Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
woensdag 4 maart 2020 om 23:29
Ow ha grappig ik merk niks aan onze zwarte kanjer.
Wel een andere ontwikkeling. Onze zwarte kanjer is inmiddels hier alweer een jaar. Waar hij aan het begin alleen maar onder een bureau zat met zijn koppie richting de muur bloeit hij nog steeds meer op.
Afgelopen weken zat hij al een paar keer op de schoot van mijn man en vanavond heeft hij ruim een uur op mijn schoot gelegen!
Wat geweldig dat hij nog steeds meer vertrouwen in ons krijgt. Het is echt ongelofelijk waar wij zijn is hij en meestal de rode dame ook. We zijn echt een soort vier eenheid hier in huis!
Ga trouwens ze toch maar voorzichtig bewegen naar terug aan voeteneinde ben steeds zo moe als ik wakker wordt.
Wel een andere ontwikkeling. Onze zwarte kanjer is inmiddels hier alweer een jaar. Waar hij aan het begin alleen maar onder een bureau zat met zijn koppie richting de muur bloeit hij nog steeds meer op.
Afgelopen weken zat hij al een paar keer op de schoot van mijn man en vanavond heeft hij ruim een uur op mijn schoot gelegen!
Wat geweldig dat hij nog steeds meer vertrouwen in ons krijgt. Het is echt ongelofelijk waar wij zijn is hij en meestal de rode dame ook. We zijn echt een soort vier eenheid hier in huis!
Ga trouwens ze toch maar voorzichtig bewegen naar terug aan voeteneinde ben steeds zo moe als ik wakker wordt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 5 maart 2020 om 10:05
Ah heerlijk is dat IBI! Wij hadden hetzelfde met onze Luna, we hebben haar sinds december en we mochten in eerste instantie niet eens naar haar kijken. En afgelopen zaterdagochtend stond ze ineens bovenop me in bed en wilde ze flink aangehaald worden. En ze is he-le-maal verliefd op onze 12-jarige dochter, die kan nog niet gaan zitten op bed of poes komt erbij zitten. Zó fijn dat ze eindelijk dat vertrouwen krijgt.
Ik heb trouwens een geweldige foto van haar en ook van ze samen. Had hier ergens op het forum over een kattenapp (!) gelezen. Nou dat was groot success!
https://imgur.com/j5mbtRw
https://imgur.com/UFmw3WZ
Ik heb trouwens een geweldige foto van haar en ook van ze samen. Had hier ergens op het forum over een kattenapp (!) gelezen. Nou dat was groot success!
https://imgur.com/j5mbtRw
https://imgur.com/UFmw3WZ
donderdag 5 maart 2020 om 14:08
Ik heb sinds 2008 altijd katten gehad, heerlijk. Eerst een oudere kat (overleden op 16 jarige leeftijd) en een kitten. 6 Jaar later kwam daar een kitten bij. Helaas was ons eerste kitten in 2018 (toen dus 10 jaar) plotseling overleden. Een schok voor ons allemaal, ook voor onze inmiddels oudste kat, het waren echt maatjes geworden. Hij is ruim een jaar alleen geweest en nu sinds vorig jaar november 2 kittens erbij, uit verschillende nestjes en op dezelfde dag bij ons gekomen. Het is iedere dag genieten van het stel
. En ook met de oudere kat gaat dat goed (onze oudste kat nu is 5,5 jaar). Volgende week worden de kittens gecastreerd en gechipt. En dan in de lente maar eens kijken of ze naar buiten willen

donderdag 5 maart 2020 om 18:30
Waaraan is je kat van 10 overleden? Of was er geen bekende oorzaak? Mijn kat wordt ook al ouder nu. En vraag me af wat ik kan doen voor hem om alles zo fijn mogelijk te houden voor hem. Heb begrepen dat ik hem jaarlijks kan laten controleren door dierenarts en speciaal voor aanschaffen voor senioren mocht dat nodig zijn. Wat zijn jullie tips?5x5 schreef: ↑05-03-2020 14:08Ik heb sinds 2008 altijd katten gehad, heerlijk. Eerst een oudere kat (overleden op 16 jarige leeftijd) en een kitten. 6 Jaar later kwam daar een kitten bij. Helaas was ons eerste kitten in 2018 (toen dus 10 jaar) plotseling overleden. Een schok voor ons allemaal, ook voor onze inmiddels oudste kat, het waren echt maatjes geworden. Hij is ruim een jaar alleen geweest en nu sinds vorig jaar november 2 kittens erbij, uit verschillende nestjes en op dezelfde dag bij ons gekomen. Het is iedere dag genieten van het stel. En ook met de oudere kat gaat dat goed (onze oudste kat nu is 5,5 jaar). Volgende week worden de kittens gecastreerd en gechipt. En dan in de lente maar eens kijken of ze naar buiten willen
![]()

donderdag 5 maart 2020 om 19:09
Ik heb best al wel wat oude katten gehad en nu heb ik weer eentje in huis van circa 15, ze is denk ik wel een blijvertje want 144 heeft blijkbaar iets anders te doen. Ik moet daar ook weer over nadenken wat in haar geval verstandig is. Net als de voormalige oudjes drinkt ze graag lactosevrije melk, dat is goed want oude katten moeten veel drinken. Ze kreeg seniorenvoer maar ze eet het niet graag en ze krijgt nou weer hetzelfde als de rest.pascha11 schreef: ↑05-03-2020 18:30Waaraan is je kat van 10 overleden? Of was er geen bekende oorzaak? Mijn kat wordt ook al ouder nu. En vraag me af wat ik kan doen voor hem om alles zo fijn mogelijk te houden voor hem. Heb begrepen dat ik hem jaarlijks kan laten controleren door dierenarts en speciaal voor aanschaffen voor senioren mocht dat nodig zijn. Wat zijn jullie tips?
Een seniorencheck is een keer per jaar geloof ik maar dat doe ik niet altijd.

vrijdag 6 maart 2020 om 12:40
Ik ben weer thuis
Woensdag eind van de middag mocht ik weg uit het ziekenhuis en mijn vriendin heeft me gisterenmiddag weer thuisgebracht. De pijn is nu redelijk te doen met een bergje paracetamol, wel voel ik me nog slapjes en wazig van de narcose.
Natuurlijk wel heel blij dat het achter de rug is.
Nog een paar spannende dagen te gaan tot de uitslag aanstaande woensdag en in het gunstigste geval is het hiermee 'klaar' en blijft het voorlopig bij driemaandelijkse controles. Dat voelt nog wel als niet echt klaar maar goed, ik ben allang blij dat het goed in de gaten wordt gehouden.

Nog een paar spannende dagen te gaan tot de uitslag aanstaande woensdag en in het gunstigste geval is het hiermee 'klaar' en blijft het voorlopig bij driemaandelijkse controles. Dat voelt nog wel als niet echt klaar maar goed, ik ben allang blij dat het goed in de gaten wordt gehouden.

vrijdag 6 maart 2020 om 12:47
Fijn dat je weer thuis bent, hopelijk komt het zo weer goed. Mijn lunchtijd zit er op, tot later.Calamitycat schreef: ↑06-03-2020 12:40Ik ben weer thuisWoensdag eind van de middag mocht ik weg uit het ziekenhuis en mijn vriendin heeft me gisterenmiddag weer thuisgebracht. De pijn is nu redelijk te doen met een bergje paracetamol, wel voel ik me nog slapjes en wazig van de narcose.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:33
Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat je weer thuis bent, CC! Hopelijk verloopt je herstel goed en voel je je snel weer de oudeCalamitycat schreef: ↑06-03-2020 12:40Ik ben weer thuisWoensdag eind van de middag mocht ik weg uit het ziekenhuis en mijn vriendin heeft me gisterenmiddag weer thuisgebracht. De pijn is nu redelijk te doen met een bergje paracetamol, wel voel ik me nog slapjes en wazig van de narcose.

vrijdag 6 maart 2020 om 13:54

Mijn buurvrouw had, al doet ze het evengoed met veel liefde hoor, maar een ondankbare taak met het verzorgen van de drie schuwe haarballen hier. Je zou toch denken dat als ze gewoon met de sleutel binnenkomt de katten geen verschil merken in of ik het ben of een 'vreemde' maar blijkbaar toch wel.
Toen ze woensdagavond binnen kwam wisten de katten niet hoe snel ze door het kattenluikje naar buiten moesten vluchten, alleen de rooie is nog voorzichtig een beetje nieuwsgierig maar die kon ze ook niet aanhalen. Donderdagochtend zag ze wel dat de katten toch binnen waren geweest want lege voerbakjes

Toen mijn vriendin me thuisbracht gisterenmiddag lieten ze zich ook nog niet zien maar mijn vriendin was nog geen 5 minuten weg en ja hoor, daar kwam het stel en toen moest er natuurlijk volop worden geknuffeld. Ze leken me echt gemist te hebben

vrijdag 6 maart 2020 om 15:36
Acuut nierfalen. Mogelijk iets giftigs binnen gekregenpascha11 schreef: ↑05-03-2020 18:30Waaraan is je kat van 10 overleden? Of was er geen bekende oorzaak? Mijn kat wordt ook al ouder nu. En vraag me af wat ik kan doen voor hem om alles zo fijn mogelijk te houden voor hem. Heb begrepen dat ik hem jaarlijks kan laten controleren door dierenarts en speciaal voor aanschaffen voor senioren mocht dat nodig zijn. Wat zijn jullie tips?

vrijdag 6 maart 2020 om 15:40
Sterkte met het herstel! Ik ben onlangs ook geopereerd (zenuwverplaatsing arm) en ben nog aardig aan het tobben. Veel pijn. Een van mijn katten rook na de operatie constant aan die arm en handCalamitycat schreef: ↑06-03-2020 12:40Ik ben weer thuisWoensdag eind van de middag mocht ik weg uit het ziekenhuis en mijn vriendin heeft me gisterenmiddag weer thuisgebracht. De pijn is nu redelijk te doen met een bergje paracetamol, wel voel ik me nog slapjes en wazig van de narcose.

vrijdag 6 maart 2020 om 18:33
Oh ja, ze hebben je echt gemist.Calamitycat schreef: ↑06-03-2020 13:54![]()
Mijn buurvrouw had, al doet ze het evengoed met veel liefde hoor, maar een ondankbare taak met het verzorgen van de drie schuwe haarballen hier. Je zou toch denken dat als ze gewoon met de sleutel binnenkomt de katten geen verschil merken in of ik het ben of een 'vreemde' maar blijkbaar toch wel.
Toen ze woensdagavond binnen kwam wisten de katten niet hoe snel ze door het kattenluikje naar buiten moesten vluchten, alleen de rooie is nog voorzichtig een beetje nieuwsgierig maar die kon ze ook niet aanhalen. Donderdagochtend zag ze wel dat de katten toch binnen waren geweest want lege voerbakjes![]()
Toen mijn vriendin me thuisbracht gisterenmiddag lieten ze zich ook nog niet zien maar mijn vriendin was nog geen 5 minuten weg en ja hoor, daar kwam het stel en toen moest er natuurlijk volop worden geknuffeld. Ze leken me echt gemist te hebben![]()
vrijdag 6 maart 2020 om 19:48

maandag 9 maart 2020 om 10:22
Grappig, momenteel echt precies hetzelfde bij ons, ik ben er zo blij mee, dat ze eindelijk haar plek durft in te nemen (en niet altijd maar ónder het bed zit). Ze begint ook steeds meer te kletsen en te pruttelen, ze is constant contact aan het zoeken.Vlaginvaas schreef: ↑06-03-2020 18:39Wat een persoonlijkheden zijn het he. Onze schuwe ex zwerver is inmiddels zo brutaal als de beul.....s nachts mag ze op bed maar ze duwt net zo lang tot zij lekker ligt en wij moeten ons aanpassen...wat we ook doen uiteraard
Wat zijn het toch leuke beesten (ja, ook die teenager van ons, die constant de narcissen omgooit).
maandag 9 maart 2020 om 22:39
Met moeite. De dagen duren heel lang en ik voel me erg onrustig. Ben serieus bang. Ik had me eigenlijk al die tijd nog niet ingelezen omdat ik dat niet durfde maar vandaag gedaan en de cijfers m.b.t. overlevingskansen had ik liever niet geweten

maandag 9 maart 2020 om 23:47
Ach jee, ja dat voelt heel beroerd. Ik kan me voorstellen dat je gaat zoeken naar info, doe ik ook altijd. De realiteit is dan echter vaak iets wat helemaal niet zo beschreven staat of iets waar nog niet aan gedacht is of juist compleet iets anders. Was het maar woensdag, ik hoop zo dat het dan weer helemaal goed komt, dat moet gewoonCalamitycat schreef: ↑09-03-2020 22:39Met moeite. De dagen duren heel lang en ik voel me erg onrustig. Ben serieus bang. Ik had me eigenlijk al die tijd nog niet ingelezen omdat ik dat niet durfde maar vandaag gedaan en de cijfers m.b.t. overlevingskansen had ik liever niet geweten![]()

dinsdag 10 maart 2020 om 00:31
Logisch toch? En je had al een pittige tijd gehad.Calamitycat schreef: ↑09-03-2020 23:59Ik hoop het echt zó hard Mieke. Laat ze er alsjeblieft op tijd bij zijn geweest.
Vind het heel lief dat je zo meeleeft![]()
Heb je een beetje steun vanuit je werk ? Ik hoop dat je ondanks alles wat kunt slapen, goede nacht

dinsdag 10 maart 2020 om 07:14
Ach CC, logisch dat het je zo bezig houdt, het is tenslotte niet niks
ik kan me zo voorstellen dat nu je herstellende bent je wat minder afleiding hebt.
Op internet zoeken naar informatie kan nuttig zijn, maar je leest inderdaad vaker de negatieve verhalen dan de positieve. Nummertjes zijn eng, en op dit moment kan je nog bij alle nummertjes horen. Ik leef met je mee en denk aan je
Fijn dat je weer thuis bent. Lekker kroelen met de katten, wat tuinideeën uitwerken ook al kun je nu even niet zelf aan de slag (het is toch bagger weer). Even afleiding met dingen die je blij maken, en hopelijk goed nieuws morgen!

Op internet zoeken naar informatie kan nuttig zijn, maar je leest inderdaad vaker de negatieve verhalen dan de positieve. Nummertjes zijn eng, en op dit moment kan je nog bij alle nummertjes horen. Ik leef met je mee en denk aan je

Fijn dat je weer thuis bent. Lekker kroelen met de katten, wat tuinideeën uitwerken ook al kun je nu even niet zelf aan de slag (het is toch bagger weer). Even afleiding met dingen die je blij maken, en hopelijk goed nieuws morgen!

dinsdag 10 maart 2020 om 07:41
Ik denk ook nog aan je CC. Ik hoop dat het allemaal meevalt morgen. Ga voor je duimen in elk geval.
Heel spannend allemaal, zeker na het heftige jaar wat je al gehad hebt. Laat je maar lekker verwennen door je poezels. En zoeken op internet is het ergste wat je kan doen, kan ik je als hypochonder vertellen. Nooooit googlen.
Maar ik doe het zelf ook hoor.
Fijn dat je buurvrouw zo goed voor je katten gezorgd heeft. Klinkt zeker alsof je katten je gemist hadden. Ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt, probeer rustig te blijven en jezelf af te leiden met leuke dingen. Sterkte met alles.
Heel spannend allemaal, zeker na het heftige jaar wat je al gehad hebt. Laat je maar lekker verwennen door je poezels. En zoeken op internet is het ergste wat je kan doen, kan ik je als hypochonder vertellen. Nooooit googlen.

Maar ik doe het zelf ook hoor.
Fijn dat je buurvrouw zo goed voor je katten gezorgd heeft. Klinkt zeker alsof je katten je gemist hadden. Ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt, probeer rustig te blijven en jezelf af te leiden met leuke dingen. Sterkte met alles.