Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Calamitycat schreef:
28-05-2020 13:05
Goed dat je het e.e.a. laat checken Ieb. Hopelijk is er snel bekend wat de zwarte mankeert en kan er een behandelplan worden gestart.

Ik vind niet zulke snuggere katten altijd heel aandoenlijk en schattig. Hier heeft de zwart-witte achterin de rij gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld. Doet me altijd hier aan denken :biggrin:
Afbeelding
Prachtig, zo eentje heb ik ook. Dan wil hij dat ik de deur open doe maar zit hij te wachten voor het glas er naast en elke keer denkt hij dat het glas de deur is.
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 11:12
Ik denk dat ze het niet snapt, ze is zonder moederpoes opgebracht met de fles, ik heb ze in 2018 gevonden op een industrieterrein, dus ze is nu zo’n twee jaar oud
Was het een nestje?
miekemv schreef:
28-05-2020 13:29
Was het een nestje?
Nee ze was alleen, woog maar 350 gram, ze was echt nog maar een baby
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 13:32
Nee ze was alleen, woog maar 350 gram, ze was echt nog maar een baby
Verloren door de moeder...goed van je dat je haar grootgekregen hebt.
miekemv schreef:
28-05-2020 13:35
Verloren door de moeder...goed van je dat je haar grootgekregen hebt.
Ja ik dacht misschien verstoten vanwege haar witte kleur, en ja ik ben er ook dol op, mn kleine gangster
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 13:39
Ja ik dacht misschien verstoten vanwege haar witte kleur, en ja ik ben er ook dol op, mn kleine gangster
Jonge poesjes worden regelmatig verplaatst en poezen verliezen ze soms, bijvoorbeeld als ze gestoord worden onderweg.
miekemv schreef:
28-05-2020 13:27
Prachtig, zo eentje heb ik ook. Dan wil hij dat ik de deur open doe maar zit hij te wachten voor het glas er naast en elke keer denkt hij dat het glas de deur is.
:rofl:
Dierproeven.
Er is een foto gemaakt daar was niks op te zien. Ze hebben geprobeerd een scan te maken maar de zwarte kanjer had het helemaal gehad met al dat gesol met hem en was te onrustig.
Morgenochtend kunnen we hem weer brengen en dan moet hij nuchter zijn want ze gaan de echo onder een roesje uitvoeren.
Dan duurt het nog rond de 4 werkdagen voordat de uitslag er is dus denk pas dat we donderdag/vrijdag volgende week meer weten.
Ben echt blij dat we wel alles in gang hebben gezet nu.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
28-05-2020 18:29
Er is een foto gemaakt daar was niks op te zien. Ze hebben geprobeerd een scan te maken maar de zwarte kanjer had het helemaal gehad met al dat gesol met hem en was te onrustig.
Morgenochtend kunnen we hem weer brengen en dan moet hij nuchter zijn want ze gaan de echo onder een roesje uitvoeren.
Dan duurt het nog rond de 4 werkdagen voordat de uitslag er is dus denk pas dat we donderdag/vrijdag volgende week meer weten.
Ben echt blij dat we wel alles in gang hebben gezet nu.
Begrijp ik, want anders blijf je denken moet ik niet dit of moet ik niet dat. En zorgen maken natuurlijk als je het niet zou doen. Kun je nu loslaten.
Calamitycat schreef:
28-05-2020 14:01
:rofl:
Dat is tevens de kater met ernstige hoogtevrees.
miekemv schreef:
28-05-2020 19:07
Dat is tevens de kater met ernstige hoogtevrees.
Ach gos, dat is wel zielig. Hoe uit zich dat precies?
Dierproeven.
Je moet mij nog maar een keer uitleggen hoe ik plaatjes moet plakken CC.
Ibi krijgt zwarte kanjer ondertussen wel pijnstilling? Ter overbrugging tot de uitslag bekend is?
derooiekater schreef:
28-05-2020 19:50
Ibi krijgt zwarte kanjer ondertussen wel pijnstilling? Ter overbrugging tot de uitslag bekend is?
Ja gelukkig wel!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Geen probleem :)
Ik ga ervan uit dat je niet mobiel forumt? Anders weet ik niet hoe het werkt ;-)

Je gaat naar https://postimages.org/

Klik op de knop 'kies afbeeldingen' (boven die knop kan je aangeven hoe lang je wilt dat de foto er blijft staan, bijv. 7 dagen, 31 dagen o.i.d.)

Nu kan je in je map op de computer waar je foto's staan een afbeelding kiezen: dubbelklik op de afbeelding.

Klik nu één keer op het blauwe icoontje rechts naast de 2e regel (waar voor staat 'directe link'.

Klik onderin het reactiescherm op het tweede icoontje van rechts (het vierkantje naast de smiley)

Plak je afbeelding (ctrl V) tussen deze [ img ] en deze [ /img ] (die staan er zonder spaties maar anders kan ik geen voorbeeld maken)

Hierna kan je even op voorbeeld van het bericht klikken om te checken of het gelukt is.

Als het gelukt is krijg je dan zoiets
Afbeelding
Dierproeven.
Mieke, als je mijn bericht quote kan je precies zien waar de geplakte link van je foto moet staan tussen die img vakjes.
Dierproeven.
Goedenavond dames! Ik kom weer even binnen vallen.

Mijn kitten (9 mnd) Nori heeft nu al ruim 1,5 maand diarree. Mee naar dierenarts geweest, ontlasting opgestuurd naar lab en als resultaat dat ze twee parasieten bij zich droeg. Die zijn drie weken geleden behandeld met "speciale"(?) wormenkuur en antibiotica, vervolgens over gestapt op probiotica, diarree was enkele dagen weg maar is nu afwisselend weer terug. Zo nu en dan heeft ze goede keutels, maar over het algemeen is het nog niet goed. Ook niet meer waterig, meer een beetje chocolademousse (sorry). Mijn kater Mowgli (10 mnd) had ook diarree, is voor hetzelfde behandeld en daar gaat het nu weer prima mee. Dierenarts raadt aan nog twee weken probiotica door te voeren en daarna te kijken, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Iemand tips?
Calamitycat schreef:
28-05-2020 19:11
Ach gos, dat is wel zielig. Hoe uit zich dat precies?
Ik heb niet een erg hoog dak en hij was via het raam van de dakkapel schuin naar boven gegaan en toen zat hij op het dak. Verschrikkelijk vond hij het, hele straat bij elkaar gemauwd. Dus toen ik thuiskwam werd ik op de hoogte gesteld. Helaas, wat ik ook probeerde en hem er af praten het bleef paniekerig mauwen. Op een gegeven moment is het echt donker en gaan mensen slapen en kon ik niet meer naar boven praten. Via een plat dak gaf de buurman een grote ladder aan die tegen het schuine dak werd gelegd, ik voorzichtig naar boven. Ik kon hem net niet pakken als hij voorzichtig naar beneden gleed. Hij is echt waar in zijn paniek nog weer een paar keer naar boven gevlucht en heeft zelfs op de schoorsteen gezeten te mauwen. Uiteindelijk is het gelukt doordat hij nog een moedige poging deed en naar beneden ging. Deze succesvolle reddingsactie duurde zeker twee uur.
Calamitycat schreef:
28-05-2020 19:57
Geen probleem :)
Ik ga ervan uit dat je niet mobiel forumt? Anders weet ik niet hoe het werkt ;-)

Je gaat naar https://postimages.org/

Klik op de knop 'kies afbeeldingen' (boven die knop kan je aangeven hoe lang je wilt dat de foto er blijft staan, bijv. 7 dagen, 31 dagen o.i.d.)

Nu kan je in je map op de computer waar je foto's staan een afbeelding kiezen: dubbelklik op de afbeelding.

Klik nu één keer op het blauwe icoontje rechts naast de 2e regel (waar voor staat 'directe link'.

Klik onderin het reactiescherm op het tweede icoontje van rechts (het vierkantje naast de smiley)

Plak je afbeelding (ctrl V) tussen deze [ img ] en deze [ /img ] (die staan er zonder spaties maar anders kan ik geen voorbeeld maken)

Hierna kan je even op voorbeeld van het bericht klikken om te checken of het gelukt is.

Als het gelukt is krijg je dan zoiets
Afbeelding
Ik doe alles mobiel.
mittensz schreef:
28-05-2020 22:04
Goedenavond dames! Ik kom weer even binnen vallen.

Mijn kitten (9 mnd) Nori heeft nu al ruim 1,5 maand diarree. Mee naar dierenarts geweest, ontlasting opgestuurd naar lab en als resultaat dat ze twee parasieten bij zich droeg. Die zijn drie weken geleden behandeld met "speciale"(?) wormenkuur en antibiotica, vervolgens over gestapt op probiotica, diarree was enkele dagen weg maar is nu afwisselend weer terug. Zo nu en dan heeft ze goede keutels, maar over het algemeen is het nog niet goed. Ook niet meer waterig, meer een beetje chocolademousse (sorry). Mijn kater Mowgli (10 mnd) had ook diarree, is voor hetzelfde behandeld en daar gaat het nu weer prima mee. Dierenarts raadt aan nog twee weken probiotica door te voeren en daarna te kijken, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Iemand tips?
Welke parasieten heeft ze? Giardia?
Vanmorgen vroeg letterlijk een gevecht gehad met de zwarte kanjer. Mijn man heeft er krassen op zijn arm van.
Hij zag het reismandje en werd gewoonweg agressief en wild. Uiteindelijk in mandje gekregen.

Vanmiddag hebben we hem weer opgehaald. Uit de scan zelf was niets gekomen wel urine afgenomen uit zijn blaas wat ze opsturen naar een lab. De uitslag daarvan komt waarschijnlijk pas donderdag of vrijdag. Daar zagen ze aan dat het veel te geconcentreerd was en we kregen wat adviezen om hem meer water te laten drinken:

-) koop een waterfontein
(hebben we)
-) plaats eten en drinken apart
(doen we)
- bied drinken aan op meerdere plaatsen in huis
(we hebben 3 drinkplekken)

Hmmm zegt ze dat gaat allemaal dus al goed. Toen het advies om de brokjes te weken in heet water dat hebben we nu dus gedaan maar zowel de zwarte kanjer als de rode dame moeten er nog niks van hebben. Even de tijd geven maar.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
29-05-2020 18:55
Vanmorgen vroeg letterlijk een gevecht gehad met de zwarte kanjer. Mijn man heeft er krassen op zijn arm van.
Hij zag het reismandje en werd gewoonweg agressief en wild. Uiteindelijk in mandje gekregen.

Vanmiddag hebben we hem weer opgehaald. Uit de scan zelf was niets gekomen wel urine afgenomen uit zijn blaas wat ze opsturen naar een lab. De uitslag daarvan komt waarschijnlijk pas donderdag of vrijdag. Daar zagen ze aan dat het veel te geconcentreerd was en we kregen wat adviezen om hem meer water te laten drinken:

-) koop een waterfontein
(hebben we)
-) plaats eten en drinken apart
(doen we)
- bied drinken aan op meerdere plaatsen in huis
(we hebben 3 drinkplekken)

Hmmm zegt ze dat gaat allemaal dus al goed. Toen het advies om de brokjes te weken in heet water dat hebben we nu dus gedaan maar zowel de zwarte kanjer als de rode dame moeten er nog niks van hebben. Even de tijd geven maar.
Viyodrink of lactosevrije melk proberen?
parachutes schreef:
29-05-2020 14:10
Welke parasieten heeft ze? Giardia?
Nee Giardia had ze gelukkig niet.

Als ik het goed schrijf: Cryptosporidium en Enchiria?
mittensz schreef:
30-05-2020 09:06
Nee Giardia had ze gelukkig niet.

Als ik het goed schrijf: Cryptosporidium en Enchiria?
Het vervelende met darmparasieten is dat ze behoorlijk hardnekkig kunnen zijn en het heel lang kan blijven hangen. Ook is er vaak kans op herbesmetting, dus is het handig om o.a. elke dag de kattenbak schoon te maken (en dan bedoel ik goed schrobben met een sopje), de omgeving goed schoon te houden/te ontsmetten, elke dag het drinkwater verversen etc. Ik weet niet of je haar ook al speciaal voer geeft voor gevoelige darmen? Na zo’n lange tijd diarree kunnen haar darmen een flinke optater gehad hebben. Het belangrijkste is denk ik dat ze genoeg blijft drinken, niet verzwakt en dat je haar de medicijnen blijft geven, dan moet het op een gegeven moment vanzelf over gaan. Het kan alleen soms dus heel lang duren :( heel veel beterschap in ieder geval!
parachutes schreef:
30-05-2020 11:07
Het vervelende met darmparasieten is dat ze behoorlijk hardnekkig kunnen zijn en het heel lang kan blijven hangen. Ook is er vaak kans op herbesmetting, dus is het handig om o.a. elke dag de kattenbak schoon te maken (en dan bedoel ik goed schrobben met een sopje), de omgeving goed schoon te houden/te ontsmetten, elke dag het drinkwater verversen etc. Ik weet niet of je haar ook al speciaal voer geeft voor gevoelige darmen? Na zo’n lange tijd diarree kunnen haar darmen een flinke optater gehad hebben. Het belangrijkste is denk ik dat ze genoeg blijft drinken, niet verzwakt en dat je haar de medicijnen blijft geven, dan moet het op een gegeven moment vanzelf over gaan. Het kan alleen soms dus heel lang duren :( heel veel beterschap in ieder geval!
Dank voor de tips! Het schoonmaken hier in huis doe ik grondig. Sowieso is de kattenbak al verschoond voordat het zo’n beetje er in kan vallen, maar daarnaast ga ik ook zeer regelmatig met de stoomreiniger door zowel de kattenbak als de rest van het huis.

Ze speelt enorm veel, is nog gewoon regelmatig irritant en drinkt erg goed (maar niet te veel). Ze krijgen allebei makkelijk verteerbaar voer (althans, voorzover ik heb kunnen vinden. Ik heb niet het allergrootste budget dus de echt dure merken lukt me niet, maar nu krijgen ze Profine Kitten & Rice, mocht iemand een beter merk hebben dan hoor ik het graag).

Het feit dat de ander inmiddels wel goede ontlasting heeft lijkt mij een goed teken? En geeft me hoop op dat het inderdaad een nasleep van de heftige antibiotica is op jonge tere darmen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven