verdienen ook een kans, heb liever een oudje dan een kitten (been there done that :hihi: ) ik zou graag een nog een kat erbij willen maar dat duld mijn opaatje niet :hihi: hij is nogal jaloers :bonk:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Mijn kat lijkt vandaag op mij. Hij weigert naar buiten te gaan met deze regen 😂
pascha11 schreef:
26-02-2020 00:01
Mijn kat lijkt vandaag op mij. Hij weigert naar buiten te gaan met deze regen 😂
Ik ben een paar dagen vrij en ben de hele tijd bezig met de deur open doen voor ze. Zie je een verwilderde blik voor het raam....
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, het is ook zo kooooud!

Ik heb een rare momenteel, ben benieuwd of jullie dit herkennen/wat jullie ervan denken.

Sinds een paar dagen wordt er hier veel geworsteld. Dan ligt er een op de bank/bed en de ander springt er dan bovenop en legt haar slachtoffer in de houdgreep, letterlijk voorpoten om de nek. Dan gaat de kat onderop heel hard met de achterpoten trappen als een konijn, tot ze loslaat en weggaat. En 30 seconden later springt ze er weer bovenop.
De ene keer is de een het slachtoffer en de andere keer de ander. En het gebeurt allemaal in volkomen stilte. Er wordt niet geblazen, niet gegromd. Staarten zwiepen wel heel hard.
Ik kan er maar niet achterkomen of het spelen of vechten is. Het ziet er niet heel gezellig uit zeg maar en heb ook de neiging om ze uit elkaar te halen, maar misschien is het wel een heel raar spelletje?

We hebben de laatste kat pas 3 maanden en ze slapen nog niet tegen elkaar aan, maar ze liggen wel samen op het bed en vinden het leuk om de trap samen op en af te racen. Zou dit een stap naar samen spelen zijn? Of toch gewoon kijken wie het dominantste is?
@Ainne, het is spelen maar ze kunnen daar soms in doorschieten. Bijvoorbeeld als ze als kitten te vroeg bij de moeder weg zijn en geen rem aanleren, jonge katten die een tijdje alleen hebben gewoond. En soms zijn het gewoon krachtmetingen ingebed in het spel want instincten zijn gereduceerd maar ze zijn er nog wel.
Naast de dameskatten heb ik twee nog vrij jonge jongenskatten, dikke vrienden zijn het en ook dat heftige worstelen. Soms bijt de een hard in de nek van de ander alsof hij wil dekken, het worstelen roept dan weer een ander instinct op.

Volgens mij gaat het bij jouw katten net zo.
Alle reacties Link kopieren
pascha11 schreef:
26-02-2020 00:01
Mijn kat lijkt vandaag op mij. Hij weigert naar buiten te gaan met deze regen 😂

Haha! Staan bij de deur te mekkeren, ik deur open doen, poezen zien dat het regent....toch maar niet naar buiten. Herhaal meerdere keren per dag :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Dank je Mieke. Ik heb ze gisteren meerdere keren uit elkaar gehaald, maar laat het nu maar op zijn beloop dan. Rare beesten. Wie weet vallen ze opeens in elkaars armen in slaap!

Ik vind dit net ook: https://www.wikihow.pet/Know-if-Cats-Ar ... r-Fighting dus klopt wel dan.
ainne schreef:
26-02-2020 11:34
Dank je Mieke. Ik heb ze gisteren meerdere keren uit elkaar gehaald, maar laat het nu maar op zijn beloop dan. Rare beesten. Wie weet vallen ze opeens in elkaars armen in slaap!

Ik vind dit net ook: https://www.wikihow.pet/Know-if-Cats-Ar ... r-Fighting dus klopt wel dan.
Ik haal de mijne ook wel eens uit elkaar hoor als het te gortig wordt.
Ik ook. Het koppel hier is waarschijnlijk hoogbejaard en duikt ook af en toe op elkaar. Allemaal leuk en wel, maar niet om half drie 's nachts.
Hier ook twee jonge katers en die worstelen wat af, maar ze zijn dikke vrienden ondertussen. Heeft een tijdje geduurd, maar heel leuk om te zien!

Al moet het wel hoe de oudste het wil. Alleen hij mag beginnen en hij geeft aan wanneer het stopt. Als jongste begint vind hij dat niet cool.

Ze 'worstelen' hier echt wel een paar keer per dag, en gaan ook vaak samen op pad en patrouilleren dan door de buurt.
Marquise schreef:
26-02-2020 13:18
Ik ook. Het koppel hier is waarschijnlijk hoogbejaard en duikt ook af en toe op elkaar. Allemaal leuk en wel, maar niet om half drie 's nachts.
Nee, zeker niet.
GreenLadyFern schreef:
26-02-2020 13:30
Hier ook twee jonge katers en die worstelen wat af, maar ze zijn dikke vrienden ondertussen. Heeft een tijdje geduurd, maar heel leuk om te zien!

Al moet het wel hoe de oudste het wil. Alleen hij mag beginnen en hij geeft aan wanneer het stopt. Als jongste begint vind hij dat niet cool.

Ze 'worstelen' hier echt wel een paar keer per dag, en gaan ook vaak samen op pad en patrouilleren dan door de buurt.
Bij mij is de oudere kater zachtaardige en toleranter. De jongste is vaak echt niet fijn voor de dames en hij heeft lange tijd de oudste kater weggeduwd bij zijn eten. De hond is wel weer erg op hem gesteld in tegenstelling tot de rest, volgens mij omdat hij brutaler is.
Alle reacties Link kopieren
Ah goed, ben gerust gesteld. En ik bedenk me nu ook, het heeft geen enkele zin om ze uit elkaar te halen, overdag zijn ze ook alleen thuis.
En toevallig, niet dus, liggen er de laatste tijd flinke vlokken haar op het bed, dus dat zal wel van de worstelpartijen overdag zijn dan!
Calamitycat hoe gaat het, we missen je hier.
Zag net dat mijn kat een bultje(verdikking) heeft op zijn onderlip. Hij eet zijn brokjes wel goed. Heb gegoogled en daar komen verschillende dingen uit. Hou t maar in de gaten en anders maar even naar dierenarts. Een van jullie hier ervaring mee?
pascha11 schreef:
27-02-2020 17:12
Zag net dat mijn kat een bultje(verdikking) heeft op zijn onderlip. Hij eet zijn brokjes wel goed. Heb gegoogled en daar komen verschillende dingen uit. Hou t maar in de gaten en anders maar even naar dierenarts. Een van jullie hier ervaring mee?
Mijn Mopje had het (leeft niet meer) en zij had dit;

https://www.dierendokters.com/katten/zi ... -granuloom

Mopje is ooit komen aanlopen en had altijd van alles.
Awwwwww de jongste (bijna 2 jaar) heeft net voor het eerst zijn achterste gewassen!
Rare post maar ik ben zo blij en trots. Opgegroeid zonder moeder na een paar weken. En sinds hij maatjes is met de oudste leert hij steeds beter te wassen, zo mooi om te zien!
Het lijkt erop dat mens-op-kat schoonmaaksessies in het verleden liggen ;)
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
28-02-2020 07:50
Awwwwww de jongste (bijna 2 jaar) heeft net voor het eerst zijn achterste gewassen!
Rare post maar ik ben zo blij en trots. Opgegroeid zonder moeder na een paar weken. En sinds hij maatjes is met de oudste leert hij steeds beter te wassen, zo mooi om te zien!
Het lijkt erop dat mens-op-kat schoonmaaksessies in het verleden liggen ;)
Bijzonder hoe dat gaat, net als bij kinderen, die hun ouders nadoen en zo leren :)
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik stel mijn vraag hier maar. Voordat mensen boos worden: ja we zijn naar de dierenarts geweest vanmorgen.

Onze poes is maandag gecastreerd. Ging allemaal goed alleen is ze op de krabpaal gesprongen gisteravond. Ze gleed weg waardoor haar buik tegen de rand kwam. Kwam allemaal rommel uit dus meteen die spoed dierenarts gebeld. Deze hebben wij foto's gestuurd en ze gaf aan dat we nog wel konden wachten tot de ochtend. Nou vanmorgen direct naar de da gegaan. Wondje is gelukkig niet open. Ze denken op een ontsteking. We hebben antibiotica gehad en we moeten het 2x daags schoonmaken.

Maar er blijft zoveel troep uit komen. En ik merk dat ik niet gerust ben. Herkenbaar voor anderen??
Is niet herkenbaar voor mij. Wat vervelend. Maar de dierenarts heeft advies gegeven. Volg dat op en houd t in de gaten. Anders weer terug. En even de krabpaal weg zetten. Heel veel beterschap.

Ik moet morgen ook naar dierenarts. De bult op de lip laten controleren. Hoop dat t meevalt. En dat hij geen problemen met tanden heeft......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven