Inrichting/design van "normale" huiskamers

27-10-2020 21:28 135 berichten
Pinterest staat vol met plaatjes van prachtige woonkamers.

Het valt me alleen wel op dat ze daar nooit een tv lijken te hebben. En blijkbaar ook niet veel spullen, want ik zie weinig bergruimte.

Dus: hoe doe je dat, met stijl maar wel met een tv in de woonkamer en plek voor het speelgoed van de kinderen, de cd's, platen, spelletjes, tijdschriften en alle frutsels.

Spam je mooie praktische plaatjes svp want dan kan ik weer verder denken over de inrichting van onze woonkamer :)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, op de meeste huisdesignfoto's zie je een bank, een kleed, een fauteuil(tje), een of twee salontafeltjes, 1 lamp (ik heb er meer dan 20), een plant (die daar wegens lichtgebrek dood zal gaan) en dan nog een plateau met kaarsen, en een paar frutsels. Op de wand een paar rare foto's van een veer of een blad) plus een leeg lijstje.

Zodra ik alles daar heb neergezet wat bij mij in de kamer staat dan lijkt het totaal niet meer op die foto.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


http://www.interiorqueen.nl/ikea-besta- ... tv-meubel/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 21:46
Nou ja zoiets hebben wij dus ook! Ook via mp. Wel heel leuk maar voor de andere spullen hebben we wel kasten nodig en dan het speelgoed daar ook in. En het is stiekem toch weer wat meer dan alleen de kist ;-D
Sowieso is goed opruimen wel een ding. Ik had altijd al een gedeelte van het speelgoed op zolder staan, maar ik ben hier nog strenger in geworden. Dus nu staat meer dan de helft van het speelgoed op zolder. Hier mag staan, 1 grote bak duplo (daar wil ik nog een mooie voor kopen, staat nu een krat, een stapel boeken en 1 kassa (ze hebben er 2, don't ask), en 1 ander ding op het lage kastje waar ze spelen en het keukentje/de bakfiets/het hobbelpaard. En dan is er nog de helft van de kast die dicht kan. Dat mag beneden staan de rest staat of op hun kamer of op zolder. Owh shit, dan vergeet ik nog de doos met tekenspullen, die staat in de boekenkast.

Het opruimen helpt hier dat het minder een zooitje wordt, maar ook met dat ze beter kunnen spelen omdat er minder keuze is en op verveel momenten kunnen we op zolder ander speelgoed uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://habitatformom.com/toy-organization-living-room/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tmaar schreef:
27-10-2020 22:01
Wij hebben ook zo’n soort wandmeubel met bakken op wieltjes er in waar heel veel speelgoed in past. Verder een grote oude kast voor spelletjes en knutselspul. Verder heb ik niet heel veel op te bergen in de woonkamer eigenlijk. Als ik geen kinderen had zou ik het met heel weinig kastruimte redden.
Waar heb je je boeken, cd's, platen dan? Die liggen nu op zolder (muv platen) maar ik zou ze graag in de woonkamer hebben. Nou heeft niet iedereen dat natuurlijk, dat snap ik wel. De cd's en platen gebruik ik veel.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:02
Afbeelding


Voer op Pinterest eens “ ivar cabinest livingroom “ in.
Ohhh mooi dit!
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:06
Afbeelding
Hoe heet zo'n kast die daar net links in beeld is? Een dichte kast zeg maar? Geen buffetkast, geen kledingkast...
Mooie plaatjes bgb, zit veel bij wat me aanspreekt!

Het blijkt dus dat ik niet zo van hoge kasten houd merk ik...
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:37
Hoe heet zo'n kast die daar net links in beeld is? Een dichte kast zeg maar? Geen buffetkast, geen kledingkast...
Zoeken op linnenkast geeft ook zulke kasten.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kaaaaaaaatje schreef:
27-10-2020 22:10
Sowieso is goed opruimen wel een ding. Ik had altijd al een gedeelte van het speelgoed op zolder staan, maar ik ben hier nog strenger in geworden. Dus nu staat meer dan de helft van het speelgoed op zolder. Hier mag staan, 1 grote bak duplo (daar wil ik nog een mooie voor kopen, staat nu een krat, een stapel boeken en 1 kassa (ze hebben er 2, don't ask), en 1 ander ding op het lage kastje waar ze spelen en het keukentje/de bakfiets/het hobbelpaard. En dan is er nog de helft van de kast die dicht kan. Dat mag beneden staan de rest staat of op hun kamer of op zolder. Owh shit, dan vergeet ik nog de doos met tekenspullen, die staat in de boekenkast.

Het opruimen helpt hier dat het minder een zooitje wordt, maar ook met dat ze beter kunnen spelen omdat er minder keuze is en op verveel momenten kunnen we op zolder ander speelgoed uitzoeken.
Dat systeem heb ik ook. En veel wegdoen samen met de kinderen. Maar op mysterieuze wijze staat er nu dan toch allerlei speelgoed in de woonkamer buiten de kist... het vermenigvuldigt zich s nachts denk ik.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:37
Hoe heet zo'n kast die daar net links in beeld is? Een dichte kast zeg maar? Geen buffetkast, geen kledingkast...
Meidenkast ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij hebben gewoon een heel erg klein tv scherm. Het liefst heb ik dat in een kast waarvan de deuren dicht kunnen maar dat gaat niet hier .

Verder hebben we een mooie houten kast voor spullen en ligt er eigenlijk niet zoveel in het zicht behalve stapels boeken in een boekenkast met een apothekerstrap ervoor om de boeken bovenin te kunnen pakken.

Toen de kinderen klein waren hadden wij een bank met opbergruimte voor speelgoed. De rest stond in een aparte speelkamer waar ik toezicht op kon houden vanaf de woonkamer en keuken. Ik heb ooit bij vrienden een heel creatieve oplossing gezien in hun gang. Met opbergruimten en plaats voor de kinderen om te spelen (nee, niet in de kruipruimte)
anoniem_400504 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 22:44
33.21% gewijzigd
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 22:37
Hoe heet zo'n kast die daar net links in beeld is? Een dichte kast zeg maar? Geen buffetkast, geen kledingkast...
Gewoon opbergkast toch? Of boerenkast,
Alle reacties Link kopieren
https://nl.pinterest.com/search/pins/?r ... +woonkamer
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tiana_76 schreef:
27-10-2020 22:39
Zoeken op linnenkast geeft ook zulke kasten.
Oeh dat is een goede term denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen platte tv maar als die er ooit gaat komen dan wil ik een voorzetwandje maken waarbij de tv precies in een nis valt en dan hang ik er overdag een oude schoolplaat van Koekkoek voor.

TO, is een tv-lift geen optie? Dan kan je de tv uit een kast laten komen of uit het plafond laten zakken.
Ik vind hier dingen van.
eva-luna schreef:
27-10-2020 22:42
Gewoon opbergkast toch? Of boerenkast,
Ja filteren op opbergkast kan niet overal. Linnenkast is net iets specifieker denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven