Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Madrid, spannende tijden in het vooruitzicht voor jou en Jaime. Voor Jaime dus waarschijnlijk een zorg minder vanaf vandaag, fijn voor hem :)
Dierproeven.
Humor, kat Leo verdwijnt onder de rokken van een pastoor in de uirzending.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/27 ... on-plekje/
IBIopviva schreef:
24-05-2020 12:24
Gisterenavond laatste beetje gegeven. Als het morgen weer niet lukt wil ik, in overleg met dierenarts, nog een flesje want merk echt aan hem dat er nog wat mis is.

Bedankt voor de meelevende reacties.
Hoe gaat het bij jou?
miekemv schreef:
27-05-2020 11:05

:rofl:

En de man blijft ook gewoon rustig doorpraten :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
27-05-2020 14:06
:rofl:

En de man blijft ook gewoon rustig doorpraten :D
I :heart: katten.
Excuus, ik ben een aantal dagen niet op het forum geweest.
PMD afval is blik, pakken van melk, frisdrank e.d. en plastic van verpakkingen.

En de biocat (dat is ook de merknaam) koop ik bij een winkel waar ook kattenvoer en tuinartikelen worden verkocht.
Zooplus heeft het ook.
Kijk wel even of het in jouw gemeente ook echt bij het bio afval mag, want het mag niet overal.
miekemv schreef:
27-05-2020 11:08
Hoe gaat het bij jou?
Lief dat je het vraagt.
Maandag is het urine opvangen gelukt. Zoals ik al dacht was het nog niet goed.
Kregen de keuze uit 2 mogelijkheden:

1) speciaal dieetvoer een week aankijken
2) direct een afspraak plannen voor scan/foto en urine steriel uit blaas halen.
De dierenarts had liever om het voer eerst te doen dus dat doen we nu maar we maken ons eigenlijk echt wel zorgen en ik voel er veel voor om toch op te bellen dat we, naast het dieetvoer, de onderzoeken willen inplannen.

Is dat te snel en overdreven denken jullie?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
27-05-2020 20:57
Lief dat je het vraagt.
Maandag is het urine opvangen gelukt. Zoals ik al dacht was het nog niet goed.
Kregen de keuze uit 2 mogelijkheden:

1) speciaal dieetvoer een week aankijken
2) direct een afspraak plannen voor scan/foto en urine steriel uit blaas halen.
De dierenarts had liever om het voer eerst te doen dus dat doen we nu maar we maken ons eigenlijk echt wel zorgen en ik voel er veel voor om toch op te bellen dat we, naast het dieetvoer, de onderzoeken willen inplannen.

Is dat te snel en overdreven denken jullie?
Ik vind het niet overdreven. Een week met speciaal voer lijkt me ook een beetje kort voor een probleem wat al langer bestaat.
Ibi ik zou juist eerst die onderzoeken doen en willen weten wat er aan de hand is
Ja zo voelt het voor mij dus ook. Denk dat we morgen contact op gaan nemen om afspraken in te gaan plannen.
Bedankt voor het meedenken!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Met voer kan je altijd nog proberen maar zonder duidelijke oorzaak heeft ander voer ook geen zin.
Ik zou zeker vandaag gaan bellen
We kunnen onze zwarte kanjer over een half uurtje brengen, dan blijft hij daar even en kunnen we hem later vandaag weer ophalen.
De urine wordt opgestuurd naar een lab dus het duurt nog even voordat we daar de uitslag van hebben. Ik hoop morgen maar kan natuurlijk ook pas na het weekend worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Doet iemand hier de poes wel eens in bad? Wij hebben een vieze poes hier en ze doet er zelf niks aan
IBIopviva schreef:
28-05-2020 10:27
We kunnen onze zwarte kanjer over een half uurtje brengen, dan blijft hij daar even en kunnen we hem later vandaag weer ophalen.
De urine wordt opgestuurd naar een lab dus het duurt nog even voordat we daar de uitslag van hebben. Ik hoop morgen maar kan natuurlijk ook pas na het weekend worden.
Ik hoop dat het duidelijkheid geeft, en hopelijk een stukje rust.
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 10:29
Doet iemand hier de poes wel eens in bad? Wij hebben een vieze poes hier en ze doet er zelf niks aan
Nee nog nooit gedaan. Onze katten houden zichzelf en af en toe elkaar schoon.

Wel een oude heer die inmiddels moeite heeft om nog goed bij de achterkant van zijn lijf te komen.
Die helpen we met zijn vacht daar schoon te houden door 2 keer in de week een kam-sessie te houden. Het vuil komt dan met alle losse haren mee. Kammen we niet, zou het gaan vervilten en moeten we er plukken uit knippen.
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 10:29
In principe niet, tenzij erg vervuild door een incident of vanwege een parasiet. Ik weet dat naaktkatten wekelijks gewassen moeten worden vanwege het huidsmeer en er zijn mensen die hun katten wassen vawege hun allergie.

Als katten zichzelf niet schoonhouden ontkom je niet aan de dierenarts want dan is er iets aan de hand zoals ziekte en pijn.
Oudjes staan er vanwege artrose om bekend.

Was je al bij de dierenarts geweest?
groenebroek schreef:
28-05-2020 10:57
Nee nog nooit gedaan. Onze katten houden zichzelf en af en toe elkaar schoon.

Wel een oude heer die inmiddels moeite heeft om nog goed bij de achterkant van zijn lijf te komen.
Die helpen we met zijn vacht daar schoon te houden door 2 keer in de week een kam-sessie te houden. Het vuil komt dan met alle losse haren mee. Kammen we niet, zou het gaan vervilten en moeten we er plukken uit knippen.
Ja dit is een geheel witte poes die graag buiten speelt en daardoor ziet ze nu helemaal smoezelig, uitgebreid wassen heeft ze nooit gedaan maar borstelen kan dus helpen?
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 11:00
Ja dit is een geheel witte poes die graag buiten speelt en daardoor ziet ze nu helemaal smoezelig, uitgebreid wassen heeft ze nooit gedaan maar borstelen kan dus helpen?
Mijn lapjes hebben ook veel wit en daar zie je gelijk aan wanneer ze weer eens in de tuin hebben lopen graven :P
Inderdaad smoezelig, maar dat wordt vanzelf wel weer wit (alleen niet in een uurtje, geef het tijd).

IBIopviva schreef:
28-05-2020 10:27
Oh jee, hopelijk geeft dat meer duidleijkheid en een plan van aanpak! :hug:
"I love not Man the less, but Nature more..."
miekemv schreef:
28-05-2020 10:58
In principe niet, tenzij erg vervuild door een incident of vanwege een parasiet. Ik weet dat naaktkatten wekelijks gewassen moeten worden vanwege het huidsmeer en er zijn mensen die hun katten wassen vawege hun allergie.

Als katten zichzelf niet schoonhouden ontkom je niet aan de dierenarts want dan is er iets aan de hand zoals ziekte en pijn.
Oudjes staan er vanwege artrose om bekend.

Was je al bij de dierenarts geweest?
Ik denk dat ze het niet snapt, ze is zonder moederpoes opgebracht met de fles, ik heb ze in 2018 gevonden op een industrieterrein, dus ze is nu zo’n twee jaar oud
Ik heb twee witte katten, ook altijd witjes gehad. Ze kunnen wel eens wat smoezelig worden door het rollen op de grond en laatst had ik ipv een witte, een zwartwitte kat. Was hij denk ik onder een auto doorgelopen of zo. Pikzwarte smeer.
miekemv schreef:
28-05-2020 11:13
Ik heb twee witte katten, ook altijd witjes gehad. Ze kunnen wel eens wat smoezelig worden door het rollen op de grond en laatst had ik ipv een witte, een zwartwitte kat. Was hij denk ik onder een auto doorgelopen of zo. Pikzwarte smeer.
Dat heeft deze ook en overal plekken als ze weer eens in de aarde heeft gelegen. Verder is ze wel leuk hoor maar gewoon een smeerkees
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 11:12
Ik denk dat ze het niet snapt, ze is zonder moederpoes opgebracht met de fles, ik heb ze in 2018 gevonden op een industrieterrein, dus ze is nu zo’n twee jaar oud
Heeft mijn rooie ook. Die kan het steeds beter en kijkt duidelijk af bij de oudste hier. Tussendoor kam ik wel eens of pulk zijn nagels schoon.

Andere kat erbij een optie? Hier heeft rooie maar 6 tot 8 weken in het nest gezeten en 2 weken zonder moederpoes, toen hebben we hem meegenomen omdat hij ondervoed was. Hij is wat later en komt niet al te snugger over soms, maar leert duidelijk van onze oudere kat!
miekemv schreef:
27-05-2020 11:05

:rofl: geweldig :rofl:
Dierproeven.
Goed dat je het e.e.a. laat checken Ieb. Hopelijk is er snel bekend wat de zwarte mankeert en kan er een behandelplan worden gestart.

Ik vind niet zulke snuggere katten altijd heel aandoenlijk en schattig. Hier heeft de zwart-witte achterin de rij gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld. Doet me altijd hier aan denken :biggrin:
Afbeelding
Dierproeven.
GreenLadyFern schreef:
28-05-2020 12:57
Heeft mijn rooie ook. Die kan het steeds beter en kijkt duidelijk af bij de oudste hier. Tussendoor kam ik wel eens of pulk zijn nagels schoon.

Andere kat erbij een optie? Hier heeft rooie maar 6 tot 8 weken in het nest gezeten en 2 weken zonder moederpoes, toen hebben we hem meegenomen omdat hij ondervoed was. Hij is wat later en komt niet al te snugger over soms, maar leert duidelijk van onze oudere kat!
Ja vroeger hadden we een hond erbij en als hij een keer aan zijn poot likte ofzo kwam ze al aangesneld om in de rij voor de douche te gaan staan, ze is een aparte, je kunt haar niet oppakken want dan schreeuwt ze moord en brand dus een andere kat erbij zal mischien wat te stressvol voor haar zijn, vorig jaar was ze per ongeluk in het zwembad gevallen en daarna is ze best lang schoon en wit gebleven dus vandaar dat ik bedacht ik haar wel even in bad kon steken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven