huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:aviv_13 schreef op 25 maart 2016 @ 23:27:

Nou zijn pompoenpitten redelijk klein en peperkorrels ook. Ik heb eens een hele pit uit een avocado meegeblenderd en dat is toch niet zo lekker in de guacamole...Je weet nu wel dat je een goede blender hebt.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Feliza123 schreef op 24 maart 2016 @ 15:49:

En ik heb eens de frituurpan uit mijn handen laten vallen op het laminaat. Het geeft even een bende, daarna heb ik wel maandenlang een prachtig glanzende vloer gehad.

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:HyperPurpleFrog schreef op 23 maart 2016 @ 16:03:

In mijn jonge jaren wilde ik zelf kruidenboter maken. Zakje met kruiden opengemaakt. Hhhhmmm .... dat moet ik door de boter roeren. Dat gaat veel gemakkelijker als ik de boter smelt, dan kan ik het er zo door roeren. Mijn verbazing was toen erg groot dat boter niet meer in de originele vorm terugkeert als je hem gesmolten hebt Haha!!! Laat ik dat nou net vanavond gaan maken. Goed dat ik hier even gelezen heb. Zou ook echt wat voor mij zijn!
ik lig weer helemaal dubbel om de verhalen hier.

Had zelf ook een leuke gister ..

(Niet helemaal andijvie maar wel niet erg handig)

Ik woon nu een week in mijn nieuwe tijdelijke huisje, vorige week verhuist naar de rand van het centrum.

Geen kliko's hier maar ondergrondse vuilnisbakken.

Ik wilde gister een bosje oude narcissen weggooien die ik vorige week van mijn moeder had gekregen.

De bak zit naast mijn woning dus zo gepiept zou je zeggen.

Wat echter niet zo handig is is zonder sleutel de deur uit lopen, dan duurt het wel wat langer... zucht.

Gelukkig wonen hier lieve buren waar ik even bellen mocht en heeft mijn moeder een sleutel.

Ach hebben we dat ook weer gehad moet je maar denken...
hmm nou ik heb er ook 1,waar mijn man waarschijnlijk de rest van ons leven mee blijft plagen.

Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen....
quote:stefanie33 schreef op 26 maart 2016 @ 10:21:

hmm nou ik heb er ook 1,waar mijn man waarschijnlijk de rest van ons leven mee blijft plagen.

Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen....

Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen.... ik denk dat ik hier de rest van de dag lol om heb...
quote:Zelatrice schreef op 26 maart 2016 @ 11:10:

[...]

ik denk dat ik hier de rest van de dag lol om heb... 10 jaar later rollen bij echtgenoot nog steeds tranen over de wangen....

Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen.... ik denk dat ik deze blunder de allerleukste vind!
verdwaald op het nieuwe forum

Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen....Je hebt wel een relaxte man, dat hij er om lacht....

Ok, ik gebruik m dus echt nooit maar hier vind ik hem echt gepast....

OMG!!
quote:stefanie33 schreef op 26 maart 2016 @ 11:57:

[...]

10 jaar later rollen bij echtgenoot nog steeds tranen over de wangen....

Hahaha, begrijpelijk...

Ik stem ook voor de beste blooper-award
Dank!

Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen....Geweldig!

Strikt genomen heeft je man je gewoon verkeerde instructies gegeven. Wrijf dat er maar gewoon in!

Maar ik geloof dat ik zo'n actie niet zou hebben overleefd. Briljant!
Oh dear, how sad, never mind.
De uitkomst was wel gunstig, maar wat voelde ik me dom toen ik erachter kwam:

Ik kocht een uitgebreide bluersyspeler en surroundsysteem. Toen deze geleverd werd zaten er heel veel krassen aan de bovenkant. Zag er niet uit, maar er zou bij ons toch wat bovenop gezet worden. Dus de winkel gemaild met foto en dat ik niet verwachtte van een nieuw product dat allemaal krassen opzaten. Ze boden me toen een forse korting aan en ik ging akkoord.

Een jaar later zag ik bij schoonmaken dat er een randje loszat. Bleek er nog een beschermende folie op te zitten, dat folie was gekrast en gebabbeld. Eronder zat een blinkende surroundset... ;)
quote:Hayek schreef op 27 maart 2016 @ 00:50:

[...]

Strikt genomen heeft je man je gewoon verkeerde instructies gegeven. Wrijf dat er maar gewoon in!

Maar ik geloof dat ik zo'n actie niet zou hebben overleefd. Briljant! Ja zie je,dat zeg ik dus ook iedere keer!
Toen ik nog op een klein kamertje woonde, gebruikte ik de staande lamp om m'n handdoek overheen te hangen om te drogen.

's Avonds die lamp (met open bovenkant) aangezet..

Heel het huis stond blauw van de rook, en een mooi gat in m'n handdoek. Ik schaamde me zo verschrikkelijk dat ik als een gek de balkondeuren open heb gezet en de rook naar buiten heb lopen wapperen. M'n huisgenoot heeft het geloof ik niet gemerkt (lag al op bed).

Maar voor hetzelfde geld was het tot brand gekomen. En het ergste is dat het daarna nog eens gebeurd is (toen had ik het gelukkig wel wat eerder door).
Heeft niemand meer leuke blunders? Er schieten er mij nu zo even geen te binnen, maar ik heb genoten van die van jullie!
Tijdens de bezichtiging van mijn huidige huis, kreeg ik een rondleiding van de oude bewoner. In de douche vertelde hij mij er vooral geen nieuwe wasmachine neer te zetten omdat hij om de paar maanden een ander moest kopen. Elke wasmachine ging weer door vocht kapot. De man was er best wel van ontdaan. Na de verhuizing kwam ik er achter dat de afvoer in de douche ontstopt moest worden. De afvoer van water was zo slecht dat in de gehele doucheruimte een ruime laag water kwam te staan (handig zo een verhoogd drempeltje). Die arme wasmachines
En zelf heb ik er ook nog wel een paar. De eerste keer dat de aanstaande schoonouders bij mij thuis op bezoek kwamen, had ik in de stress een doosje met levende wasmotlarven niet dicht gedaan. Tijdens het bezoek zag ik ze opeens uit de kast komen kruipen. Mijn kikkers vinden ze geweldig maar ik betwijfelde of schoonmoeder ze ook smakelijk zou vinden. Met zweet op mijn voorhoofd heb ik ze zo stiekem mogelijk overal vandaan staan plukken. Ik heb zelfs een stuk taart laten vallen om er subtiel eentje te kunnen pakken die onder haar stoel door kroop. Schoonma heeft niet gemerkt maar erg ontspannen was het bezoek niet.

En na een verhuizing om te gaan samen wonen, leek het mij een goed idee om zelf fruitvliegjes te gaan kweken. Want de dierenwinkel die het verkocht was opeens wel erg ver weg. Een mooie bak hiervoor gemaakt waar ik een groot deel van de plastic deksel had vervangen door gaas. Er flink wat fruitvliegjes in gezet en lekker naar bed gegaan. De volgende ochtend bleken de gaten in het gaas dus te groot en hadden we een fruitvliegjes plaag in huis. Het waren er echt heel veel. Vriend vond dit niet zo grappig. Hij vond weken later nog fruitvliegjes in zijn bier als hij een slok wilde nemen. De schat heeft nog jaren de gewoonte gehad om een bierviltje op zijn glas te leggen. En de fruitvliegjes moest ik toch weer echt in de winkel gaan kopen.
Wat een heerlijk topic! Ontzettend fijn om te weten dat je niet de enige bent en sommige verhalen hebben me vast voor toekomstuge blunders behoed (afwasmiddel in de vaatwasser klinkt heel logisch).

- ovenwanten, pannenkappen, hand- en theedoeken verbranden: check

- jezelf branden aan een oven, pan of strijkbout: check

- problemen met een zwanenhals: check (al gooide ik niet de vieze drab in de gootsteen, ik had wel een veel te kleine emmer gepakt... het resultaat was eenzelfde bende)

- een nieuwe laminaten vloer gelegd en nog even een nieuwe lamp op willen hangen en die laten vallen... de lamp heeft het overleefd maar het laminaat (uiteraard midden in de kamer) is/was meteen zwaar beschadigd

- frituurpan uit de kast pakken en al het koude vet over je heen knoeien (en dan de douche in en meteen de shampoo/douchegel pakken)... heb de pan NOOIT meer in een hoge kast bewaard!
quote:SpringDing schreef op 27 maart 2016 @ 13:25:

Toen ik nog op een klein kamertje woonde, gebruikte ik de staande lamp om m'n handdoek overheen te hangen om te drogen.

's Avonds die lamp (met open bovenkant) aangezet..

Heel het huis stond blauw van de rook, en een mooi gat in m'n handdoek. Ik schaamde me zo verschrikkelijk dat ik als een gek de balkondeuren open heb gezet en de rook naar buiten heb lopen wapperen. M'n huisgenoot heeft het geloof ik niet gemerkt (lag al op bed).

Maar voor hetzelfde geld was het tot brand gekomen. En het ergste is dat het daarna nog eens gebeurd is (toen had ik het gelukkig wel wat eerder door).Zoiets heb ik een keer in een hotel gedaan. We sliepen een nacht in een familiekamer, dus met zijn vieren op 1 kamer. Onze kinderen houden er niet van om in het donker te slapen, dus een lampje aangelaten, maar om die te dimmen had ik er wat overheen gehangen. Kinderen sliepen heerlijk, wij lagen nog even wat te lezen, tot het wel erg begon te stinken. Jurk die over de lamp hing had een prachtig brandgat, ik had het hele hotel wel kunnen laten afbranden.....
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wij hadden ooit eens de brandmelder van het plafond afgehaald om de batterij te vervangen en toen wilde hij niet meer aan het plafond hangen. Wat wij ook deden. Later (lees na een uur proberen) kwamen wij erachter dat we het magnetische bevestigingsgedeelte vergeten waren

Theedoeken en handdoeken heb ik ook wel eens per ongeluk in de fik gezet tijdens het vasthouden van een pan op het gas
Niet echt mijn eigen blunder, maar wel grappig

Ik had vorig jaar een kapotte wasmachine. En mijn oma wilde graag helpen, dus "gooi de was maar af meid". Nou, zo gezegd zo gedaan, ik een was vol gewone kleren afgegooid. En oma, ijverig als ze is, ging alles eerst voorbehandelen en strijken. Alles keurig netjes op een stapel in een zak.. tot ik het weer aan wilde trekken. Mijn hippe spijkerbroek met gat was "gemaakt". Er zat netjes een lapje achter de rechterknie en de onderkant was "opnieuw gezoomd"..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven