Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
20-03-2020 19:46
Hoe gaat het met je Mieke? :redrose:
Vanmiddag ben ik in het uitvaartcentrum geweest, ik had haar nog niet opgebaard gezien. Ik ben een mamaskindje dat merkte ik nu ook weer goed. Het is zo snel gegaan dat ik nog steeds wil zeggen van wacht nog even.
En in deze tijden, er staat zelfs op de kaart dat ivm de corona de begrafenis in besloten kring moet plaatsvinden. Dat betekent dat haar broers en zussen ook niet komen bijvoorbeeld. Het is een korte dienst wat opgenomen gaat worden zodat andere verwanten en vrienden het op een andere manier kunnen volgen.
Och Mieke wat triest dat het zo klein moet zijn. Fijn dat het opgenomen wordt. Misschien kunnen jullie als familie na de coronacrisis nig wat organiseren.
In ieder geval in digitale knuffel van mij in deze moeilijke tijd :hug:

Bedankt voor de teektips. Maandag maar even bellen met de dierenarts en vragen naar bravecto. Was altijd zeer tevreden over stronghold maar nu doet het toch niks. Voor nu maar extra veel checken. Andere kater heeft een superdikke dubbele vacht dus hopelijk komen ze daar niet zo snel doorheen, het is ook moeilijk te controleren.
Rooie tekenbesmette kater leert nu wel goed stil te houden tijdens verzorging.
Het is inderdaad intens triest Mieke.... ik vind het zo erg voor jullie dat ik momenteel echt even niet weet wat ik nog meer moet zeggen behalve dan dat ik er heel erg verdrietig van word :(
:hug:
Calamitycat schreef:
20-03-2020 22:12
Het is inderdaad intens triest Mieke.... ik vind het zo erg voor jullie dat ik momenteel echt even niet weet wat ik nog meer moet zeggen behalve dan dat ik er heel erg verdrietig van word :(
:hug:
Dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar jij hebt toch ook nog niet zolang geleden jouw moeder verloren?
miekemv schreef:
20-03-2020 22:25
Dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar jij hebt toch ook nog niet zolang geleden jouw moeder verloren?
Op Koningsdag is het alweer een jaar geleden maar ja, dat verdriet komt nu ook weer naar boven en als ik dan hier lees dat jullie amper 'normaal' afscheid kunnen nemen en geen dienst kunnen organiseren zoals dat 'hoort' dan gaat me dat door merg en been.

Maar alles komt nu even extra hard binnen bij me, heb een kleine inzinking en voel me eenzaam.
Calamitycat schreef:
20-03-2020 22:29
Op Koningsdag is het alweer een jaar geleden maar ja, dat verdriet komt nu ook weer naar boven en als ik dan hier lees dat jullie amper 'normaal' afscheid kunnen nemen en geen dienst kunnen organiseren zoals dat 'hoort' dan gaat me dat door merg en been.

Maar alles komt nu even extra hard binnen bij me, heb een kleine inzinking en voel me eenzaam.
We zitten dan ook nog eens in onze huizen met de instructies om afstand te houden.
Nou ja, dat precies. Het is een bizarre tijd en dat trek ik het ene moment wat beter dan het andere. Vanavond overduidelijk even niet.
Wanneer is het afscheid van je moeder? Dan steek ik een kaarsje aan.
Calamitycat schreef:
20-03-2020 23:27
Nou ja, dat precies. Het is een bizarre tijd en dat trek ik het ene moment wat beter dan het andere. Vanavond overduidelijk even niet.
Wanneer is het afscheid van je moeder? Dan steek ik een kaarsje aan.
Wat lief. Dinsdagmiddag om 14 uur.
Komt voor elkaar :hug:
Dikke virtuele knuffels voor jullie, Mieke en CC! :hug: en ook voor alle anderen die het nodig hebben in deze moeilijke tijd. Mieke, ook ik zal een kaarsje branden dinsdagmiddag :redrose:

Hier gaat het gelukkig redelijk. Ben er over het algemeen wel rustig onder, op sommige momenten ben ik even verdrietig en bang en dat laat ik dan ook maar gewoon over me heenkomen. Probeer het nieuws niet te vaak te kijken en me overdag bezig te houden met leuke dingen ter afleiding.

Poes is enorm blij met het zonnetje. We zijn lekker veel buiten in de tuin, waar ik het voor haar ook leuk probeer te maken. Gister heeft ze als een dolle door de tuin gerend, gekke sprongen en al, en daar word ik dan zo gelukkig van :heart:
Mieke gecondoleerd :hug:

De rest ook allemaal sterkte

Hier gaat het werk gewoon door maar het is een rare wereld
miekemv schreef:
18-03-2020 21:52
Ik lees je bericht nu pas CC. Helaas en tot ons grote verdriet is ze vanmiddag overleden. Het geregel is allemaal onder beperking en de uitvaart in besloten kring. En zelf ben ik ook niet fris, inclusief pijn aan de longen. Ik vraag me dus af of het vanzelf over moet gaan.

Ellendig en kut dus.

Lief dat je er naar vraagt!
Ik breek even in. Mieke; gecondoleerd. Sterkte de komende tijd :rose:
Honey, you should see me in a crown
Mieke, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke en ook nog eens bizarre periode. 😢 :rose:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
miekemv schreef:
20-03-2020 20:36
Vanmiddag ben ik in het uitvaartcentrum geweest, ik had haar nog niet opgebaard gezien. Ik ben een mamaskindje dat merkte ik nu ook weer goed. Het is zo snel gegaan dat ik nog steeds wil zeggen van wacht nog even.
En in deze tijden, er staat zelfs op de kaart dat ivm de corona de begrafenis in besloten kring moet plaatsvinden. Dat betekent dat haar broers en zussen ook niet komen bijvoorbeeld. Het is een korte dienst wat opgenomen gaat worden zodat andere verwanten en vrienden het op een andere manier kunnen volgen.

Gecondoleerd :redrose:

En wat naar dat door de omstandigheden niet iedereen bij de begrafenis kan zijn zeg, heel triest :(
"I love not Man the less, but Nature more..."
Omdat ik in de zorg werk ben ik nog gewoon 4 dagen per week niet thuis overdag. De niet-klinische delen van mijn werk zouden thuis kunnen, maar ICT/bureaucratie/etc... :nooo:

Dus tot nu toe zien mijn katten en ik elkaar nog steeds evenveel. Al hebben ze wel de lente in hun bol! Zijn lekker aan het verharen en liggen te rollen in het zand om vervolgens zich binnen uit te schudden :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
miekemv schreef:
19-03-2020 00:24
Voor ons is het een groot verlies want een enorm lieve en betrokken vrouw. Altijd een plek gehad om thuis te komen en een begrafenis in beperkte kring terwijl ze zoveel mensen kent.

Ik heb meerdere keren contact proberen te hebben met de huisarts maar kwam er niet door of de verbinding werd verbroken.
Ik hoop dat het een uit de hand gelopen griep is maar ik let goed op benauwdheid.
gecondoleerd mieke
Allen erg bedankt voor het meeleven dat doet me heel goed.
Hoe gaat het Mieke en hoe voel je je nu qua gezondheid?
Wat een rare situatie zo Mieke, veel sterkte gewenst.

Wij hebben besloten dat we een soort van kattenvoliere gaan maken aan de zijkant van het huis. Nu het weer wat mooier wordt vind ik het eigenlijk zielig om de katten binnen te houden. Dit weekend hebben we Nova in de tuin gehad met ons en ze vond het echt geweldig! We hebben nog een kattenluik van de vorige kat en op zich is het met een net best makkelijk af te sluiten, dus dat gaan we binnenkort doen.
Calamitycat schreef:
23-03-2020 11:59
Hoe gaat het Mieke en hoe voel je je nu qua gezondheid?
Dankje Ainne en CC.

Het is nog aardig hetzelfde, ik voel me wel wat beter bij het het gebruik van Advil. Wel een ontstekingsremmer maar ja.
Nu nog hopen dat we morgen geen lockdown krijgen.
Blijf goed voor jezelf zorgen Mieke en heel, heel veel sterkte morgen :hug:
Twee uur stipt gaat er een kaarsje voor je aan hier.
Calamitycat schreef:
23-03-2020 22:01
Blijf goed voor jezelf zorgen Mieke en heel, heel veel sterkte morgen :hug:
Twee uur stipt gaat er een kaarsje voor je aan hier.
Ik heb van alles ingeslagen vitamine D en C en andere weerstandsverhogers. Homeopatisch plantenspul voor de luchtwegen.

Dankjewel CC . De lockdown is gelukkig niet helemaal gekomen. We hebben een.klein begrafenisstoetje wat 1,5 meter uit elkaar moet lopen denk ik.
Heel veel sterkte morgen, Mieke :hug: ik zal aan je denken.
Sterkte vandaag Mieke :hug:
Erg bedankt :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven