huisoppas vakantie

27-07-2011 07:36 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik weet eventjes niet wat te doen.

Ik pas op een groot huis inclusief huisdieren waaronder 3 pups.

Leek me hartstikke leuk maar gaander weg valt het best tegen om voor 3 pups te moeten zorgen.

Maar maakt niet uit, ik heb afgesproken het voor een week te doen en dat doe ik dan ook.

Gisteren stuurden ze een sms vanaf vakantiebestemming hoe alles ging dus heb ze een leuk smsje terug gestuurd dat alles onder controle was en wanneer ik ze terug kon verwachten.

Ze zouden as donderdag terug komen en nu hadden ze het opeens over maandag!!!!!?

Ik was de dagen al aan het aftellen en dan opeens dit?

Wat zouden jullie doen of niet doen?

Vanmiddag zal ze wel bellen vanaf vakantieadres.
Ik zou zeggen dat je uit bent gegaan van donderdag en dat het je helemaal niet uitkomt om tot maandag te blijven. Als ze dat toch willen, zullen ze iemand moeten regelen die je donderdag af komt lossen.
The time is now
Zeggen dat donderdag de afspraak was en dat ke al plannen hebt van het weekend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja zoiets had ik ook al in gedachte.

Dadelijk kunnen ze niemand vinden, en dan?

Dan ben ik verplicht om te blijven en daar heb ik totaal geen zin in eigenlijk.

Ik kan dan toch niet zomaar weggaan en alles achter laten?

Ik ben eigenlijk best wel boos aan het worden.
Maar waarom vraag je dan wanneer je ze terug kan verwachten? Enfin even bellen en voet bij stuk houden. Jij gaat, zoals afgesproken, donderdag weer weg en bent natuurlijk erg benieuwd wie de aflossing is.
Dat is hun probleem. Als ze niemand kunnen vinden dan moeten ze terugkomen. En ik zou zeker niet langrr dan afgesproken blijven. Als je het enorm naar je zin had zou het een ander verhaal zijn
@blijftgewoondametje

Ik bedoelde daarmee smorgens/smiddags/savonds
Krijg je ervoor betaald? Want als dat het geval is zou ik zeker meer vragen als je ook het weekend daar wilt blijven en anders zou ik zeker zeggen dat je op donderdag hebt gerekend en dat je al afspraken hebt staan die je niet kan afzeggen
Chicatjoe, als ze niet iemand anders kunnen vinden ben jij helemaal niet verplicht te blijven. Zij zijn dan verplicht terug te komen op de afgesproken dag. Echt hoor, na donderdag lossen ze het zelf maar op. Ik vind het ontzettend aso om iemand die zo lief is om een week op te passen mede te delen dat het langer duurt. Ze VRAGEN het niet eens! Ik moet zeggen dat ik ook niet helemaal snap waarom je vroeg wanneer je ze terug kan verwachten. De afspraak was toch donderdag? Hoe dan ook, niet boos worden als je ze spreekt, gewoon rustig uitleggen dat je had gerekend op morgen en dat je na morgen geen tijd hebt.
Kerplunk,

Ik bedoelde met de vraag wanneer ze terugkomen eigenlijk smorgens/smiddags of savonds.
Ik zal de hondjes eens gaan verzorgen en uitlaten.

Alvast bedankt voor de antwoorden iedereen.
quote:chicatjoe schreef op 27 juli 2011 @ 07:45:

Ja zoiets had ik ook al in gedachte.

Dadelijk kunnen ze niemand vinden, en dan?

Dan ben ik verplicht om te blijven en daar heb ik totaal geen zin in eigenlijk.

Ik kan dan toch niet zomaar weggaan en alles achter laten?

Ik ben eigenlijk best wel boos aan het worden.

Ik snap je boosheid, maar ik zou dit eerst met ze bespreken. Wellicht hadden ze het over maandag om te peilen hoe je daar tegenover staat.

Heel duidelijk zeggen dat je donderdag naar huis gaat en dat het verder hun verhaal is.

Zijn dit trouwens vrienden/bekenden van je?
The time is now
Hebben ze duidelijk gezegd zeker donderdag terug te komen? Of was er al sprake van dat het misschien wel een paar dagen later kon worden?

In t eerste geval kan jij gewoon niet, heb je afspraken dit weekend. In t laatste geval vind ik eigenlijk dat je moet blijven, of een compromis zoeken ( zaterdag terug komen?)
Gewoon zeggen dat jullie donderdag hadden afgesproken en dat je het weekend weg bent.
Straks even overleggen.

Zou niet meteen vol stoom door die telefoon gaan blazen, maar eerst even navragen of er sprake is van een misverstand.

'Goh, ik bel even over je smsje. Ik dacht dat we afgesproken hadden dat je donderdag thuis zou komen, dus ik vroeg me af hoe laat.'

..

'Tot maandag? Hm. Dat heb ik niet zo begrepen. En dat komt eigenlijk ook niet uit, dus dat wil ik niet. Regel je een andere oppas vanaf donderdag, of komen jullie dan zelf naar huis?'
Zij denken misschien dat jij het geweldig naar je zin hebt in hun huis en dat ze jou er een plezier mee doen. Zolang jij niet aangeeft dat je er geen zin meer in hebt weten zij niet beter.
Eens met Danayla, zelfde vragen hier. Als donderdag een duidelijke afspraak is geweest, dan hebben ze maar te slikken dat jij niet langer oppast en moeten ze zelf maar wat anders regelen. Maar als er geen duidelijke dag is afgesproken vind ik eigenlijk wel dat je een compromis moet zoeken, dan is er misschien sprake van miscommunicatie.
TO, gewoon even bellen. Wel kalm en netjes blijven, wie weet is het gewoon een misverstand. Niet beginnen met boos zijn, het is vast nog op te lossen.

Overigens, na iets minder dan een week vind je 3 pups wel zwaar? Hoe komt dat? Wat is anders dan verwacht?
Gewoon terug smsen, tot donderdag!

maar even serieus, zou even bellen en aangeven dat je er maar tot donderdag bent verder..
..popcorn?
quote:Aubrey schreef op 27 juli 2011 @ 08:55:

Zij denken misschien dat jij het geweldig naar je zin hebt in hun huis en dat ze jou er een plezier mee doen. Zolang jij niet aangeeft dat je er geen zin meer in hebt weten zij niet beter.

Nou dit heb ik dus ook eens met een nicht gehad... Die paste in mijn huis op de poezen, zij was er dus 24 uur, en ze woonde nog thuis! Zij sprong een gat in de lucht toen bleek dat ik nog 3 dagen langer wegbleef... Maar ik wist ook dat als zij het niet naar haar zin was, ik mijn vakantie zou onderbreken...

Beestjes gaan voor vakantie!
Ik zoui tot maandag oppassen en in het vervolg niet meer op hun honden passen.
Bedankt voor de reacties.

Er was geen sprake van dat ze misschien langer weg zouden blijven, dan had ik er rekening mee kunnen houden.

En ik vind 3 pups best wel zwaar ja, verkeerd ingeschat van mezelf en ook in ieder geval een les dat ik nooit van die lieve uitziende puppies moet aanschaffen haha.

Ze zijn verschrikkelijk druk, mede dat er eentje loops is geworden(was al voor dat ze vertrokken) het is een druk springerig blafferig ras :-) plus de hele dag strontjes en plasjes ruimen.

Op visite gaan en er mee spelen is toch anders dan er de hele dag voor zorgen.

Maar ik zei al;Ik heb het aangenomen om er voor te zorgen dus die week maak ik dan ook af.

Bij mij thuis nooit geen hondjes in ieder geval, ik ben meer van de katten
quote:Aubrey schreef op 27 juli 2011 @ 08:55:

Ja dat zou ook nog kunnen, ze had net gebeld en ze vertelde dat het dan rust op een misverstand.

Maar het zit me niet lekker.

Doe het in ieder geval geen tweede keer meer als ze weer eens op vakantie gaan.
Veel succes de laatste dagen.

Ik vind het wel raar dat mensen 3 pups aanschaffen en dan nog voor ze zinderlijik zijn op vakantie gaan. Dit is juist de fase dat pups het meeste moeten leren. o.a de rangorge in het gezin. Dan ga je toch niet weg
Bedankt voor het succes, kan ik wel gebruiken

En maja die gedachte schoot bij mij ook eventjes door mijn hoofd.

Maar goed ik ben er voor het oppassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven