hond doet ineens heel eng...

05-09-2010 10:27 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit nu echt met mijn handen in het haar..

Heb een "lieve"hond ze is nu 2 en half.. Nooit iets geks of engs gedaan of wat dan ook.. Maar van de week heeft ze ineens een kitten van ongeveer 3 weken gepakt en opgegeten en gister avond kwam ik tot de ondekking dat ze het kippenhok open heeft weten te maken, en de 2 kuikens van 1 week oud heeft gepakt..ook dood natuurlijk.

Ik vind dit zo erg, ben echt heel verdrietig.

Dat kitten was verstoten en gaf ik met een spuitje eten, de kuikens waren mijn eerste eigen kuikentjes , de kippen had ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen

We wonen hier op een boerderij, er lopen hier heel veel katten rond, dat gaat altijd prima samen, alleen vreemde katten jaagt ze weg.

Ik ben bang nu, wat is het volgende wat ze gaat pakken.. een kind? De huis kat?

Iemand een idee wat dit kan zijn ?
een hond is een hond is een hond.

Neem de gelegenheid weg waardoor het dier getriggered word in zijn natuurlijke gedrag en het probleem is opgelost als je het al als probleem wilt zien in dit geval
quote:Spijker schreef op 05 september 2010 @ 14:40:

Sneer? Ik reageer op jou 'goh wat een interessante methode' dat dit helemaal geen interessante of nieuwe methode is, maar vrij standaard.Voor mij niet, want ik ben aan het bedenken wat ik als beloning wil gaan geven tegenover het wegnemen van bijv. een deken. Aangezien ik dus geen koekjes geef vind ik het dus interessant om te bedenken hoe ik dit ga aanpakken. Kortom voor mij was het wel interessant en nieuw.
quote:Spijker schreef op 05 september 2010 @ 14:16:

[...]

Totaal niet mee eens. Ik kan alles van mn honden afnemen en dat heb ik ze ook geleerd. Stel namelijk dat ze iets pakken dat gevaarlijk is (of dat ik gewoon heel/levend wil houden) dan wil ik het ook kunnen wegnemen. Sterker nog, ik wil dat ze het loslaten als ik 'spuug uit' zeg.

En tegen mij wordt niet gegromd, ammehoela.

Je leert dit je hond aan door hem een saai bot te geven, en dat weg te nemen en te ruilen voor een lekkerder bot. En door je hand in de bak te steken als hij eet, en er dan voer bij te doen.

Zo leert de hond dat het een goed teken is als je voer/bot wegneemt, dat er dan iets beters zal volgen. En als ik het dan een keer weg wil nemen kan dat gewoon.

Dat de hond die kleine dieren gepakt heeft verbaast me niet, gezien de kruising die hij is. Ik zou gewoon zorgen dat hij er niet meer bij kan; de gelegenheid maakt de dief.

Helemaal mee eens. 5 jaar geleden heb ik dit mijn hond ook aangeleerd en ik kan prima iets van hem afpakken, zonder gegrom o.i.d. Kan ook heel onhandig zijn trouwens. Hij krijgt rauw vlees en ik wilde hem leren dat hij kippenvleugeltjes niet in één keer doorslikt. Dat betekent dat je het even vasthoudt en zodra hij er goed in bijt, laat je het los (tenminste, zo heb ik het hem geleerd ). Probleem, want zodra hij het kippenvleugeltje aanpakte, hield ik het vast en liet hij weer los. Uiteindelijk is het allemaal gelukt hoor, maar het was een grappig "probleem".

Ook wil ik reageren op het bloed proeven. Zoals ik al schreef, mijn hond krijgt rauw vlees. Ook bijvoorbeeld eendenvlees. We komen regelmatig eenden tegen bij het uitlaten, maar hij kijkt er niet eens naar om. Hij legt het verband gewoon niet met de levende eend en het eten dat 's avonds in zijn bak ligt. Ik zeg niet dat hij nooit een eend zal pakken, maar het is niet zo dat hij opeens kwijlend achter levende eenden aan loopt, sinds hij eendenvlees krijgt.
quote:Mariska76 schreef op 05 september 2010 @ 16:27:

Ook wil ik reageren op het bloed proeven. Zoals ik al schreef, mijn hond krijgt rauw vlees. Ook bijvoorbeeld eendenvlees. We komen regelmatig eenden tegen bij het uitlaten, maar hij kijkt er niet eens naar om. Hij legt het verband gewoon niet met de levende eend en het eten dat 's avonds in zijn bak ligt. Ik zeg niet dat hij nooit een eend zal pakken, maar het is niet zo dat hij opeens kwijlend achter levende eenden aan loopt, sinds hij eendenvlees krijgt. Zou mij ook een probleem geven als dat wel zo was, ik voer wel eens runderhart...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 05 september 2010 @ 17:12:

[...]

Zou mij ook een probleem geven als dat wel zo was, ik voer wel eens runderhart...
Ooit in een heel grijs verleden had ik vage kennissen die in het bezit waren van twee pittbulls

Die hadden die beesten helemaal gek zitten maken en hebben ze los gelaten in een weiland met schapen en lammetjes

Ik was er godezijdank niet bij, en heb vanaf dat moment ieder contact verbroken maar je wilt niet weten wat een ravage dat geweest is

Is inmiddels al 18 jaar geleden maar als ik er nog over nadenk word ik nog beroerd
quote:Spijker schreef op 05 september 2010 @ 17:12:

[...]

Zou mij ook een probleem geven als dat wel zo was, ik voer wel eens runderhart...Ik voer hert, eend, rund, kip, zalm, struisvogel, haas, paard, geit, duif en konijn. Ik ga maar niet naar de kinderboerderij, geloof ik
quote:Joy4britt schreef op 05 september 2010 @ 11:48:

[...]

Onzin, als jij de baas bent kun je alles van je hond afnemen.Kan dat niet is er dus iets mis in je relatie met je hond. Persoonlijk zou een hond van mij die dat flikt kunnen lachen, want al zou ik op hem moeten gaan zitten, die kluif is dan echt van mij. Grommen naar mij? Ik dacht het niet....Eensch.
quote:dangeensuus schreef op 05 september 2010 @ 17:31:

Ooit in een heel grijs verleden had ik vage kennissen die in het bezit waren van twee pittbulls

Die hadden die beesten helemaal gek zitten maken en hebben ze los gelaten in een weiland met schapen en lammetjes

Ik was er godezijdank niet bij, en heb vanaf dat moment ieder contact verbroken maar je wilt niet weten wat een ravage dat geweest is

Is inmiddels al 18 jaar geleden maar als ik er nog over nadenk word ik nog beroerd

Tja, en dan later klagen dat pittbulls zulke gevaarlijke honden zijn...

Wie is er dan schuldig aan het gedrag van die honden? Dat zijn voor mij toch echt die mensen die een hond eerst gek lopen maken en dan vervolgens los laten met andere dieren, waarvan ze weten dat er een grote kans bestaat dat de hond ze pakt.
Wat afschuwelijk Suus, zo krijgen pitbulls dus hun beroerde naam .
Het was walgelijk, en je kunt het die honden totaal niet kwalijk nemen, nooit trouwens

De mensen zijn de grootste beesten hoor
quote:meds schreef op 05 september 2010 @ 11:05:

een kitten van twee weken is piepklein, een hond ziet het verschil niet tussen een kitten of een eendagskuiken of een muis. Had jij het ook eng gevonden als ie een muis had gepakt? Het is natuurlijk gedrag van de hond, jij moet er natuurlijk voor zorgen dat er geen hond bij kuiken en kittens van twee weken kan komen

Nee dat is geen natuurlijk gedrag.

Vroeger hadden we ook jachthonden thuis idd daar werd mee gejaagd.

Ook hebben ze weleens een kip gestolen bij verre buren.

Een eendagkuiken of een muis lijkt mij normaal voor een jachthond.

Maar een jachthond pakt geen kitten( ook geen baby of een andere pup) dit ruikt hij en is geen natuurlijk gedrag maar gestoord gedrag als hij dat wel doet.
Nikki het is geen kitten in de zin van jong poesje het ging hier om een katje van twee weken oud, oogjes amper open, past in 1 hand. Is totaal geen bedreiging en dus ook prooi.
maar dat ruikt een hond die het allemaal op een rijtje heeft wel,ze gaan op dr reuk af...
denk toch dat dat hondje een lichte kronkel heeft in zn koppie.....in de gaten houden dat beestje lijkt mij zo.
Natuurlijk ruikt een hond niet of het wel of niet mag, komop zeg
Hoe kom je daar nu bij Nikki? Ten eerste hebben we het hier over formaat "muis"en ten tweede jagen sommige honden ook op katten, volwassen katten zelfs.

In mijn asiel heeft een whippet eens een rennende mini Yorkshire terrier doodgebeten, voor hem was dat een prooi. Niets verknipts aan, wel reuze zielig.
quote:Spijker schreef op 05 september 2010 @ 14:16:

[...]

Totaal niet mee eens. Ik kan alles van mn honden afnemen en dat heb ik ze ook geleerd .quote:iris1969 schreef op 05 september 2010 @ 12:11:

[...]

Dit vind ik te kort door de bocht, want waarom zou je een bot afnemen en waarom zou je niet goedkeuren dat hij tegen je gromt? Dit is volkomen natuurlijk gedrag van de hond.Inderdaad, het is natuurlijk gedrag van de hond. Je kunt hem wel aanleren (zoals al gezegd) alles af te kunnen nemen. Aanléren dus. Trainen. En dat heeft niks met ranghoger of baas zijn te maken, maar pure training.
quote:nikki_28 schreef op 05 september 2010 @ 19:04:

maar dat ruikt een hond die het allemaal op een rijtje heeft wel,ze gaan op dr reuk af...Huh??
quote:Equus schreef op 05 september 2010 @ 19:57:

[...]

[...]

Inderdaad, het is natuurlijk gedrag van de hond. Je kunt hem wel aanleren (zoals al gezegd) alles af te kunnen nemen. Aanléren dus. Trainen. En dat heeft niks met ranghoger of baas zijn te maken, maar pure training.Ik zie het nut niet zo van zomaar een bot afpakken, maar het is wel handig dat die mogelijkheid er is als het nodig is om dat te kunnen doen. Ik ga deze mogelijkheid nader onderzoeken.
quote:iris1969 schreef op 05 september 2010 @ 20:02:

[...]

Ik zie het nut niet zo van zomaar een bot afpakken, maar het is wel handig dat die mogelijkheid er is als het nodig is om dat te kunnen doen. Ik ga deze mogelijkheid nader onderzoeken.Ik vind het alleen nodig als ze iets in hun bek hebben wat gevaarlijk kan zijn. Een bot afpakken vind ik ook onnodig.
quote:iris1969 schreef op 05 september 2010 @ 19:38:

In mijn asiel heeft een whippet eens een rennende mini Yorkshire terrier doodgebeten, voor hem was dat een prooi. Niets verknipts aan, wel reuze zielig.

Gebeurt vaker bij zichtjagers, die zien een klein hondje rennen en verwarren het met een konijn. Op het moment dat ze eventueel door zouden kunnen hebben dat het kleine huppelende ding een hond is en geen prooi, is t hondje al kassiewijle.

Ik vind een bot afpakken dus nodig om aan te leren dat ik altijd alles van ze weg kan pakken. Zonder gegrom of gegrauw.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Precies Spijker, die whippet leek reuze sullig, dus de vrijwilligers hadden hem bij de kleine hondjes op een speelveld gezet, terwijl ik op kantoor was. Het was in 1 beet gebeurd en ik was er ziek van.
die hond is volstrekt normaal
quote:RoyalExp schreef op 05 september 2010 @ 11:37:

Een hond is een dier en dieren zijn voor mij onberekenbaar.Wat mij betreft zijn mensen onberekenbaarder dan dieren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven