Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 4 september 2020 om 10:03
Ik ben heel erg trots op mijn hutje en zou het liefst posters in de stad hangen, dus ik wil ze je wel laten zien.
Het is ook het enige waar ik waarde aan hecht, de rest kan me bommen.

vrijdag 4 september 2020 om 10:10

vrijdag 4 september 2020 om 10:12
Net even gekeken.. ja ik hou daar gewoon niet van. De boerderij an sich trouwens wel hoorpamelacourson schreef: ↑04-09-2020 09:53Op haar instagram staan veel mooiere foto's met veel meer sfeer en de kleuren zijn hier ook heel anders dan in het echt volgens mij, dit zijn foto's van Funda van toen het te koop stond. Ik volg Romy al een hele tijd (wist toen niet eens dat ze de vrouw van Arie was) en ik vind haar stijl geweldig. Nog veel mooier vind ik hoe ze de boerderij waar ze nu in wonen heeft ingericht. Ik hou daar ook echt van. De huismuts is ook wel een beetje die stijl, dus ik denk dat ik de inrichting van huurvrouwtje wel mooi vind. Maar het hangt denk ik enorm af van wat voor huis je hebt. In de gemiddelde rijtjeswoning gebouwd in de jaren 1980 tot nu lijkt het me juist helemaal niet mooi, maar in een oud grachtenpand, boerderij of het huis op de foto juist prachtig.

Maar teveel felle kleuren en de woonkamer met die donkere oranje bruin tinten vind ik dan weer sober. Dat bedoel ik dus met een kwestie van smaak.
De één houd van felle kleuren, drukke prints, de ander houd van rustige tinten, lichte kleuren.
Edit: de keuken vind ik trouwens wel heel mooi! Mooie kleur groen.
yesss wijzigde dit bericht op 04-09-2020 10:21
5.06% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 10:22
Een rode keuken
Rode/oranje muren
Hoogglansmeubels
Plexiglasmeubels
Bordjes met teksten (kleding met teksten of topic)
Bruine laminaatvloeren
Gordijnen van geplet fluweel met kantjes en zo'n gegolfde boven sierraad (?)
Boomstam staande lampen
Futuristische kroonluchters
Ouderwetse tafeltapijten (ieuw)
Hoogpolige vloerbedekking
Tuinen zonder schutting
Rode/oranje muren
Hoogglansmeubels
Plexiglasmeubels
Bordjes met teksten (kleding met teksten of topic)
Bruine laminaatvloeren
Gordijnen van geplet fluweel met kantjes en zo'n gegolfde boven sierraad (?)
Boomstam staande lampen
Futuristische kroonluchters
Ouderwetse tafeltapijten (ieuw)
Hoogpolige vloerbedekking
Tuinen zonder schutting

vrijdag 4 september 2020 om 10:25
Mooi rood is niet lelijk.Annapicobella schreef: ↑04-09-2020 10:23Mooi Cateautje en eindelijk geen zwarte of grijze bank in een interieur.

vrijdag 4 september 2020 om 10:28
Gruwels;
- te vol met tierelantijnen (welke soort dan ook)
- geen enkele decoratie
- geen planten
- alles 100% op elkaar afgestemd, zo doods vind ik dat
Mooi gedaan cateautje! Wel iets drukker dan ik zelf zou doen, maar echt huis waar je fijn in thuiskomt.
- te vol met tierelantijnen (welke soort dan ook)
- geen enkele decoratie
- geen planten
- alles 100% op elkaar afgestemd, zo doods vind ik dat
Mooi gedaan cateautje! Wel iets drukker dan ik zelf zou doen, maar echt huis waar je fijn in thuiskomt.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
vrijdag 4 september 2020 om 10:30
Tuurlijk is het een kwestie van smaak, maar ik heb wel een hele brede smaak. Zo kan ik heel veel wit (niet strak, maar meer zoals in zo’n Parijs’ appartement bijvoorbeeld) ook echt mooi vinden. Of zo’n urban jungle huis, of retro jaren ‘70, of Scandinavisch.yesss schreef: ↑04-09-2020 10:12Net even gekeken.. ja ik hou daar gewoon niet van. De boerderij an sich trouwens wel hoor![]()
Maar teveel felle kleuren en de woonkamer met die donkere oranje bruin tinten vind ik dan weer sober. Dat bedoel ik dus met een kwestie van smaak.
De één houd van felle kleuren, drukke prints, de ander houd van rustige tinten, lichte kleuren.
Edit: de keuken vind ik trouwens wel heel mooi! Mooie kleur groen.
Maar voor mijn eigen huis val ik toch altijd weer terug op zoveel kleur, heerlijk!
vrijdag 4 september 2020 om 10:50
Wat een heerlijk topic dit! Lekker leesvoer. Ik vind heel veel mooi maar zou daar maar een fractie van in mijn eigen huis willen. Ik moet een rustig interieur hebben ben in mijn hoofd al veel te druk. Wij zijn net verhuist naar een nieuwbouwwoning
en hebben ook in de kamer groene kalkverf en heel warm grijs op de muren. Houten meubels waaronder mijn felbegeerde ronde boomstamtafel hij was zo duur. Ik hou van een natuurlijke stijl in huis. Houten meubels, planten, riet, beetje robuust maar wel rustig en geen kleine prullaria. Wij hebben ook een mannenhuishouding en dat speelt ook mee, dan vind ik het mooi dat de inrichting ook wat aan de stoere kant is.
Verder vind ik het bij een ander al gezellig als de personen die er wonen gastvrij zijn, als ik gezellig met ze kan koffiedrinken is voor mij belangrijk. En als zij gelukkig zijn met hun interieur ben ik ook blij voor ze.
Ik ben zelf ook heel netjes en schoon en dat speelt ook mee in de keus van mijn inrichting. Ik vind bijvoorbeeld een keuken met planken in plaats van bovenkastjes heel mooi. Om mooie keukenspulletjes in zicht te hebben in plaats van in de kastjes. Maar ik weet dat ik met mijn poetserige gedrag om de haverklap al die spulletjes sta af te nemen met de planken. Dus voor mij absoluut niet geschikt!
Maar goed wat vind ik niet mooi....
Ik houd niet van die ladders in huis. Teksten aan de muur, op meubels, servies of wat dan ook. En tuinen die er uit zien als een woonkamer, buiten kleed, veel kussens etc. Een tuin is bij mij een tuin en geen tweede woonkamer.
Verder stoor ik mij er aan als je die "binnenkijkers" ziet dat mensen zo overdreven stylen op de foto's en dan vaak met dezelfde spullen. Het stapeltje koffietafelboeken ligt eerst op de salontafel en op de volgende foto ligt het stapeltje op een kastje. Vind ik dom....haha.
en hebben ook in de kamer groene kalkverf en heel warm grijs op de muren. Houten meubels waaronder mijn felbegeerde ronde boomstamtafel hij was zo duur. Ik hou van een natuurlijke stijl in huis. Houten meubels, planten, riet, beetje robuust maar wel rustig en geen kleine prullaria. Wij hebben ook een mannenhuishouding en dat speelt ook mee, dan vind ik het mooi dat de inrichting ook wat aan de stoere kant is.
Verder vind ik het bij een ander al gezellig als de personen die er wonen gastvrij zijn, als ik gezellig met ze kan koffiedrinken is voor mij belangrijk. En als zij gelukkig zijn met hun interieur ben ik ook blij voor ze.
Ik ben zelf ook heel netjes en schoon en dat speelt ook mee in de keus van mijn inrichting. Ik vind bijvoorbeeld een keuken met planken in plaats van bovenkastjes heel mooi. Om mooie keukenspulletjes in zicht te hebben in plaats van in de kastjes. Maar ik weet dat ik met mijn poetserige gedrag om de haverklap al die spulletjes sta af te nemen met de planken. Dus voor mij absoluut niet geschikt!
Ik houd niet van die ladders in huis. Teksten aan de muur, op meubels, servies of wat dan ook. En tuinen die er uit zien als een woonkamer, buiten kleed, veel kussens etc. Een tuin is bij mij een tuin en geen tweede woonkamer.
Verder stoor ik mij er aan als je die "binnenkijkers" ziet dat mensen zo overdreven stylen op de foto's en dan vaak met dezelfde spullen. Het stapeltje koffietafelboeken ligt eerst op de salontafel en op de volgende foto ligt het stapeltje op een kastje. Vind ik dom....haha.

vrijdag 4 september 2020 om 10:55
Bogense schreef: ↑04-09-2020 10:50Wat een heerlijk topic dit! Lekker leesvoer. Ik vind heel veel mooi maar zou daar maar een fractie van in mijn eigen huis willen. Ik moet een rustig interieur hebben ben in mijn hoofd al veel te druk. Wij zijn net verhuist naar een nieuwbouwwoning
Ik heb er zelf geen helaas maar die boomstamtafels vind ik ook geweldig..

vrijdag 4 september 2020 om 11:01

vrijdag 4 september 2020 om 11:05
De verf is fluweel der aarde van Hornbach. Het ziet eruit als foundation in het daglicht.
En dankje voor de complimenten natuurlijk.

anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 04-09-2020 11:10
6.18% gewijzigd