Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
@lenteweer: soms zijn de kosten voor te koop laten staan best beperkt. Als je een lage hypotheek hebt bijvoorbeeld. Dan is zakken niet altijd het slimste.

Zakken bevorderd in veel gevallen wel de verkoop maar is geen garantie.

In onze straat staan 4 dezelfde woningen te koop. Het prijsverschil is 50.000 euro en er is verschil in afwerking. Wij zijn de goedkoopste en zijn 40.000 euro gezakt in ruim 2 jaar. Toch komen er geen kijkers of kopers.

Wij vinden de vraagprijs nog aan de hoge kant, maar gaan niet zakken ivm een regeling waarin onze woning valt. Verkopen is dan niet meer nodig. Als we nog eens zakken: dan is wel de afweging: voor dat bedrag kunnen we ook 2 of 3 jaar hypotheek betalen.

We doen dit keer niet mee met de ohr, onze regeling gaat over een maand in.
Ha, de Open Huizen Dag begint nu toch een beetje zenuwen met zich mee te brengen, of lijkt dat maar zo?

Ik heb er zin in. Een van de weinige lichtpuntjes in het huizendonker! Ik heb er heel veel aan gedaan om het huis onder de aandacht te brengen, alle marktplaatsen, facebook, twitter, tweedehands.net en wat voor internetpagina's dan ook afzoeken op woningzoekenden en berichten sturen, FB pagina opgezet, flyers gemaakt. Ik kan gewoon niet stilzitten en afwachten. Ik hoop dat het genoeg rumoer heeft veroorzaakt en dat er zaterdag een hele sloot mensen voor mijn deur staat.

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie zelf bezig met de verkoop of laat iedereen dat bij de makelaar liggen? Ben wel benieuwd hoe anderen dat aanpakken.
Ik heb je facebook pagina geliked, @Talise! Wat een leuk idee! Je hebt een mooi huis! Als er naar aanleiding van zat en dins ( kijkers) niets gebeurt gaan wij ook maar eens zo' n site maken.

Wij zijn dus net is prijs gezakt en hopen dat daar mensen opaf komen. Voor de rest afwachten....

Flink "de bezem" door het huis aan het halen, bleh.. Ik ben al blij dat we in iedergeval dinsdag kijkers hebben, dan heb ik het in ieder geval niet voor niets gedaan!
Hoi Rieneke,

Dat is leuk, dankjewel. Als je ook een pagina maakt, laat het dan even weten. Leuk om te zien dat 'r wel gelijk een paar pieken in de Funda statistieken zitten. Wie weet. Och, ik hoop dat je kijkers hebt!! Die bezem. Ik ben hier ook al begonnen. Maar het hele gezin is thuis zaterdag dus dat is spannend. Mijn kinderen en geen rommel maken, dat wordt wat.

Heeeeeel veel succes voor iedereen die zaterdag mee doet aan de OHD! Ik hoop dat er veel kijkers komen bij iedereen en dat er kopers tussen zitten! *duimen doet*
Kopen jullie morgen allemaal de Margriet? Ik sta erin! Met mijn huis! Hopen dat dat ook nog (tussen al die 1,6 miljoen lezers) kijkers oplevert voor de open dag of daarna. Poe!
Even een succesverhaaltje weer.

Vriendin en vriend van mij willen gaan samenwonen en hebben hun app/huis te koop gezet.

Ze hadden nogal een hard hoofd in de verkoop van zijn huis. En dat is afgelopen week dus verkocht. Wel met verlies, voor hem, maar so be it.

Nu haar app. nog.
@marele: kijk, toch nog goed nieuws! Misschien gaan we het allemaal wel te somber inzien. Bij mij om de hoek zijn ook twee huizen verkocht.

Dank voor het delen!
Jeetje.. ik ben/was van plan om morgen een drietal huizen te bezoeken op open huizen route, maar nu ik jullie zo lees weet ik niet of ik nog wel ga.

Ik wil me namelijk juist oriënteren. Het type huis wat ik graag wil kan ik waarschijnlijk niet betalen, dus ik wil graag rondkijken hoe jongere huizen 'voelen'. Daarbij weet ik ook nog niet zeker wat ik uit zal kunnen geven, omdat mijn tweede contract nog niet rond is. Ik heb daarentegen nu een huurhuis, dus helemaal 'evil' ben ik niet

Maar ik dacht eigenlijk dat open huizen route daar voor bedoeld was, voor oriënteren. Ik wist niet dat het zo frustrerend was voor verkopers :(
Nieuwemaan, morgen ben je van harte welkom bij me! Hoe meer kijkers hoe liever! Want als het niet in jouw budget past en je vind het mooi, zeg je het misschien wel tegen iemand anders. Maar als je een andere keer komt en ik er speciaal ons huis weer voor op moet ruimen, word ik wat minder blij.
Daarom ga ik ook naar de open huizendag. Leek me laagdrempeliger.

Voor een 'los' huis zou ik alleen een afspraak maken als ik de financiering rond kan krijgen (min. vraagprijs-kk), en rondjes door de buurt heb gefietst. Als je af en toe een dame iets te langzaam langs je huis ziet fietsen dan ben ik het trouwens
Nieuwemaan: haha, nou weet je wat het is? Als je morgen komt, vind ik het prima. Dan is de boel open, opgeruimd en leuk als er mensen komen kijken. Maar als je door de weeks een orienterende afspraak maakt via de makelaar, en ik heb een dag nodig om alles schoon te boenen, kinderen elders onder te brengen (waarvoor ik van Utrecht naar zeist moet rijden of een afspraak met mijn voormalige buurvrouw moet maken of ik haar huis mag lenen), dan ben ik wel uitermate teleurgesteld als de makelaar belt en zegt dat er iemand geweest is die alleen even kwam kijken maar helemaal geen koopintentie heeft. Het heeft nogal wat voeten in aarde, zeg maar.

Maar morgen ben je welkom!
Nou we zijn druk aan het soppen hier! Wij zien ook duidelijk een piek op Funda deze week. Ons huis staat vijf maanden te koop, 1 kijker. We hebben inderdaad de verkooptruc (hoop ik) toegepast. In prijs gezakt. Nu hopen op een kijker morgen.

Ik duim voor jullie allemaal!
Hier blinkt ook alles, morgenvroeg nog even een bosje bloemen halen( en gelijk maar een Margriet! Heb ik waarschijnlijk wel even tijd voor tussen 11.00 en 15.00;-) ). Laat ze maar komen. Ons huis is ook duidelijk meer op funda bekeken.

Het krantje waar de deelnemende huizen in staan viel vandaag pas op de mat.. Erg laat vind ik, daar betaal je dan ¤ 200,- euro voor...
Visils: hier opgeruimd, morgen soppen. Mijn drie kindjes zijn thuis, dus met soppen schiet 't niet op. Hoe dan ook: badkamers en wc's zijn gedaan, bed verschoond, slaapkamer is opgeruimd, morgen nog even stofzuigen en ruimen als lief en kinders de deur uit zijn! Als het kan nog even bloemetjes halen.

Heel veel succes morgen, ik duim voor veel kijkers!

Rieneke: haha, ja, leuk, de rest van de margriet is - moet ik zeggen - ook best aardig, ik lees het nooit, maar als ie er dan toch ligt is t wel even leuk bladeren. Fijn dat je stats omhoog zijn gegaan, dat geeft hoop!

Hier ook meer bekijks op Funda. Sowieso hadden we sinds we onze FaceBookpagina lanceerden twee dagen pieken: 130 x per dag bekeken. Vandaag 114 keer. Ik denk dat geinteresseerden nu de lijstjes aan het maken zijn van welke woningen ze gaan bekijken. Spannend.

Dames: allemaal heel, heel veel succes en biedingen gewenst!
Nou moe, ben ik dan de enige bij wie de Funda statistieken niet laden

Heel veel succes allemaal morgen, ik ben er ook bijna klaar voor...bijna!

En Talise, ik zal ook even liken, misschien helpt het nog!

Oh en de Margriet, ik van de week even kijken, leuk!
Nee hoor, regelmatig laden die van ons ook niet... Gewoon heel vaak refreshen tot je tevreden bent
Gedaan, maar er veranderd niks...vorige week werkte dat nog wel, ggrrr ik wil het ook weten!!
Hmmm hier ook geen statistieken van vrijdag nog...even verder met poetsen dan maar, succes iedereen!
Succes vandaag voor degenen die mee doen met de ohr!
Succes allemaal. Ik hoop dat jullie koper er tussen zal zitten.
Ik duim voor ons allemaal! Succes!
Al iemand kijkers gehad?
Succes allemaal!!
Ja!! De eerste kijkers zijn er ( worden rondgeleid door mijn man..) :-)
Rieneke, wat super!

Hier nog niet, helaas.. Lavendelbloem wat aardig van je! Hoe lang heeft jouw huis te koop gestaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven