Huis of woonplaats
zondag 7 juni 2020 om 16:23
Ik ga binnenkort met mijn vriend samenwonen. Nu heeft hij zelf ooit al eens een huis gekocht. Ik vind het huis helemaal leuk. Echt niks op aan te merken en zou daar prima in kunnen wonen. Het huis bied eigenlijk alles wat ik te wensen heb. Ik heb alleen helemaal niks met de woonplaats. Het is vrij klein, en echt ons-kent-ons. Ik ben bang dat iedereen op elkaar let en ze een bepaalde mening over mij hebben. Nu ben je wel binnen 20/25 min in de grote steden en ven ik binnen een half uur op mn werk. Ik vind het lastig om te beslissen of ik daar nu wel of niet wil wonen, het voelt heel dubbel. Enerzijds ben ik blij met het huis, helemaal in deze gekke tijd rondom de woningmarkt. Ander zijds heb ik een naar gevoel over de woonplaats. Wat zouden jullie doen?
zondag 7 juni 2020 om 16:28
Goed met je vriend praten. Je zou het kunnen proberen, met als voorwaarde dat jullie gaan verhuizen als je er echt niet aardt. Spreek een duidelijke periode af, en hoe je weet of het wel of niet een geslaagd experiment is. Als je echt al weet dat je er niet wil wonen, dan is dat natuurlijk ok, maar dan zou het handiger zijn om dat nu aan te geven. Er zijn natuurlijk ook nog verschillende variaties van 'ons kent ons', en het kan ook zijn dat het allemaal wel meevalt.
zondag 7 juni 2020 om 16:40
Begin in elk geval niet aan kinderen voor je 1000 % zeker bent over die plaats.
En ik zou duidelijk maken aan je partner dat je eventueel wel wil verhuizen maar dat er eerst een proeftijd van 2 jaar aan vasthangt.
Dat ie er dus niet voetstoots vanuit moet gaan dat dit jouw woonplaats forever and ever wordt.
En ik zou duidelijk maken aan je partner dat je eventueel wel wil verhuizen maar dat er eerst een proeftijd van 2 jaar aan vasthangt.
Dat ie er dus niet voetstoots vanuit moet gaan dat dit jouw woonplaats forever and ever wordt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 7 juni 2020 om 16:49
zondag 7 juni 2020 om 16:54
Ligt ook aan je mobiliteit denk ik .
Voor mij persoonlijk zeker locatie (afhankelijk van ov), tegen beter weten in op afstand gaan wonen en nu in deze tijd zie ik dus niemand meer en voel ik me vastzitten in een woonplaats waar ik niemand heb
Voor mij persoonlijk zeker locatie (afhankelijk van ov), tegen beter weten in op afstand gaan wonen en nu in deze tijd zie ik dus niemand meer en voel ik me vastzitten in een woonplaats waar ik niemand heb
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zondag 7 juni 2020 om 17:11
Ga het eerst eens proberen en kijken of het samenwonen bevalt. Samen iets, ergens anders, kopen kan altijd nog.
Ik heb een jaar bij mijn vriend gewoond. Hij woont echt in een buitengebied. Het dichtstbijzijnde dorpje is ook heel erg 'ons kent ons'. Ik had daar geen last van. Ik groette iedereen en iedereen groette terug. Wat ze er verder van vonden maakte me echt niet uit. Waarom maak jij je daar zo druk over? Men vindt altijd wel 'iets' van je, maakt niet uit waar je woont.
Ik heb een jaar bij mijn vriend gewoond. Hij woont echt in een buitengebied. Het dichtstbijzijnde dorpje is ook heel erg 'ons kent ons'. Ik had daar geen last van. Ik groette iedereen en iedereen groette terug. Wat ze er verder van vonden maakte me echt niet uit. Waarom maak jij je daar zo druk over? Men vindt altijd wel 'iets' van je, maakt niet uit waar je woont.
zondag 7 juni 2020 om 17:15
Het ons-kent-ons heeft ook voordelen. Buren die voor elkaar klaar staan en hulp bieden als er iets aan de hand is. Een oogje op de kids houden en ze opvangen als dat nodig is. Altijd wel iemand waar je een lange ladder of iets dergelijks van kan lenen.
valentijn101 wijzigde dit bericht op 07-06-2020 19:22
0.60% gewijzigd
zondag 7 juni 2020 om 17:21
Hoe klein is vrij klein? 100 Inwoners, 1000, 10.000? Ik vind zelf mijn woonplaats vrij klein met ruim 20.000 inwoners. En als ik door de winkelstraat loop zwaait de kapper naar me en die kent mijn schoonmoeder, schoonzus en zwager ook. De bakker en slager idem. Ik kom regelmatig ouders van school tegen of vrienden/familie. En de mensen in mijn wijk kennen elkaar ook grotendeels wel via via. Maar ik heb totaal niet het idee dat ik in de gaten wordt gehouden. Dus wie weet valt het wel mee. Ik zou het eerst eens voor een bepaalde periode proberen en mocht het dan echt niet bevallen kan je verder kijken
zondag 7 juni 2020 om 17:29
zondag 7 juni 2020 om 17:30
Dit dus.
Ik probeer het al 7 jaar, het huis en tuin helemaal naar wens, maar aan de weg die erachter loopt (met doorgaand verkeerd) ben ik nooit gewend. "Probeer het gewoon, het went", "Geef het een kans, voor zo een leuk huisje", "Dat hoor je na een tijdje toch niet meer"
Ik geloofde de mensen omdat ik dat ook wilde geloven vanwege het leuke huis. Helaas is dat niet gelukt, ik slik het nu als compromis...
Luister naar je eigen gevoel en laat je niet ompraten met 'wennen', het 'een kans geven' en meer van dat soort lege zinnen. Jij moet er namelijk mee dealen en niet die andere mensen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 7 juni 2020 om 17:39
Vriendin van mij stond voor hetzelfde. Is wel daar in dat dorpje gaan samenwonen. Maar naar enkele jaren was ze zeker dat ze er niet wilde blijven wonen. En verhuisd wilde zijn voordat kids naar school gaan. Ze is nu met een maand verhuisd naar ander huis in andere plaats.
Oftewel je kan het proberen en afspreken dat als je het niet fijn vindt jullie altijd nog samen verhuizen?
Oftewel je kan het proberen en afspreken dat als je het niet fijn vindt jullie altijd nog samen verhuizen?
zondag 7 juni 2020 om 17:40
Ik woon in een dorp waar heel veel geoordeeld en gepraat wordt. Het roddel circuit weet meer over je dan dat je zelf weet. Laat je er niet in meeslepen, dan zie je dat er ook leuke mensen wonen. De locatie van het dorp is namelijk wel perfect. Dicht bij steden, alle voorzieningen etc.
Ik zou het gewoon proberen met de duidelijke afspraak dat jij dit momenteel niet als jouw woonplaats ziet en dat het de bedoeling is dat jullie op niet al te lange termijn samen een huis kopen. Als je al samen woont en dat gaat goed kun je ook samen op het gemak een fijne woning op een fijne locatie zoeken.
Ik zou het gewoon proberen met de duidelijke afspraak dat jij dit momenteel niet als jouw woonplaats ziet en dat het de bedoeling is dat jullie op niet al te lange termijn samen een huis kopen. Als je al samen woont en dat gaat goed kun je ook samen op het gemak een fijne woning op een fijne locatie zoeken.
zondag 7 juni 2020 om 17:52
Gewoon proberen! Als jij en je vriend qua prive dingen gesloten zijn naar anderen toe (kan je afspreken) is er toch niets aan de hand? Mijn moeder vertelde altijd álles aan iedereen in het dorp (2000 pers.), ook persoonlijke dingen van haar kinderen. Helpt dan ook niet dat mijn (vrij grote) familie ook bijna allemaal in het dorp woont.
Als je geen slechte dingen deelt, en ook niet schreeuwend op straat ruzie maakt, hebben ze ook niets slechts te roddelen.
Andersom vond ik het dan wel weer heerlijk om de roddels uit het dorp te horen.
Als je geen slechte dingen deelt, en ook niet schreeuwend op straat ruzie maakt, hebben ze ook niets slechts te roddelen.
Andersom vond ik het dan wel weer heerlijk om de roddels uit het dorp te horen.
zondag 7 juni 2020 om 17:53
zondag 7 juni 2020 om 17:55
PimPom schreef: ↑07-06-2020 17:30Dit dus.
Ik probeer het al 7 jaar, het huis en tuin helemaal naar wens, maar aan de weg die erachter loopt (met doorgaand verkeerd) ben ik nooit gewend. "Probeer het gewoon, het went", "Geef het een kans, voor zo een leuk huisje", "Dat hoor je na een tijdje toch niet meer"
Ik geloofde de mensen omdat ik dat ook wilde geloven vanwege het leuke huis. Helaas is dat niet gelukt, ik slik het nu als compromis...
Luister naar je eigen gevoel en laat je niet ompraten met 'wennen', het 'een kans geven' en meer van dat soort lege zinnen. Jij moet er namelijk mee dealen en niet die andere mensen.
Maar ben jij ook bij je partner ingetrokken die daar al zijn eigen huis had, of hebben jullie samen daar een huis gekocht en hoopte je dat het zou wennen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje