Inrichting/design van "normale" huiskamers

27-10-2020 21:28 135 berichten
Pinterest staat vol met plaatjes van prachtige woonkamers.

Het valt me alleen wel op dat ze daar nooit een tv lijken te hebben. En blijkbaar ook niet veel spullen, want ik zie weinig bergruimte.

Dus: hoe doe je dat, met stijl maar wel met een tv in de woonkamer en plek voor het speelgoed van de kinderen, de cd's, platen, spelletjes, tijdschriften en alle frutsels.

Spam je mooie praktische plaatjes svp want dan kan ik weer verder denken over de inrichting van onze woonkamer :)
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
28-10-2020 14:39
Ik vind het knap. Mag ik vragen waar je dingen als:
- een doos tissues
- de opladers van de telefoon/ipad/laptop hebt liggen?
- de laptop zelf?
- de binnen gekomen post?
- de binnen gekomen gekeningen?
- pen en boodschappenbriefje?
- het boek dat je aan het lezen bent?
- een tijdschrift wat je aan het lezen bent
- de afstandsbediening van de tv?

Hebt gelaten.

Dit ligt bij ons namelijk nu alle.aal op tafel en ik wil het weg maar ik weet niet waar.....
Haha, die spullen schuif ik onder de bank in een rieten mandje. :mrgreen: Laptop en laders liggen in een kast waar ook stroom is. Post gaat meteen naar de werkkamer/mijn kantoor (nee/nee sticker).

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
28-10-2020 14:39
Ik vind het knap. Mag ik vragen waar je dingen als:
- een doos tissues in de kast in de badkamer
- de opladers van de telefoon/ipad/laptop hebt liggen? in de la van het tv meubel
- de laptop zelf? ook in de la
- de binnen gekomen post? of in het postvak / wandrekje aan de muur in de hal naast de brievenbus, of in de prullenbak, of direct in de juiste ordner in de boekenkast in de werkkamer
- de binnen gekomen gekeningen? laat alles automatisch afschrijven dus krijg nooit rekeningen, als ik ze wel krijg zitten ze in het postvak in de gang
- pen en boodschappenbriefje? naast het postvak hangt een wandplankje waar een pennenbakje, plantje en wat decoratie dingetjes op staan, blocnote zit in dat postvak rek
- het boek dat je aan het lezen bent? ereader ligt op mijn nachtkastje
- een tijdschrift wat je aan het lezen bent
- de afstandsbediening van de tv? naast me /de kinderen op de bank, of op de salontafel, als ik naar bed ga gaat het in de la bij de andere electronica

Hebt gelaten.

Dit ligt bij ons namelijk nu alle.aal op tafel en ik wil het weg maar ik weet niet waar.....
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit. Wij verhuizen binnenkort en dan krijgen man en ik elk een werkkamer; ik verheug me er enorm op, want nu ligt mijn werk steeds op de eettafel. Niet leuk én niet handig.

Verder ook goeie tips gezien; bij ons explodeert de woonkamer ook altijd binnen een dag. Ik zie al dat ik ga investeren in een kast mét deurtjes voor het kinderspeelgoed (nu hebben we een kleine ikea Kallax met vier bakken, maar ik moet groter en mooier gaan denken, besef ik).

Waar ik bij ons wel heel blij mee ben: een eettafel met laden. Één voor placemats en tafelkleden; één voor waxinelichtjes, aanstekers, wijnopener en aanverwanten (die raakt altijd vol, maar ruim ik periodiek op) en één voor post en andere papieren (afsprakenkaart fysio, gebruiksaanwijzingen, dat werk).

Verder weinig bij te dragen, vooral veel te leren... :)
tunamelt wijzigde dit bericht op 28-10-2020 15:42
Reden: "ik topic dit" is geen zin, en zo nog wat fouten
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
tunamelt wijzigde dit bericht op 28-10-2020 15:40
Reden: Dubbel
98.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
28-10-2020 14:39
Ik vind het knap. Mag ik vragen waar je dingen als:
- een doos tissues
- de opladers van de telefoon/ipad/laptop hebt liggen?
- de laptop zelf?
- de binnen gekomen post?
- de binnen gekomen gekeningen?
- pen en boodschappenbriefje?
- het boek dat je aan het lezen bent?
- een tijdschrift wat je aan het lezen bent
- de afstandsbediening van de tv?

Hebt gelaten.

Dit ligt bij ons namelijk nu alle.aal op tafel en ik wil het weg maar ik weet niet waar.....
Wij hebben een skadisrek in de keuken voor binnengekomen post e.d.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
28-10-2020 14:39
Ik vind het knap. Mag ik vragen waar je dingen als:
- een doos tissues
- de opladers van de telefoon/ipad/laptop hebt liggen?
- de laptop zelf?
- de binnen gekomen post?
- de binnen gekomen gekeningen?
- pen en boodschappenbriefje?
- het boek dat je aan het lezen bent?
- een tijdschrift wat je aan het lezen bent
- de afstandsbediening van de tv?

Hebt gelaten.

Dit ligt bij ons namelijk nu alle.aal op tafel en ik wil het weg maar ik weet niet waar.....
Ik heb in de trapkast aan de binnenkant van de deur een rekje hangen. Erboven een magneetbord. Daar kan je post in.
Ik heb een salontafel met lades. En een hippe mand voor alle afstandsbedieningen en opladers.




En wat dacht je van zoiets





Afbeelding

Afbeelding. ( ikea )


Afbeelding



Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

https://i.pinimg.com/originals/f0/33/08 ... 240772.jpg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Boeken heb ik niet meer in de woonkamer staan. In ons oude huis wel, maar vond het te druk ogen. Ik heb nu in 1 vak van de kast wel een stapel “koffietafelboeken” liggen. Daar kijk ik graag in, ook bij anderen :)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Komen leuke dingen voorbij. Zelf moet ik vooral gewoon veel minder spullen bewaren (dus ik moet gaan weggooien), want eigenlijk heb ik ruimte zat maar het ziet er nu meer uit als een pakhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven