Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 01 april 2017 @ 20:07:

[...]

Dan ben ik bang dat je dat idee van die stenen op je buik kan schrijven.

Of je zoekt een mooie foto en laat zo'n leuke tuinposter printen.

Bijna hetzelfde als het echte werk.

Grmbl

Of ik verhuis naar Scandinavië Daar liggen die grote keien standaard in iedere tuin.
Dierproeven.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 01 april 2017 @ 20:08:

[...]

Lol, die hebben de achterburen ook! Diezelfde mensen waar ik mijn terras van kreeg, dat moest wijken voor de schapen bij hen.Ghe, wat leuk!
Dierproeven.
En zo krijg je wat sneller een dikke stam.

Ik vind hier dingen van.
Oh gaaf! Hier staat zo'n wilg alleen is hij niet mooi bijgehouden dus er zit een rare knot op. Ben hem weer wat in toom aan het snoeien. Hopelijk werkt het.
Ben erg benieuwd wat je allemaal gaat bestellen Duet

Wauw, wat ontzettend mooi zo'n gevlochten wilg STC!
Dierproeven.
quote:Koettie schreef op 01 april 2017 @ 20:09:

Hee zo'n kar is eigenlijk best handig!

Felix, met zo'n spiegel in de tuin, heb je dan niet last van weerkatsingen of dat plekken heel heet worden van de weerspiegeling?

Nee hoor. Het wordt niet warmer dan gewoon rechtstreeks zonlicht. Katten liggen er gewoon in te slapen als dat het laatste restje licht is. Ik heb ook hier en daar spiegels gehangen juist zodat planten die meer licht nodig hadden dat ook kregen.

Schitteringen in alle kleuren van de regenboog heb ik vooral van de glimmertjes in de boom, die kristallen.

Maar dat vind ik niet storend.

In het kader van huidieren, hier onze puberpup, die van de week de blauwe haarverf van mijn dochter had opgegeten. Hij heeft er gelukkig niks aan overgehouden, ik wel....een paar verbrande hartkleppen en een dierenartsrekening

En hij is al weer verder op strooptocht geweest, een gum, een stuk karton en vandaag mijn paastukje ontdaan van alle (uitgeblazen) kwarteleitjes. Allemaal opgevreten. Hij keek dan ook heel schuldig toen ik er bij uitkwam. En nog steeds loopt hij liever een blokje om als ik bij hem in de buurt kom.
Nee! Wat zal je geschrokken zijn!
quote:Calamitycat schreef op 01 april 2017 @ 19:58:

Ik heb een vraag.

Een droom van mij is om ooit (in de nabije toekomst ) een paar grote zwerfkeien in de tuin te hebben.

Nu heb ik wel website gezien waar mooie grote keien te bestellen zijn maar grote keien wegen wel 400-600 kilo.

Hoe krijg je zoiets in hemelsnaam in de achtertuin??? Moet er dan echt een hoogwerker komen om zo'n brok steen over je huis te tillen? (wat een dure 'grap' wordt lijkt me... ). Jullie enig idee?

In mijn tuin liggen heel veel zwerf keien. Die heb ik mee genomen vanuit zweden/finland met de vrachtwagen. Zo groot mogelijk, dat ik ze nog kon tillen. Die zweden verklaarde mijn voor gek; "what do you whant whit those stones??" Als je dan zeg dat ze hier per kilo gaan kijken ze je aan alsof je gek ben. Had ik maar een heftruck.

Ook heb ik boomstronken mee genomen vanuit zweden, en weer ingegraven in mijn tuin varens er omheen, en het is nu een hommel paradijs. Bzzzz, bzzzzz

Jullie zijn ook goed bezig, geniet van het voorjaar, voordat je het weet is het over.
iedereen leest mee
Ja, felix. Dat was dikke paniek.
Oh, en vandaag hopte er een kikker door mijn huissie, dus die heb ik ff naar buiten geschopt.
iedereen leest mee
quote:duet schreef op 01 april 2017 @ 20:30:

Ja, felix. Dat was dikke paniek.

Kan ik me voorstellen zeg. Gelukkig is het goed afgelopen!

Je hebt er je handen vol aan zo te lezen
Dierproeven.
quote:landylover schreef op 01 april 2017 @ 20:28:

[...]

In mijn tuin liggen heel veel zwerf keien. Die heb ik mee genomen vanuit zweden/finland met de vrachtwagen. Zo groot mogelijk, dat ik ze nog kon tillen. Die zweden verklaarde mijn voor gek; "what do you whant whit those stones??" Als je dan zeg dat ze hier per kilo gaan kijken ze je aan alsof je gek ben. Had ik maar een heftruck.

Ook heb ik boomstronken mee genomen vanuit zweden, en weer ingegraven in mijn tuin varens er omheen, en het is nu een hommel paradijs. Bzzzz, bzzzzz

Jullie zijn ook goed bezig, geniet van het voorjaar, voordat je het weet is het over.

Gaaf hoor. Dan is een vrachtwagen best handig

Ik heb in het verleden ook wat zwerfkeien uit Zweden meegenomen, vonden ze daar inderdaad heel raar.

Maar hele grote kon helaas niet omdat de auto het anders begaf.
Dierproeven.
quote:Calamitycat schreef op 01 april 2017 @ 20:43:

[...]

Gaaf hoor. Dan is een vrachtwagen best handig

Ik heb in het verleden ook wat zwerfkeien uit Zweden meegenomen, vonden ze daar inderdaad heel raar.

Maar hele grote kon helaas niet omdat de auto het anders begaf.Grote keien kan je verplaatsen op/met ronde paaltjes. Het is anno 19-nul, maar zo hebben ze ook de piramides gebouwd. De uitvinding van het wiel kwam pas jaren later keep on rolling
iedereen leest mee
Hmm, ik zie nu dat er ook transportkarren zijn die een gewicht van 300 kilo aan kunnen en geen fortuin kosten.

Misschien dan wat kleinere keien nemen, lees dat een kei van 50 cm. ongeveer 200 kilo weegt.
Dierproeven.
quote:landylover schreef op 01 april 2017 @ 20:55:

[...]

Grote keien kan je verplaatsen op/met ronde paaltjes. Het is anno 19-nul, maar zo hebben ze ook de piramides gebouwd. De uitvinding van het wiel kwam pas jaren later

Da's waar

Ik denk alleen dat mijn tuin daarvoor te ontoegankelijk is. Moet via een poort en de tuin van de buren en dan via allerlei opstapjes e.d.

Wat dit soort dingen betreft heeft mijn tuin niet de meest handige ligging.

Een transportkar zou door het huis kunnen eventueel.
Dierproeven.
Zwerfkeien, ik hou d'r ook van! Momenteel heb ik geen stenenverzameling in de tuin, bij ons vorige huis wel. Ik ben nog wel iets van plan, in combinatie met stromend water. Een vijver in onze huidige tuin is geen goed idee met de enorme bomen in onze straat. Daar komt zo veel blad af, dat ik mijn vijver niet schoon kan houden. Met name eiken- en kastanjeblad is een ramp voor de vijver omdat er zo veel looizuur in zit.

Dus moet er maar iets komen van een stroompje. Zonder water is de tuin niet af vind ik.

De rozenbogen staan nu allebei, maar ik mag er nog niks bij planten van manlief voordat het cement is uitgehard.

En goed nieuws: de vijg loopt uit! Ik was bang dat ie het loodje had gelegd, maar dus toch niet!
Ik heb ook grote keien, lees; grooooot&heavy vanuit mijn aanhanger in mijn tuin gekregen. Met planken als ramp, en ronde paaltjes overwin je elke helling. Waar een wil is.....succes
iedereen leest mee
Wow er wordt hier wel heel druk geschreven.

Ik heb alles gelezen maar op iedereen reageren is met mijn geheugen niet te doen

Leuk dat er weer een hoop planten en tuin foto's zijn geplaatst, altijd mooi om te zien.

Tuingravin gefeliciteerd met je zoon (mijn zoon is donderdag 19 geworden)

Vorige week door gedoe en gezondheid weinig kunnen doen maar dat heb ik afgelopen week goed gemaakt.

Eindelijk een begin gemaakt met de 'nieuwe' tuin

Alvast een lading kinderkopjes gehaald (57 is best veel in een Aygo )

Hiermee een stuk van een border verhoogd en daar de hortensia's naar toe verplant (auw mijn rug)

Er is 360 liter bemeste tuingrond en 160 liter potgrond ingegaan....maar dat is nog te weinig er moet dus nog heel wat bijgehaald worden

[IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... cfyj1e.jpg[/IMG][/img]

[img][IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... eimbca.jpg[/IMG][/img]

Achter deze border komen van die gestapelde betonnen plantenbakken dan gaan de planken weer weg, heb er gisteren 26 besteld

Mijn man heeft ook de poort voor mijn tuinafval pad gemaakt.

[img][IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... tqeuyz.jpg[/IMG][/img]

En omdat ik van die geweldige dieren voorbij zie komen, wil ik deze ook even delen

[img][IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... myyymi.jpg[/IMG][/img]

Oooh Duet...jouw hond

Omdat het een 'goede' afloop heeft (behalve voor je portemonnee) moest ik er wel mee lachen

Een van mijn honden heeft als puber de rode vingerverf van mijn zoon "aangevallen" dat zag er nogal bloederig uit

Ik hoop deze week nog een hoop werk te verzetten!

En ik moet vaker schrijven, kan ik jullie bijhouden
Fay, onze zoon is ook donderdag jarig geweest. Jij ook gefeliciteerd met de 'kleine man!'

We vieren het morgen omdat iedereen dan vrij is, en we familie hebben die aan de andere kant van het land woont. Die vraag je niet voor een avondje visite dat eind te komen rijden!

Die eekhoorn is zooooo leuk! Wij zien ze ook rennen in de grote bomen in de straat, ze komen niet bij ons in de tuin ( tenminste, wij hebben het nog nooit gezien.)
@tuingravin; Een goede vijver kan best wel blad hebben. Zo gaat dat in de natuur ook. Ik heb nog nooit iemand blaadjes zien scheppen in een poel/meertje op de Veluwe. Een pomp in je vijver is funest voor al het dierlijk leven. Alles wordt er doorheen gemalen, je eindig met half doorgemalen salamanders, kikkervisjes, en jonge vissen. (eigen ervaring) Nu pomp ik ook voor mijn beekloop, maar met een vijzel zoals ze dat vroeger deden met onze welbekende windmolens Alle gasten gaan gewoon mee omhoog, en via de "glijbaan/beek"weer terug. Ze staan in de rij, terwijl de vogels langs de oever pootje baden. Mijn vijver is 20mtr lang, de beek is 50mtr en mijn "tuin/wildpark"is 1800mtr2, dus,...
iedereen leest mee
Hier helaas geen eekhoorns. Ik vind ze zoooooo leuk

Leuke foto's Fay, goed bezig geweest!
Dierproeven.
Ik kon me al niet voorstellen dat je vijg het loodje had gelegd Tuingravin. Fijn!
Dierproeven.
quote:landylover schreef op 01 april 2017 @ 21:19:

Ik heb ook grote keien, lees; grooooot&heavy vanuit mijn aanhanger in mijn tuin gekregen. Met planken als ramp, en ronde paaltjes overwin je elke helling. Waar een wil is.....succes

Waar een wil is.... zitten een verrotte rug en verrotte knieën in de weg

Zo'n transportkar kost rond de 60 euro en kan ik hier voor andere dingen ook goed gebruiken, daar ga ik dus niet moeilijk over doen.

Het beetje aan mijn lijf dat het nog doet wil ik graag heel houden
Dierproeven.
Fay, wat mooi die eekhoorn. En mooi die nieuwe border.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven