Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).

dinsdag 29 januari 2019 om 23:16
Helaas niet. Ik kende de mensen niet persoonlijk. Ik zag het kitten toen ik mijn kitten kwam bekijken en toen ik hem na twee dagen ophaalde was het ukkie ook alvast weg vertelden ze.

dinsdag 29 januari 2019 om 23:35
Hoop het ook.Calamitycat schreef: ↑29-01-2019 23:31Ow balenDan maar hopen dat ook die kitten net zo'n fijn gouden mandje heeft gekregen als de kitten die je wel gered hebt.
woensdag 30 januari 2019 om 14:22
poezenmoedertje schreef: ↑29-01-2019 08:58Ik heb ook zo'n kletsklous. En ondeugend....
Gisteren had ik een heerlijke pan erwtensoep gemaakt, ik had alvast een schaaltje voor mezelf klaargezet zodat het wat kon afkoelen.
Ik draai me 1 sec. om en meneer is al bezig het schaaltje naar binnen te werken!
Ik ben benieuwd wat jullie poezels allemaal voor streken uit halen.
Ach...gisteren kwam kleine poes (7.5 maand oud) trots met een muisje in haar bek aanzetten. Toen ik haar daar niet mee binnen liet, ging ze er in de tuin mee spelen. Ze heeft de muis niet opgegeten

Nu verdenk ik haar ook van de muis die ik pas geleden op mijn bed vond toen ik wakker werd

Grote poes eet de muizen eigenlijk altijd wel op. Kleine (nog) niet.
"I love not Man the less, but Nature more..."

vrijdag 1 februari 2019 om 10:26
Ha, streken van onze schatjes:
Onze kater heeft de waterbak als speeltje ontdekt. Lekker tegen aan schoppen, pootje er onder en dan tegen aan schoppen, en pootjes er in. Het water vliegt alle kanten uit. Ik heb de afgelopen week al 3 keer de vloer moeten dweilen. En dan zit hij er bij te kijken met een blik van: Kijk eens, vrouwtje, ik help jou echt met het schoonmaken van de vloer...........
Onze dame is echt een "vreetmonster", eet alles op wat je laat liggen. Ze heeft van de week net zo lang zitten morrrelen aan de kastdeuren tot ze die open had, sprong op een plank, gooide van alles naar beneden, maar kreeg gelukkig de bak met brokjes niet open.......Ik heb de kastdeuren nu maar geblokkeerd.
Mijn wollen handschoenen hebben ze ook al kapot geknaagd, is blijkbaar erg lekker.
Onze kater heeft de waterbak als speeltje ontdekt. Lekker tegen aan schoppen, pootje er onder en dan tegen aan schoppen, en pootjes er in. Het water vliegt alle kanten uit. Ik heb de afgelopen week al 3 keer de vloer moeten dweilen. En dan zit hij er bij te kijken met een blik van: Kijk eens, vrouwtje, ik help jou echt met het schoonmaken van de vloer...........
Onze dame is echt een "vreetmonster", eet alles op wat je laat liggen. Ze heeft van de week net zo lang zitten morrrelen aan de kastdeuren tot ze die open had, sprong op een plank, gooide van alles naar beneden, maar kreeg gelukkig de bak met brokjes niet open.......Ik heb de kastdeuren nu maar geblokkeerd.
Mijn wollen handschoenen hebben ze ook al kapot geknaagd, is blijkbaar erg lekker.

vrijdag 1 februari 2019 om 16:13
Dolfine schreef: ↑01-02-2019 10:26Ha, streken van onze schatjes:

Leuk al die deugnieten, heb brengt echt leven in de brouwerij.

vrijdag 1 februari 2019 om 19:16
derooiekater schreef: ↑01-02-2019 19:12ik heb kindersloten heb ook zn aap rond lopen die alles open wil maken
Tot wanneer duurt die katten puberteit? Kleine rooie word in mei 2 maar denkt nog steeds dat het een kitten is incl zijn streken![]()

Die puberstreken blijven ze houden hoor, die lieverds

vrijdag 1 februari 2019 om 23:39
Is er nog iemand wakker? Ik ben volledig in paniek. De rooie is al een paar uur weg en ik heb de hele tuin en omgeving doorzocht en geroepen maar kan hem nergens vinden
Hij is nooit ver van huis en komt altijd meteen aanlopen als ik hem roep ben zo bang dat er wat gebeurd is 
De kutkat komt net aangerend alsof er niets aan de hand is
Enorme huilbui hier.

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

vrijdag 1 februari 2019 om 23:47
Ja ik ben wakker. Wat kloterig !Calamitycat schreef: ↑01-02-2019 23:39Is er nog iemand wakker? Ik ben volledig in paniek. De rooie is al een paar uur weg en ik heb de hele tuin en omgeving doorzocht en geroepen maar kan hem nergens vindenHij is nooit ver van huis en komt altijd meteen aanlopen als ik hem roep ben zo bang dat er wat gebeurd is
![]()

vrijdag 1 februari 2019 om 23:48
Ah gelukkig.Calamitycat schreef: ↑01-02-2019 23:39Is er nog iemand wakker? Ik ben volledig in paniek. De rooie is al een paar uur weg en ik heb de hele tuin en omgeving doorzocht en geroepen maar kan hem nergens vindenHij is nooit ver van huis en komt altijd meteen aanlopen als ik hem roep ben zo bang dat er wat gebeurd is
De kutkat komt net aangerend alsof er niets aan de hand is
Enorme huilbui hier.

vrijdag 1 februari 2019 om 23:49
Tjongejonge, ze kunnen je echt een hartverzakking geven hoor die beesten. Kost me 10 jaar van mijn leven dit. Was echt even blinde paniek, was al een uur aan het zoeken en roepen en geen teken van leven. Ik heb besloten hem het eerstvolgende halfuur te haten

Dierproeven.
vrijdag 1 februari 2019 om 23:51

vrijdag 1 februari 2019 om 23:51
Lukt vast welCalamitycat schreef: ↑01-02-2019 23:49Tjongejonge, ze kunnen je echt een hartverzakking geven hoor die beesten. Kost me 10 jaar van mijn leven dit. Was echt even blinde paniek, was al een uur aan het zoeken en roepen en geen teken van leven. Ik heb besloten hem het eerstvolgende halfuur te haten![]()

vrijdag 1 februari 2019 om 23:53
Ja en het voelt iets minder koud, nu moet ik opblijven.Calamitycat schreef: ↑01-02-2019 23:51Hoop dat die ook snel weer thuiskomt dan. De nacht is blijkbaar toch heel aantrekkelijk.

vrijdag 1 februari 2019 om 23:56
Onze kater heeft niet echt streken. Hij ‘kletst’ veel tegen ons en tikt de hond regelmatig op zijn kont (nageltjes niet uit). Daar lijkt hij echt van te genieten, dat onze bejaarde bes dan over zijn schouder (met vetrol) moet kijken om te zien wat er aan de hand is en dan uit zijn mand rolt. Verder wil hij altijd toekijken bij koken maar hij jat niets van het aanrecht of uit de bak van de hond.
Een krabpaal gekocht maar hij lijkt niet te weten wat het is. Hij krabt niet aan meubels o.i.d. maar ik ben bang dat dit steeds een DA bezoekje gaat worden (nagels knippen). Hij heeft inmiddels wel zijn vaste plekjes in huis.
Een krabpaal gekocht maar hij lijkt niet te weten wat het is. Hij krabt niet aan meubels o.i.d. maar ik ben bang dat dit steeds een DA bezoekje gaat worden (nagels knippen). Hij heeft inmiddels wel zijn vaste plekjes in huis.
vrijdag 1 februari 2019 om 23:57
Omdat je niet kan slapen voordat kat weer thuis is of omdat kat anders niet naar binnen kan?
Ik had gewoon naar bed kunnen gaan, rooie kan door het luikje immers, maar was zo van de leg dat slapen me nooit zou lukken. Ze moeten gewoon binnen zijn anders kan ik echt de slaap niet vatten.
Rooie heeft mijn hele programma in de war gegooid want ik moet morgen om zes uur op en ben nu klaarwakker

Heb je al geroepen of denk je dat kat elk moment weer op kan duiken?
Dierproeven.
vrijdag 1 februari 2019 om 23:59
Grappig wat hij met de hond doet, ik zie het voor melemoos2 schreef: ↑01-02-2019 23:56Onze kater heeft niet echt streken. Hij ‘kletst’ veel tegen ons en tikt de hond regelmatig op zijn kont (nageltjes niet uit). Daar lijkt hij echt van te genieten, dat onze bejaarde bes dan over zijn schouder (met vetrol) moet kijken om te zien wat er aan de hand is en dan uit zijn mand rolt. Verder wil hij altijd toekijken bij koken maar hij jat niets van het aanrecht of uit de bak van de hond.

Dierproeven.

zaterdag 2 februari 2019 om 00:03
Geen luikje hier.Calamitycat schreef: ↑01-02-2019 23:57Omdat je niet kan slapen voordat kat weer thuis is of omdat kat anders niet naar binnen kan?
Ik had gewoon naar bed kunnen gaan, rooie kan door het luikje immers, maar was zo van de leg dat slapen me nooit zou lukken. Ze moeten gewoon binnen zijn anders kan ik echt de slaap niet vatten.
Rooie heeft mijn hele programma in de war gegooid want ik moet morgen om zes uur op en ben nu klaarwakker![]()
Heb je al geroepen of denk je dat kat elk moment weer op kan duiken?
Arme jij dat gaat morgenvroeg tegenvallen.