huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:-Ange- schreef op 05 maart 2016 @ 08:58:

[...]

'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'

Het zoveelste bewijs dat regelmatig forummen nuttig en nodig is.

Deze is erg duidelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=uyWcqbAWVxY
quote:aaaanne schreef op 05 maart 2016 @ 22:46:

[...]

Zo ook: pitten uit de pompoen halen voor je er soep van maakt Al die snerpe flinters waren niet zo lekker :-S
Wat mij betreft ook categorie huishoudelijk: ik kwam er door dit forum achter dat mijn diepvries op de snelvriesstand stond. Spul is nu eindelijk normaal bevroren, kist vriest minder snel dicht en het scheelt een baklading aan energie 😆
Voor dat bad wat nu te schoon is kun je Commandant gebruiken. Daar poets je het polyester weer mee op en krijgt het weer een glad afstotend laagje. Verkrijgbaar bij gamma of karwei oid. Let er wel op dat je bad spekglad wordt
In mijn jonge jaren wilde ik zelf kruidenboter maken. Zakje met kruiden opengemaakt. Hhhhmmm .... dat moet ik door de boter roeren. Dat gaat veel gemakkelijker als ik de boter smelt, dan kan ik het er zo door roeren. Mijn verbazing was toen erg groot dat boter niet meer in de originele vorm terugkeert als je hem gesmolten hebt
Hier had uw reclame kunnen staan
Of ik huishoudelijke blunders maak? Pfffff... ik BEN een huishoudelijke blunder.

Maar ja, ik heb dan ook een pesthekel aan het huishouden. Daarom zit ik nu hier op het forum ipv spinnewebben te raggen en het meubilair te stofferen.
quote:iones schreef op 23 maart 2016 @ 16:40:

Of ik huishoudelijke blunders maak? Pfffff... ik BEN een huishoudelijke blunder.

Maar ja, ik heb dan ook een pesthekel aan het huishouden. Daarom zit ik nu hier op het forum ipv spinnewebben te raggen en het meubilair te stofferen.
quote:Zelatrice schreef op 05 maart 2016 @ 07:49:

Rookmelders zijn sowieso ondingen. Dankzij mijn rookmelder is mijn oude huis niet compleet afgebrand door een kortsluiting van de droger.... Notabene terwijl ik een verdieping lager thuis aan het werk was! Zo'n brand gaat zo verschrikkelijk hard! Ondingen of niet, ik was op dat moment zo verschrikkelijk blij met onze rookmelder dat ik nooit ofte nimmer meer de batterijen er uit zal halen of hem op wat voor manier dan ook onklaar zal maken!!!
Ooit eens per ongeluk een luier mee in de wasmachine gestopt, mocht een nieuwe wasmachine uitzoeken
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Zó erg kan dat toch niet zijn?
ja de pomp was vastgeslagen, waardoor hij kortsluiting maakte.

Dat van de badkuip wist ik niet! Die maak ik altijd schoon met chloor
Het valt nog wel mee, heb nog wel twee leuke blunder(tjes):

* blauwe overschoentjes van het KDV aanhouden, de receptioniste van mijn werk lag dubbel (daar had ik dus ook 9 kilometer mee gefietst hè

* nieuwe theepot kopen en bij het uitpakken het porseleinen deksel laten vallen... daaaag nieuwe theepot!
quote:daisy1977 schreef op 24 maart 2016 @ 13:27:

* blauwe overschoentjes van het KDV aanhouden, de receptioniste van mijn werk lag dubbel (daar had ik dus ook 9 kilometer mee gefietst hè

Daar loop ik ook regelmatig mee op de parkeerplaats van het zwembad, ben gelukkig niet de enige
Vorige week was ik lui en gooide ik bij de werkkleding van vriend ook wat kleding van mij en dochter. Nj is het zo dat hij zijn werkkleding direct in de wasmachine gooit als hij thuis komt en ik gooi er dan nog wat bij...alleen had hij een geel krijtje erbij gegooid die in de droger is gaan smelten. Al onze kleding en de halve garderobe van dochter onder de knal gele vlekken.

Krijg ik eindelijk eens uit zichzelf de zin schat je moet maar gaan shoppen...komt mijn moeder met het briljante idee dat je de vlekken eruit kan strijken. Gelukkig had ze nog niet gezien hoeveel vlekkem jet waren anders liep ik mn shopdag mis.
De lekkerste melk komt van Mampina
quote:laverne schreef op 24 maart 2016 @ 11:25:

Zó erg kan dat toch niet zijn?Een papieren zakdoekje is al erg, een luier nog erger denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
och ja, heb ik ook eens gehad... al die gelbolletjes door mijn hele was... verschrikkelijk...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:nlies schreef op 24 maart 2016 @ 14:48:

[...]

Een papieren zakdoekje is al erg, een luier nog erger denk ikLigt eraan, een katoenen luier zal wel meevallen.
Oh dear, how sad, never mind.
Vanmorgen nog een blunder,

wasmachine wel aan gezet, maar deur vergeten dicht te doen. Kom ik uur later boven om de was op te hangen, huh, waarom heeft ie niets gedaan.

Tja, met 2 kleine kinderen in huis maak je soms wat korte nachtjes en ben je soms wat afgeleid ;P
De slagroommixer van Tupperware, daar kun je ook best een paar eitjes in klutsen. Moet je alleen wel de deksel goed sluiten voordat je er heel hard mee gaat schudden

En ik heb eens de frituurpan uit mijn handen laten vallen op het laminaat. Het geeft even een bende, daarna heb ik wel maandenlang een prachtig glanzende vloer gehad.

Ook leuk: een heel klein logeetje had een fles badschuim leeggeknepen op het logeerbed. Al het beddengoed heb ik zo in de wasmachine gekieperd en na een uurtje konden we een schuimparty houden in de badkamer.
quote:Feliza123 schreef op 24 maart 2016 @ 15:49:

De slagroommixer van Tupperware, daar kun je ook best een paar eitjes in klutsen. Moet je alleen wel de deksel goed sluiten voordat je er heel hard mee gaat schudden

En ik heb eens de frituurpan uit mijn handen laten vallen op het laminaat. Het geeft even een bende, daarna heb ik wel maandenlang een prachtig glanzende vloer gehad.

Ook leuk: een heel klein logeetje had een fles badschuim leeggeknepen op het logeerbed. Al het beddengoed heb ik zo in de wasmachine gekieperd en na een uurtje konden we een schuimparty houden in de badkamer.Pff, dat lijkt me echt verschrikkelijk, wat een troep is dat zeg!
quote:Feliza123 schreef op 24 maart 2016 @ 15:49:

Ook leuk: een heel klein logeetje had een fles badschuim leeggeknepen op het logeerbed. Al het beddengoed heb ik zo in de wasmachine gekieperd en na een uurtje konden we een schuimparty houden in de badkamer.Voor dat frituurvet altijd een zak kattenbakgrit achter de hand houden. Grit neemt ook heel veel olie/vet op . Bij rode wijn helpt het ook goed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:aaaanne schreef op 05 maart 2016 @ 22:46:

[...]

Zo ook: pitten uit de pompoen halen voor je er soep van maakt Al die snerpe flinters waren niet zo lekker :-SEn de laurierbladen uit de soep halen voordat je de staafmixer op de soep zet. Mijn gasten begonnen de lauriersnippers uit hun soepkommetjes te vissen. Toen had ik het pas door.

Tegenwoordig gooi ik nergens meer laurierbladen doorheen. En ik vind de soepen en sauzen even lekker.
Oja soep... Wat jij had met laurierblaadjes heb ik een keer gehad met peperkorrels

Uitgeschoten, eruit willen vissen maar dat bleek onmogelijk met zoveel korrels
Nou zijn pompoenpitten redelijk klein en peperkorrels ook. Ik heb eens een hele pit uit een avocado meegeblenderd en dat is toch niet zo lekker in de guacamole...
quote:aviv_13 schreef op 25 maart 2016 @ 23:27:

Nou zijn pompoenpitten redelijk klein en peperkorrels ook. Ik heb eens een hele pit uit een avocado meegeblenderd en dat is toch niet zo lekker in de guacamole...Had je wel een goede blender

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven