In de buurt een feest...

09-06-2019 22:58 142 berichten
Ergens in de buurt is een feest aan der gang met dj wegens een verjaardag ( heb al de lang zal z'n leven zang gehoord namelijk)
Volgens mij een paar straten verderop, maar de muziek en dj klinken zo hard mijn slaapkamerraam in dat ik alles woord voor woord versta...

Ik lig al gedoucht in mijn hempie op bed, maar dit is echt zeer storend.
Dus ik belde het 8844 nr van de politie.
Echter, omdat ik geen precies adres weet, kunnen ze niets doen... :(

Wat zouden jullie doen?
Aankleden en de buurt rond tot je hebt gevonden waar het is en weer terug bellen?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer hadden onze achterburen een feestje op hun dakterras. Tenminste, dat kondigden ze aan in het briefje dat bij ons in de bus zat. FeestJE dekte de lading niet helemaal. De hele buurtappgroep vol berichten van mensen die drie straten verder hun huis nog uitstuiterden met alle ramen en deuren dicht, en toen ik thuis kwam liepen mensen op straat te zoeken waar die takkeherrie vandaan kwam. Omdat het zo echode tussen alle gebouwen was dat verrassend lastig te plaatsen. Daar kwam de politie dus wel voor, al was het nog maar 20:30 op dat moment. Als TO ook zo’n feestje in de buurt heeft, snap ik haar wel.
Hier in de straat vandaag een kind gedoopt en jawel hoor nog altijd muziek. Werkelijk al 6 weken achter elkaar elk weekend. Ik blijf het aso vinden, maar wil ook geen zeikerd zijn. Baal wel dat mijn kinderen er zo slecht op gaan.
Opstarter was druk met der zoon die ook wakker was geworden en niet kom slapen.

Politie is een kwartier geleden langs gereden, nadat het nog luider was geworden.
Iemand anders heeft blijkbaar ook gebeld, want ze zijn dus geweest.

Ik bel niet vaak. Sterker nog, ik heb voor dit soort klachten slechts 1x eerder gebeld in het verleden.

Er word hier "geoordeeld" over het feit dat ik zou zijn gaan bellen. Maar ik sta daarmee volledig in mijn recht.
Het mag gewoon niet, dan kunnen jullie mij een zeikerd vinden.
Mijn rust is mij wat waard.

En dat ik daarvoor de politie bel. Ja, dat is, zoals iemand dat zei, "omdat ik dat niet durf".
Ik sta niet zo heel sterk in mijn schoenen en ga dan niet zo gauw een groot feest opzoeken om te vragen of het wat zachter kan.
De politie is daar ook voor!

Maar goed, bedankt voor het meedenken!
anoniem_123419 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 00:13
0.30% gewijzigd
Polkadot28 schreef:
10-06-2019 00:04

Politie is een kwartier geleden langs gereden, nadat het nog luider was geworden.

Ik bel niet vaak. Sterker nog, ik heb voor dit soort klachten slechts 1x eerder gebeld in het verleden.

Er word hier "geoordeeld" over het feit dat ik zou zijn gaan bellen. Maar ik sta daarmee volledig in mijn recht.
Het mag gewoon niet een dan kunnen jullie mij een zeikerd vinden.

En dat ik daarvoor de politie bel. Ja, dat is, zoals iemand dat zei, "omdat ik dat niet durf".
Ik sta niet zo heel sterk in mijn schoenen en ga dan niet zo gauw een groot feest opzoeken om te vragen of het wat zachter kan.

Ik vind je helemaal geen zeikerd. Goed gehandeld en voor jezelf opgekomen!
Nu eindelijk lekker slapen.
Welterusten.
Heel eerlijk: ik vind het ook irritant, maar voor 23 uur zou ik sowieso niet bellen.

In ons vorige huis hadden we studenten naast en onder ons; leuke jongens, maar het hele blok was ontzettend gehorig, dus je kon letterlijk horen wat ze zeiden. Dan zijn feestjes wel irritant als jij om 5 uur je bed uit moet ;-)
Gelukkig hielden ze wel altijd op als we aanbelden, maar een paar dagen later waren ze het weer vergeten :rofl:
Polkadot28 schreef:

Dit was misschien pas de 2e keer dat je er last van had, wat dus betekend dat je iedere keer de politie hebt gebeld :mrgreen:
Is het nu stil?
Niq schreef:
10-06-2019 00:21
Dit was misschien pas de 2e keer dat je er last van had, wat dus betekend dat je iedere keer de politie hebt gebeld :mrgreen:
Is het nu stil?
Nee, er zijn wel vaker feestjes in de buurt/ straat. En de huizen zijn hier behoorlijk gehorig, je hoort best veel :wtf:
Alleen deze was echt extreem...

Gelukkig is het nu stil!
En zoon slaapt ook weer. Dus ik ga ook! Trusten!
Ja hier hoor je ook echt veel. Jaren 50 huis.
Maar vind het zelf altijd wel gezellig als ik buiten muziek hoor terwijl ik in bed lig.
Gisteren dus volop kunnen genieten.

Welterusten.
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-06-2019 23:19
Er zijn zeker wél geschreven regels over en die liggen rond de grens van 22:30. Als je tot 1 uur s nachts wilt feesten met dj en muziek huur je maar een zaaltje ergens. Aso.
Laat maar zien dan, die geschreven wetgeving daarover.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Polkadot28 schreef:
En?
Als het goed is, is het de rest van de maand gewoon stil in de nacht en heb je geen last van luide feestjes. Ik vind het eerlijk gezegd overdreven om rond 23.00 de politie te bellen voor een feestje. Beetje tolerant zijn met elkaar, wordt de wereld een stuk gezelliger van.
Mocht dit nou wekelijks plaats vinden of tot 5 uur in de nacht; dan vind ik het helemaal terecht maatregelen te nemen.
Snap wel wat je bedoelt hoor. Heb ook een paar keer op het punt gestaan te bellen, maar hier gebeurd het dan ook ongeveer 3 a 4 keer per week dat ze tot 1 uur doorgaan met schreeuwen over straat. Blijkbaar hebben ze daar doordeweeks tijd voor..
Heb er vaak door wakker gelegen, maar met mn ventilator aan en radio op de achtergrond weinig last meer van.

Hopelijk zijn ze nu stil en kan je lekker slapen!
Ik sta op het standpunt dat je sowieso anderen zo min mogelijk tot overlast moet zijn en zoveel mogelijk rekening met elkaar moet houden. Soms ontkom je er niet aan, maar er is werkelijk geen enkele dwingende reden om anderen tot last te zijn vanwege een feestje. Alsof het niet gezellig kan zijn zonder lawaai. Je bent gewoon een ontzettende aso als je vele tientallen en waarschijnlijk honderden mensen grote overlast bezorgt en daar schijt aan hebt. Wat is dat voor houding? Ik kan daar met mijn verstand niet bij en ik wind me daar vreselijk over op als het gebeurt. Als je dan per se muziek wilt draaien op zo'n geluidsniveau dat anderen die muziek ook horen, dan vind ik 20 uur echt de uiterste limiet.
Marigold1986 schreef:
09-06-2019 23:36
Ik ben vooral onverdraagzaam als ik moe ben ;-D
dat vooral :@
..
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 10:08
Reden: 1x is genoeg
99.55% gewijzigd
:flirting:
JuriaanB schreef:
10-06-2019 02:18
Ik sta op het standpunt dat je sowieso anderen zo min mogelijk tot overlast moet zijn en zoveel mogelijk rekening met elkaar moet houden. Soms ontkom je er niet aan, maar er is werkelijk geen enkele dwingende reden om anderen tot last te zijn vanwege een feestje. Alsof het niet gezellig kan zijn zonder lawaai. Je bent gewoon een ontzettende aso als je vele tientallen en waarschijnlijk honderden mensen grote overlast bezorgt en daar schijt aan hebt. Wat is dat voor houding? Ik kan daar met mijn verstand niet bij en ik wind me daar vreselijk over op als het gebeurt. Als je dan per se muziek wilt draaien op zo'n geluidsniveau dat anderen die muziek ook horen, dan vind ik 20 uur echt de uiterste limiet.
:flirting: gaan wij samen op een hutje op de hei wonen? pretty please :lol:
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 04:10
Reden: 1x is genoeg
0.00% gewijzigd
Polkadot28 schreef:

Het mag gewoon niet, dan kunnen jullie mij een zeikerd vinden.

Ik snap je volkomen en vind dat je groot gelijk hebt.
Geluidsoverlast is bloedirritant en superaso i.m.o, ik heb er ook een ontzettende hekel aan.
Ben het dus met Redbulletje eens.
Tuurlijk, met een feestje op zn tijd is niks mis, maar op een gegeven moment kan de volumeknop echt wel zachter. Waarom moet het toch zo hard allemaal...
suzyqfive schreef:
10-06-2019 00:38
Laat maar zien dan, die geschreven wetgeving daarover.
Dit soort regels staan in de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente, en kunnen van gemeente tot gemeente verschillen. Meestal staat er iets in als dat geluidsoverlast of burengerucht in het algemeen verboden is, en dat er geen harde geluiden geproduceerd mogen worden tussen 22, 23 of 24 uur ‘s avonds en 6 of 7 uur ‘s ochtends.
Madeliefjees schreef:
09-06-2019 23:40
Joh, 11 uur. Laat die mensen. En anders in een vrijstaand landhuis gaan wonen.
Wat een dooddoener. De gemiddelde Nederlander mag überhaupt al blij zijn als deze tegenwoordig woonruimte kan kopen of huren, en landhuizen (of zelfs maar een hutje op de hei) zijn slechts voor een enkeling financieel haalbaar.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 10-06-2019 08:50
0.13% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
10-06-2019 06:36
Ik snap je volkomen en vind dat je groot gelijk hebt.
Geluidsoverlast is bloedirritant en superaso i.m.o, ik heb er ook een ontzettende hekel aan.
Ben het dus met Redbulletje eens.
Tuurlijk, met een feestje op zn tijd is niks mis, maar op een gegeven moment kan de volumeknop echt wel zachter. Waarom moet het toch zo hard allemaal...
Eens. Een feestje moet kunnen, maar later op de avond draai je gewoon de volumeknop van de muziek omlaag (en de bas uit!) en let je erop dat de gasten die eventueel in de tuin zijn hun volume aanpassen.
Het probleem is meestal dat het laat in de avond steeds harder wordt omdat mensen meer gedronken hebben...dus dan begint het schreeuwen , beetje meelallen etc. En dan bij het wegrijden/wegfietsen toeteren, met deuren slaan, doei doei roepen etc.

Als je lang wilt feesten begin dan tegen 16.00 dan is het om 23.00 wel klaar. Want ja er zijn mensen genoeg van wie de volgende dagje de wekker weer om 06.00 gaat. En dan kun je wel zeggen ‘moet kunnen’ maar waarom zou een ander last van jou moeten ondervinden. We wonen nu eenmaal met veel mensen in een klein landje. Geloof me ik zou graag ‘achteraf’ wonen maar dat is niet e vinden of niet betaalbaar.

Ik heb hier een tijd een stel overburen gehad waarvan de pubers tegen 23. 00 vertrokken om te gaan stappen met een hoop gekwek buiten, jongens erbij schreeuwen etc. Na een paar weekenden niet leuk meer. Ook wat van gezegd en dat gebeurt nu niet meer. Maar at die ouders dat zelf niet bedenken....pfff....
Fijn dat het opgelost is, TO. Ik word ook vaak weggezet als intolerant zeikwijf maar ik vind het ook superasociaal om een luid feestje te geven in een woonwijk. In mijn buurt gebeurt dit ook met enige regelmaat. En buiten wordt keihard gepraat wat zo lekker galmt in die stadstuintjes. Daar kan geen dicht raam of oordop tegenop hoor. Ik vind dat gewoon echt niet tof. Huur een cafe in de stad, o.i.d.

Als ik weet waar het vandaan komt spreek ik ze er de volgende dag zeker wel op aan.

En die dooddoenerij van 'koop dan een vrijstaand landhuis' of 'ga in een hutje op de hei zitten'. Ja, alsof dat zo maar kan. En dan nog... degene die er last van heeft moet er maar wat op verzinnen? Dat lijkt me nou net de omgekeerde wereld.
Ja een feestje moet kunnen, probleem is alleen dat als iemand dat vindt de volgende het ook wel ok vindt. Hier zijn er wekelijks feestjes, ook doordeweeks en dat breekt je gewoon als dat jaren doorgaat.

Anderen horen gewoon geen last van je te hebben, zo moeilijk is het niet.
Lady_Day schreef:
10-06-2019 08:12
Fijn dat het opgelost is, TO. Ik word ook vaak weggezet als intolerant zeikwijf maar ik vind het ook superasociaal om een luid feestje te geven in een woonwijk. In mijn buurt gebeurt dit ook met enige regelmaat. En buiten wordt keihard gepraat wat zo lekker galmt in die stadstuintjes. Daar kan geen dicht raam of oordop tegenop hoor. Ik vind dat gewoon echt niet tof. Huur een cafe in de stad, o.i.d.

Als ik weet waar het vandaan komt spreek ik ze er de volgende dag zeker wel op aan.

En die dooddoenerij van 'koop dan een vrijstaand landhuis' of 'ga in een hutje op de hei zitten'. Ja, alsof dat zo maar kan. En dan nog... degene die er last van heeft moet er maar wat op verzinnen? Dat lijkt me nou net de omgekeerde wereld.
Mij ook.
Hoe moeilijk is het nou om een beetje rekening met elkaar te houden?

Ok als je in een stad nabij het centrum woont zoals ik dan kom je er niet onderuit dat het levendig is en ik heb daar ook geen problemen mee maar er zijn grenzen.
Ik heb bijvoorbeeld zo'n ouderwetse klok als bel, sommige mensen vinden het leuk om daar om 5 uur sochtends aan te gaan hengelen.
(Dat ding maakt aardig wat kabaal en ik vind dat midden in de nacht wat minder grappig...)
Ook zijn er met enige regelmaat feestjes in de gezamenlijke tuin hierachter. De meesten doen briefjes in de bus, maar sommigen niet en die maken dan herrie tot diep in de nacht.
Tuurlijk accepteer ik dat ik in een levendige omgeving woon, ik vind het ook leuk maar Phoebs is dol op slapen ;-D en als je mij uit mijn slaap houdt of midden in de nacht wakker maakt dan is mijn tolerantie toch wat minder..
Bij mij praktisch in de achtertuin is dit weekend ook een feestje aan de gang, namelijk Pinkpop. Gelukkig was het vannacht rond nagenoeg 1.30 stil. Ik stoor mij er totaal niet aan, en meestal val ik ook wel met de muziek in slaap.

Wekelijks feestjes met keiharde muziek is natuurlijk niet zo fijn!
pukkie12345 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 08:50
Reden: Spelfout
1.53% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven