Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 5 september 2020 om 09:30
Ja, afschuwelijk van die plastic pompoenen en polystone paddenstoelen. Ik vind ´seizoensversiering´wel leuk, maar dan graag van natuurlijke materialen en/of zelfgemaakt. Met pasen een kronkeltak met handbeschilderde eieren, in de herfst een schaal met mooie gekleurde bladeren, eikels en kastanjes, een krans aan de voordeur met kerst, in het voorjaar bloeiende bolletjes. Daar word ik wel blij van.
zaterdag 5 september 2020 om 09:33
Naar aanleiding van dit topic ben ik weer eens bij Ikea geweest, was wel anderhalf geleden geweest.
Best wel wat nieuwe collecties, en oud spul was weg.
De pannetjes die ik wilde waren er helaas niet meer, wel soortgelijke maar ook dubbel zo duur
echt houten nachtkastjes gekocht van de Hemnes serie
Verder uiteraard nog een tas vol keuken en ander spul
Best wel wat nieuwe collecties, en oud spul was weg.
De pannetjes die ik wilde waren er helaas niet meer, wel soortgelijke maar ook dubbel zo duur
echt houten nachtkastjes gekocht van de Hemnes serie
Verder uiteraard nog een tas vol keuken en ander spul
zaterdag 5 september 2020 om 09:36
Ik ben ook dol op kransen. De mooiste heb ik binnen, en de wat gewonere of de kransen die niet meer zo mooi zijn hangen aan de schuttingTuingravin schreef: ↑05-09-2020 09:30Ja, afschuwelijk van die plastic pompoenen en polystone paddenstoelen. Ik vind ´seizoensversiering´wel leuk, maar dan graag van natuurlijke materialen en/of zelfgemaakt. Met pasen een kronkeltak met handbeschilderde eieren, in de herfst een schaal met mooie gekleurde bladeren, eikels en kastanjes, een krans aan de voordeur met kerst, in het voorjaar bloeiende bolletjes. Daar word ik wel blij van.
En inderdaad nog even, en dan weer naar een boer hier in de buurt voor mooie pompoenen
zaterdag 5 september 2020 om 09:58
zaterdag 5 september 2020 om 10:01
Poeh, ik denk dat jonge ouders nu daar maar weinig tijd voor hebben. Dat getut. Die zijn allang blij als er gestofzuigd is en de boel opgeruimd.
zaterdag 5 september 2020 om 10:08
Nou Sjulia, ik ging liever knutselen met de kinderen dan dat mijn huis opgeruimd en gestofzuigd was. En ik werkte ook gewoon hoor. Is een kwestie van kiezen. Nu nog steeds, de kinderen zijn allang volwassen, maar mijn huis is altijd wel een beetje rommelig omdat ik liever zit te freubelen in mijn vrije tijd. En in de zomer is mijn tuin netter dan mijn huis omdat ik graag in de tuin werk. Ik wil geen slaaf van mijn huishouden zijn en mijn huis hoeft niet keurig aan kant te zijn omdat dat zo heurt ofzo. Als de rommel me tegenstaat ga ik zeker wel opruimen en als ik bezoek verwacht zorg ik dat de bank vrij is van handwerkjes en er plaats is op de salontafel voor de koffie. Komt men onverwacht, dan is dat prima, maar dan zal er her en der wel wat liggen.
zaterdag 5 september 2020 om 10:11
Alleen als we een speelkamer hadden, zou ik dat wel doen. Maar ik heb geen zin in dat spul in de woonkamer.
zaterdag 5 september 2020 om 10:25
Ik koop zelf altijd mijn kransen, maar heel af en toe maak ik er een
De vraag die jij stelt, dat vraag ik me altijd af in het Netflix topic: Wie heeft er nou tijd om hele series af te kijken in een paar dagen

zaterdag 5 september 2020 om 10:44
Als ik mijn schoonzus en broer in de weer zie met hun 4 kinderen denk ik niet dat ze heel veel zin en tijd hebben om een zelfgemaakte krans te gaan knutselen. Huilende baby in de achtergrond, kinderen die helemaal geen zin hebben in geknutsel.. De kinderen vinden het dan toch ook veel leuker om naar een grote speeltuin te gaan oid. Vind het persoonlijk ook een beetje truttig. Zoals bloemschikken. Misschien dat het 20 jaar geleden leuk was, maar dat past toch helemaal niet in de moderne tijd? En wie let daar nou op? Je koopt toch ook je koekjes i.p.v. dat je ze zelf bakt?

zaterdag 5 september 2020 om 10:51
zaterdag 5 september 2020 om 11:00
Ik vind het een beetje snobistisch om zoiets fout te noemen, echt, waar heb je het over. Het is seizoensversiering. Plastic ballen in de kerstboom ook al zo fout? In principe is het sowieso allemaal kitsch, van welk materiaal het ook is. Beetje mierenneuken toch?

zaterdag 5 september 2020 om 11:03
Ik vind plastic wegwaaipompoenen arremoeïg. Dan maar snobistisch.
Van aardewerk kosten ze ook een drol bij de Action, dus het gaat niet om uitgaven.
zaterdag 5 september 2020 om 11:04
Heiterundsanft schreef: ↑04-09-2020 22:51Modern vind ik vreselijk. Ik hou van oud, en hout. Van bordeauxrood en wijnrood gecombineerd met ergens een oudroze en oranje en paars accent, en een hele voorzichtige bijna niet op te merken rand van goud. Van fluwelen gordijnen en zachte kussens. Een hoerenkast met een bank waarin je echt wegzakt en waarin je verdwaald en een enorme boekenkast. Van herfstkleuren,warme kleuren, krullende meubelen, veel spiegels en van die oude eikenhouten kasten.
Wat beschrijf je dat mooi. Helemaal mijn smaak ook!

zaterdag 5 september 2020 om 11:05
zaterdag 5 september 2020 om 11:07
Action was ook fout. Je moet ze erven van een grootouder of vinden in een klein duur boetiekje wil het leuk zijn.Cateautje schreef: ↑05-09-2020 11:05Alsjeblieft! 0,99 cent per stuk.
https://www.action.com/nl-nl/p/beeld-/

zaterdag 5 september 2020 om 11:19
Je kan ze natuurlijk ook zelf maken en daarna leuk beschilderen.
Onder aardewerk in eenvoudige vorm worden voorwerpen verstaan die gemaakt zijn van leem of klei, veelal gehaald langs rivieren. Deze worden na droging gebakken en daardoor hard. Door de hoge temperatuur bij het bakken zijn de kleideeltjes aan elkaar geklit of gesinterd. Het materiaal zal dan meestal niet meer door water worden verweekt en uiteenvallen, maar bijvoorbeeld het zwarte aardewerk uit de omgeving van Mohács is zonder nabehandeling niet watervast. Aardewerk wordt gebakken van klei bij een temperatuur van 800 tot ongeveer 1100°C, waarbij geen sintering of verglazing optreedt. Aardewerk wordt vrijwel altijd geglazuurd
Heb jij geen rivier in de buurt?

zaterdag 5 september 2020 om 11:26
Joh, hoepel een end op met je schuldgevoel aanpraten! Nu kan ik me niet meer op de loggia vertonen zonder voor paal te staan. Lekker dan...Sjulia schreef: ↑05-09-2020 11:19Je kan ze natuurlijk ook zelf maken en daarna leuk beschilderen.
Onder aardewerk in eenvoudige vorm worden voorwerpen verstaan die gemaakt zijn van leem of klei, veelal gehaald langs rivieren. Deze worden na droging gebakken en daardoor hard. Door de hoge temperatuur bij het bakken zijn de kleideeltjes aan elkaar geklit of gesinterd. Het materiaal zal dan meestal niet meer door water worden verweekt en uiteenvallen, maar bijvoorbeeld het zwarte aardewerk uit de omgeving van Mohács is zonder nabehandeling niet watervast. Aardewerk wordt gebakken van klei bij een temperatuur van 800 tot ongeveer 1100°C, waarbij geen sintering of verglazing optreedt. Aardewerk wordt vrijwel altijd geglazuurd
Heb jij geen rivier in de buurt?
zaterdag 5 september 2020 om 11:28

zaterdag 5 september 2020 om 11:32
Doe normaal, tuthola!
Er wordt nu net gedaan alsof ik mezelf dagelijks handkusjes toe heb geworpen in de spiegel. Heb ook altijd maar gewoon met mezelf moeten leven hoor, met alle shit die erbij hoort.