huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Sirens, volgens mij bedoelt Mies dat eerst ontdooien helemaal niet nodig is.
OMG, ik ga morgenochtend gelijk kijken of het rek in mijn vaatwasser versteld kan worden....
Niet echt een blunder, maar in de trant van goed bedoelende familieleden...

Ik ben nogal een kleine en mijn broeken zijn standaard te lang. Ik bracht ze altijd naar oma en zij maakte ze korter. Zo ook met mijn uber hippe spijkerbroek met gaten en scheuren. Toen de broek klaar was en ik hem ophaalde, zei ze heel trots, ik heb die gaten ook gelijk maar dicht gemaakt voor je.

Superschattig vond ik dat en hij zag er zo ook prima uit, maar we hebben er wel hard om gelachen!
quote:harrods schreef op 03 april 2014 @ 00:00:

Niet echt een blunder, maar in de trant van goed bedoelende familieleden...

Ik ben nogal een kleine en mijn broeken zijn standaard te lang. Ik bracht ze altijd naar oma en zij maakte ze korter. Zo ook met mijn uber hippe spijkerbroek met gaten en scheuren. Toen de broek klaar was en ik hem ophaalde, zei ze heel trots, ik heb die gaten ook gelijk maar dicht gemaakt voor je.

Superschattig vond ik dat en hij zag er zo ook prima uit, maar we hebben er wel hard om gelachen!Ah, nog zo'n oma, mijn oma heeft de spijkerbroeken van mijn zussen met rafelonderkant (wat toen mode was) allemaal heel netjes omgezoomd.
quote:Mies85 schreef op 02 april 2014 @ 22:25:

Ik heb ook wel eens toen de blokjes op waren... Een sliert afwasmiddel erin gespoten. DOE DIT NOOIT!!

De hele keuken stroomde vol met sopIk ben heel blij dat ik dit heb gelezen. Dit zou namelijk ook een typische actie voor mij zijn. Dus bedankt!!!
Ik zet de friteuse altijd op het gasfornuis zodat hij onder de afzuigkap staat, minder stank. Ik wilde er wat groente bij roerbakken dus deed dat op het het pitje naast de friteuse. Bleek ik de verkeerde aangezet te hebben... Heel stuk friteuse gesmolten! Stinken!!!
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Maar een aantal dingen...

Hutspot zonder uien&wortel te koken... Ach was de 1e keer...

2 soorten wc middel dingen in het toilet.: viel zowat flauw:-)

Broer alleen thuis en belde al toen we op Schiphol stonden: mam de wasmachine is kapot, hij draait en stopt...

Kan er nu om lachen
Hilarisch topic

Ik heb er een van man in de aanbieding: toen we nog niet samenwoonden ging hij zijn oven schoonmaken, hup, ovenspray erin. Lekker iets anders gaan doen, en de volgende dag, hup, pizza erin.

Gadverdamme, zijn rookalarm ging zelfs af, heeft dagen geduurd dat het wat minder stonk.
Oh en eentje van mezelf, op kantoor heb ik eens de onderhoudsman laten komen omdat de afstandsbediening van de verlichting het niet meer deed. Bleek dat ik dat ding gewoon niet goed op de lamp had gericht, ik schaamde me dood.
quote:Krullevaer schreef op 02 april 2014 @ 23:52:

Sirens, volgens mij bedoelt Mies dat eerst ontdooien helemaal niet nodig is. Oh, vandaar! In ons geval moest hij wel echt eerst ontdooid worden, anders verbrandde de buitenkant, terwijl de binnenkant nog koud was, ook niet de bedoeling. En meestal hadden gasten geen zin om drie kwartier te wachten op het ontdooien van hun tosti ;)
Vorig jaar deed ik de oven aan, alvast voor verwarmen want ik wilde er een stokbroodje in doen. Plotseling zie ik door het glas dat de oven in de fik staat. Ik had die ochtend een pan met plastic lepel erin gezet ( vraag me niet waarom) en die lepel ging dus fikken. Ik wist niet hoe snel ik die pan en lepel in de wasbak moest gooien, net op tijd.

Paar jaar geleden toen ik nog samenwoonde met ex, hadden wij een frituurpan met zo'n kraantje, erg handig want dan kon je het frituurvet makkelijk verschonen. Vriend vondst het mijn beurt was. Hij zei ' zet de frituurpan even aan want dan word het een beetje warm en gaat het makkelijker' . Ik aangezet en hou die plastic bak eronder... Maar ik had hem niet 'even' aangezet het was ondertussen al 180 graden. Bak eronder en smelt zo weg, al het vet over mijn voeten. Ik heb nog nooit zo gejankt

Verder inderdaad ook onhandige dingen met wasjes draaien etc idd
.
"Zo.maar, 2 uur geleden

Deodorant onder je arm spuiten en er dan achter komen dat je de haarlak in je handen hebt ."

(een reisflesje) haarlak in je haar spuiten en er dan achter komen dat je pleisterspray in je handen had.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Heb wel eens een lippentift in een broekzak laten zitten tijdens de was, gaf een enorme smeerboel

En ik heb weleens (samen met iemand anders, dus ik was niet de enige muts ) geprobeerd om een wasmachine waterpas te krijgen, met van die draaipootjes.

De wasmachine staat bij mij pal naast de plee (rotplek, maar ik kan hem nergens anders kwijt) dus we konden er niet goed bij.

Dus wij trokken de wasmachine naar voren, verstelde de pootjes tot hij recht stond, ding weer op de plek, weer de waterpas erop...

Hardstikke scheef!

Tot drie keer aan toe!

Pas toen drong het tot ons door dat de badkamervloer scheef afloopt, alleen het stukje waar de wasmachine staat is recht
Op lopen scheppen over mijn heerlijke lasagne die ik voor een aantal vrienden zou maken en dan na 3 kwartier staan te kokkerellen de ovenschaal vlak voor dat ie de oven in ging uit mijn handen laten vallen..Dat werd patat en ja ik heb gehuild :P
Luister naar je hart, want dat klopt
Ik kocht eens zo'n lange aansteker. Er was iets met elektra, zo maakte hij van die vonkjes.

Maar er zat ook een gaatje, die probeerde ik te vullen, maar hij deed het niet.

Later mijn man gevraagd, die deed het ook, toen hing er allemaal gas in de lucht, en drukte op het knopje, dikke steekvlam, niet echt gewond gelukkig.

Toen heeft hij hem terug gebracht naar de betreffende winkel, om te vragen hoe het werkt, zij wisten het ook niet en hij weer naar huis.

Toen begon er pas een lampje te branden, het was een elektrische vonk aansteker om van die gasovens aan te steken! Dat gaatje was gewoon toeval, zo is die in elkaar gezet ofzo.

(ben blij dat ik niet bij de winkel stond)

Zo moest ik ook reserveren bij een bios, we hadden volgens man een Pathe kaart, ik vroeg de krascode (hij was op zijn werk), hij zegt die krascode is er niet, ik kijken, wel hoor. Onder zo'n balkje.

Hij oké, en heeft met een mesje gekrast, geen code.

Hij stuurt mij die! foto, was bioscoopkado kaart, o.a. geldig bij pathe en jt. LOL!!! Ik heb uren in een deuk gelegen. Magneetstrip er helemaal afgekrast. Intussen heb ik hem nog geappt, verkeerde kaart maar toen was hij al aan het krassen.

Ik heb daarna uit zijn naam een mail gestuurd, we kregen een nieuwe, hihihi.
quote:despie schreef op 02 april 2014 @ 22:39:

Ik dacht eens bij het schoonmaken van de badkamer: kom, laat ik het douchegordijn in de wasmachine stoppen, wordt dat ook weer lekker fris en ontsmet (studentenhuis...).

Ik weet nog steeds niet wat ik dacht, toen ik het goedkope plastic douchegordijn van de xenos op 90 graden ging wassen. Bij het openen van het deurtje was ons douchegordijn verdwenen en had het plaatsgemaakt voor honderden witte plastic sliertjes.

Vond ze weken later nog tussen het wasgoed ben nog steeds wel erg benieuwd of je plastic douchegordijnen überhaupt in de wasmachine kunt wassen. En zo ja, op hoeveel graden maximaal.

Iemand die zin heeft in een experimentje? Kun je wel wassen hoor, op 30 graden ofzo en dan een handdoek erbij stoppen.
Ik ben echt geen kokkin maar hé gebakken aardappelen moet wel lukken toch? Niet dus. Het rookte zo erg dat de rookmelder afging. Rookmelder kreeg ik niet af en de hond stond erbij te ' huilen ' want hij werd gek van het geluid. Uiteindelijk is m'n man, die onder de douche stond, naar beneden gekomen om de rookmelder uit te zetten. Onze kinderen hebben het er nog over, papa stond in z'n nakie op de eettafel hè mama!
quote:perzika schreef op 03 april 2014 @ 01:21:

"Zo.maar, 2 uur geleden

Deodorant onder je arm spuiten en er dan achter komen dat je de haarlak in je handen hebt ."

(een reisflesje) haarlak in je haar spuiten en er dan achter komen dat je pleisterspray in je handen had.
tvp
Jaren geleden: ik wilde even iets makkelijks voor mezelf maken, macaroni met kaas. Sta ik de kaas erdoorheen te roeren, hoor ik zo'n vreemd geklots. Was ik vergeten de macaroni af te gieten.

Ook jaren geleden, maar staat nog op m'n netvlies gegrift: per ongeluk mijn hele dure kuitlange fijngebreide vest in de was gegooid. En me bij het uitruimen van de wasmachine maar afvragen waar die keiharde zwarte pannenlap toch vandaan kwam. Snik.
Mijn vaatwasser staat sinds 5 minuten op de juiste hoogte (Toen ik het rek eruit haalde dacht ik héél even: ahh jammer, mijn rekje staat al op de hoogste stand. Maar als de houders op het rek op de hoogste stand staan, hangt het rek dus op z'n laagst)
Ik had vroeger een n super leuke, witte, linnenbroek. Was echt zo blij met dat ding. Ouders waren op vakantie dus dacht laat ik hem zelf maar even strijken. Mn moeder had zo'n handige strijkbout met stoom.... Bleek ze dat toch nooit meer te gebruiken.... gevolg; roestvlekken op mn broek :'(

Ook fijn, tegenwoordig zijn er van die caps om in de wasmachine te doen, wist je dat die ook best goed werken in de vaatwasser.... ooops! Wist ik veel, vond ze er al zo raar uit zien voor vaatwastabletten
"mijn hele dure kuitlange fijngebreide vest in de was gegooid. En me bij het uitruimen van de wasmachine maar afvragen waar die keiharde zwarte pannenlap toch vandaan kwam"

Wat zielig, maar.... Ik zie het zo voor me, met die pannenlap in de hand......
Ik heb er twee van mijn man...

We woonden net samen en hij had nog niet echt veel gekookt. Op een gegeven moment ha hij dus aardappelen gemaakt. Een paar dagen later (geen aardappelen meer gegeten) ruik ik toch een heel vieze stank uit de kast waarin de aardappelen lagen...had hij de aardappelschillen bewaard (bij de nog ongeschilde aardappelen in de zak (?!!)) GETVER!!!

Ook had hij een keer het doucheputje schoongemaakt maar de schroefjes waren nogal lastig er weer op te draaien vanwege kalk (we ed. Dus schroefjes niet goed aan gedraaid. We woonden boven de kelder en je raadt het al; na een paar dagen lag daar een enorme plas water.... Het duurde nog even voor we er achter waren dat dat door onze douche kwam (en er dan achterkomen dat ook onze slaapkamer (wat ruikt het hier toch muf) flink te lijden had onder de lekkage (kledingkast die tegen de muur van badkamer stond had het water opgevangen.... Hele kast kon naar de sloop)
Toen ik voor het eerst een studio helemaal voor mezelf had, dus geen studentenhuis of huisgenoten, kwam er eens iemand langs om de schoorsteen te vegen. Ik bij hoog en laag beweren dat er geen schoorsteen was, omdat er geen open haard was. Er was wel een gaskachel. Wist ik veel dat die ook een afvoer en dus een schoorsteen had. Ik was voorheen alleen maar centrale verwarming gewend.

Ik heb een keer bij de klantenservice van Ikea gestaan omdat er gaten in mijn nieuwe dekbedovertrek zaten. Die bleken erin te horen om het overtrek er makkelijker om te kunnen doen.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven