Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
PimPom schreef:
12-03-2020 23:06
Wat fijn voor je dat er toch nog een lichtpuntje is in de diagnose! :peep:
Veel sterkte met het herstel, kattenknuffels helpen :cat: :D
Dank je wel! :heart:
Mieke, op het C-topic is mijn bericht waarschijnlijk ondergesneeuwd dus dan maar even hier.
Hoe gaat het met je moeder? En met jou?
Calamitycat schreef:
18-03-2020 11:47
Mieke, op het C-topic is mijn bericht waarschijnlijk ondergesneeuwd dus dan maar even hier.
Hoe gaat het met je moeder? En met jou?
Ik lees je bericht nu pas CC. Helaas en tot ons grote verdriet is ze vanmiddag overleden. Het geregel is allemaal onder beperking en de uitvaart in besloten kring. En zelf ben ik ook niet fris, inclusief pijn aan de longen. Ik vraag me dus af of het vanzelf over moet gaan.

Ellendig en kut dus.

Lief dat je er naar vraagt!
Och Mieke.... wat verschrikkelijk. Gecondoleerd met dit grote verlies :redrose:

En dan ook nog eens zo'n moeilijk te regelen uitvaart, jeetje lieverd, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen behalve dan dat ik het ongelooflijk k*t voor je vind en vanuit het diepst van mijn hart met je meeleef.

Ik wens je veel kracht en sterkte toe voor de komende tijd en blijf vooral jezelf ook goed in de gaten houden. Ga alsjeblieft naar de huisarts als je klachten te heftig worden.

Enorme dikke knuffel voor jou :hug: Je bent in mijn gedachten.
Heb je genoeg hulp?
Als er ook maar iets is wat ik (met mijn momenteel beperkte mogelijkheden) kan doen, laat het me weten, je mag me altijd een pb sturen.
Ooh Mieke, gecondoleerd. Wat een ellende nu ook met al die maatregelen en als je zelf al niet goed voelt. Heel veel sterkte gewenst.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Calamitycat schreef:
18-03-2020 22:12
Och Mieke.... wat verschrikkelijk. Gecondoleerd met dit grote verlies :redrose:

En dan ook nog eens zo'n moeilijk te regelen uitvaart, jeetje lieverd, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen behalve dan dat ik het ongelooflijk k*t voor je vind en vanuit het diepst van mijn hart met je meeleef.

Ik wens je veel kracht en sterkte toe voor de komende tijd en blijf vooral jezelf ook goed in de gaten houden. Ga alsjeblieft naar de huisarts als je klachten te heftig worden.

Enorme dikke knuffel voor jou :hug: Je bent in mijn gedachten.
Voor ons is het een groot verlies want een enorm lieve en betrokken vrouw. Altijd een plek gehad om thuis te komen en een begrafenis in beperkte kring terwijl ze zoveel mensen kent.

Ik heb meerdere keren contact proberen te hebben met de huisarts maar kwam er niet door of de verbinding werd verbroken.
Ik hoop dat het een uit de hand gelopen griep is maar ik let goed op benauwdheid.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 19-03-2020 00:30
0.80% gewijzigd
Calamitycat schreef:
18-03-2020 22:29
Heb je genoeg hulp?
Als er ook maar iets is wat ik (met mijn momenteel beperkte mogelijkheden) kan doen, laat het me weten, je mag me altijd een pb sturen.
Dankjewel CC. Ja dat zal wel loslopen maar wel jammer dat we niet bij elkaar om de hoek wonen.
IBIopviva schreef:
18-03-2020 23:14
Ooh Mieke, gecondoleerd. Wat een ellende nu ook met al die maatregelen en als je zelf al niet goed voelt. Heel veel sterkte gewenst.
Dankjewel. Ja dat is een ellende, neem bijvoorbeeld dat je vanalles bespreekt zoals de kaarten, muziek en advertenties maar je moet ver uit elkaar zitten. Bizar. Juist in een tijd dat je elkaar zo nodig bent.
Ik weet niet (meer) waar jij woont Mieke.

Wat fijn dat je zo'n lieve en betrokken moeder had maar wat een immens verdriet moeten jullie mede daardoor voelen. Dat het afscheid nu ook in kleine kring moet plaatsvinden terwijl jullie alle steun zo hard kunnen gebruiken is echt hartverscheurend.
Heb je je moeder nog wel kunnen zien/spreken in het ziekenhuis voordat ze overleed?

Wat slecht dat je de huisarts niet kan bereiken. Als je benauwdheidsklachten krijgt beloof je dat dat je het blijft proberen of desnoods dat iemand anders voor je langsgaat bij de huisarts om ze te informeren dat het niet goed met je gaat?

Ik sla een virtuele arm om je heen, nogmaals heel veel sterkte :hug:
Ja we hebben allemaal afscheid van haar genomen en ik heb met een zus gewaakt. Dan gaat de morfinepomp steeds een stukje hoger. Vandaag zaten al haar kinderen rond haar bed maarze is niet meer wakker geweest gelukkig.

Wat ik uit nieuwsitems begreep gaat het in alle praktijken zo. Bij benauwdheid zou ik desnoods een ander spoedeisend nummer bellen.

Dankjewel voor je medeleven. Gaat het met jou een beetje de goede kant op?
Fijn om te lezen dat jullie bij haar waren. Kan me voorstellen dat alle regelzaken nu emotioneel nog veel zwaarder zijn dan normaal, wel een geruststellend idee dat je zo te lezen genoeg familie hebt om verdriet mee te delen :redrose:

Met mij gaat het naar omstandigheden best redelijk hoor. Wel kost het veel energie om lichamelijk maar zeker ook psychisch te herstellen en maak ik me, net als veel anderen, natuurlijk flink veel zorgen over de C-crisis.
Maar goed, ik doe het rustig aan, blijf zoveel mogelijk thuis en probeer er het beste van te maken.
Mieke, wat erg. Gecondoleerd en sterkte. :hug:
Aw Mieke wat erg, gecondoleerd :hug:
Doe het rustig aan, voor zover dat mogelijk is. En jij ook CC.

Hier gaat het goed behalve dan dat Man nu geen baan meer heeft, maar hopelijk is dat maar tijdelijk. We wonen in Ierland en de scholen zijn al een poos dicht, maar de kinderen doen online school, gaat prima. En Man doet momenteel de tuin :rose:
Katten vinden het geweldig natuurlijk, 24/7 aandacht!
Ik ga nog wel naar kantoor, heb mijn eigen kamer, maar als het moet kan ik ook thuiswerken.
Allemaal bedankt voor alle steun, dat waardeer ik zeer. Ik doe vandaag maar niet mee met het regelen, sommigen zijn nogal kwetsbaar en ik hoop daarnaast dat door de rust de boel wat afzakt.

De katten genieten vooral van het mooie weer en vragen zich niet af waarom ik thuis ben. Met de hond merkte ik het meer want eergisteren had ik een heel natuurgebied voor ons alleen.

@CC het werkt inderdaad zo dat psyche een tik krijgt waar je de tijd voor moet nemen.
Mieke, gecondoleerd en sterkte!
Dolfine schreef:
19-03-2020 13:36
Mieke, gecondoleerd en sterkte!
Dankjewel.
Ach, lieve Mieke, gecondoleerd. Wat een vreselijk verdrietig nieuws en wat zal het in deze tijd allemaal extra moeilijk en zwaar zijn. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik je ontzettend veel sterkte toe wil wensen de komende tijd en ik aan je zal denken :hug:
Dankje parachutes. Ja moeilijk omdat er anders zeker vrienden waren gekomen om mij te steunen. Dat gaat nu allemaal anders. Dankzij connecties kon er nog wat geritseld worden maar veel is gewoon niet meer toegankelijk, zoals simpel koffie en ruimte voor de vrienden van mijn moeder.
Wij zijn eerder teruggereden van vakantie, gisteren al. We hebben het lekker gehad, maar als je alleen in je huisje kan zitten is het op een gegeven moment genoeg. Aangezien we beide klachten hebben dus niet bepaald fit zijn leekn dat ook beter. Alles nog goed schoongemaakt toen we weggingen.

De katten mochten lekker bij ons slapen, want we hadden ze gemist! Stapte ik vanochtend uit bed op een dode muis haha. Bedankt voor het ontbijt, en bedankt dat je het ding niet in bed heb gelegd, kerel.

Een van de redenen dat we ze niet op de slaapkamer willen hebben xD
Wauw. Ik heb vandaag en gisteren in totaal 8 teken bij onze rooie verwijderd. Vorige week nog een stronghold pipet gegeven.. ik snap er niks van.

Ik twijfel een beetje met een vlooien/tekenbandje gebruiken, dat heb ik nooit gedaan. Het moet wel een veilige sluiting zijn natuurlijk, maar ik vraag me oprecht af hoe lang dat ding dan omblijft.

Iemand anders nog een idee?
Ooh gadver, wat zijn het toch ook een smerige beesten (die teken dus he).
Ik gebruik sinds een half jaar Bravecto. Best duur maar werkt drie maanden lang tegen vlooien, teken én wormen. Het zijn pipetjes.
Hoe gaat het met je Mieke? :redrose:
Welkom thuis greenladyfern. Toevallig heeft er vandaag iemand een topic aangemaakt met deze vraag.
thuis/mijn-kat-heeft-last-van-teken-wat ... ges/459329 misschien staan daar goede tips voor je tussen.

Mieke, vreemde dagen voor je zeg. :rose:

cat, de meeste mensen met een psychische kwetsbaarheid worden nog harder getroffen dan mensen die dit niet hebben. Niet fysiek extra maar wel met hun geest.

Het lijkt wel alsof de katten toch wel merken dat er wat is en dat we meer thuis zijn. Ik kan werkelijk mijn kont niet keren en daar ligt minimaal 1 van de katten op mijn plek. De eerste keren ging ik er naast zitten of op het puntje van de bank maar nu "jaag" ik ze weg hoor. Ze zijn totaal niet onder de indruk want de volgende keer liggen ze er weer. Nou ja we hebben nu een tussenweg afgesproken. Als er 1 kat ligt dan jaag ik die weg. Hebben ze de krachten gebundeld en ze liggen er met zijn tween dan neem ik mijn verlies en ga ik maar elders zitten. :proud:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ieb :biggrin: wat een leuke beesten zijn het toch.

Nou dat is zeker zo wat je schrijft. Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan (ben nogal van het niet zeuren maar doorgaan) maar ik vind het psychische deel echt heftig. Maar komt ook wel goed hoor, kost alleen tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven