Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

vrijdag 4 september 2020 om 11:36
Als je het koopt raad ik je wel aan om het een ietsje te verdunnen, want het is erg dik en zorgt ervoor dat je er minder oppervlakte mee kunt doen dan aangegeven op het blik.
vrijdag 4 september 2020 om 11:38
Je ziet idd vaak dezelfde items bij mensen. Maar ik denk dat het punt is dat in de reguliere winkels ook bijna niks anders te krijgen is. Als je echt anders dan anders wil moet je echt naar de kringloop, evt kasten schuren en verven, een schilderijtje van een onbekende kunstenaar die je in een klein winkeltje vindt. Of je maakt zelf eea wat niemand heeft.
Dat is natuurlijk geweldig maar niet iedereen kan dat
Dat is natuurlijk geweldig maar niet iedereen kan dat
vrijdag 4 september 2020 om 11:38
Ik vind bij anderen niet snel iets lelijk, als het maar sfeervol en comfortabel is. Een abattoir-inrichting met glanzende plavuizenvloer, chroom-met-glazen tafels, zwarte leren bank en enorme tv-toren is mijn ultieme gruwel.
Verder vind ik huizen waar alle meubels vol zitten met kattenharen of die naar hond ruiken heel onprettig. Maar dat heeft niet zoveel met inrichting te maken.
Verder vind ik huizen waar alle meubels vol zitten met kattenharen of die naar hond ruiken heel onprettig. Maar dat heeft niet zoveel met inrichting te maken.

vrijdag 4 september 2020 om 11:39
Het gemiddelde bejaardenhuis ziet er zo uitHenk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 11:38Een kamer vol oerdegelijk eikenhout met kleedjes over de tafels en tafels met plavuizen erin. Om dit smakeloze geheel af te maken hangt er dan ook vaak zo'n nare koekoeksklok uit het Schwartzwaldgebied aan de muur.

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 4 september 2020 om 11:41
Mooisakamanga schreef: ↑04-09-2020 11:01Jarenlang gegniffeld om mijn moeders art deco jaren 30/kitsch/action-mengelmoes smaak. Tot ze overleed, en ik er geen afstand van kon doen. En nu is de serre met haar spulletjes ons meest dierbare plekje in huis. En hoor ik haar gniffelen als ik alles aan het afstoffen ben.

vrijdag 4 september 2020 om 12:25
Wacht maar, later zeggen ze dat van jouw interieur

vrijdag 4 september 2020 om 12:54
Dit vind ik ook vreselijk... maar heb het zelf ook. Het was het enige wat mijn man wilde uitkiezen voor de woonkamer. Helaas bleek hij eenmaal op zijn plek groter te zijn dan verwacht, hij dacht dat het wel meeviel maar het is echt een enorm bakbeest. Geluk bij een ongeluk is dat hij ergens hangt waar je hem niet direct bij binnenkomst ziet, maar ik zie die tv liever vandaag dan morgen bij het grofvuil staan.Metallover schreef: ↑04-09-2020 02:54Van die enórme breedbeeld tv’s als ‘de ster’ van de huiskamer..... alsof dat het enige vertier in je leven is, vind ik vrij triest.
vrijdag 4 september 2020 om 13:15
Ja hier ook. Ik bepaal de meeste inrichting, want dat interesseert hem geen fluit.
Hij is wel dol op gadgets, dus een grote tv met van alles er op en er aan, spelcomputers, sonos etc. Hoeft van mij niet zo nodig, maar hey hij woont hier net zo goed dus ieder zijn eigen hobby.
Hij is wel dol op gadgets, dus een grote tv met van alles er op en er aan, spelcomputers, sonos etc. Hoeft van mij niet zo nodig, maar hey hij woont hier net zo goed dus ieder zijn eigen hobby.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 4 september 2020 om 13:31
Dat iets je smaak niet is ala, maar om nou meteen te denken dat iemand geen ander vertier heeft of zelfs triest is als je een grote TV hebt vind ik een beetje onnodig.Metallover schreef: ↑04-09-2020 02:54Van die enórme breedbeeld tv’s als ‘de ster’ van de huiskamer..... alsof dat het enige vertier in je leven is, vind ik vrij triest.
vrijdag 4 september 2020 om 13:39
Ik moet ook zeggen dat ik niet snel denk bij iemand, nou wat een lelijke bank of wat een lelijke hoogglans tafel, het gaat echt om het totaalplaatje.
Ben een keer op bezoek geweest bij een oud collega en zij had een heel oud huis met nog veel oudere elementen, de hal was al een eye catcher met de vloer en schilderijen die er hingen, een gezellige woon/leef keuken met een mix van allerlei kussens, dat de rest me niet eens niet eens opgevallen, gewoon zo sfeervol.
Ben een keer op bezoek geweest bij een oud collega en zij had een heel oud huis met nog veel oudere elementen, de hal was al een eye catcher met de vloer en schilderijen die er hingen, een gezellige woon/leef keuken met een mix van allerlei kussens, dat de rest me niet eens niet eens opgevallen, gewoon zo sfeervol.

vrijdag 4 september 2020 om 13:41
yesss schreef: ↑04-09-2020 13:39Ik moet ook zeggen dat ik niet snel denk bij iemand, nou wat een lelijke bank of wat een lelijke hoogglans tafel, het gaat echt om het totaalplaatje.
Ik denk dat dit ook het hele eieren eten is: sfeer!
Staat de sfeer je aan,voelt het warm en als thuis. Kun je er ontspannen. En dat is nu juist voor iedereen anders.
vrijdag 4 september 2020 om 13:45
Zwart een vriendin van mij heeft zwart behang zwarte gordijnen, bank, etenstafel etc echt alles is zwart zelfs de hond en hun konijn. Als ik bij haar ben voel ik mij net een vleermuis in een grot.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 4 september 2020 om 13:49
charlottew88 schreef: ↑04-09-2020 13:45Zwart een vriendin van mij heeft zwart behang zwarte gordijnen, bank, etenstafel etc echt alles is zwart zelfs de hond en hun konijn. Als ik bij haar ben voel ik mij net een vleermuis in een grot.

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 4 september 2020 om 13:51
Ja dit is het 'm echt.herfstappeltaart schreef: ↑04-09-2020 13:41Ik denk dat dit ook het hele eieren eten is: sfeer!
Staat de sfeer je aan,voelt het warm en als thuis. Kun je er ontspannen. En dat is nu juist voor iedereen anders.
Je kunt nog zoveel mooie spullen hebben en dan nog geen sfeer hebben.
Denk juist dat een 'allegaartje' ook weer heel leuk kan zijn, of dingen opknappen en door de jaren heen een eigen stijl creeëren. En dan nog blijft het een kwestie van smaak natuurlijk.
vrijdag 4 september 2020 om 13:54
Mijn huis is niet 'warm' zoals de meeste mensen dat bedoelen. En toch zegt zowat iedereen zich hier meteen 'thuis' te voelen onafhankelijk van hoe hun eigen interieur er uit ziet. Man en ik zijn blijkbaar 'sfeervolle mensen'.herfstappeltaart schreef: ↑04-09-2020 13:41Ik denk dat dit ook het hele eieren eten is: sfeer!

En verder vind ik heel veel interieurs mooi. Bij een ander, maar mooi.
oudblond wijzigde dit bericht op 04-09-2020 13:56
6.99% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 4 september 2020 om 13:54
Waarom naar???Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 11:38Om dit smakeloze geheel af te maken hangt er dan ook vaak zo'n nare koekoeksklok uit het Schwartzwaldgebied aan de muur.
Dat het niet je smaak is kan, maar om nou iets naar te vinden?.

vrijdag 4 september 2020 om 13:55
vrijdag 4 september 2020 om 14:12
Alles hangt af van de context. In deze context is het oubollig. Maar in een modern interieur kan een antieke, originele, authentieke koekkoeksklok toch een leuk ding zijn. Het is weliswaar kitsch in het kwadraat, maar ook ouderwets vakmanschap en een grappig object.
vrijdag 4 september 2020 om 14:17
Zou leuk zijn als je daar een eigen foto op zou kunnen projecteren. Ik heb zoveel mooie foto's waar ik niks mee doe. Soms komt er op Google of Windows startscherm zo'n mooi plaatje voorbij. En dan denk ik, ja zo'n foto heb ik zelf ook ooit gemaakt en staat ergens te verstoffen op een harde schijf.Metallover schreef: ↑04-09-2020 03:12Ik heb zelf geen tv, maar er bestaat een (dure) tv van ik meen Samsung, die plat op de muur zit met een lijst eromheen, en die als hij uit is een schilderij toont (die j3 uiteraard steeds kunt wisselen), wat er echt heel goed uitziet. Als ik een tv zou willen dan zou ik die kopen.
Of zouden er ook schilderij grote digitale foto lijsten zijn? Vast wel, ik ga even zoeken.
.

vrijdag 4 september 2020 om 14:20
charlottew88 schreef: ↑04-09-2020 13:45Zwart een vriendin van mij heeft zwart behang zwarte gordijnen, bank, etenstafel etc echt alles is zwart zelfs de hond en hun konijn. Als ik bij haar ben voel ik mij net een vleermuis in een grot.
Gezellig

vrijdag 4 september 2020 om 14:23
Tafereeltjes. Van die uitbeeldingen van het seizoen of poppetjes en lantaarntjes bij elkaar.
Vloerbedekking.
Lamellen, alsof je in een kantoor woont.
Witte koelkasten.
Leren banken die koud blijven.
Alle meubilair met LED-verlichting.
TL-buizen.
Van die kleedjes bij de WC.
Glazen salontafels.
Tekstbordjes.
Verder hou ik zelf van de Ibizastijl en zo ziet mijn toko er ook uit. Lampen uit Marakkech, banken uit Ibibiza. Zwarte keuken, slaapkamer is paar met koper. Grote spiegels, veel hout. Eettafel met American Dinerstoelen.
Keuken is zwart.
Vloerbedekking.
Lamellen, alsof je in een kantoor woont.
Witte koelkasten.
Leren banken die koud blijven.
Alle meubilair met LED-verlichting.
TL-buizen.
Van die kleedjes bij de WC.
Glazen salontafels.
Tekstbordjes.
Verder hou ik zelf van de Ibizastijl en zo ziet mijn toko er ook uit. Lampen uit Marakkech, banken uit Ibibiza. Zwarte keuken, slaapkamer is paar met koper. Grote spiegels, veel hout. Eettafel met American Dinerstoelen.
Keuken is zwart.