Het Tegen Tegel Tuinen Topic deel 8

08-07-2020 17:59 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het TTT is alweer toe aan deel 8!
Dit is het topic voor Tuinengekkies, Gesjeesde Groene Vingers, Garden Guerillistas en iedereen die de groene tuin met zo min mogelijk beton een warm hart toedraagt.
We prediken hier al 7 delen lang alle voordelen van een weelderig groene tuin in vergelijking met de betonnen tuinen die helaas zo oprukken in het Nederlandse tuinenlandschap. We blijven hier mee bezig totdat iedereen ervan overtuigd is dat groen beter is voor het milieu, fijner en minder heet in de zomer, en dat beestjes van allerlei soorten, van insecten tot egels, vogels en eekhoorns (en hier en daar een paar kippen) de tuin tot een waar paradijsje maken.

We zijn een hecht groepje dat van alles deelt, er vliegen zaden en planten over en weer en alle advies kost niks. Iedereen kan aansluiten, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Allen weer veel plezier in deel acht!
Hieronder weer een paar voorbeelden van hoe het niet en wel moet.

De lelijke tegeltuin. Dit zou je niet moeten willen:

Afbeelding

En zo kan het dus ook:
Afbeelding
Afbeelding

Linkjes van MJ:

Handig boekje over tuingeluk, met veel handige tips en gewoon leuk om te lezen;
Handige tips voor de indeling van je tuin (sowieso is de site van Appeltern een aanrader);
De app Plantsnap, voor de ‘welke plant was dit in vredesnaam ook alweer-momenten’;
Ook handig boekje: onkruid herkennen voor dummies
Online cursus tuinvogels herkennen via de Vogelbescherming;
Geweldig blog over moestuinieren;
Site van Gardeners World (vrijdag op BBC2!);
Koop hier je bohus bla verf :proud:
Plaatjes plakken van je eigen tuin of iets moois dat je op internet gevonden hebt? Zie op deze pagina ergens halverwege een uitleg.
tuingravin wijzigde dit bericht op 08-07-2020 19:50
36.46% gewijzigd
hier schijnt nu lekker het zonnetje. Maar nog geen tijd om van te genieten, want net een auto vol met boodschappen gehaald. Vanavond komen paar vriendinnen langs en ik heb voor zondag een cateringopdracht, waar ik morgen mee los moet. Maar wel leuk om dat ook weer eens te doen.
Tuin staat er verder goed bij, het waaide hier bijna niet, alleen gestage miezerregen. Voor de planten ideaal :D
Alle reacties Link kopieren
Daar issie dan :sun:

En nu zie ik ook dat de ramen al even niet meer gedaan zijn..
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Leuke avatar Guave!

Mijn insectenvilla is af :cheer2: Dat hokje in het midden is voor hommels.
Afbeelding
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, die is mooi!!
Dit ga ik even onthouden, ik wilde er ook een zelf gaan maken.
Dit is een perfect voorbeeld! :-D
Alle reacties Link kopieren
Wacht even....daar zitten twee egels in!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
hahaha, klopt!
Die vond ik nog tussen mijn kerstspullen (waar ik dennenappels zocht) en die wonen nu in de villa :biggrin:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha thanks CC! Even een creatieve uitspatting.

En wat een gaaf insectenhotel!! Wauw zeg! :heart:
Maak je ze op bestelling ;-D
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Duet, ik heb 'em van deze van Vivara afgekeken (en 40 euro bespaard :yes: want al het hout had ik al en alle vulling komt uit de tuin).
Afbeelding

Niet helemaal gelukt dus qua gelijkenis maar ik vind 'em zelf toch erg leuk geworden.
calamitycat wijzigde dit bericht op 10-07-2020 18:11
2.68% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal :-$

Had even een ongeplande forumpauze omdat ik het even niet kon bolwerken met werk en privé, en omdat ik wat - eveneens ongeplande ;-D - gezondheidstrubbels had, maar ik ben er weer. Hoop dat jullie me nog niet als vermist hadden opgegeven ;-D

De laatste weken helemaal niks in de tuin gedaan, weinig tijd voor en als ik er tijd voor had, geen energie. Ga zo eerst maar even mijn binnenplanten reanimeren. Die hebben mijn aandacht meer nodig dan de buitenplantjes, die redden zich geloof ik wel even zonder mij.

Ga zo even bijlezen, voordat ik een heel topic achterloop ;-D
Tjezus, wat vals
Haai Jack, fijn je weer te lezen
Alle reacties Link kopieren
Guavepapaya schreef:
10-07-2020 18:06
Hahaha thanks CC! Even een creatieve uitspatting.

En wat een gaaf insectenhotel!! Wauw zeg! :heart:
Maak je ze op bestelling ;-D
Pfff, nee dat vrees ik niet :$
Ben er best lang mee bezig geweest, vooral al die bamboestokjes zagen was een takkeklus.
Maar dank :D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn je weer te lezen Jack! Ik had euhm... je inderdaad al euhm.... een soort van als euh.... vermist opgegeven ja :facepalm:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Thnx Friez en CC :bigkiss:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
10-07-2020 18:11
Pfff, nee dat vrees ik niet :$
Ben er best lang mee bezig geweest, vooral al die bamboestokjes zagen was een takkeklus.
Maar dank :D
Hahaha snap ik! Had al zo'n vermoeden dat het best een klusje is.
Wie weet als ik ooit een tijd heb... Als dochter naar school gaat ofzo ;)

Fijn dat je er weer bent MevrJ, hoop dat alles goed met je gaat :redrose:
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Jouw hommels en bijen wonen op stand CC :thumbsup: Beeldschoon hotel! :love:

Ik zie nu een gesprek voor me van een paar posh bijen die over hun woonomgeving opscheppen.
"Ja, wij wonen in de Goudkuststraet, weet je. In dat hotel dat onder architectuur gebouwd is. CC-Design ja, bekend van de karakteristieke onderdelen in bohus blä. We wonen daar héérlijk! Waeter en voedsel in overvloed, zon en schaeduw ... alles is aenwezig. Gele bloemen?? *meewarig lachje* Och meid, als je eenmael bloemen van Bastin hebt geproefd dan wil je nooit meer anders. Gele bloemen zijn zo passé..."
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Caaf, zit keihard te schuddebuiken hier :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Fijn je weer te zien Jack! :bigkiss:

Hier is de zon vanmiddag ook weer gaan schijnen gelukkig, maar de tuin is nog zeiknat. Mijn grootste stokroos ligt plat en moet ik waarschijnlijk als verloren beschouwen. Wat een mooie hortensia's zag ik voorbij komen!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
10-07-2020 18:27
Jouw hommels en bijen wonen op stand CC :thumbsup: Beeldschoon hotel! :love:

Ik zie nu een gesprek voor me van een paar posh bijen die over hun woonomgeving opscheppen.
"Ja, wij wonen in de Goudkuststraet, weet je. In dat hotel dat onder architectuur gebouwd is. CC-Design ja, bekend van de karakteristieke onderdelen in bohus blä. We wonen daar héérlijk! Waeter en voedsel in overvloed, zon en schaeduw ... alles is aenwezig. Gele bloemen?? *meewarig lachje* Och meid, als je eenmael bloemen van Bastin hebt geproefd dan wil je nooit meer anders. Gele bloemen zijn zo passé..."
"Bloemen van Bastin? Ik heb geheurd dat daar een wachtlijst van maanden voor geldt! Alleen de uitverkorenen kunnen zich de geelblauwgerande waterprairielavendel vereurloven"
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
"... en het voordeel van niet-gele bloemen is dat wij veel beter opvallen. De blauw-paerse kleuren laten onze naetuurlijke pracht extra goed uitkomen. Ja wij harmoniëren uitstekend met de schoonheid van de omgeving."
Ik vind hier dingen van.
hier mijn hortensia's. Blauwe, witte en pluim

Deze dit jaar geplant
Afbeelding

Deze staat er al een stuk langer
Afbeelding
En deze ook nieuw aangeplant
Afbeelding

dit was nog een verrassing achter de stokrozen
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
10-07-2020 18:33
"Bloemen van Bastin? Ik heb geheurd dat daar een wachtlijst van maanden voor geldt! Alleen de uitverkorenen kunnen zich de geelblauwgerande waterprairielavendel vereurloven"
:HA:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Friez! Vooral de clematissen!

Ik zal ook maar eens een fotootje plaatsen. Ik weet niet of het te zien is, maar vanuit mijn keukenraam kijk ik onder het viaduct door naar een weiland met koeien. :) Die hortensia staat dus voor mijn raam.

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
10-07-2020 18:27
Jouw hommels en bijen wonen op stand CC :thumbsup: Beeldschoon hotel! :love:

Ik zie nu een gesprek voor me van een paar posh bijen die over hun woonomgeving opscheppen.
"Ja, wij wonen in de Goudkuststraet, weet je. In dat hotel dat onder architectuur gebouwd is. CC-Design ja, bekend van de karakteristieke onderdelen in bohus blä. We wonen daar héérlijk! Waeter en voedsel in overvloed, zon en schaeduw ... alles is aenwezig. Gele bloemen?? *meewarig lachje* Och meid, als je eenmael bloemen van Bastin hebt geproefd dan wil je nooit meer anders. Gele bloemen zijn zo passé..."
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Mijn man kijkt me heel gek aan nu :HA:
En als je de slappe lach hebt, werkt dat natuurlijk averechts..

Ik weet niet of je hier in het dagelijks leven iets mee doet, maar je schrijft zo leuk, dat je dat wel zou moeten doen :)
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
:$
Nog niet, maar ik ben me wel aan het oriënteren op een schrijvend beroep. Er is nog veel wat ik daarover moet uitzoeken. Ik heb het idee dat er meer schrijvers in dit topic meeschrijven. Ik lees zulke leuke stukjes! :-]
Ik vind hier dingen van.
Calamitycat schreef:
10-07-2020 18:11
Pfff, nee dat vrees ik niet :$
Ben er best lang mee bezig geweest, vooral al die bamboestokjes zagen was een takkeklus.
Maar dank :D
Stokjesklus dus.

Maar hij is prachtig geworden, mooier dan het voorbeeld. En die egels :proud:, die zag ik eerst helemaal niet! Heel grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven