Hoe is het wonen in Twente?

15-09-2021 21:24 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enige tijd wil ik verhuizen uit de Randstad. Ik ben aan het rondkijken in dorpen rondom Enschede en Hengelo.

Maar die verschillen natuurlijk nogal van elkaar. Wie woont daar in de buurt en kan er iets over vertellen? Zo heb ik gehoord dat je met opgroeiende pubers liever niet in Haaksbergen woont, vanwege de drugs (ik heb het ook maar van horen zeggen...) In welk dorp hebben ze liever geen import uit de Randstad? Welke plaatsen zijn van oudsher katholiek of juist protestant, links of rechts, waar is men behoudend of juist niet, waar wonen boeren, kunstenaars of mafkezen, waar zit de elitaire bubbel? Waar is het nou echt heel fijn om te wonen?

Nog helemaal afgezien van of we het allemaal kunnen betalen natuurlijk, maar dromen mag...
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
29-09-2021 20:52
De drugs in Haaksbergen valt niet mee hoor.
Ik zou er niet met kinderen willen wonen.
Hier in onze gemeente hoor ik nog niet veel over drugs. Als ik opgroeiende kinderen had, zou ik ze liever in Tubbergen op laten groeien dan in Almelo. Er zit daar totaal ander volk.
Hier groet iedereen elkaar, jong en oud, fietser of automobilist. Mensen zijn hier veel voorkomender.
Je hebt hier nauwelijks tuig.
Alle reacties Link kopieren
In Almelo is het ook niet alleen maar ellende he, al staat het de laatste tijd niet zo positief in de belangstelling. Maar je moet wel een beetje bekend zijn en weten welke wijken en plekken er mooi zijn. Dan kan je er heel fijn juist wonen. Maar kan me ook voorstellen dat een buitenstaander niet snel naar Almelo komt.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-09-2021 20:41
Ik woon in de contreien van Tubbergen Ootmarsum. Je kunt hier heel mooi wonen als je een natuurliefhebber bent.
Prachtig daar! Ik ben er deze zomer met vakantie geweest.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
30-09-2021 19:16
Prachtig daar! Ik ben er deze zomer met vakantie geweest.
Ik voel me hier ook wel gezegend hoor.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
16-09-2021 08:48
Dit is anders wel een groot probleem in Twente. Dus verwacht geen warm onthaal.
Hebben jullie allemaal onder een steen gelegen ofzo? Denken jullie dat enkel de jongeren in Twente moeite hebben met een huis kunnen kopen in deze tijd?
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
02-10-2021 16:36
Hebben jullie allemaal onder een steen gelegen ofzo? Denken jullie dat enkel de jongeren in Twente moeite hebben met een huis kunnen kopen in deze tijd?
Nee, dat denken we niet. Woningnood is overal. Alleen stijgende prijzen hier ver buiten de randstad extra omdat er inderdaad veel randstedelingen de plaatselijke bevolking wegbieden bij het kopen van een woning. En dat is dubbel frustrerend. Terwijl ik begrijp dat er mensen zijn die dolgraag weg willen uit de randstad, zelf ben ik immers ook zo iemand. Alleen kom ik niet uit de randstad maar uit Eindhoven. En dat was begin jaren 2000, waar buiten wonen rondom Eindhoven al asociaal duur was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven