Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
02-02-2019 00:03
Geen luikje hier.
Arme jij dat gaat morgenvroeg tegenvallen.
Ja zeker. Morgenochtend als de wekker afloopt haat ik de rooie waarschijnlijk nog wat meer :biggrin:

Hoop dat jij ook binnen afzienbare tijd naar bed mag :cat:
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Calamitycat schreef:
01-02-2019 23:59
Grappig wat hij met de hond doet, ik zie het voor me :proud:
Valt mij overigens 100% mee, hoe snel dat bejaarde besje is gewend aan de kat. Kater ligt nu half over de hond heen als een soort bontsjaaltje, samen in de hondenmand te snurken. Sowieso liggen ze vaak zij aan zij (vloerkleed, bank, mand). Hond is ook geactiveerd, kater naar buiten dan hij ook op inspectieronde in de tuin. Alleen past hij niet door het kattenluikje :-D
Hi , ben nieuw hier .
:bye:
Ik kwam toevallig uit op dit topic ,lijkt me ook leuk om mee te lezen en af en toe te reageren . Wij hebben 4 katten .
derooiekater schreef:
01-02-2019 19:12
ik heb kindersloten heb ook zn aap rond lopen die alles open wil maken

Tot wanneer duurt die katten puberteit? Kleine rooie word in mei 2 maar denkt nog steeds dat het een kitten is incl zijn streken :facepalm:
Ohh die van mij weet ook hoe deurklinken werken. Niet altijd handig!
Hij hangt ook alle schilderijen in huis scheef :idea:
S0LEIL schreef:
02-02-2019 00:48
Why?
Zit er een spinnetje?
miekemv schreef:
02-02-2019 00:06
Lemoos de kartonnen werken erg goed, alle katten hier gebruiken ze. Kost niet veel bij Bigbazaar. Ik heb ook andere krabpalen maar ze zijn minder populair dan die van karton.
Hier slaapt de kat alleen op de kartonnen :P
miekemv schreef:
02-02-2019 00:50
Why?
Zit er een spinnetje?
Geen idee. Er zit niks denk ik, want hij doet het bij een heel stel. Hij heeft een keer bij mijn ouders gelogeerd en daar deed hij het ook. Het is een spelletje denk ik.
lemoos2 schreef:
02-02-2019 00:08
Valt mij overigens 100% mee, hoe snel dat bejaarde besje is gewend aan de kat. Kater ligt nu half over de hond heen als een soort bontsjaaltje, samen in de hondenmand te snurken. Sowieso liggen ze vaak zij aan zij (vloerkleed, bank, mand). Hond is ook geactiveerd, kater naar buiten dan hij ook op inspectieronde in de tuin. Alleen past hij niet door het kattenluikje :-D
:love:
S0LEIL schreef:
02-02-2019 00:57
Hier slaapt de kat alleen op de kartonnen :P
Ja haha doen ze hier ook. Maar ik heb nu ook eentje met gegolfde vorm, daar doen ze beide en staat met stip op een.
chokokat schreef:
02-02-2019 00:10
Hi , ben nieuw hier .
:bye:
Ik kwam toevallig uit op dit topic ,lijkt me ook leuk om mee te lezen en af en toe te reageren . Wij hebben 4 katten .
Wat leuk
Ik heb ook vier.
S0LEIL schreef:
02-02-2019 00:48
Wij hebben een paar deurklinken omhoog staan, werkt prima.
Een paar weken geleden dachten we dat dat niet meer nodig was, deurklinken weer normaal.
Het ging drie dagen goed.................
's Morgens om half 7 een hoop gespring en gerammel.
En ja hoor, kater valt de slaapkamer binnen.
Springt op bed, over ons heen, wil aandacht. Hoezo op zaterdagmorgen wat langer slapen dan normaal........
Jaren geleden had mijn oma ook een kat de deurklinken besprong om zo de deur open te krijgen. Daar stonden ook meerdere deurklinken omhoog!
Hier kunnen de twee van mij door het hele huis en staan alle deuren open/op een kier.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik word ook elke morgen m'n bed uitgetrapt. Zodra ik mijn ogen open, en me nog niet eens bewogen heb staat kater naast m'n hoofd (hij hoort het zeker aan de manier van ademhalen of zo) en gaat net zolang door met de deken optillen en met z'n poot aan m'n haar trekken tot ik eruit ga.

Ach ja, het is een goede wekker.

Nu geef ik 'm elke dag een drankje van cranberrypoeder uit capsules en vermalen Urologist Aid tabletten, en het bloed in de urine lijkt nu eindelijk weg te blijven, al zit hij heel soms nog wel een paar keer op de bak.

Durf het eigenlijk niet eens meer te posten als het weer een beetje goed gaat omdat ik bang ben dat ik het jinx en straks weer bij de DA zit. :'-(
miekemv schreef:
02-02-2019 01:05
Ja haha doen ze hier ook. Maar ik heb nu ook eentje met gegolfde vorm, daar doen ze beide en staat met stip op een.
Die heb ik ook gehad, maar weggedaan, want daar werd niet naar omgekeken.
Dolfine schreef:
02-02-2019 08:53
Wij hebben een paar deurklinken omhoog staan, werkt prima.
Een paar weken geleden dachten we dat dat niet meer nodig was, deurklinken weer normaal.
Het ging drie dagen goed.................
's Morgens om half 7 een hoop gespring en gerammel.
En ja hoor, kater valt de slaapkamer binnen.
Springt op bed, over ons heen, wil aandacht. Hoezo op zaterdagmorgen wat langer slapen dan normaal........

Die klinken omhoog zitten we nu ook aan te denken inderdaad. Alleen als hij de deur niet opendoet, schreeuwt hij zo hard, dat ik het zelf wel kom doen :P
Mijne snapt deurklinken (gelukkig) niet. Die gaat gewoon met z'n voorpoten tegen een deur staan graven in de verwachting dat een mens 'm vanzelf opent.

Ik heb vanmiddag trapsgewijs planken aan de muur gemaakt en vol met brokjes gelegd. Hij is nog wat voorzichtig, maar meneer durft steeds een treetje hoger. :cheer2:
Wojak schreef:
02-02-2019 17:20
Mijne snapt deurklinken (gelukkig) niet. Die gaat gewoon met z'n voorpoten tegen een deur staan graven in de verwachting dat een mens 'm vanzelf opent.

Ik heb vanmiddag trapsgewijs planken aan de muur gemaakt en vol met brokjes gelegd. Hij is nog wat voorzichtig, maar meneer durft steeds een treetje hoger. :cheer2:

Catification à la Jackson Galaxy :D
Dat wil mijn vriend ook, maar ik wil geen plankjes in mijn hele huis.
Hallo, hier weer een poezenvraagje aan de pro's.

Vandaag wordt mijn poes gesteriliseerd, dit en 2e enting volgende week zat nog bij de all-in prijs van aanschaf bij asiel. 2 wkn geleden is de andere geholpen bij een andere dierenarts. Dit is allemaal goed gegaan!
Nu krijgt de andere poes vandaag een kapje mee, tegen het likken van de wond. De andere had dit niet.

Hoe was dit bij jullie? Wat is jullie ervaring met die kap?
Heel wat poezen gehad maar nog nooit een kapje, ook niet nodig geweest. Bij de laatste 2 poezen kreeg ik het aanbod van mochten ze te veel knabbelen aan de wond ik een rompertje kon halen in de praktijk. Hoefde niet.
De laatste poes was erg misselijk de eerste tijd en dat was het dan wel.

Sterkte er mee.
Ligt aan je kat en waar de wond zit, denk ik. Mijn kat moest uiteindelijk een kap omdat hij bleef likken aan een plek op zijn poot waar ze hadden geschoren om een infuus te plaatsen.

Het was eerst een kale plek, maar door zijn gelik werd het een bloedende, open wond. Pleisters trok hij eraf, verband trok hij er ook af, ook wanneer ik er speciaal bitterspray op spoot, rompertje wurmde hij zich uit en toen heb ik maar een kap gehaald. Hij vond het verschrikkelijk en was echt heeeeel erg zielig (waardoor ik me megaschuldig voelde, vooral als hij ging eten en dat ding dan in de weg zat tot hij vanzelf leerde hoe hij ermee om moest gaan), maar het heeft wel geholpen. Er kwam weer wat vacht op en toen liet hij het permanent met rust.
Wojak schreef:
07-02-2019 12:07
Ligt aan je kat en waar de wond zit, denk ik. Mijn kat moest uiteindelijk een kap omdat hij bleef likken aan een plek op zijn poot waar ze hadden geschoren om een infuus te plaatsen.

Het was eerst een kale plek, maar door zijn gelik werd het een bloedende, open wond. Pleisters trok hij eraf, verband trok hij er ook af, ook wanneer ik er speciaal bitterspray op spoot, rompertje wurmde hij zich uit en toen heb ik maar een kap gehaald. Hij vond het verschrikkelijk en was echt heeeeel erg zielig (waardoor ik me megaschuldig voelde, vooral als hij ging eten en dat ding dan in de weg zat tot hij vanzelf leerde hoe hij ermee om moest gaan), maar het heeft wel geholpen. Er kwam weer wat vacht op en toen liet hij het permanent met rust.
Het gaat om een sterilisatie
Leuk topic. Net ontdekt, maar ga het vanavond even van voor naar achteren lezen.
Mijn katten hadden geen kap. Het poesje had wel zo'n schattig rood gympakje aan, maar na thuiskomst lag het gympakje na een uurtje al achter de bank, en poes lag in haar mandje.
Dus daarna maar in de gaten gehouden en het is goed gegaan.
greenmoustache schreef:
07-02-2019 12:43
Het gaat om een sterilisatie
Euh, ja, maar ik dacht dat je om ervaringen met een kap vroeg? Sorry als ik het fout begrepen heb. :-P) (Heb een beetje een ruige nacht gehad, en dan kan ik nóg slechter begrijpend lezen dan ik normaal al doe. :clown: )

Kat liep trouwens ook tegen dingen aan in het begin, maar dat leerde hij ook vrij snel weer te vermijden.
Wojak schreef:
07-02-2019 13:01
Euh, ja, maar ik dacht dat je om ervaringen met een kap vroeg? Sorry als ik het fout begrepen heb. :-P) (Heb een beetje een ruige nacht gehad, en dan kan ik nóg slechter begrijpend lezen dan ik normaal al doe. :clown: )
Ja, dat klopt eigenlijk ook wel ;-D
Ik lees dus dat ze die kapjes bijna niet meer doen maar hier hameren ze er dus een beetje op.
greenmoustache schreef:
07-02-2019 10:41
Hallo, hier weer een poezenvraagje aan de pro's.

Vandaag wordt mijn poes gesteriliseerd, dit en 2e enting volgende week zat nog bij de all-in prijs van aanschaf bij asiel. 2 wkn geleden is de andere geholpen bij een andere dierenarts. Dit is allemaal goed gegaan!
Nu krijgt de andere poes vandaag een kapje mee, tegen het likken van de wond. De andere had dit niet.

Hoe was dit bij jullie? Wat is jullie ervaring met die kap?
Geen kap hier. Maar is jouw dierenarts soms een "ouderwetse"?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven