Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
:redrose: :hug: :redrose:
Dierproeven.
Onze zwarte kanjer heeft al dagen niet gepoept. Contact opgenomen met dierenarts en dat is wel lang dus we kunnen er om 16.15 terecht.
Verder merk ik niks aan hem, hij eet, drinkt, springt, knuffelt, speelt maar het zit me toch niet lekker.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alweer thuis met de zwarte kanjer! Ze konden niks geks vinden. In de gaten blijven houden en nogmaals in huis kijken/ruiken of er niks ligt maar dat weet ik eigenlijk wel zeker. Zou ook kunnen dat hij toch ineens in de bak van de rode dame is gegaan.

Nou ja ze hebben hem gelijk gewogen. Vorige keer zeiden ze: als hij weer aankomt moet hij wel echt op dieet. Maar hij is dus al wat afgevallen das mooi. En omdat hij bij een dierenarts extreem onder de indruk is hebben ze, op mijn verzoek, gelijk zijn nageltjes geknipt.
Al met al toch blij dat we zijn gegaan en dat we zo snel terecht konden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dat is goed nieuws Ieb, fijn!
Kunnen katten eigenlijk ook obstipatie hebben?
Dierproeven.
Dank voor het kaarsjes branden. De uitvaart is heel mooi verlopen, wel erg emotioneel want ze was zo geliefd.
Maar verder geen enkele punt van kritiek.
Wat verdrietig. Heel veel sterkte, Mieke! 🌹
Goed om van je te horen hier Mieke en dat de uitvaart mooi was. Veel sterkte met de verwerking :hug:
Dierproeven.
Thoth schreef:
25-03-2020 19:58
Wat verdrietig. Heel veel sterkte, Mieke! 🌹
Dankje Thoth.
Calamitycat schreef:
25-03-2020 20:25
Goed om van je te horen hier Mieke en dat de uitvaart mooi was. Veel sterkte met de verwerking :hug:
Het was een beetje gek dat in de ruimte de stoelen allemaal met een meter ertussen verspreid stonden en het werd opgenomen alsof het voor groot publiek was. Zij krijgen het uiteraard later te zien.
Dankje CC :bigkiss: jij ook en je mag mij ook altijd pben.
miekemv schreef:
25-03-2020 18:14
Dank voor het kaarsjes branden. De uitvaart is heel mooi verlopen, wel erg emotioneel want ze was zo geliefd.
Maar verder geen enkele punt van kritiek.
:hug:
Hmmm de katten eten hier ineens veel minder droogvoer. Allebei wel een beetje. De kater van 6 jaar slaapt ook wel veel, maar is ook heerlijk speels en bedelt om zijn natvoer.

De kater van 1 vangt heel veel muizen. Vandaag al 2 muizen! Soms kleintjes, veel vaker echt grote muizen van 10-12 cm, en bijna altijd eet hij ze op. Dus van hem kan ik me voorstellen dat hij minder trek heeft.

Ik denk dat die jonge voor een nieuw persoonlijk record gaat vandaag. Dat staat nu op 4 muizen op 1 dag.
Ze kunnen zich weer helemaal uitleven buiten. Zie ze zo lekker in het zonnetje liggen of achter elkaar aanrennen de bomen in. Met muizen heb ik ze nog niet gezien maar de deuren staan ook nog dicht en eten ze vast buiten.
GreenLadyFern schreef:
28-03-2020 08:33
Hmmm de katten eten hier ineens veel minder droogvoer. Allebei wel een beetje. De kater van 6 jaar slaapt ook wel veel, maar is ook heerlijk speels en bedelt om zijn natvoer.

De kater van 1 vangt heel veel muizen. Vandaag al 2 muizen! Soms kleintjes, veel vaker echt grote muizen van 10-12 cm, en bijna altijd eet hij ze op. Dus van hem kan ik me voorstellen dat hij minder trek heeft.

Ik denk dat die jonge voor een nieuw persoonlijk record gaat vandaag. Dat staat nu op 4 muizen op 1 dag.
Ik heb ook gemerkt dat de muizen weer in aantocht zijn! Gisteren grote poes om mij heen terwijl ik even wat in de tuin deed, ik draai me 1 seconden om en plotseling heeft ze een muis in haar bek. Mijn kleine grote muizenjager :$
Alleen het opeten, dat had ze wel ergens anders mogen doen. Die van mij bijt eerst de kop eraf, wat een naar geluid is dat toch! :pukey:
"I love not Man the less, but Nature more..."
En de dames zijn wel in hun sas hoor nu ik ook thuis kan werken :cat:

Volgende week zullen ze helemaal blij zijn, want uit voorzorg werk ik de hele week thuis. Ik ben deze week meermaals in contact geweest met een collega die bewezen Corona blijkt te hebben @(
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom, dat is naar. Hopelijk word jij niet ziek!

Ik werk al twee weken verplicht thuis. Wij mogen alleen op kantoor komen als mijn manager daar formeel toestemming voor geeft. Ook moet precies bekend zijn wie wanneer op kantoor is.
Onze kattendame en kattenheer vinden het prima dat wij veel thuis zijn. Meer aandacht en meer knuffelen. Ik heb ze wel afgeleerd om op mijn laptop te gaan liggen, dat werkt wat onhandig.
Ik merk dat ik thuis veel te veel uren werk. Even tussendoor met speeltjes gooien en met de katten spelen is een goede ontspanning.
dolfine wijzigde dit bericht op 30-03-2020 18:16
0.27% gewijzigd
Ik werk ook thuis inmiddels, en inderdaad, de katten vinden het geweldig!
We hebben een paar dagen geleden ook de tuin afgezet, dus de katten hebben hun eerste stappen buiten gezet. Luna is niet gechipt, dus ik vind het alsnog doodeng en we laten ze ook niet alleen buiten. Plus dat een stel meesjes bezig zijn een nestje te bouwen, dus nu laten we de katten al helemaal niet alleen buiten.

Mieke fijn dat de uitvaart goed verlopen is. Het is een rare tijd voor begrafenissen nu, nou ja, voor alles natuurlijk.
Mijn man is nu ook zijn baan kwijt en hij verveelt zich nu al. Kinderen zijn druk met school, maar de komende twee weken is het paasvakantie hier, dus dan begint het grote vervelen vrees ik.
Wij hebben in deze gekke tijd een huis gekocht!
In augustus krijgen we de sleutel, en dan hebben we eindelijk de ruimte om twee katten te nemen wat ik zo graag wil :cat:

Ik ben me al aan het verdiepen in de vraag, raskat of htk-kat?

En ik vroeg mij af, maakt het nog uit of je 2 poesjes, 2 katertjes of 1 poes en 1 kater neemt?
Gefeliciteerd met jullie woning, Dierenvriend! Heel leuk dat je ook voor katten wil gaan, ik zou je echt aan willen raden om in de asielen te kijken, die zitten vol en er zitten ook heel veel leuke en lieve stelletjes die samen een nieuw huisje zoeken :heart:
Leuk, dierenvriend! Ik zou ook zeker voor een koppeltje uit het asiel gaan. Juist katten die samen een plekje zoeken zijn moeilijker plaatsbaar.
Kittens wil je niet in een nieuw huis met nieuwe gordijnen en meubels, geloof mij maar!

Raskat of htk kat.. ik ben persoonlijk geen fan van rassen kopen ivm doorfokgevaar.

Zijn er hier ook mensen die een hond aan het kattenhuishouden hebben toegevoegd?
We hebben twee katers die geen honden gewend zijn (eerder hebben geleerd dat ze gevaarlijk zijn).
Beide vanuit het nest wel contact gehad met honden, maar als er nu eentje op bezoek komt gaan ze weg en komen ze pas terug als de hond in kwestie weg is.

Daarnaast zijn er niet veel asielhonden die bij katten kunnen én verder geen gedragsproblemen hebben (daar zijn wij wat honden betreft niet ervaren genoeg voor).

Ik denk, dan misschien een pup, minder bedreigend voor de katten? Maar ook weer erg druk.

Ik weet niet wat wijsheid is.
Gefeliciteerd met je huis! En wat leuk dat er een kattentopic is. Ben dan vast niet de enige crazy cat lady hier :P
In mijn huis wonen 2 katten: een ex-kater van 3 ongeveer en een ex-poes, zij is pas een jaar oud. Beide katten zijn geadopteerd soort van. De poes kwam van de zwerfkatten stichting in Rotterdam en wij hebben haar als kitten van 9 weken gekregen. De kater hoorde ik via via van dat hij een nieuw huis zocht. De kater is een raskat (langharig, super floofy en hij weet dat 'ie mooi is zeg maar).
Nu ik weet hoe het is, zou ik zelf liever voor een koppeltje oudere katten uit het asiel gaan. Voorkeur voor kortharige katten ;) Dat is ook waar wij in eerste instantie naar keken.
Wat ik zelf een beetje heb bij de raskat is dat ik hem niet zo goed naar buiten durf te laten, omdat ik bang ben dat hij meegenomen wordt door iemand. Daarnaast merk ik dat de poes veel meer echt een kat is, zeg maar. Zij jaagt veel ed, de raskat laat het zich maar aanwaaien.
Uiteindelijk je eigen beslissing natuurlijk, maar een koppeltje volwassen katten is al wat rustiger en zijn vaak moeilijker te plaatsen idd.
Oh en nog kleine toevoeging: wij hadden de kater eerst en hebben daarna de poes geïntroduceerd als kitten (expres als kitten zodat ze makkelijker geaccepteerd zou worden). Ik denk dat kat + poes goed werkt, behalve dat hij (ondanks dat hij geen ballen meer heeft) het blijkbaar nodig vindt om bovenop de poes te gaan liggen. :P
GreenLadyFern schreef:
30-03-2020 21:09
Leuk, dierenvriend! Ik zou ook zeker voor een koppeltje uit het asiel gaan. Juist katten die samen een plekje zoeken zijn moeilijker plaatsbaar.
Kittens wil je niet in een nieuw huis met nieuwe gordijnen en meubels, geloof mij maar!

Raskat of htk kat.. ik ben persoonlijk geen fan van rassen kopen ivm doorfokgevaar.

Zijn er hier ook mensen die een hond aan het kattenhuishouden hebben toegevoegd?
We hebben twee katers die geen honden gewend zijn (eerder hebben geleerd dat ze gevaarlijk zijn).
Beide vanuit het nest wel contact gehad met honden, maar als er nu eentje op bezoek komt gaan ze weg en komen ze pas terug als de hond in kwestie weg is.

Daarnaast zijn er niet veel asielhonden die bij katten kunnen én verder geen gedragsproblemen hebben (daar zijn wij wat honden betreft niet ervaren genoeg voor).

Ik denk, dan misschien een pup, minder bedreigend voor de katten? Maar ook weer erg druk.

Ik weet niet wat wijsheid is.
Ik heb een hond toegevoegd maar zelfs als pup mocht ze er nog niet naar kijken bij wijze van spreken. Katten zijn geen speelgoed, zijn niet om op te jagen en gaan altijd voor.

Ze heeft geleerd diep respect te hebben en de katten voelen zich gewoon veilig. Ik heb wel eens verteld hier dat een ongecastreerde kater uit de straat telkens mijn zwartwitje in elkaar mepte. Ze was ook erg bang voor hem, tot het moment dat hij haar wou pakken achterin mijn tuin. Ik wilde er snel heen met een bak water maar de hond was sneller. Die vloog er op af en ze belandden alletwee in het gaas op de erfgrens. De katten worden goed beschermd zeg maar.
PimPom schreef:
28-03-2020 20:15
Ik heb ook gemerkt dat de muizen weer in aantocht zijn! Gisteren grote poes om mij heen terwijl ik even wat in de tuin deed, ik draai me 1 seconden om en plotseling heeft ze een muis in haar bek. Mijn kleine grote muizenjager :$
Alleen het opeten, dat had ze wel ergens anders mogen doen. Die van mij bijt eerst de kop eraf, wat een naar geluid is dat toch! :pukey:
Vreselijk geluid ja...en soms met trotse mauwtjes. Leuk is het ook niet echt maar tegelijkertijd is er een enorme overschot aan muizen.
Ik vind het altijd enorm zielig als katten hun woning moeten delen met een onbetrouwbare hond. Veel stress en ongelukkige katten is het niet waard.
Dierenvriend97 schreef:
30-03-2020 15:07
Wij hebben in deze gekke tijd een huis gekocht!
In augustus krijgen we de sleutel, en dan hebben we eindelijk de ruimte om twee katten te nemen wat ik zo graag wil :cat:

Ik ben me al aan het verdiepen in de vraag, raskat of htk-kat?

En ik vroeg mij af, maakt het nog uit of je 2 poesjes, 2 katertjes of 1 poes en 1 kater neemt?
Het maakt niet veel uit welk geslacht, ik heb alle varianten veelvuldig gehad. Karakter maakt veel meer uit ( vooropgesteld dat je ze laat helpen) maar dat weet je niet van tevoren en de leeftijd. Katers rond de 8 maanden kunnen draken zijn en dat duurt tot 1,5 jaar. Als je een timide poesje bij een draak zet wordt ze stokongelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven