Hond

09-07-2019 12:41 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin met 2 kinderen van rond de 10 jaar, zouden graag een hond willen. So far so good. We willen geen puppy (die is ons te druk) maar het liefst een labrador retriever achtige hond, mixje is prima, die in huis niks stuk maakt en 6-8 uur alleen thuis kan zijn. Als ik bij het asiel kijk kom ik alleen vechthondachtigen tegen (staffords enzo), op internet veel pups. Wel zie ik organisaties die honden uit Spanje, Griekenland etc. halen. Iemand ervaring met zulke honden? Of iets waar ik nog niet aan gedacht heb? Idee is dat het een maatje voor het gezin is.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
10-07-2019 15:44
En rashonden bijten nooit?
Jawel hoor, mijn vorige jack Russell met stamboom beet mensen die ruzie met mij maakte.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
10-07-2019 15:16
NEE!!! Waarom een konijn?
Een konijn heeft geen behoeftes. O_o
Summerdance schreef:
10-07-2019 15:44
En rashonden bijten nooit?
Je hebt daar zeker bijters bij. Teckels staan hoog op de lijst, jack russels, meer de honden met temperament en dat maakt ze ongeschikt als beginnershond. En daar zitten heel veel kleine rassen tussen.

Kies dus de hond die bij jou als persoon past en bij de situatie die je te bieden hebt. Maar dan nog..... .6 tot 8 uur alleen daar zijn bitter weinig honden voor te vinden.
iones schreef:
10-07-2019 16:43
Een konijn heeft geen behoeftes. O_o
Een konijn heeft weer andere behoeftes hoor...
Paar overdenkingen...
- Twee kinderen die rustig zijn en nooit iets stuk hebben gemaakt, willen een hond.
- Ouders stemmen in.
- So far so goed. Verwacht je hierna problemen?
- je leven is ingericht, je hond moet daar volgens jou bij passen. Het lijkt me andersom: je wil een hond, en en je leven moet je daarop afstemmen.
- kan je je leven niet op een hond afstemmen, doordat je moet werken, verplichtingen hebt, leuke dingen wilt doen als gezin, sporten, etc., neem dan geen hond
- je kinderen teleurstellen wanneer ze rond de 10 jaar zijn, kan moeilijk zijn. Dat is iets dat je als ouder moet leren. En als kind mee moet leren omgaan. Niet alles kan wat je wil.

Tot slot: Is een axolotl niet iets? Neem er dan minimaal twee.
Nee: ik adviseer geen hondenras, want adviseer geen hond.

Succes met het teleurstellen van je kinderen, en jezelf.
Misschien dat je jezelf het cadeau kunt doen, over een aantal jaar, wanneer je leven wel bij een hond past.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 chihuahua’s en die zijn ook alleen thuis overdag en dat gaat goed.
Ze kunnen wel naar buiten als ze willen en we hebben er 2 omdat ze dan elkaar hebben.
Maar mochten ze doodgaan komen er geen andere honden meer
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Onze buren laten hun honden vaak en lang alleen thuis en het gehuil van die honden klinkt werkelijk hartverscheurend. En zodra die mensen thuiskomen, breken de honden letterlijk de boel af van blijdschap. Je hoort ze door de hele kamer stuiteren omdat ze eindelijk uit hun bench mogen en wat aandacht krijgen.

Toevallig hebben we een buitenlands hondje dat prima lang alleen thuis kan blijven, maar waarom zou ik dit doen? Daarvoor heb ik hem niet geadopteerd.
Alle reacties Link kopieren
Vive_ schreef:
10-07-2019 18:07
Niet doen. Onze buren laten hun honden vaak en lang alleen thuis en het gehuil van die honden klinkt werkelijk hartverscheurend. En zodra die mensen thuiskomen, breken de honden letterlijk de boel af van blijdschap. Je hoort ze door de hele kamer stuiteren omdat ze eindelijk uit hun bench mogen en wat aandacht krijgen.

Honden heel de dag in de bench vind ik dan wel weer zielig
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
10-07-2019 18:13
Honden heel de dag in de bench vind ik dan wel weer zielig
Het is gewoon dierenmishandeling als je uren achter elkaar in een kleine ruimte wordt opgesloten waarin je maar heel beperkt kunt bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2019 18:43
Het is gewoon dierenmishandeling als je uren achter elkaar in een kleine ruimte wordt opgesloten waarin je maar heel beperkt kunt bewegen.

Ja inderdaad, snap zulke mensen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
10-07-2019 15:46
Wat leuk!!!
Had ik dat geweten dan had ik je wel benaderd toen we vorig jaar op zoek waren naar twee hondjes.

Nu na heel vele zoeken een fijne stichting gevonden. Mocht ik ooit tijd overhouden zou ik zelf wel willen fosteren
Ja jammer, mss n volgende keer! Fosteren doe ik niet, zou best wel willen, maar denk niet dat ik dat thuis erdoor krijg ;) . Er worden hier vaak puppies en kittens gedumpt en die moeten dan met de fles groot gebracht worden. Lijkt me leuk, maar heel zwaar aangezien ze in het begin om de 2 uur ofzo moeten drinken. Mega veel respect voor de mensen die dat doen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
10-07-2019 17:21
Een konijn heeft weer andere behoeftes hoor...
Was sarcastisch, dat snap je toch wel? Natuurlijk heeft een konijn behoeftes! Een konijn wil ook niet alleen zitten, en een konijn wil graag behoorlijk wat leefruimte ipv en een rothok.
ook als ze niet in een bench zitten vind ik het zielig als ze alle dagen alleen zitten. Dan heb je dus alleen een hond puur voor je eigen gezelschap zodra je thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
10-07-2019 18:13
Honden heel de dag in de bench vind ik dan wel weer zielig
Ronduit vreselijk zelfs.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
10-07-2019 19:24
Ronduit vreselijk zelfs.
Dit breekt mijn hart!!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
10-07-2019 19:29
Dit breekt mijn hart!!
Ja, het mijne ook!
iones schreef:
10-07-2019 19:31
Ja, het mijne ook!
En grote kans dat ze er in de nacht ook in zitten.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
10-07-2019 19:21
Ja jammer, mss n volgende keer! Fosteren doe ik niet, zou best wel willen, maar denk niet dat ik dat thuis erdoor krijg ;) . Er worden hier vaak puppies en kittens gedumpt en die moeten dan met de fles groot gebracht worden. Lijkt me leuk, maar heel zwaar aangezien ze in het begin om de 2 uur ofzo moeten drinken. Mega veel respect voor de mensen die dat doen.
Oh puppies fosteren :heart: :heart:
Als ik straks studeer en meer vrije tijd hèb....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
10-07-2019 19:59
En grote kans dat ze er in de nacht ook in zitten.
Er moest een verbod op komen. Het valt alleen niet te controleren.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
10-07-2019 21:06
Er moest een verbod op komen. Het valt alleen niet te controleren.
Vreselijk! Ze zouden het moeten bestraffen en zwaar ook!

Dat je het voor een pup als training gebruikt of dat de pup dan even verplicht rust heb oké, maar na een maand of 6 zou het verboden moeten zijn.
Mijn hond heeft als pup er maar 3 dagen ingezeten, toen had ik de bench al verruild voor een mandje.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Onze hond heeft nooit in n bench gezeten. Had z’n mandje en als hij daar in lag dan kwam er niemand bij, zodat hij z’n rust kreeg. Het idee van opsluiting stond me zo tegen.
Cum non tum age
Wist je dat er veel meer mensen door labradors zijn gebeten dan Amerikaanse staffords?
Het zijn geweldige gezinshonden, mits ze goed opgevoed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
10-07-2019 22:00
Wist je dat er veel meer mensen door labradors zijn gebeten dan Amerikaanse staffords?
Het zijn geweldige gezinshonden, mits ze goed opgevoed zijn.
Omdat er veel labradors rondlopen dan staffords. En omdat labradors beschouwd worden als de ideale gezinshond die bij gevolg dus vaker bloot worden gesteld aan domme fratsen.

En ik geloof wat je zegt van staffords. Er komt alleen zo'n fout volk op af, wat vaak helemaal niet in staat is om een hond te geven.
Alle reacties Link kopieren
Zo, heb labradors... die zijn in de hondenschool geweest.... De meeste staffords baasjes doen dat niet.....

En ja... ik ben de mening: dat als je niet weet waar je hond vandaan komt, en wat er gemengt is.... je die honden niet kan vertrouwen...En sorry... daarom kijk ik na het ras
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
11-07-2019 00:11
Zo, heb labradors... die zijn in de hondenschool geweest.... De meeste staffords baasjes doen dat niet.....

En ja... ik ben de mening: dat als je niet weet waar je hond vandaan komt, en wat er gemengt is.... je die honden niet kan vertrouwen...En sorry... daarom kijk ik na het ras
Tis een keuze hoor.
Mijn mening is het niet.

Ik ben van mening dat elke hond te trainen is
Het kost alleen heel veel tijd, geduld en liefde.
En dat...Dat is waar de meeste baasjes geen zin in hebben.

Mijn Roemeense schone komt van ver
Ze was bang voor alles.
Gras, mensen, etensbak (want lawaai) de houten vloer, de trap, de auto, you name it, en zij was er bang voor.

Nooit met haar op cursus geweest maar gewoon rustig, en dan echt in alle rust samen wennen aan de enge wereld en haar laten zien dat ik naast haar sta om te helpen.

Nu een jaar later,
Banjert ze door het bos, hoef ik de eerste letter van haar naam maar te noemen en staat ze naast me, eet ze haar bak sneller leeg dan dat ik het voer erin kan doen, sjeest ze met haar broer door het huis over de vloer over het erf en duikt ze het hooi in, en springt ze bij de visite op schoot.

Was het makkelijk?
Nee
Heb ik gehuild?
Liters
Heb ik ooit gedacht aan opgeven?
Nooit.

Elke hond kan je dingen leren
Haar immense angst voor knallen en vuurwerk is nog een groot verbeterpunt
Maar heb er alle vertrouwen in dat ons dat ook gaat lukken
In haar tempo

Vertrouw ik haar?
Blind!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
10-07-2019 17:57
Wij hebben 2 chihuahua’s en die zijn ook alleen thuis overdag en dat gaat goed.
Ze kunnen wel naar buiten als ze willen en we hebben er 2 omdat ze dan elkaar hebben.
Maar mochten ze doodgaan komen er geen andere honden meer
Twee omdat ze dan lekker gezellig met zn tweetjes de hele dag onvermaakt thuis zitten ,tuurlijk :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven