hoeveel katten is normaal?
maandag 19 augustus 2013 om 12:07
Ik heb sinds kort een kitten van 15 weken. HIj is erg speels, maar kan ook rustig zijn.
Ik zit te overwegen om er nog een kitten bij te doen, ook omdat ze dan met elkaar kunnen spelen en ik dat zelf wat gezelliger vindt.. Want ik vind 2 katten ook meer dan genoeg.
Maar is dit wel een verstandige keuze? Of kan ik beter wachten tot die andere kitten wat ouder is? Ik heb nu zoiets van, nu zijn ze nog jong en kunnen ze met elkaar spelen, want als de ene kitten wat ouder is, moet het misschien meer aan een nieuwe kitten wennen.
Hoeveel katten hebben jullie? en hoe kijken jullie hier tegen aan?
Ik zit te overwegen om er nog een kitten bij te doen, ook omdat ze dan met elkaar kunnen spelen en ik dat zelf wat gezelliger vindt.. Want ik vind 2 katten ook meer dan genoeg.
Maar is dit wel een verstandige keuze? Of kan ik beter wachten tot die andere kitten wat ouder is? Ik heb nu zoiets van, nu zijn ze nog jong en kunnen ze met elkaar spelen, want als de ene kitten wat ouder is, moet het misschien meer aan een nieuwe kitten wennen.
Hoeveel katten hebben jullie? en hoe kijken jullie hier tegen aan?
zondag 25 augustus 2013 om 11:01
quote:cherryoncream schreef op 22 augustus 2013 @ 13:09:
Ik zag laatst op tv dat iemand er 50 had Dat is pas echt veel.
Dan gaan er gezondheidsproblemen ontstaan voor zowel mens als dier.
quote:ayayay schreef op 25 augustus 2013 @ 10:38:
De oudste is bijna 9, een van 4 en 2 van bijna 2 jaar oud.
Niemand wilde 1 van die kleintjes ( navelbreuk en beschadiging aan beide ogen.
Mijn huis is ook erg schoon, ben namelijk allergisch voor katten.
Hoe doe je dat?
Heb je nog last van je allergie?
Ik zag laatst op tv dat iemand er 50 had Dat is pas echt veel.
quote:ayayay schreef op 25 augustus 2013 @ 10:38:
De oudste is bijna 9, een van 4 en 2 van bijna 2 jaar oud.
Niemand wilde 1 van die kleintjes ( navelbreuk en beschadiging aan beide ogen.
Mijn huis is ook erg schoon, ben namelijk allergisch voor katten.
Hoe doe je dat?
zondag 25 augustus 2013 om 15:09
Ik ben ooit begonnen met 1 kat. Toen deze overleden was had ik er steeds 2 tegelijkertijd. Nu heb ik ook 2 katten. Eén is aan komen lopen en kort daarop is mijn laatste eigen kat overleden. Dus toen had ik er één maar ons huis is groot genoeg voor 2 en misschien 3 katten dus het ik er één bijgehaald uit het asiel.
Degene die is aan komen lopen komt uit een huishouden van zo'n 7 katten en 3 honden en dat zag ze niet zitten. Ook toen ze de enigste was bij ons en ik een kat uit het asiel erbij haalde was ze zeer ontstemd. Aan 3 stuks begin ik dan ook maar niet.
Degene die is aan komen lopen komt uit een huishouden van zo'n 7 katten en 3 honden en dat zag ze niet zitten. Ook toen ze de enigste was bij ons en ik een kat uit het asiel erbij haalde was ze zeer ontstemd. Aan 3 stuks begin ik dan ook maar niet.
zondag 25 augustus 2013 om 18:03
quote:iones schreef op 25 augustus 2013 @ 11:01:
[...]
[...]
Hoe doe je dat?
Elke kat heeft een andere huidstructuur en huidschilfers.
Dus niet elke kat geeft een allergische reactie.....
Ik maak elke dag goed schoon, ook de kattenbakken worden meerdere malen per dag verschoond ( anders slaan mijn longen dicht )
Ik heb alleen last van mijn allergie als ik verkouden ben EN als ze in de rui zijn.
Ik borstel ze dan 2 x per dag, vinden ze heerlijk
[...]
[...]
Hoe doe je dat?
Ik maak elke dag goed schoon, ook de kattenbakken worden meerdere malen per dag verschoond ( anders slaan mijn longen dicht )
Ik heb alleen last van mijn allergie als ik verkouden ben EN als ze in de rui zijn.
Ik borstel ze dan 2 x per dag, vinden ze heerlijk
maandag 26 augustus 2013 om 12:01
quote:ayayay schreef op 25 augustus 2013 @ 18:03:
[...]
Ik borstel ze dan 2 x per dag, vinden ze heerlijkMaar het lijkt me niet eenvoudig om er achter te komen welke kat je wel verdraagt en welke niet. Hoe heb je dat gedaan? Of heb je speciale raskatten? (want ik weet dat die er zijn)
[...]
Ik borstel ze dan 2 x per dag, vinden ze heerlijkMaar het lijkt me niet eenvoudig om er achter te komen welke kat je wel verdraagt en welke niet. Hoe heb je dat gedaan? Of heb je speciale raskatten? (want ik weet dat die er zijn)
maandag 26 augustus 2013 om 12:06
quote:iones schreef op 26 augustus 2013 @ 12:01:
[...]
Maar het lijkt me niet eenvoudig om er achter te komen welke kat je wel verdraagt en welke niet. Hoe heb je dat gedaan? Of heb je speciale raskatten? (want ik weet dat die er zijn)
Er zijn raskatten waarbij je eventueel minder last zou moeten hebben. Mij is altijd vertelt dat Brits korthaar er een van was. Ik heb (op mijn eerste 2 katten die zijn overleden) altijd Britten gehad. Naast medicijnen is mijn allergie wel te doen, ik heb het ervoor over. Maar ik heb nu 1 kleine rode opdonder, ook wel vuilnisbakje genoemd, en bij hem heb ik totaal geen last. Raar maar waar .
Tsja, je moet er wat voor over hebben om zulke leuke beesten om je heen te hebben.
[...]
Maar het lijkt me niet eenvoudig om er achter te komen welke kat je wel verdraagt en welke niet. Hoe heb je dat gedaan? Of heb je speciale raskatten? (want ik weet dat die er zijn)
Er zijn raskatten waarbij je eventueel minder last zou moeten hebben. Mij is altijd vertelt dat Brits korthaar er een van was. Ik heb (op mijn eerste 2 katten die zijn overleden) altijd Britten gehad. Naast medicijnen is mijn allergie wel te doen, ik heb het ervoor over. Maar ik heb nu 1 kleine rode opdonder, ook wel vuilnisbakje genoemd, en bij hem heb ik totaal geen last. Raar maar waar .
Tsja, je moet er wat voor over hebben om zulke leuke beesten om je heen te hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 27 augustus 2013 om 13:56
quote:iones schreef op 26 augustus 2013 @ 12:01:
[...]
Ik heb gewoon europese korthaartjes.
Ik heb eigenlijk maar 1kat gehad waar ik zwaar allergisch voor was.
Die mocht dan ook niet op mijn slaapkamer komen.
Het is dus gewoon een leuke kat aanschaffen en dan zien hoe het gaat.
Krijg ik een allergische reactie, dan vindt ik dat geen probleem.
IK heb overigens een zware dwangneurose--> schoonmaaktik
[...]
Ik heb gewoon europese korthaartjes.
Ik heb eigenlijk maar 1kat gehad waar ik zwaar allergisch voor was.
Die mocht dan ook niet op mijn slaapkamer komen.
Het is dus gewoon een leuke kat aanschaffen en dan zien hoe het gaat.
Krijg ik een allergische reactie, dan vindt ik dat geen probleem.
IK heb overigens een zware dwangneurose--> schoonmaaktik
dinsdag 27 augustus 2013 om 20:50
1, 2, of 3 katten zijn vrij normaal vind ik. Wij hebben er 5, ze kunnen wel in de tuin, (die afgezet is). We hebben alleen katers trouwens, 2 Maine Coons, 1 MC/Ragdoll, 1 Ragdoll en een HTK. Ze zijn eigenlijk best makkelijk met het accepteren van nieuwe katten, mits het een kitten is (ik ga het niet wagen om er een volwassen kat bij te zetten). Ik denk dat 5 voor ons wel het maximum is, vooral qua aandacht geven. MC en Ragdoll's staan wel bekend om hun sociale karakter (maar ik geloof nooit zo in dat soort uitspraken, elke kat is anders) maar de HTK van 16 vind het ook geen probleem. Ik ben zo gek met die beesten
dinsdag 27 augustus 2013 om 21:02
Kwestie van tijd, ruimte en wat jij ervoor over hebt. Hier twee kittens, poesjes uit hetzelfde nest, in huis gehaald. Inmiddels is eentje helaas overleden en overgebleven zus heel happy in dr eentje. Zus was nogal dominant. Ik wil het de oude dame, zij is nu 14, niet aandoen om er nog een vreemde kat of twee kittens bij te zetten. Maar twee vind ik anders wel het minimum.