Hondeneigenaren kletstopic

30-11-2013 08:17 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op zoek naar een kletstopic voor hondeneigenaren, maar kon deze niet vinden?

Wij hebben thuis een husky, ze is net 1 jaar geworden deze maand, erg ondeugend en clumsy. Over 2 maanden worden we ouders van ons eerste kindje, hopelijk zullen ze goede maatjes worden

Wat voor hond(en) hebben jullie, en wat zijn hun favoriete speeltjes?
Goedemorgen allemaal,

Wat leuk de bijt- en afleidingsmanoeuvre-verhalen

Sommige honden zijn idd echt heel slim. Onze boxer ook, de training begint echt zijn vruchten af te werpen. Alhoewel hij buiten op plekken waar we niet dagelijks komen nog altijd heel erg afgeleid is door de omgeving. Maar op de vaste looproutes loopt hij al heel mooi mee! En de Bulldog (onopgevoed, komt van broodfokker af als werpteef) pikt zijn gedrag op en leert met haar 6 jaar veel meer en sneller dan ik had durven hopen!!

Het tapijt is overleden; ik heb idd een goedkope nieuwe gekocht ( alsnog 50,- maargoed...)

Hij had dus net 3 dagen kip met rijst gegeten toen dat gebeurde Iones, sinds het 'ongeluk' alleen nog brokken gehad en nu gaat hetprima . Normaal doe ik een héél klein beetje paté voor honden er doorheen maar dat sla ik nu een tijdje over.

Onze honden eten Taste of the Wild. Wat krijgen die van jullie?
Up!!

Vandaag 2 winterjasjes voor mijn monsters binnengekregen, een vriendin tipte me dat ze op zooplus afgeprijsd waren.

Kleintje is heel trots, en blij ermee, maar de grote wil er in bijten. Het is een ontzettend koddig gezicht zo'n halve fleece deken met bontkraag

Stront verwend maar o wat een gezelligheid.

Ik ga ze maar eens uitlaten, jasjes aan
Heb je zulke kleine hondjes dan DapGer?

Schijnt dat het wel aangeraden wordt om de kleinere hondjes aan te kleden als het te koud wordt. En dan bedoel ik niet met laarsjes enzo. Onze hond heeft truitjes, zijn vacht is nogal dun. Heb het alleen aangedaan toen hij verkouden was en dan alleen voor kleine stukjes, want voelde me wel voor paal lopen.

Gisteren zijn we naar het bos geweest. Een vriend van ons had zijn grotere hond ook meegenomen en ik moet zeggen dat onze kleine rakker een betere conditie heeft.
Cum non tum age
wij hebben een Zwitserse witte herder

grote lobbes die dol is op de kleinkinderen
Wij hebben zes husky's. Ooit begonnen met één, toen elke keer eentje erbij om mee te sporten. Ze zitten in de kennel als we niet thuis zijn en soms binnen in huis als we thuis zijn of in de speelwei die we voor ze gemaakt hebben.
Ik heb twee hele lieve kleine maltezer hondjes. Het zijn echt elkaars beste vriendjes! de oudste is 5 en plast elke nacht binnen sinds een jaar . Eerder nooit gedaan! Ik heb geen idee meer wat ik hieraan moet veranderen.

Iemand een idee??
quote:chucky5 schreef op 16 december 2013 @ 09:47:

Wij hebben zes husky's. Ooit begonnen met één, toen elke keer eentje erbij om mee te sporten. Ze zitten in de kennel als we niet thuis zijn en soms binnen in huis als we thuis zijn of in de speelwei die we voor ze gemaakt hebben.Dan kennen wij elkaar toch?
Cum non tum age
quote:littlemissl schreef op 16 december 2013 @ 10:05:

Ik heb twee hele lieve kleine maltezer hondjes. Het zijn echt elkaars beste vriendjes! de oudste is 5 en plast elke nacht binnen sinds een jaar . Eerder nooit gedaan! Ik heb geen idee meer wat ik hieraan moet veranderen.

Iemand een idee??Ik zou eerst eens laten checken of er niet iets lichamelijks aan de hand is. Hij kan wel een blaasontsteking hebben ofzo en dan kan hij zijn plas niet zo lang ophouden. Dus plasje opvangen en naar de dierenarts.
Cum non tum age
Ze zijn niet erg klein Noa, een Frans bulletje en een boxer. De Bulldog is er het blijste mee! Ik baal dat het maar geen winter wordt want ik zie de muggenplaag alweer komen deze zomer. Komop wij willen vrieskou en sneeuw!!

6 husky's wow een huis vol heb je dan, chucky! Wel gaaf dat ze een eigen speelwei hebben.

Littlemiss dat plassen... Is het een gesteriliseerd teefje? Schijnt dat die dat ook doen.

Mijn bulletje kan haar plas soms ook niet ophouden en plast elke nacht in haar bench. Terwijl ze tussen s avonds 11 en half 1 nog naar buitengaan en s ochtends om 8uur half 9 weer . Zou moeten kunnen maar nee hoor.

Dus elke dag een vers dekentje en de bench schoonmaken, en véél extra was... Het is niet anders.
quote:noa schreef op 16 december 2013 @ 10:08:

[...]

Dan kennen wij elkaar toch?volgens mij wel
quote:chucky5 schreef op 16 december 2013 @ 12:49:

[...]

volgens mij wel
Cum non tum age
Sorry dat ik even inbreek maar ik ben witheet; pup (8 maanden ongeveer) plast net voor mijn ogen (mij aankijkend!!) op het tapijt.

Ik heb hem bij zijn nekvel gegrepen en heel hard foei gezegd en hem in de bench gedaan.. Geen krimp gegeven, lijkt niet eens onder de indruk.... Het is al een keer eerder gebeurd 's ochtends voor ik hem uit ging laten en dacht toen dat het een ongelukje was

Had het heel goed schoongemaakt met azijn.

Wat moet ik hier nu mee??
Tja, consequent zzijn qua uitlaat-tijden en allen straffen als je hem zoals in je voorbeeld op heterdaad betrapt. Niet onder de indruk; is het een boxertje toevallig?

VVerder is 8-15 maanden echt een rot leeftijd. Nadat ze anderhalf zijn geweest gaat het meestal beter qua luisteren. Je hebt gewoon een puber in huis nu! Veel succes ermee!!
Sommige rassen worden heel moeilijk zindelijk, zoals bijvoorbeeld beagles.

Je moet iets doen wat indruk maakt. De volgende keer de hond gewoon buitensluiten in de tuin. Dat vindt hij vast wel erg want hij zal weer naar binnen willen bij de rest. Zo heb ik het bij mijn jack russel gedaan, die 3 jaar in een schuur had gezeten in haar eentje en nooit wat geleerd had. Ze was zó zindelijk. Kostte helemaal niet zovele moeite.
Leuk zo'n topic! Wij hebben een Labrador van 6 jaar. Vorige eigenaar heeft hem Kismo genoemd en dat hebben we maar zo gelaten . Wat betreft slopen; dat deed hij bij de vorige eigenaar (van de allereerste weet ik het niet) maar dat bleek aan een gebrek aan beweging te liggen want hier doet hij het gelukkig niet.

Zijn hier ook barfers ?
Nou, laat ik het zo zeggen, mijn honden krijgen wel vlees, diepvries.
Oh ja voor apporteren (zwemmen) zijn de vuurtoren van rogz en de kong wubba favoriet, thuis knuffels en trektouwen.
Wat een leuk topic! Wij hebben een pitbull teef van 2 jaar. Hartstikke lief beestje.

Slopen is herkenbaar. Heeft ze lang gedaan. Oorzaak konden we niet vinden. Ze wordt elke dag uren uitgelaten en heeft geen verlatingsangst. Maar nu sinds ongeveer een maandje slaapt ze snachts niet meer in de bench het gaat nu eindelijk goed:-) dus het zal met de leeftijd te maken hebben.

Dat hondje dat snachts in huis plast, ik zou even urine laten controleren door de dierenarts. En het reutje van mijn schoonouders plaste ook soms in huis. Maar na castratie niet meer.
Hey, zag dit topic ook niet eerder en sluit me ook graag aan!

Ik heb een greyhound en een galgo espanol, en daarnaast af en toe een windepuppekind in de pleeg.

Die van mij zijn liever lui dan moe, zeker met dit weer!

Ze hebben een hekel aan regen, kruipen het liefst in de kachel ipv. ervoor, vinden konijntjes lief ipv. lekker, lezen af en toe een boek(vind vrouwtje wat minder) en helpen graag mee met koken

Heb altijd windhonden gehad, en zou niets anders willen!

Had vroeger saluki's waar ik ook mee showde, nu over naar grey/galgo stumperts uit Spanje en Ierland.
Mooi werk Cadou om zulke honden op te vangen. Ik heb zelf een spanjooltje, zit mogelijk iets van podenco in. Houdt trouwens ook niet van regen. Ik zelf ook niet.
Leuk topic,

Ik heb twee basenji`s, het zijn hele lieve maar ook hele eigenzinnige honden.,

Een basenji hoort de opdracht en beslist zelf of hij/zij het wil opvolgen of niet.

De jongste is een pup van bijna 12 maanden en pubert volop, dus die laat zijn oortjes thuis liggen.

Eigen schuld, want dan is er geen loslopen bij. dan maar de wandeling vast aan de riem.

Ik loop met de beide honden elke dag twee uur, in weer en wind, ze dragen bij vrieskou ook een jasje, de oudste vind het maar niks.Zij loopt er voor gek bij, zie je op haar snoetjes staan.
Wateuk hier ook een hondenliefhebber! Wij hebben een engelse stafford van vier jaar een reu. Niet als pup gekregen heeft een en ander meegemaakt maar hebben veel getraind en dat werpt nu echt zijn vruchten af. Hij luisterd erg goed kan overal lis en nooit problemen met andere honden. Alhoewel andere honden doen vaak lelijk tegen hem omdat hij nogal dominant en stoer overkomt maar in werkelijkheid is het een bange poeperd haha. Hij is het gelukkigst in een bos met veel bomen en takken waar hij mee kan ravotten. Ik ben zwanger va n ons eerste kindje en ben erg benieuwd hoe het straks zal gaan, hij is wel n tikkeltje jaloers aangelegd...
Hij heeft het eerste jaar veel gesloopt gelukkig van tijdelijke duur ik denk ook n soort verlatingsangst. Nu kan gemakkelijk een hele middag alleen blijven als het moet. Wel veel energie ga daglijks fietsen of hardlopen met hem.
Sunny die liefhebberij van bomen en takken is hier ook. Haha.

Ga ook elke dag met haar fietsen of naar het bos.

Ben benieuwd hoe je hond dan op jullie kindje gaat reageren straks!
Wat een leuk topic, wij hebben een Duitse staande langhaar reu van 1,5jaar oud. Een hele lieve hond, rustig in huis maar zodra hij buiten komt dan rent hij als een dolle. Het eerste half jaar heeft hij in de bench gezeten, maar dat was een drama. Hij blafte, jankte etc.

We hebben hem nu gewoon los in woonkamer/keuken als we weg zijn en dat gaat prima. Hij heeft nog nooit iets kapot gemaakt, behalve zijn speeltjes. Het is een jachthond maar wij hebben hem als gezinshond. 2x per week gaat hij met de uitlaatservice mee omdat wij die dagen 8 uur van huis zijn. We lopen sowieso veel met hem. Hij is onze eerste hond en we zijn super blij met hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven