Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
ainne schreef:
30-03-2020 13:10
Ik werk ook thuis inmiddels, en inderdaad, de katten vinden het geweldig!
We hebben een paar dagen geleden ook de tuin afgezet, dus de katten hebben hun eerste stappen buiten gezet. Luna is niet gechipt, dus ik vind het alsnog doodeng en we laten ze ook niet alleen buiten. Plus dat een stel meesjes bezig zijn een nestje te bouwen, dus nu laten we de katten al helemaal niet alleen buiten.

Mieke fijn dat de uitvaart goed verlopen is. Het is een rare tijd voor begrafenissen nu, nou ja, voor alles natuurlijk.
Mijn man is nu ook zijn baan kwijt en hij verveelt zich nu al. Kinderen zijn druk met school, maar de komende twee weken is het paasvakantie hier, dus dan begint het grote vervelen vrees ik.
Klopt hoor, een hele rare tijd en een soort van isolement. Wat vervelend om je baan te verliezen, heeft hij al zicht op iets anders?
miekemv schreef:
30-03-2020 22:32
Ik vind het altijd enorm zielig als katten hun woning moeten delen met een onbetrouwbare hond. Veel stress en ongelukkige katten is het niet waard.
Bedankt voor je info! Ja, dat vind ik dus ook. We denken er nog maar even goed over na maar ik denk dat het toch een pup moet worden.
Alle reacties Link kopieren
PimPom, dat is flink schrikken! Hopelijk ben je zelf niet ziek geworden?

Mieke, hoe voel jij je? Doen je longen al wat minder pijn?

Dierenvriend en Skittelkat, welkom :)

Ainne, wat naar dat je man geen baan meer heeft, kan me voorstellen dat alles bij elkaar behoorlijk veel stress geeft. Sterkte :hug:

Dolfine, succes met thuiswerken, geen kat op je laptop maakt het wel makkelijker ;-) En inderdaad wel de tijd nemen voor voldoende ontspanning hoor tijdens het werken, is erg belangrijk.

GreenLady, zou er goed over nadenken. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn buurvrouw nam jaren geleden een pup en vanaf die tijd is de kat niet meer beneden geweest en was eigenlijk altijd buiten. Echt heel zielig. Nadat de hond is overleden is haar kat weer superaanhankelijk geworden en niet bij haar weg te slaan. Die kat was het dus helaas echt niet eens met een hond als huisgenoot.
...
@CC gistermiddag voelde ik me wrakhout toen ik de hond uitliet, nu zit het vooral rond het borstbeen en niet meer overal. Ik merk wel hoe rustiger ik doe, hoe beter. En nu zit ik nog op de bank.
Hoe gaat het met jou? Het scheelt dat we weer een beetje de tuin in kunnen he?
Alle reacties Link kopieren
Een week na blootstelling voel ik mij nog steeds prima, goede hoop dat het mij nu voorbij is gegaan, anders zou ik denk ik toch wel klachten moeten hebben.
Geniet wel met de poesjes van het zonnetje als ik pauze neem! :sun:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Dat is goed nieuws PimPom!

Mieke, dan lijkt het me belangrijk dat je genoeg rust neemt. Luister naar je lijf :hug:
Het is inderdaad erg fijn om de tuin in te kunnen, daar vind ik altijd veel ontspanning en geniet ik van alles wat weer tot leven komt :)
...
Calamitycat schreef:
31-03-2020 23:00
Dat is goed nieuws PimPom!

Mieke, dan lijkt het me belangrijk dat je genoeg rust neemt. Luister naar je lijf :hug:
Het is inderdaad erg fijn om de tuin in te kunnen, daar vind ik altijd veel ontspanning en geniet ik van alles wat weer tot leven komt :)
Voorlopig hoef ik niet te werken dus met rust komt het hopelijk allemaal goed.

Ik zit nog te kijken wat ik achter kan bijplanten. Op rechts kan niks omdat daar de Japanse Duizendknoop groeit.
Alle reacties Link kopieren
O gadver ja, vreselijk spul.
Kom anders naar het TTT-topic, er zijn daar genoeg tuinliefhebbers die met je mee willen denken over de beplanting.
...
Calamitycat schreef:
31-03-2020 23:56
O gadver ja, vreselijk spul.
Kom anders naar het TTT-topic, er zijn daar genoeg tuinliefhebbers die met je mee willen denken over de beplanting.
Ja goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk :) Ik reageer daar morgen weer, ga nu lekker mijn mandje in. Welterusten :cat:
...
Alle reacties Link kopieren
Negatief getest :cheer2:

Zat al met doomscenario dat ik de katten niet meer kon knuffelen in geval van besmetting....maar gelukkig heb ik een 'gewone' verkoudheid onder de leden.
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
04-04-2020 09:14
Negatief getest :cheer2:

Zat al met doomscenario dat ik de katten niet meer kon knuffelen in geval van besmetting....maar gelukkig heb ik een 'gewone' verkoudheid onder de leden.
Hoe kom je aan een test?
Mieke, ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum en lees nu pas van je moeder. Heel veel sterkte met alles. Wat vreselijk zeg. :hug: :hug:

Zelf weinig spannends te melden op katten gebied. Jaime ligt nog lekker veel in de zon, slaapt goed en heeft de lente nog niet zo heel erg in zijn bol dat hij s'avonds gaat lopen klieren met naar binnen gaan. Dus het valt nog mee. Maar dat komt nog wel, nu het warmer gaat worden.
Verder eet en drinkt hij prima en is hij happy.
Oh ja, een tijdje terug had hij een beetje bloed bij zijn kont na het poepen, de DA dacht aan wormen. Heb hem Stronghold gegeven ( moest toch ) en nu nooit meer gezien dus ik neem aan dat het nu goed gaat. De DA denkt van wel.
Volgende week nog een pipetje Stronghold geven voor de zekerheid.

hoe is het met jullie poezels? De lente al in de bol?
Dankje Madrid, moeilijke tijden zo. Anders zou ik straks wel weer een beetje willen werken maar mijn borstkas blijft zoals hij is. Pijnlijk.

De katten vinden het heerlijk, de warme zon. Ik geniet altijd met ze mee. Zo de boel maar even open zetten dan kan mijn "wildje" ook naar buiten.
Zou de pijn op je borstkas ook door stress kunnen komen? Mijn oma had dat vaak, dat als ze in paniek was of gestrest dat het pijn ging doen op haar borst.
Of weet je wat het is? Lijkt me erg vervelend.

Ik heb het ook wel eens gehad, dat bleek brandend maagzuur te zijn bij mij. Maar ja ik kom uit een hartklachten familie waar meerdere mensen aan hartinfarcten overleden zijn dus bij mij gingen de alarmbellen direct af bij pijn op de borst. Bleek niets te zijn maar toch. Die angst blijft er altijd wel in bij mij. Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt. Alle Corona stress zal ook niet helpen.

Fijn dat je katten er zo van genieten. Ik snap niets van mijn kat, de ene keer ligt hij in de zon maar meestal gaat hij er juist uit omdat hij er niet van houdt. In de zomer ligt hij altijd in de schaduw. Maar nu toch soms wel in de zon. Gek beest.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
04-04-2020 09:18
Hoe kom je aan een test?
Ik werk in een ziekenhuis, bij bepaalde klachten moeten we bellen en dan bepalen zij of er een test volgt.
Daar ik werk doe wat direct gerelateerd is aan patiëntenzorg en ik ook in contact met hun kan komen werd ik getest.
Had ik een functie niet gerelateerd aan patiëntenzorg (vb backoffice), dan was ik niet getest.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Madrid87 schreef:
04-04-2020 11:09
Zou de pijn op je borstkas ook door stress kunnen komen? Mijn oma had dat vaak, dat als ze in paniek was of gestrest dat het pijn ging doen op haar borst.
Of weet je wat het is? Lijkt me erg vervelend.

Ik heb het ook wel eens gehad, dat bleek brandend maagzuur te zijn bij mij. Maar ja ik kom uit een hartklachten familie waar meerdere mensen aan hartinfarcten overleden zijn dus bij mij gingen de alarmbellen direct af bij pijn op de borst. Bleek niets te zijn maar toch. Die angst blijft er altijd wel in bij mij. Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt. Alle Corona stress zal ook niet helpen.

Fijn dat je katten er zo van genieten. Ik snap niets van mijn kat, de ene keer ligt hij in de zon maar meestal gaat hij er juist uit omdat hij er niet van houdt. In de zomer ligt hij altijd in de schaduw. Maar nu toch soms wel in de zon. Gek beest.
Nee dat verwacht ik niet want ik was al ziek voor het gebeuren met mijn moeder aan en ook met koorts.
Oh oke, heb je enig idee wat het zou kunnen zijn? Vervelend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
04-04-2020 10:54
Mieke, ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum en lees nu pas van je moeder. Heel veel sterkte met alles. Wat vreselijk zeg. :hug: :hug:

Zelf weinig spannends te melden op katten gebied. Jaime ligt nog lekker veel in de zon, slaapt goed en heeft de lente nog niet zo heel erg in zijn bol dat hij s'avonds gaat lopen klieren met naar binnen gaan. Dus het valt nog mee. Maar dat komt nog wel, nu het warmer gaat worden.
Verder eet en drinkt hij prima en is hij happy.
Oh ja, een tijdje terug had hij een beetje bloed bij zijn kont na het poepen, de DA dacht aan wormen. Heb hem Stronghold gegeven ( moest toch ) en nu nooit meer gezien dus ik neem aan dat het nu goed gaat. De DA denkt van wel.
Volgende week nog een pipetje Stronghold geven voor de zekerheid.

hoe is het met jullie poezels? De lente al in de bol?

Wat fijn je hier weer te zien Madrid :D
Goed te horen dat Jaime lekker van de zon aan het genieten is, komende week wordt het zulk mooi weer, hij kan zijn lol niet op denk ik :sun:

De dames hier, of vooral grote poes is wel een zonaanbidster. Die kan het kleinste straaltje vinden.
Kleine poes heeft niet genoeg rust in haar kont, die zoomt op en neer om uiteindelijk binnen in een mandje een paar uur te liggen tukken.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Madrid87 schreef:
04-04-2020 11:19
Oh oke, heb je enig idee wat het zou kunnen zijn? Vervelend zeg.
Idd Pimpom, fijn om je hier weer te zien Madrid.
Mijn collega's begonnen zelf over Corona omdat ik zo kortademig doe bij inspanning. Er ging al heel veel aan vooraf vanaf begin februari met 40 graden koorts. Toen een paar daagjes mat en nu al weken dit, het voelt als vastzittend slijm wat je nooit wegkrijgt en met steken.
Qua tijdspanne zou het niet moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ha Madrid, leuk dat je er weer bent! Fijn om te horen dat alles goed gaat met Jaime en dat hij zo van het zonnetje geniet :)

Hier wordt er ook enorm van het lekkere weer genoten :sun: heb veel leuke plannen voor de tuin, zo hangt er inmiddels buiten een mand aan de muur (zo’n rieten kerstboom voet) met een zacht dekentje erin en ga ik aankomende week een mooie krabpaal bestellen voor in de tuin, gemaakt van steigerhout. Heb ook nog een leuk kattenhuisje gezien en twijfel ook nog over een minivijvertje - ik wil er echt voor zorgen dat ze zich in de zomer perfect kan vermaken in de tuin! ;-D
Bedankt voor het warme welkom dames! Lief van jullie. Ik heb het forum gemeden dus vandaar dat ik een tijd weg was.
Ik raakt alleen maar gestrest van al die negatieve Corona topics. Dat is nu gelukkig wel over.
Ben net bezig mijn WW aanvraag in te vullen maar dat vind ik echt een ramp, ik ben echt slecht met dat soort dingen lezen en begrijpen wat er staat en wat ze nou bedoelen. Bovendien gooit de site me er telkens na 14 minuten weer uit, dat is wel hinderlijk. Ik blijf altijd bang dat ik fouten maak met dit soort dingen en daar raak ik dan enorm van in de stress. Maar ja het moet maar even.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Lekker in de tuin zitten? Fijn dat je je tuin zo mooi aan het maken bent Parachutes. Een vijver vind ik helemaal geweldig, maar ben je niet bang met je katten dat ze de eventuele vissen eruit halen?
Wat leuk, een krabpaal in de tuin. Zou ik nooit aan denken. Nu heb ik ook geen tuin maar toch.

Haha leuk, PimPom, die zonaanbidsters. :sun:
Mijne twijfelt ook altijd, vind ik het nou lekker in de zon of niet? Nee toch maar niet. Hij gaat er bijna altijd wel uit liggen, maar soms in de winter als het nog fris is ligt hij wel in de zon om op te warmen. Maar ook dekens gebruikt hij nooit en als het ijskoud is op mijn slaapkamer weigert hij onder een dekentje te liggen. Hij zal nooit bij me onder de dekens kruipen ofzo. Veel te warm. :P

Mieke, ik hoop dat het geen Corona is en dat je snel hersteld. Sterkte ermee. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar wat je zegt over al die corona topics, Madrid. Ik zie ze wel, maar lees ze niet. Hopelijk lukt het met je WW aanvraag, ik heb ook altijd moeite met dat soort dingen.

Ik ben niet van plan vissen te nemen, ik bedoel echt een mini vijvertje in bijvoorbeeld een ton of een bak met alleen wat zuurstofrijke plantjes erin. Zag het ergens voorbij komen en vond het zo leuk. Het staat schattig en poes kan er ook uit drinken als ze wil! Even kijken of ik een plaatje kan plakken van een voorbeeld (mag het eindelijk ;-D)

Afbeelding

Ik heb ondertussen de hele dag in de tuin gezeten, was zeker 20/21 graden op het terras, heerlijk! Poes genoot er ook van en ligt af en aan lekker in de zon te slapen of door het zand te rollen, vind ik zo fijn om te zien :heart:


Edit: niet gelukt dus, zo wel misschien: https://ibb.co/fDQHvv1
Alle reacties Link kopieren
parachutes schreef:
05-04-2020 16:10
Herkenbaar wat je zegt over al die corona topics, Madrid. Ik zie ze wel, maar lees ze niet. Hopelijk lukt het met je WW aanvraag, ik heb ook altijd moeite met dat soort dingen.

Ik ben niet van plan vissen te nemen, ik bedoel echt een mini vijvertje in bijvoorbeeld een ton of een bak met alleen wat zuurstofrijke plantjes erin. Zag het ergens voorbij komen en vond het zo leuk. Het staat schattig en poes kan er ook uit drinken als ze wil! Even kijken of ik een plaatje kan plakken van een voorbeeld (mag het eindelijk ;-D)

Afbeelding

Ik heb ondertussen de hele dag in de tuin gezeten, was zeker 20/21 graden op het terras, heerlijk! Poes genoot er ook van en ligt af en aan lekker in de zon te slapen of door het zand te rollen, vind ik zo fijn om te zien :heart:


Edit: niet gelukt dus, zo wel misschien: https://ibb.co/fDQHvv1

Zoiets heb ik vorig jaar in mijn tuin geplaatst! Ik heb een grote ronde ton ingegraven, wit grind erin en toen een mand met waterplanten. Op een gegeven moment kon ik gewoon niet dieper komen met mijn schep vanwege de kleigrond. De ton steekt dus wel iets van 10cm boven de grond uit. Dat heb ik geprobeerd een beetje weg te werken met aquariumhout en grassen/mossen eromheen.
Het ziet er nu een beetje treurig uit vanwege ingevallen blad en dode planten, dus morgen ga ik het water voor een deel verversen en schoonmaken :)
Ik hoop dat er uiteindelijk beestjes zoals kikkers of salamanders in komen leven, dus dit jaar wil ik ook met kleine stenen een soort rotspartijtje maken waar ze in kunnen schuilen ofzo. En anders zit het er gewoon leuk uit :$
De katten drinken er ook uit!

En ondanks dat de katten gewoon buiten komen heb ik meerdere voederplaatsten voor vogels op hoge plaatsen, nu ik thuis werk zie ik wel een aantal dagelijkse stamgasten, heel grappig is dat.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Nova zit hier voor het keukenraam tegen de vogels te kletsen, dus dat herinnerde me aan dit topic! De meesjes vligen nog steeds af en aan in hun huisje, dus katten mogen alleen onder begeleiding naar buiten. De tuinafzetting is sowieso mislukt. Noof blijkt dus zo'n houdini te zijn.. Onze muur tussen ons en de buren is heel grof en ze klimt er gewoon tegenop, zo hun dak op. Zucht.

Wat ontzettend leuk zo'n minivijver Parachute! Dat ken ik helemaal niet. Is dat veel onderhoud, of doen de planten dat allemaal zelf?

Fijn dat je negatief getest bent PimPom. Grappig dat je dat zegt van het katten knuffelen, dat wist ik niet, maar toevallig las ik vanmorgen dat een tijger in de Bronx positief getest was.

Mieke wat naar dat je maar klachten bijft houden. Krijg je medicijnen, of heb je enig idee wat het is?
ainne wijzigde dit bericht op 06-04-2020 12:34
0.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven