Hondeneigenaren kletstopic

30-11-2013 08:17 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op zoek naar een kletstopic voor hondeneigenaren, maar kon deze niet vinden?

Wij hebben thuis een husky, ze is net 1 jaar geworden deze maand, erg ondeugend en clumsy. Over 2 maanden worden we ouders van ons eerste kindje, hopelijk zullen ze goede maatjes worden

Wat voor hond(en) hebben jullie, en wat zijn hun favoriete speeltjes?
Nu ik mijn bericht terug lees, lijkt het net of hij het eerste half jaar hele dagen in de bench zat, het was natuurlijk alleen 's nachts en als wij niet thuis waren :-)
Hier zitten de honden nooit binnen als we niet thuis zijn of 's nachts als we op bed liggen. Gezelschap hebben ze dan toch niet dus dan kunnen ze net zo goed buiten lopen. Met de pup was het een paar dagen wennen om haar 's nachts stil te houden in de ren. Maar al vrij snel had ze door dat piepen/janken/blaffen niet echt zinvol is. Nu begint de pup alleen te piepen zodra er 's ochtends leven in de brouwerij komt. Maar dan weet ze dat ze mee mag.
Even een vraagje, sinds een tijdje plast onze hond bij anderen in huis wanneer we op visite zijn. Thuis is hij helemaal zindelijk, maar zodra hij bij anderen is dan tilt hij zijn pootje op tegen de tafelpoot, op een tapijt of wat dan ook. Hij doet het zowel bij mensen die honden hebben als mensen die geen honden hebben. Is ws dominantie. Ik vraag me af of het zou helpen als hij gecastreerd zou worden.
Cum non tum age
@Noa

Het is een beetje lastig om daar wat op te zeggen.

Het kan idd markeren zijn, en in dat geval kan castratie helpen (alhoewel dat alleen niet genoeg zal zijn, ook een consequente opvoeding is daarbij essentieel natuurlijk).

Maar, het kunnen ook onderdanigheidsplasjes zijn uit angst of onzekerheid. Als ik me niet vergis, is hij nu ongeveer aan puberen toe toch? Dan kunnen ze een fase krijgen waarbij ze zomaar opeens wat bang of onzeker zijn. In dat geval zal castratie het probleem niet oplossen. De consequente opvoeding blijft dan wel van belang. Maar dan wel consequent sturen op belonen ipv consequent sturen op afstraffen.
Ja, hond is 10 maanden. Ik heb het vermoeden dat hij toch dominant is, maar goed, het kan ook zijn wat jij zegt. We zijn consequent, maar het is lastig bij hem. Uiteindelijk leert hij het wel, maar hij is nogal traag (lees: eigenwijs). Het lijkt ook wel dat wanneer er andere mensen bij zijn, hij zich ineens niet meer kan gedragen. Thuis is hij steeds makkelijker, maar ik het het idee dat wanneer hij teveel prikkels krijgt, hij dat niet kan handelen en dan is hij losgeslagen. Bij anderen is hij ook heel druk (of als er anderen bij ons zijn). Als we dan weer thuis zijn, is hij heel moe.
Cum non tum age
Het is net een mensenpuber, die willen ook stoer doen op feestjes en hangen na een feestje heel lang op bed

In de pubertijd lijken ze altijd alles te vergeten wat ze eerder wel begrepen. Ze zijn onwillig, willen niet luisteren, doen net alsof ze je niet horen, enz. Dat is het testen van de grenzen, wat heel normaal is op die leeftijd.

Als het plassen wel dominantie is, dan kun je beter nu castreren dan later. Het plassen zijn dan nu de hormonen, maar als het langer duurt wordt het ingesleten gedrag en daar kom je lastiger vanaf.
ik heb 10 honden labradoodles, goldendoodles en 1 poedel , hele aanhankelijke lieve honden in de leeftijd van 1.5 tot 10 jaar oud.
Tien honden! Omg wat een drukte en wat zal het fris ruiken....?? Waarom in hemelsnaam tien??

Verder erg leuk dat er wat meer mensen dit topic ontdekt hebben! Zo wordt het nog een echt kletstopic

Fijne 2e kerstdag iedereen en een aai voor al jullie lieve hondjes.
woon in een groot huis (woonboerderij met 4 voetbalvelden aan tuin) en nee het stinkt niet hoor, mijnhuis ziet er niet uit als een huis vol dieren.. en ze haren niet tot nauwelijks uit . druk wel ook nog een baby van 2 maanden en twee pubers :-)
Marion in onze hoogtijd dagen hadden we zeven honden. Ja als je regelmatig fokt, af en toe een pup zelf aanhoudt en naast dat de oudjes natuurlijk gewoon hun oude dag uitzitten er soms ook nog een hond op leeftijd terug komt dan loopt het soms op. Hier ook geen probleem wat betreft ruimte maar met een groeiend gezin en een baan en ook nog andere hobbies werd tijd toch wel een beperkte factor. Om die reden ook al jaren niet meer gefokt. Dus n u nog maar twee honden.

Man heeft wel de hoop met de jongste nog een nestje te kunnen doen. dan zou hij het alfabet vol hebben. Maar eerst maar eens zien hoe ze opgroeit, hoe haar heupen en ellenbogen zijn en af ze voldoet in de africhting. Dus dat gaat allemaal nog wel een paar jaartjes duren.
Ik heb een Engelse Pointer, ook een zieligerd uit Spanje: de kogel zit nog in zijn kont (verwijderen levert meer stress dan zo laten, volgens de dierenarts) en daarom heb ik hem Gangster genoemd.

Hij is werkelijk geweldig! Altijd in voor een spelletje en vooral altijd in voor een knuffel. Buiten is het net een windhond. Ik probeer elke dag even met hem naar een bos/park/strand te gaan en zodra ik hem loslaat, begint hij keihard te rennen, nergens aandacht voor, verstand op 0 en rennen maar! Dan laat hij zich elke 15, 20 minuutjes even zien (waar ik ook ben, hij weet me altijd wel weer te vinden, het is natuurlijk niet voor niets een jachthond!) en dan rent hij weer verder. Na een uurtje of anderhalf lijn ik hem weer aan en dan loopt hij redelijk rustig mee naar de auto.

Het enige probleem is zijn extreme vuurwerkangst. En angst voor onweer en zelfs al voor harde regen. Ik heb altijd labradors gehad, waar ik jachttraining mee deed, en daar betekenden knallen juist iets leuks: "Yes, waar is de dummy!?!" Kon ook link zijn, vooral de oudste wilde zelfs rotjes apporteren Maar Gangster raakt dus volledig in paniek, begint te graven (erg vervelend voor de vloerbedekking) en te hijgen en is niet meer uit die stress te halen. Hij reageert dan helemaal nergens meer op. Dit jaar hebben we voor het eerst een kennel voor hem gereserveerd, ergens in een heel rustig gebied waar geen vuurwerk wordt afgestoken. Meneer viert de jaarwisseling in een hotel
@baukje, dit is ook onze max hoor, van mij mogen ze nog jaren leven hoor, maar er komt geen hond meer bij :-)
Ik heb een lief frans bulldog reutje van 2 jaar en 8 maanden. Hij heet boy.

Hij speelt het liefste met z'n flostouw, of knaagt op zn herten gewei of z'n nylabone.
quote:Athan schreef op 27 december 2013 @ 01:53:

Ik heb een Engelse Pointer, ook een zieligerd uit Spanje: de kogel zit nog in zijn kont (verwijderen levert meer stress dan zo laten, volgens de dierenarts) en daarom heb ik hem Gangster genoemd.

Hij is werkelijk geweldig! Altijd in voor een spelletje en vooral altijd in voor een knuffel. Buiten is het net een windhond. Ik probeer elke dag even met hem naar een bos/park/strand te gaan en zodra ik hem loslaat, begint hij keihard te rennen, nergens aandacht voor, verstand op 0 en rennen maar! Dan laat hij zich elke 15, 20 minuutjes even zien (waar ik ook ben, hij weet me altijd wel weer te vinden, het is natuurlijk niet voor niets een jachthond!) en dan rent hij weer verder. Na een uurtje of anderhalf lijn ik hem weer aan en dan loopt hij redelijk rustig mee naar de auto.

Het enige probleem is zijn extreme vuurwerkangst. En angst voor onweer en zelfs al voor harde regen. Ik heb altijd labradors gehad, waar ik jachttraining mee deed, en daar betekenden knallen juist iets leuks: "Yes, waar is de dummy!?!" Kon ook link zijn, vooral de oudste wilde zelfs rotjes apporteren Maar Gangster raakt dus volledig in paniek, begint te graven (erg vervelend voor de vloerbedekking) en te hijgen en is niet meer uit die stress te halen. Hij reageert dan helemaal nergens meer op. Dit jaar hebben we voor het eerst een kennel voor hem gereserveerd, ergens in een heel rustig gebied waar geen vuurwerk wordt afgestoken. Meneer viert de jaarwisseling in een hotel

Pointers zijn schitterende honden om te zien.

Maar het is niet gek dat hij bang is voor knallen gezien zijn ervaring.

Maar Bobbes is ook extreem bang hoor. Maar we leven al op het platteland, en het is hier al minder erg dan in de bebouwde kom, maar dan nog. Hier hoor je toch nog wel eens vuurwerk en dan is er met Bobbes niets meer te beginnen. Naar een hotel doen zou dus zinloos zijn, want er is geen plek waar je het niet hoort. Daarbij zou ze in de stress zijn als ze niet bij mij was.
Wij hebben een rottweiler reu en labrador teefje (zo n zwart donderstraaltje) de 1 super rustig en de ander druk
.
anoniem_188528 wijzigde dit bericht op 29-12-2013 23:01
Reden: privacy
% gewijzigd
LAN = kan
mijn hond is een boerenfox, hij is 3 jaar en is echt mijn kleine baby. Altijd als we naar het bos gaan eten we samen in het pannenkoeken huis, Hij krijgt zijn eigen lege pannenkoek of een broodje:) Mijn aller trouwste vriend!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik heb een zwarte labradordame (nou ja, meer een tomboy dan een dame ) van 7 jaar oud.
Onze hond (woont bij mijn ouders, ik woon alleen) Jack (9) is zò bang voor het geknal. Ik heb zo'n medelijden met hem. Mijn ouders wonen in een woonwijk waar gigantisch geknald wordt, echt niet normaal. Jack logeert nu 1 nachtje bij mijn broertje en zijn vriendin, zij wonen achteraf en daar is het stil.

Mijn ouders gaan dinsdagmiddag naar een hotel met Jacky zodat ze met oud&nieuw rustig zitten (er mag daar geen vuurwerk afgestoken worden). Bij mij is het ook rustig, nauwelijks nog iets gehoord (en dat terwijl ik in het centrum van de stad woon).

Waar die extreme angst vandaan komt bij Jack is niet helemaal duidelijk. Maar we vermoeden dat het te maken heeft met toen Jack nog klein was mijn moeder aan het afstoffen was en daarbij per ongeluk de stereo aanzette die kapot was en daardoor HEEL hard stond. Jack is zich toen kapotgeschrokken (en mijn moeder ook).

Diazepam helpt niet, hij wordt suffig maar tegen de angst helpt het natuurlijk niet. Ik denk dat we voor volgend jaar toch maar eens zo'n vuurwerkcd moeten proberen. Iemand ervaring?
quote:ladygaga_xx schreef op zondag 29 december 2013 23:11 mijn hond is een boerenfox, hij is 3 jaar en is echt mijn kleine baby. Altijd als we naar het bos gaan eten we samen in het pannenkoeken huis, Hij krijgt zijn eigen lege pannenkoek of een broodje:) Mijn aller trouwste vriend!Aah wat lief!!
En, heeft iedereen oud en nieuw goed doorstaan met de hondjes? Wij wel.

Om 17uur laatste wandelingetje gedaan, daarna in de tuin laten plassen.

Om 12 uur muziek wat harder, maar ik wilde toch wat vuurwerk zien, toen begonnen ze te blaffen naar die gekke dingen in de lucht.

Heb ik me samen met de grote (meest bange) hond op de hocker voor het raam (waar hij normaal ook vaak zit) geïnstalleerd en heb gezegd oh wat mooi, leuk blabla en verhip, we hebben zomaar een half uur samen vuurwerk gekeken zonder dat hij nog bang was ! Prachtig was dat. Ik hoop dat hij volgend jaar minder bang is van de knallen die vóór de jaarwisseling te horen zijn overal, we zullen zien. Siervuurwerk heeft hij geen probleem meer mee iig!!
Up up up!
Wij hebben een Mechelse herder, super hond! Ze is inmiddels alweer 10 jaar, de tijd gaat snel. Gelukkig nog in goede gezondheid!
Oh wat sneu dat jouw honden zo bang zijn dapperegerbera. Van mij hoeft dat geknal niet, vooral voor die arme huisdieren.

onze 2 jarige pitbull teef heeft helemaal geen angst voor vuurwerk gelukkig. We zijn gewoon gaan wandelen en om 12 uur hebben we met z'n drieën voor het raam vuurwerk zitten kijken

Was wel schattig, ze zat zo mooi naar buiten te kijken wat er allemaal gebeurde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven