Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 4 september 2020 om 09:29
Heb ik ook. Toen de kinderen nog klein waren...en ik dus jonger...was ik gek op heldere kleuren in huis. Na die fase heb ik jaren enkele olijfgroene wanden gehad (niet allemaal, de rest was gebroken wit) en dat vond en vind ik een geweldige kleur. Inmiddels zijn die wanden jade-groen, ook mooi en fris. Maar ooit ga ik weer terug naar die olijfkleur (Olive tree van ik meen Flexa).
[/quote]
Jade is ook mooi inderdaad, maar net iets meer in your face.
Ik heb het olijfgroen zelf gemengd, dat komt mij beter uit, want bij zo'n 10.000 kleurenwand in de bouwmarkt word ik alleen maar scheel en kleurenblind.
vrijdag 4 september 2020 om 09:33
Ik hou van warmte en knusheid. Eenheid vind ik belangrijk. Landelijk is mijn uitgangspunt. Dat betekent wit, riet/rotan, donkerhout, donker- en lichtgrijs en heb voor de kleurtjes mooie roze bloemen in huis en zacht ijsblauwe gordijnen. En dat hele zachte blauw komt ook terug in kaarsjes bijvoorbeeld. Heb ook een boompje en 2 vetplantjes. Ook wat groen dus. Heerlijk rustig en kalm. Ben verliefd op mijn inrichting.
vrijdag 4 september 2020 om 09:33
Hoezo deze winkels armoedig? Maar net hoe je het combineert he.huurvrouwtje schreef: ↑03-09-2020 13:17Alles van Leen Bakker, Karwei, Action, Blokker, Xenos etc... echt WALGELIJK en zo mega armoedig veel mensen hebben echt geen smaak... Eigenlijk vind ik 90% van alle inrichtingen ongelovelijk lelijk!
Mn huis is echt heel gezellig, krijg er altijd complimenten over zelf van mannen lol en meerdere keren gevraagd voor verschillende magazines om me te intervieuwen over mn interieur.
Mn interieus kun je vergelijken met een mix van romy boomsma en huismuts. Je moet er van houden maar het is wel heel gezellig, chique, warm en huiselijk![]()
Daar zit het 'm in hoor, alsof dat alleen maar met dure exclusievere dingen kan.
Uiteindelijk is het gewoon heel persoonlijk en een kwestie van smaak/sfeer. Ik kan ik bij wijze van spreken ergens binnen komen wat dan volgens het boekje is met de duurste meubels/accessoires wat zo in een magazine kan maar wat in mijn ogen totaal geen sfeer heeft.
En dan kom je bij wijze van spreken bij iemand met 'een samengeraapt zooitje' met elementen die ik hier dus voorbij zie komen wat allemaal niet zou kunnen enz maar wat uiteindelijk júist eigen is met veel meer sfeer.

vrijdag 4 september 2020 om 09:36
Je hebt gelijk hoor. Ik heb het gemerkt tijdens de coronatoestand toen iedereen aan huis gekluisterd zat. Heb zoveel mensen horen klagen dat de muren op hen afkwamen en dan heb je echt iets verkeerds gedaan met je huis. Ik heb daar geen enkele last van gehad en ben die hele periode van mijn huisje blijven genieten, dus ik kan zeggen dat het echt mijn thuis is.Tuingravin schreef: ↑04-09-2020 09:30Dank je Cateautje, knus is het zeker. Niet iedereens smaak, maar dat is prima. Een huis moet je passen als een lekker zittende jas vind ik, en wat lekker zit is voor iedereen verschillend![]()

vrijdag 4 september 2020 om 09:40
Ik heb groen, maar mijn hutje is nergens mee te vergelijken.
vrijdag 4 september 2020 om 09:40
Vreselijk, lijkt wel een kinderdagverblijf.huurvrouwtje schreef: ↑03-09-2020 13:35https://www.google.com/search?q=romy+bo ... 66&bih=649
Ik heb precies echt niks van die winkels die ik net opsomde. Alleen mn watjes komen van de action, schoonmaakspullen etc. ik haal er ook mijn wachinelichtjes maar het is gewoon niet mijn winkel voor interieur het is gewoon niet mijn smaak. Ik kom bijv ook niet meer in de ikea laatste keer dat ik er ben geweest was ik 10 . het massale, niet duurzame en dat iedereen het heeft staat mij erg tegen, ook dat het goedkoop uitziet en voelt.
yesss wijzigde dit bericht op 04-09-2020 10:02
0.00% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 09:41
Ik ben erachter dat ik zelf het leukste vind gewoon kijken wat ik mooi vind en dat gewoon per ding bekijken. Dus geen complete woonprogrammas van de stalen binnendeuren icm meisje met de parel ofzo. Maar meer gewoon kijken zus en zo is mijn woonkamer en dan gewoon beetje rondkijken. En omdat he de losse spullen zelf mooi vindt voelt het dan ook goed. Tenminste bij mij.

vrijdag 4 september 2020 om 09:44
Yessss!Tuingravin schreef: ↑04-09-2020 09:42Cateau, wij kunnen ook heel fijn thuis zitten zonder dat de muren op ons afkomen. Het is een veilig nest, warm en gezellig. Ik voel me gelukkig in deze hut!

vrijdag 4 september 2020 om 09:45

vrijdag 4 september 2020 om 09:50
Heb je de foto's van mijn huisje gezien?Tuingravin schreef: ↑04-09-2020 09:45Eindelijkzwanger: zo moet je het toch ook doen? Zelf kijken wat je mooi vindt, en dan maakt het ook niet uit of 'men' of 'de trend' dicteert hoe het er uit zou moeten zien. Als jij je omringt met de spulletjes waar je zelf blij van wordt, dan is het goed.
vrijdag 4 september 2020 om 09:50
Ik vind je inrichting leuk! Ik ben zelf niet zo van roze en groen, maar verder is het best te vergelijken met die van mij (alhoewel ik iets meer nieuwe meubels heb staan, zo te zien. )Tuingravin schreef: ↑04-09-2020 09:45Eindelijkzwanger: zo moet je het toch ook doen? Zelf kijken wat je mooi vindt, en dan maakt het ook niet uit of 'men' of 'de trend' dicteert hoe het er uit zou moeten zien. Als jij je omringt met de spulletjes waar je zelf blij van wordt, dan is het goed.
En eens met bovenstaande quote. Ik hoef niet in de huizen van anderen te wonen, en anderen niet in die van mij. Gelukkig maar.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 4 september 2020 om 09:53
Wij hebben nu ook Jade, prachtige kleurCateautje schreef: ↑04-09-2020 09:29Heb ik ook. Toen de kinderen nog klein waren...en ik dus jonger...was ik gek op heldere kleuren in huis. Na die fase heb ik jaren enkele olijfgroene wanden gehad (niet allemaal, de rest was gebroken wit) en dat vond en vind ik een geweldige kleur. Inmiddels zijn die wanden jade-groen, ook mooi en fris. Maar ooit ga ik weer terug naar die olijfkleur (Olive tree van ik meen Flexa).Jade is ook mooi inderdaad, maar net iets meer in your face.
Ik heb het olijfgroen zelf gemengd, dat komt mij beter uit, want bij zo'n 10.000 kleurenwand in de bouwmarkt word ik alleen maar scheel en kleurenblind.

groentuintje wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:54
0.83% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 4 september 2020 om 09:53
Op haar instagram staan veel mooiere foto's met veel meer sfeer en de kleuren zijn hier ook heel anders dan in het echt volgens mij, dit zijn foto's van Funda van toen het te koop stond. Ik volg Romy al een hele tijd (wist toen niet eens dat ze de vrouw van Arie was) en ik vind haar stijl geweldig. Nog veel mooier vind ik hoe ze de boerderij waar ze nu in wonen heeft ingericht. Ik hou daar ook echt van. De huismuts is ook wel een beetje die stijl, dus ik denk dat ik de inrichting van huurvrouwtje wel mooi vind. Maar het hangt denk ik enorm af van wat voor huis je hebt. In de gemiddelde rijtjeswoning gebouwd in de jaren 1980 tot nu lijkt het me juist helemaal niet mooi, maar in een oud grachtenpand, boerderij of het huis op de foto juist prachtig.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 04-09-2020 09:59
0.98% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 09:55
vrijdag 4 september 2020 om 09:59
Eindelijkzwanger: Je ontwikkelt vanzelf door de jaren heen wel een bepaalde smaak en stijl. Ik hield als kind al van antiek (ben er niet mee opgegroeid, mijn ouderlijk huis was strak en modern). Ik ben gaan verzamelen vanaf het moment dat ik als studentje op kamers ging. Toen kocht ik mijn eerste antieke kast, en die staat nu nog in de woonkamer, ruim 32 jaar later. Ik heb nu een mix van echt heel oud antiek (18 en 19e eeuw) en jaren 20 en 30. De kleuren in huis zijn wel eens wat veranderd, zo had ik in ons vorige huis veel meer blauw. Dat was in dat huis ook echt de beste kleur voor het houtwerk, het maakte het wat ruimer en frisser. Mijn huidige huis is groter, heeft meer lichtinval, en dan is dat blauw veel te hard en kil. Ik heb altijd gebloemde gordijnen gehad, ik vind dat Engelse heel leuk. De favoriete kleuren door alle jaren heen zijn toch wel de lichtblauwen, groen in verschillende schakeringen en roze. Op de muren heb ik een cremetint en de schouw is heel lichtgroen. De wanden houd ik bewust licht en neutraal, want er hangt genoeg op en aan. Ik houd van kleurrijke lampen en heb een hele verzameling Tiffany door het hele huis.