Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Leuk van die vlinders Duet.
zijn jullie nu zo maar aan een nieuw topic begonnen, zonder mij te waarschuwen??

Welkom aan de nieuwe meeschrijvers.

Mijn zwager heeft zaterdag mijn lei-boom gesnoeid en ik heb wat omgerommeld in de tuin. Ben nog lang niet klaar in de tuin, maar stukje bij beetje komt het goed.
Sorry
Een tuin is nooit af Friezinnetje
Duet, dat zijn zulke mooie vlinders! Ik heb ze hier in de tuin nog niet gezien, moet nog wat meer vlindervriendelijke planten gaan zetten. Ik heb al wel een 'vlindermix' voorgezaaid, ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

Ik heb de rozenbogen inmiddels opgehaald. Daar heb ik mooi geluk mee gehad, want ze zijn van een degelijke kwaliteit. Mijn man gaat ze zandstralen en opnieuw poedercoaten ( hij werkt bij een metaalbedrijf) en dan zijn ze weer als nieuw.

Met een beetje geluk kan ik ze dan volgende week gaan plaatsen en clematis gaan planten.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 27 maart 2017 @ 17:08:

Sorry

thanks, dat doet me goed

quote:Felix_Urbexicus schreef op 27 maart 2017 @ 17:09:

Een tuin is nooit af Friezinnetje I know
Ik heb gisteren een hortensia in de voortuin gezet, van een buurvrouw gekregen, die geven we de komende dagen elke dag water in de hoop dat het uitlopen van de bladeren doorgaat. Nu heb ik in de voortuin, pal op het zuiden, ruimte voor een groenblijvende struik. Graag een beetje een forse of snelgroeiende ivm de inkijk. Hebben jullie leuke tips? Eucalyptus vind ik mooi maar zou dat een goede locatie zijn en hoe groeien die? Als het nog drie jaar duurt voor het wat is dan vind ik dat te traag...

Mijn sneuige clematis in de achtertuin is super aan het uitlopen, daar wordt ik blij van!

Leuk idd die foto's, maar tegelijk, hoe lang gaat het duren voor mijn tuin ook maar een beetje foto waardig is?
Foto's mogen al-tijd!
Meteen al! Planten die nog moeten uitlopen zijn altijd leuk om te zien. En dan heb je voor jezelf ook progressie foto's. Ik kwam laatst nog foto's tegen van de eerste dag dat we in dit huis zaten, wat een verschil qua tuin. En zeker nu die hout muur zo goed als weg is (ja ik heb nog genoeg liggen om een hoekje te bouwen voor beestjes). Kan niet wachten tot de berging weg is en hoeveel meters we daarmee erbij gaan krijgen.

Hier niet veel gedaan in de tuin, net de ramen gezeemd en mijn gereedschap even schoongemaakt. Misschien dat ik nog even wat mestkorrels erin ga harken.

Niet de witte regen maar de andere MP plant. Een schijnaugurk. Hij loopt al flink uit!

De struikpioen waarvan niemand de naam wist heeft de winter goed overleefd in zijn teil.
Schijnaugurk??? Que?

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ga onmiddellijk googelen....

Om onverklaarbare redenen is dit meneer Janssen zijn favoriete buitenslaapplek.
Ha! Struikpioen en schijnaugurk! Nog nooit van gehoord, maar het ziet er leuk uit!

Bijna alles op deze foto komt van gratis MP of heb ik gevonden bij een kraakpand
quote:Felix_Urbexicus schreef op 27 maart 2017 @ 19:48:

[afbeelding]

Om onverklaarbare redenen is dit meneer Janssen zijn favoriete buitenslaapplek.Soort massagebed? Net als die kralenmatten die je vroeger over de zitting in je auto kon leggen, voor een betere bloeddoorstroming.....
Ah, Akebia. Die naam heb ik wel eens gehoord. Best wel gave plant! Felix, ik word weer zo hebberig... Die wil ik ook wel!

Zal eens kijken ze zijn er volgens mij ook nog in verschillende soorten en kleuren.

Wat een ander heeft met kleding shoppen, heb ik met planten. Ik ben echt onverzadigbaar op dat vlak.

En ik heb nog ruimte zat...
quote:Felix_Urbexicus schreef op 27 maart 2017 @ 19:50:

[afbeelding]

Bijna alles op deze foto komt van gratis MP of heb ik gevonden bij een kraakpand Staan daar ook pioenrozen? Die staan al hoog!

De acanthus heeft niet eens de moeite genomen om deze winter ondergronds te gaan.
quote:friezinnetje2014 schreef op 27 maart 2017 @ 18:45:

[...]

I know Dat moet je niet zien als een probleem maar als een uitdaging
Mooie foto's Felix!

Wat heeft die struikpioen mooie uitlopers zeg

En meneer Janssen houdt wel van ruig?
quote:Felix_Urbexicus schreef op 27 maart 2017 @ 19:50:

[img]https://s4.postimg.org/uqpk4j2bx/20170327_193845.jpg[/img]

Bijna alles op deze foto komt van gratis MP of heb ik gevonden bij een kraakpand Die rode sprieten, wat is dat? Dat komt hier ook uit de grond.

Dit is de diepblauwe hortensia waarvan ik heel bang was dat hij niet aangeslagen was, ook gratis MP.

Hij doet het! Bloeien zal hij niet doen dit jaar, hij was 2 meter hoog toen ik hem uitspitte. Flink moeten snoeien dus, paste echt niet in de auto
quote:YellowLemon schreef op 27 maart 2017 @ 19:56:

[...]

Die rode sprieten, wat is dat? Dat komt hier ook uit de grond. Daar ben ik ook benieuwd naar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven