Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 3 maart 2020 om 06:49
Advies gevraagd.
Net vond ik een drol bij de achterdeur/kattenluik, op de deurmat binnen. Ik heb zelf twee katten die vrij naar buiten gaan, en aangezien de kattenbak niet meer gebruikt werd is die al geruime tijd weg.
Ik heb al vaker drollen gevonden in de tuin, niet in de border, maar op het gazon, op het terras... voor zover ik weet niet van mijn eigen katten, die gaan regelmatig in de border 'zitten'. Ik heb goed contact met de buren en van hen nooit klachten gehad.
Mijn vermoeden was dat een grote kater hier in de buurt dit deed. Toen we hier net kwamen wonen een paar jaar geleden zat deze vaak bij ons in de tuin, toen we onze kat nog niet buiten lieten. Ik zie hem nog regelmatig en het is dan ook mot met een van onze katers. Ik denk dat die kater uit een soort van territoriale drift zijn ontlasting zo open en bloot laat liggen.
We hebben een luik met chipherkenning, die gaan we dus ook maar weer instellen voor het geval dat die brutale kater het heeft gedaan. Maar goed, misschien is het een van mijn eigen katten geweest?
Eentje is er nu thuis en reageert niet gek op de geur (heb het opgeruimd hoor, maar als ik het nog ruik moet hij het ook ruiken). De ander is nog niet thuis.
Tips? Waar moet ik naar kijken?
Ik wil eerlijk gezegd ook liever niet het chipslot gebruiken aangezien er dan toch een vertraging op zit. En ze dus regelmatig ruzie hebben met die kater. Maar poep van een vreemde in huis doet ook niks voor het gevoel van veiligheid van de katten, (en ik vind het ook niet tof).
Ik weet nog steeds niet van wie die kat is, hij rent ook altijd weg als ik eraan kom dus ik weet ook niet of hij gecastreerd is.
Net vond ik een drol bij de achterdeur/kattenluik, op de deurmat binnen. Ik heb zelf twee katten die vrij naar buiten gaan, en aangezien de kattenbak niet meer gebruikt werd is die al geruime tijd weg.
Ik heb al vaker drollen gevonden in de tuin, niet in de border, maar op het gazon, op het terras... voor zover ik weet niet van mijn eigen katten, die gaan regelmatig in de border 'zitten'. Ik heb goed contact met de buren en van hen nooit klachten gehad.
Mijn vermoeden was dat een grote kater hier in de buurt dit deed. Toen we hier net kwamen wonen een paar jaar geleden zat deze vaak bij ons in de tuin, toen we onze kat nog niet buiten lieten. Ik zie hem nog regelmatig en het is dan ook mot met een van onze katers. Ik denk dat die kater uit een soort van territoriale drift zijn ontlasting zo open en bloot laat liggen.
We hebben een luik met chipherkenning, die gaan we dus ook maar weer instellen voor het geval dat die brutale kater het heeft gedaan. Maar goed, misschien is het een van mijn eigen katten geweest?
Eentje is er nu thuis en reageert niet gek op de geur (heb het opgeruimd hoor, maar als ik het nog ruik moet hij het ook ruiken). De ander is nog niet thuis.
Tips? Waar moet ik naar kijken?
Ik wil eerlijk gezegd ook liever niet het chipslot gebruiken aangezien er dan toch een vertraging op zit. En ze dus regelmatig ruzie hebben met die kater. Maar poep van een vreemde in huis doet ook niks voor het gevoel van veiligheid van de katten, (en ik vind het ook niet tof).
Ik weet nog steeds niet van wie die kat is, hij rent ook altijd weg als ik eraan kom dus ik weet ook niet of hij gecastreerd is.

dinsdag 3 maart 2020 om 16:40
Ja dat weet ik dus niet. Ik heb mijn eigen katten nog nooit een drol open en bloot laten liggen buiten, of buiten de katten bak. Er is dus wel een andere kat in de buurt die regelmatig hier drollen op het terras achter laat, en vraag me nu dus af of hij naar binnen is gekomen (lag net bij het kattenluik).
Ik merk ook niks geks aan de katten, ze zijn hun gezellige zelf..

dinsdag 3 maart 2020 om 16:46
Voor een vreemde kat binnen poepen heb ik nog nooit gezien. Wel eens gehad dat een buurkat nodig moest en snel bij mij op de bak ging. Ook niet blij mee, maar wel netjes.GreenLadyFern schreef: ↑03-03-2020 16:40Ja dat weet ik dus niet. Ik heb mijn eigen katten nog nooit een drol open en bloot laten liggen buiten, of buiten de katten bak. Er is dus wel een andere kat in de buurt die regelmatig hier drollen op het terras achter laat, en vraag me nu dus af of hij naar binnen is gekomen (lag net bij het kattenluik).
Ik merk ook niks geks aan de katten, ze zijn hun gezellige zelf..
Het heeft veel en hard geregend wellicht toch geen zin om naar buiten te gaan of hoge nood hebben en niet naar buiten kunnen omdat je dan een pak slaag krijgt van een ongecastreerde kater lijken me waarschijnlijker.
Om het echt zeker te weten moet je al bijna een camera ophangen.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 03-03-2020 19:23
Reden: Auto correct
Reden: Auto correct
0.11% gewijzigd
dinsdag 3 maart 2020 om 19:21
Ja ging wel hoor. Had nog best veel te doen qua voorbereidingen thuis (kan natuurlijk een tijdje niet heel veel meer doen dus alles moest even schoon en opgeruimd) maar dat was een goede afleiding, de dag is voorbij gevlogen. Nu slaan de zenuwen wel een beetje toe maar morgen om deze tijd is het gelukkig achter de rug. Moet me om half tien melden in het ziekenhuis morgen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 3 maart 2020 om 19:28
Kan je het huis in alle rust achterlaten. Ja begrijpelijk dat de zenuwen toeslaan, het is niet niks.Calamitycat schreef: ↑03-03-2020 19:21Ja ging wel hoor. Had nog best veel te doen qua voorbereidingen thuis (kan natuurlijk een tijdje niet heel veel meer doen dus alles moest even schoon en opgeruimd) maar dat was een goede afleiding, de dag is voorbij gevlogen. Nu slaan de zenuwen wel een beetje toe maar morgen om deze tijd is het gelukkig achter de rug. Moet me om half tien melden in het ziekenhuis morgen.
Zal aan je denken

dinsdag 3 maart 2020 om 20:26
Och jee calamitycat, wat naar maar toch ook bijzonder wat er de afgelopen periode allemaal op je af is gekomen en wat er nog gaat komen.
Heel heel veel sterkte morgen en de komende periode zeker ook met het wachten op de uiteindelijke uitslag.
Ook voor mij geld, woon je in de buurt en heb je toch nog wat ondersteuning nodig schroom je niet om hulp aan mij te vragen.
Heel heel veel sterkte morgen en de komende periode zeker ook met het wachten op de uiteindelijke uitslag.
Ook voor mij geld, woon je in de buurt en heb je toch nog wat ondersteuning nodig schroom je niet om hulp aan mij te vragen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 3 maart 2020 om 20:35
Ik ben een paar nachten weggeweest en toen hebben de katten hun kans schoon gezien. Sinds ik terug ben slapen ze niet meer zoals altijd aan mijn voeteneinde in bed maar in het midden van mijn kant.
Ik word wakker omdat ik merk dat mijn benen buiten het bed liggen. De eerste keren was het alleen de rode dame maar vannacht/vanochtend was de zwarte kanjer voor het gemak er ook maar bij gaan liggen.
Mijn man zegt dat ik ze gewoon zachtjes weg moet duwen/schoppen zodat ze weten dat ze weer gewoon aan het voeteinde moeten gaan liggen.
Wat vinden jullie? Ik heb er wel last van, slaap minder vast en ben vroeg wakker.
Verder ligt de rode dame graag op mijn plek op de bank. Soms ga ik op het puntje van de bank zitten maar als ik het wel even welletjes vind verschuif ik haar een stukje. Dit had ik dus vanmiddag ook gedaan maar ze reageerde helemaal niet. Normaal komt er bij zoiets een klein protesterend mauwtje maar nu totale stilte. Ik keek naar haar en zag haar ook niet ademen.
Ik geef een aai over haar bolletje iets waar ze altijd op reageert en nu helemaal niets! Ik voelde paniek opkomen en riep haar naam wederom geen reactie. Ik aai nog eens weer helemaal niks. Net op het moment dat ik echt echt bang was dat ik haar onbewust toch geplet had deed ze haar ogen open.
Ze keek me aan, mauwde alsnog protesterend en liep zo naar een ander deel van de bank.
Wat een schrik voor mij zeg! Ben sowieso toch al heel angstig dat er iets gebeurd met mijn dierbare door ervaringen in het verleden maar dat heb ik ook voor onze katten.
En de rode dame was volgens mij alleen maar beledigd dat ik haar schoonheidsslaapje zo ruw heb verstoort.
Ik word wakker omdat ik merk dat mijn benen buiten het bed liggen. De eerste keren was het alleen de rode dame maar vannacht/vanochtend was de zwarte kanjer voor het gemak er ook maar bij gaan liggen.
Mijn man zegt dat ik ze gewoon zachtjes weg moet duwen/schoppen zodat ze weten dat ze weer gewoon aan het voeteinde moeten gaan liggen.
Wat vinden jullie? Ik heb er wel last van, slaap minder vast en ben vroeg wakker.
Verder ligt de rode dame graag op mijn plek op de bank. Soms ga ik op het puntje van de bank zitten maar als ik het wel even welletjes vind verschuif ik haar een stukje. Dit had ik dus vanmiddag ook gedaan maar ze reageerde helemaal niet. Normaal komt er bij zoiets een klein protesterend mauwtje maar nu totale stilte. Ik keek naar haar en zag haar ook niet ademen.
Ik geef een aai over haar bolletje iets waar ze altijd op reageert en nu helemaal niets! Ik voelde paniek opkomen en riep haar naam wederom geen reactie. Ik aai nog eens weer helemaal niks. Net op het moment dat ik echt echt bang was dat ik haar onbewust toch geplet had deed ze haar ogen open.
Ze keek me aan, mauwde alsnog protesterend en liep zo naar een ander deel van de bank.
Wat een schrik voor mij zeg! Ben sowieso toch al heel angstig dat er iets gebeurd met mijn dierbare door ervaringen in het verleden maar dat heb ik ook voor onze katten.
En de rode dame was volgens mij alleen maar beledigd dat ik haar schoonheidsslaapje zo ruw heb verstoort.

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

dinsdag 3 maart 2020 om 21:00
Ik zou het heel bijzonder vinden als mijn club alleen op het voeteneind zou liggen. Dus eigenlijk geen idee, kwestie van uitproberen. In de andere situatie was de poes in kwestie in een erg diepe slaap. Ik heb ook wel eens een aanval van bezorgdheid. Bijvoorbeeld toen een van de Witjes geen eten wilde en ook nog moest spugen. Had ik de dag er voor andere brokjes gekocht waarvan ik denk dat hij daar niet tegen kan. Zo sneu, ging hij ook met een beetje verwrongen koppie tegen de verwarming aan liggen. Hij had er echt last van.
dinsdag 3 maart 2020 om 21:15
@calamitycat heel veel sterkte
@Ibi, gewoon doen, vriend gaat altijd veel later dan mij naar bed, en vaak ligt poes dan op zijn kant of op zijn kussen. vriend haalt hem weg of duwt hem een stukje opzij.
poes ligt de laatste tijd graag op de ruglening van de bank en vriend was aan het bellen en dan moet hij altijd op de meeste rare manieren op de bank gaan liggen of zitten ... en poes keek hem aan..: als blikken konden doden
met andere woorden wat doe je op MIJN bank human

@Ibi, gewoon doen, vriend gaat altijd veel later dan mij naar bed, en vaak ligt poes dan op zijn kant of op zijn kussen. vriend haalt hem weg of duwt hem een stukje opzij.
poes ligt de laatste tijd graag op de ruglening van de bank en vriend was aan het bellen en dan moet hij altijd op de meeste rare manieren op de bank gaan liggen of zitten ... en poes keek hem aan..: als blikken konden doden

Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 3 maart 2020 om 21:24
CC, inderdaad niet zo gek dat de zenuwen inmiddels toeslaan, hoor. Fijn dat je thuis alles in- en op orde hebt, dan hoef je daar even niet meer aan te denken. Ik ga voor je duimen morgen
zet ‘m op!
IBI, ik zou ze gewoon aan de kant duwen, zeker als je er last van hebt en er minder goed door slaapt. Dan gaan ze maar lekker weer aan je voeteneinde liggen!
Ik zou trouwens ook schrikken als ik mijn kat niet wakker zou krijgen - heb het ook eens gehad. We lagen samen op bed, ik wilde gaan slapen en dan moet zij naar beneden, maar ze werd niet wakker toen ik uit bed stapte (terwijl ze op mijn benen lag) en ook niet toen ik haar naam noemde en haar zacht aantikte. Heb haar uiteindelijk zachtjes door elkaar moeten schudden (was toen ook al in paniek) voordat ze wakker werd, zo diep in slaap was ze. Schrok me helemaal kapot. Daarna is dat gelukkig nooit meer gebeurd haha.

IBI, ik zou ze gewoon aan de kant duwen, zeker als je er last van hebt en er minder goed door slaapt. Dan gaan ze maar lekker weer aan je voeteneinde liggen!
Ik zou trouwens ook schrikken als ik mijn kat niet wakker zou krijgen - heb het ook eens gehad. We lagen samen op bed, ik wilde gaan slapen en dan moet zij naar beneden, maar ze werd niet wakker toen ik uit bed stapte (terwijl ze op mijn benen lag) en ook niet toen ik haar naam noemde en haar zacht aantikte. Heb haar uiteindelijk zachtjes door elkaar moeten schudden (was toen ook al in paniek) voordat ze wakker werd, zo diep in slaap was ze. Schrok me helemaal kapot. Daarna is dat gelukkig nooit meer gebeurd haha.
woensdag 4 maart 2020 om 08:44

woensdag 4 maart 2020 om 09:45
Eng is dat he? Ik had dat vanochtend ook. Was 2,5 dag weggeweest naar Disney met mijn moeder en werd genegeerd door mijn kat toen ik thuis kwam. Vanochtend toen ik wakker werd lag hij als de dood te slapen in zijn mandje. Nu had hij geen water staan gisteren en dronk hij als een gek toen ik thuis kwam ( buren zijn zeker vergeten hem water te geven ) dus ja toen hij niet wakker werd kneep ik hem wel even. Ik ga ze echt niet meer voor hem laten zorgen. Vorige keer had hij geen voer, nu weer geen water. Er zat nu wel zat voer in zijn bak maar niets aan water dus.
Hij zag er wel goed uit verder maar ik ben toch blij dat we al gisteren thuis kwamen en niet vandaag zoals gepland.
Volgende keer als ik weg ga gaat hij maar naar een pension of de dierenarts ofzo.
Hij leek me totaal niet gemist te hebben trouwens, ik was al bijna beledigd.

CC, heel veel sterkte vandaag, ik ga voor je duimen dat alles helemaal goed verloopt.

Ibi, ik zou je kat gewoon opzij duwen hoor als je er last van hebt. Je eigen nachtrust is ook wat waard toch?

woensdag 4 maart 2020 om 17:13
Fijn dat je dat je het hebt uitgezocht!
Weet ik gelijk waarom onze kat de kattendame lastig valt.
Op dit moment staan ze naar elkaar te blazen op de overloop, terwijl ze normaal vriendjes zijn en samen op de bank liggen te tukken.