In de buurt een feest...

09-06-2019 22:58 142 berichten
Ergens in de buurt is een feest aan der gang met dj wegens een verjaardag ( heb al de lang zal z'n leven zang gehoord namelijk)
Volgens mij een paar straten verderop, maar de muziek en dj klinken zo hard mijn slaapkamerraam in dat ik alles woord voor woord versta...

Ik lig al gedoucht in mijn hempie op bed, maar dit is echt zeer storend.
Dus ik belde het 8844 nr van de politie.
Echter, omdat ik geen precies adres weet, kunnen ze niets doen... :(

Wat zouden jullie doen?
Aankleden en de buurt rond tot je hebt gevonden waar het is en weer terug bellen?
Alle reacties Link kopieren
Phoebe, ik heb mijn bel al gedeactiveerd... om die reden. Verschrikkelijk irritant.

Ik woon ook aan de rand van het centrum en lallende mensen 's nachts vind ik ook niet heel tof maar die lopen i.h.a. wel door dus dan slaap ik gewoon verder. Feestende buren gaan vaak de hele nacht door. Helaas wonen er geen kleine kinderen in mijn buurtje. Ik denk dat er dan ook meer mensen zouden gaan klagen.

Een briefje in de bus is fijn, dan kan ik ook meer hebben. Maar dan nog moet het feest niet tot zonsopgang door gaan.
Phoebemeaculpa schreef:
10-06-2019 06:36
Ik snap je volkomen en vind dat je groot gelijk hebt.
Geluidsoverlast is bloedirritant en superaso i.m.o, ik heb er ook een ontzettende hekel aan.
Ben het dus met Redbulletje eens.
Tuurlijk, met een feestje op zn tijd is niks mis, maar op een gegeven moment kan de volumeknop echt wel zachter. Waarom moet het toch zo hard allemaal...
Hier achter in de straat houden ze ook elk jaar feesten ( muziek gaat door tot diep in de nacht). Begint bij de achterburen en gaat zo het rijtje af ( blijkbaar bijna allemaal tegelijk jarig ofzo). Ik snap ook nooit waarom de muziek keihard moet staan. Ten eerste hoor je elkaar niet goed praten en overschreeuwt iedereen elkaar. Ten tweede vind ik het ook behoorlijk asociaal voor de buurt. Overigens weet ik niet of er ooit politie gebeld is voor 1 vd feesten. Maar laatste keer was het wel in 1 klap stil snachts ( misschien toch buurtbewoners langsgegaan of politie gebeld)
groentuintje wijzigde dit bericht op 10-06-2019 08:59
0.30% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
LolitaFleur schreef:
10-06-2019 00:48
Als het goed is, is het de rest van de maand gewoon stil in de nacht en heb je geen last van luide feestjes. Ik vind het eerlijk gezegd overdreven om rond 23.00 de politie te bellen voor een feestje. Beetje tolerant zijn met elkaar, wordt de wereld een stuk gezelliger van.
Mocht dit nou wekelijks plaats vinden of tot 5 uur in de nacht; dan vind ik het helemaal terecht maatregelen te nemen.
Tolerant met elkaar? Draai het eens om. Een feestje, in de tuin, met DJ. Zó hard dat je vijf straten verderop nog hoort. In godsnaam waar is dat goed voor? Huur een kroeg af, maar daar zijn de meeste te schraal voor.

Om 23:00 kan de volumeknop ook gewoon een flink stuk naar beneden.
Hoe moeilijk is het. Het feestje is even leuk met de muziek wat minder hard. Ook stukken beter voor je oren! :idee:
wat een rare mensen lopen er toch rond. Het is blijkbaar normaal om de buren latig te vallen met je takkeherrie en als je er wat van zegt voor 2300 uur of zo, dan ben jij de gek...

ik vind dat je vanaf 2200 rekening moet houden met je buren en dat de herrie op moet houden. Jij kunt niet voor je buren gaan bepalen of ze wel of niet mogen slapen.

en dan die opmerking dat als je er niet tegen kunt je maar een vrijstaand huis moet kopen. als je zo een takkeherrie zo laat nog wilt maken, doe dat dan als je vrijstaand woont en niemand lastig valt. de boel omdraaien is ook een kunst.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ging wat mis met quoten
ClaireSophie schreef:
10-06-2019 08:59
Tolerant met elkaar? Draai het eens om. Een feestje, in de tuin, met DJ. Zó hard dat je vijf straten verderop nog hoort. In godsnaam waar is dat goed voor? Huur een kroeg af, maar daar zijn de meeste te schraal voor.

Hoe moeilijk is het. Het feestje is even leuk met de muziek wat minder hard. Ook stukken beter voor je oren! :idee:
Precies, ik snap de definitie ook niet van hard muziek draaien is gezellig of hoort bij een feestje. Je kan toch ook op een normale toon muziek draaien. Is nog gezelliger ook nog voor de gasten ( en hun oren)
Ik mag dan wel in de spreekwoordelijke hut op de hei wonen, maar hier staan meer huizen en jammergenoeg niet met een kilometer er tussen, dus als hier iemand overlast veroorzaakt heb je er ook meerdere buren mee.
Vorig jaar had zo'n arbeidsmigrantentoko een huis opgekocht en wat ze daarin stopten draaide de godganse dag oosteuropese baggermuziek in de tuin. We hebben succesvol geklaagd bij zowel politie als bij de organisatie en nu zitten er Finnen en die zijn rustig.
Maar LadyVoldemort en BlijfgewoonBianca, serieus.

WaaroWaarom die muziek zo allejezus hard?
Zelfs om te dansen is dat nergens voor nodig...
Of vinden jullie het serieus heerlijk om met je oor tegen de box je dans moves te maken. Adviseren jullie dat je kinderen ook als ze naar feestje gaan?

Het enige wat je oploopt op zo'n feestje is gehoor beschadiging en chronische tinitus. Nogmaals huur een kroeg, daar kan de muziek zo hard als je wil.
En als je er wat van zegt kun je ook nog vaak een grote bek krijgen. Ik zou me dood schamen als mijn buren last van mij zouden hebben.
grenada schreef:
10-06-2019 09:02
wat een rare mensen lopen er toch rond. Het is blijkbaar normaal om de buren latig te vallen met je takkeherrie en als je er wat van zegt voor 2300 uur of zo, dan ben jij de gek...

ik vind dat je vanaf 2200 rekening moet houden met je buren en dat de herrie op moet houden. Jij kunt niet voor je buren gaan bepalen of ze wel of niet mogen slapen.

en dan die opmerking dat als je er niet tegen kunt je maar een vrijstaand huis moet kopen. als je zo een takkeherrie zo laat nog wilt maken, doe dat dan als je vrijstaand woont en niemand lastig valt. de boel omdraaien is ook een kunst.
Amen. En degene die dat dus normaal vinden voeden hun kinderen dus ook zo op. Nog erger. Nog zo'n generatie erbij die aan zichzelf denkt én chronische gehoorbeschadiging oploopt.

-oké ClaireSophie, nu draaf je door-
In het blad van onze VVE stond van 't voorjaar een artikeltje waarin bewoners er aan worden herinnerd dat ze ooit zelf kozen om in de rustige bossen te gaan wonen en dat het niet de bedoeling is om op standje schilderswijk tekeer te gaan buiten.
Hier in de buurt worden er ook regelmatig feesten gegeven of mensen zitten tot laat met vrienden buiten. Ik stoor me daar totaal niet aan en heb ook nooit de politie gebeld. Ik vind het wel gezellig klinken. Ik slaap zelfs beter als er wat rumoer is dan dat het doodstil is. Daarom slaap ik vaak met de tv aan.
redbulletje schreef:
10-06-2019 09:18
In het blad van onze VVE stond van 't voorjaar een artikeltje waarin bewoners er aan worden herinnerd dat ze ooit zelf kozen om in de rustige bossen te gaan wonen en dat het niet de bedoeling is om op standje schilderswijk tekeer te gaan buiten.
Standje schilderswijk :HA:
Pukkie12345 schreef:
10-06-2019 08:50
Bij mij praktisch in de achtertuin is dit weekend ook een feestje aan de gang, namelijk Pinkpop. Gelukkig was het vannacht rond nagenoeg 1.30 stil. Ik stoor mij er totaal niet aan, en meestal val ik ook wel met de muziek in slaap.

Wekelijks feestjes met keiharde muziek is natuurlijk niet zo fijn!
Lijkt mij wel lollig om dan de politie te bellen:

-ja, mijn achterbuurten hebben een feestje, echt met D.J. en bas en zo, niet normaal dit! En al twee dagen!
-oh vervelend mevrouw, wat is het adres?
-geeft adres van Pinkpop
-verbijsterde stilte aan andere kant van lijn
Ik zou de volgende dag gaan vragen of het voortaan wat minder kan. Ik zou de belangrijkste vervelende geluiden noemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nausicaa schreef:
10-06-2019 09:26

-ja, mijn achterbuurten hebben een feestje, echt met D.J. en bas en zo, niet normaal dit! En al twee dagen!
-geeft adres van Pinkpop
https://www.dcmr.nl/milieumeldingen

Nee, hoor ; dan gaan ze metingen doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ClaireSophie schreef:

Ja dit vind ik dus ook...
Ik snap totaal niet waarom een feest alleen leuk is wanneer de muziek snoeihard staat.
Ik woon in een stad waar er met koningsdag veel podia zijn.
Ik had er ivm de windrichting nauwelijks last van dit jaar maar er zijn weer erg veel klachten geweest.
De feestgangers vinden dat natuurlijk gezeik, maar het volume is zo hard dat de bezoekers verplicht oordoppen in moeten.
Dan zou ik zeggen doe niet zo moeilijk maar zet die volumeknop wat zachter ipv moeilijk te gaan doen met metingen en onderzoeken, maar goed.

Grenada ik ben het helemaal met je eens.
Overlast is nooit ok, ook niet voor 23 uur.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 10:00
30.05% gewijzigd
En als je op oorverdovende herrie wil dansen, lekker naar de discotheek gaan...
ClaireSophie schreef:

Dit.
Ik kan niet slapen door de herrie, en dan ben ik intolerant?
Omgekeerde wereld.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Marigold1986 schreef:
10-06-2019 09:56
En als je op oorverdovende herrie wil dansen, lekker naar de discotheek gaan...
Inderdaad.
Help je daar je eigen trommelvliezen maar lekker naar de filistijnen.
Ik ben overigens wel gestimuleerd door dit topic.
Nogmaals ik woon vlakbij het centrum en tolereer echt wel wat.
Ik heb een bovenwoning en hier achter is een gemeenschappelijke tuin en in de zomer zijn daar vaak feestjes.
Sommigen doen netjes briefjes in de bus maar lang niet altijd en dan gaan ze tot diep in de nacht door. Niet altijd met muziek, ook vaak hard praten.
Ik doe de ramen dicht, oordoppen in en ik ga slapen maar dan pas ik me weer aan omdat ik niet wil zeuren en niet op durf te komen voor mezelf.
Dat vind ik een beetje krom dus dit stimuleert wel om er een volgende keer wel wat van te zeggen.
Aan anderen denken als je in een woonwijk woont is toch niet zo moeilijk.
Joh ik zing opera, mensen horen het echt soms wel als ik aan het oefenen ben maar ik haal het niet in mijn hoofd om midden in de nacht te gaan studeren...

Inderdaad Solomio, dat is de omgekeerde wereld.
nausicaa schreef:
10-06-2019 09:26

-geeft adres van Pinkpop
Dat heb ik ooit gedaan hier :facepalm: vanaf 13.00 uur al herrie. Ik dacht dat iemand in de tuin muziek aan had. Om 16.00 was ik er klaar mee, politie gebeld. Die kwam wel door de wijk rijden, maar blijkbaar was er vlakbij een festival :mrgreen:

Maar goed, moge duidelijk zijn dat ik er ook een hekel aan heb. We zijn zelfs verhuisd vanwege geluidsoverlast van de buren. Geloof me, als een hutje op de hei een optie was, dan kocht ik het! Helaas zit ik met werk en een kind dat naar school moet.
Ik vind het gewoon persoonlijk overdreven gelijk om 23 u de politie erop af te sturen. En dat is mijn mening qua tolerantie. Voor een keer vind ik het niet erg nee.
Je kunt ook zelf kijken waar het is en vragen of het zachter mag.
Wel vind ik het netjes de buurt op de hoogte te stellen en op een normaal tijdstip te stoppen . Heeft niks mee te maken hoe ik mijn kinderen opvoed .
Ik vind een feestje met muziek niet zo erg. Wat ik wel hinderlijk en asociaal vind, is het harde geschreeuw tijdens en na afloop van het feest. Tot een half uur lang "doeiiii" en "was gezellig!!! ' roepen vanuit je deuropening om 3 uur snachts, terwijl iedereen blijft staan.
Hier in de straat helaas zo'n familie die ook van zulke feestjes houdt maar te krenterig is om een zaaltje te huren. Ben één keer gaan vragen of het wat zachter mocht en toen kon ik een grote waffel krijgen. Sindsdien bel ik gewoon de politie bij geluidsoverlast.
We hebben het te goed in Nederland.
Daar kweek je angstige typetjes van die helemaal in de stress schieten als er een keer iets anders dan normaal aan toegaat.
Mensen weten tevens niet meer wat genieten is dus gunnen ze een ander ook hun plezertje niet.

Klagen en zeuren is alles wat de klok slaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven