In de buurt een feest...
zondag 9 juni 2019 om 22:58
Ergens in de buurt is een feest aan der gang met dj wegens een verjaardag ( heb al de lang zal z'n leven zang gehoord namelijk)
Volgens mij een paar straten verderop, maar de muziek en dj klinken zo hard mijn slaapkamerraam in dat ik alles woord voor woord versta...
Ik lig al gedoucht in mijn hempie op bed, maar dit is echt zeer storend.
Dus ik belde het 8844 nr van de politie.
Echter, omdat ik geen precies adres weet, kunnen ze niets doen...
Wat zouden jullie doen?
Aankleden en de buurt rond tot je hebt gevonden waar het is en weer terug bellen?
Volgens mij een paar straten verderop, maar de muziek en dj klinken zo hard mijn slaapkamerraam in dat ik alles woord voor woord versta...
Ik lig al gedoucht in mijn hempie op bed, maar dit is echt zeer storend.
Dus ik belde het 8844 nr van de politie.
Echter, omdat ik geen precies adres weet, kunnen ze niets doen...
Wat zouden jullie doen?
Aankleden en de buurt rond tot je hebt gevonden waar het is en weer terug bellen?
maandag 10 juni 2019 om 21:31
Genieten? Met de volumeknop op 140 's avonds laat? Bijzondere definitie van genieten. Ik vind 'm onder de categorie asociaal vallen.Tintelfris schreef: ↑10-06-2019 21:21We hebben het te goed in Nederland.
Daar kweek je angstige typetjes van die helemaal in de stress schieten als er een keer iets anders dan normaal aan toegaat.
Mensen weten tevens niet meer wat genieten is dus gunnen ze een ander ook hun plezertje niet.
Klagen en zeuren is alles wat de klok slaat.
Maar goed, ik ben kennelijk een angstig typetje die een ander zijn gehoorbeschadiging niet gunt
Ik gun ieder zijn feestje maar als dat genieten betekent de volumeknop op 140 om 1:00 's nachts nog dan is mijn tip: huur een kroeg.
Probleem 2: tuinfeestjes zijn nogal hip. Dus iemand 'een keer' een feestje gunnen wordt ik de gemiddeld wijk van juni-augustus elke week iemand een feestje gunnen. En helaas bedenken slechts enkelen dat na 00:00 uur de volume knop ook naar beneden kan in plaats van omhoog
maandag 10 juni 2019 om 21:33
Aldus klaagde Tintelfris.Tintelfris schreef: ↑10-06-2019 21:21We hebben het te goed in Nederland.
Daar kweek je angstige typetjes van die helemaal in de stress schieten als er een keer iets anders dan normaal aan toegaat.
Mensen weten tevens niet meer wat genieten is dus gunnen ze een ander ook hun plezertje niet.
maandag 10 juni 2019 om 21:44
Tintelfris schreef: ↑10-06-2019 21:21We hebben het te goed in Nederland.
Ik weet heel erg goed wat genieten is. Ik geniet enorm van mijn rust, van mijn bed en van mijn slaap. Anderen weten niet wat genieten is
maandag 10 juni 2019 om 22:23
Nederland is te overbevolkt om nog met dit soort overlastgevende fratsen weg te komen. Als je nu ergens op een ranch in Wyoming woont kun je de speakers in je weiland snoeihard zetten omdat de naaste buren op kilometers afstand wonen. Hier kan dat gewoon niet omdat mensen bij elkaar op de lip wonen.Tintelfris schreef: ↑10-06-2019 21:21We hebben het te goed in Nederland.
maandag 10 juni 2019 om 22:45
dinsdag 11 juni 2019 om 09:14
Tja, ik heb kleine kinderen die iedere ochtend om h 6 fris en fruitig en klaar voor de dag zijn. Dus ik ben niet blij als ik tot diep in de nacht wakker gehouden wordt door een ander zijn/haar takkieherrie. Of gun je mijn kinderen ook dat ze 's morgens in alle vroegte in de tuin spelen met alle bijbehorende kabaal?Tintelfris schreef: ↑10-06-2019 21:21We hebben het te goed in Nederland.
dinsdag 11 juni 2019 om 09:34
Kinderen zorgen voor minstens zoveel overlast, alleen dan gedurende de dag.mater_matuta schreef: ↑11-06-2019 09:14Tja, ik heb kleine kinderen die iedere ochtend om h 6 fris en fruitig en klaar voor de dag zijn. Dus ik ben niet blij als ik tot diep in de nacht wakker gehouden wordt door een ander zijn/haar takkieherrie. Of gun je mijn kinderen ook dat ze 's morgens in alle vroegte in de tuin spelen met alle bijbehorende kabaal?
dinsdag 11 juni 2019 om 09:37
En vaak nog elke dag ook.redbulletje schreef: ↑11-06-2019 09:34Kinderen zorgen voor minstens zoveel overlast, alleen dan gedurende de dag.
dinsdag 11 juni 2019 om 09:46
Ik heb het ook niet op gegil van kinderen maar ik vind dat wel een ander kaliber hoor. Bovendien kun je een kind niet aan of uit zetten en muziek wel.redbulletje schreef: ↑11-06-2019 09:34Kinderen zorgen voor minstens zoveel overlast, alleen dan gedurende de dag.
dinsdag 11 juni 2019 om 10:06
Juist dat niet aan en uit kunnen zetten maakt het ernstiger, want je kunt met een klacht nergens terecht. Tegen harde muziek kun je tenminste succesvol klagen.
dinsdag 11 juni 2019 om 10:40
Kijk, ik weet hoe anti-kind jij bent en ik ben zelf ook geen fan van gegil. Maar... ik heb vaak genoeg opgepast op kinderen om te weten dat als een kind losgaat het voor een ouder/verzorger ook echt heel vervelend is. De meeste ouders hebben ook een rustig, tevreden kind.redbulletje schreef: ↑11-06-2019 10:06Juist dat niet aan en uit kunnen zetten maakt het ernstiger, want je kunt met een klacht nergens terecht. Tegen harde muziek kun je tenminste succesvol klagen.
En als een kind 's ochtends om 6 uur in de tuin gelaten wordt en daar de hele boel bij elkaar schreeuwen dan kun je rustig de ouders aanspreken daarop.
dinsdag 11 juni 2019 om 12:38
Ik vind kinderen doorgaans veel meer herrie veroorzaken, moet je het net getroffen hebben met een huilbaby vlak naast je in een gehorige flat.mater_matuta schreef: ↑11-06-2019 09:14Tja, ik heb kleine kinderen die iedere ochtend om h 6 fris en fruitig en klaar voor de dag zijn. Dus ik ben niet blij als ik tot diep in de nacht wakker gehouden wordt door een ander zijn/haar takkieherrie. Of gun je mijn kinderen ook dat ze 's morgens in alle vroegte in de tuin spelen met alle bijbehorende kabaal?
Om gek van te worden.
Waar zullen we deze mensen naartoe sturen? Ook maar de politiebellen als de spuigaten uitloopt?
Overlast is overlast immers.
dinsdag 11 juni 2019 om 12:39
Snap je nou echt niet het verschil tussen een huilbaby en iemand die buiten een feestje geeft met een DJ?Tintelfris schreef: ↑11-06-2019 12:38Ik vind kinderen doorgaans veel meer herrie veroorzaken, moet je het net getroffen hebben met een huilbaby vlak naast je in een gehorige flat.
Om gek van te worden.
Waar zullen we deze mensen naartoe sturen? Ook maar de politiebellen als de spuigaten uitloopt?
Overlast is overlast immers.
dinsdag 11 juni 2019 om 12:46
Nou nee
Men kiest er namelijk net zo bewust voor om een kind op de wereld te zetten als dat de buurman graag een tuinfeestje geeft tot diep in de nacht.
Kinderen maken herrie dat weet je van tevoren maar het ene is sociaal geaccepteerd en het andere minder.
Dat is dan ook het enige verschil.
dinsdag 11 juni 2019 om 13:02
Ik heb hier in de buurt oma's wonen waar vaak die kleinjong gedropt worden en die lopen soms urenlang krijsend te spelen buiten. Snap ook niet dat ze dat niet corrigeren maar vaak lijkt het wel of (groot)ouders zichzelf af kunnen sluiten voor het lawaai van hun (klein)kinderen en ze er zelf geen last van hebben.
dinsdag 11 juni 2019 om 14:33
Dat klopt denk ik en de oorzaak daarvan is volgens mij dat (groot)ouders van die kinderen houden, zien dat ze plezier hebben en dat plezier niet willen beperken. Ze zien dus meer door de vingers dan een buitenstaander die alleen maar de overlast ervaart.redbulletje schreef: ↑11-06-2019 13:02Ik heb hier in de buurt oma's wonen waar vaak die kleinjong gedropt worden en die lopen soms urenlang krijsend te spelen buiten. Snap ook niet dat ze dat niet corrigeren maar vaak lijkt het wel of (groot)ouders zichzelf af kunnen sluiten voor het lawaai van hun (klein)kinderen en ze er zelf geen last van hebben.