Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
quote:Perel schreef op 06 december 2009 @ 10:03:

MV ik ben zo bang dat het met moedertje zelf ook niet goed gaat. Kom dat wel voor?

Het was haar eerste bevalling, en ik had de indruk dat ze nog erg jong is.

Ik weet van mezelf dat ik altijd overal donkere wolken zie, maar voor dat laatste kitten heb ik ook niet zo veel hoop. Het duurt té lang.

Ja het kan verkeerd gaan met de kittens als moederpoezen te jong zijn of als er inteelt heeft plaatsgevonden. Ik ben ook zeer benieuwd wat de DA zegt. En wat hij over die bloeding heeft gezegd die ze 2 dagen ervoor had. Maar bij de echo klopte de hartjes nog, dat is zo vreemd.

Dat die 3e even duurt kan dat moederpoes weer energie moet opdoen. Placenta steeds opeten geeft energie. Maar ik weet het niet, ik hoop net als iedereen hier dat er een mooi en gezond 3e kitten uit is gekomen.

Mijn moederpoes heeft 3 nestjes gehad en ik heb haar toen laten helpen. Het laatste nestje was de 2e kitten niet goed. Oh wat een drama was dat. Kan er nog niet aan denken wat ik toen gezien heb. Maar nummer 3 en 4 waren erna ook gezond ter wereld gekomen dus het kan wel.

Nou nog maar even duimen voor ze.

En hoe dan ook denk ik dat het met moederpoes goed gaat komen. Maar dit is wel tragisch en zielig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dit was het eerste topic wat ik vanmorgen vroeg opende. Helaas nog geen 3e levende kitten. Ik hoop echt, van ganser harte, dat alles goed gaat met moeder poes en kitten(s) en dat Filemijn een beetje kan slapen na zo'n rot gebeurtenis.
Oooh Poes en Fillemijntje, ik hoop zo dat het goed gaat na die rot gebeurtenis van vannacht!
Hehe, ik heb nog gewacht en gelezen tot het laatste berichtje van Filemijntje van vannacht.........met een héél klein hartje . Vind het heel jammer voor Poes, hoop dat er toch nog een derde levend tevoorschijn gekomen is..... Voor Poes en Filemijntje een dikke
Hoe is het gegaan vannacht? Hoop op een toch nog positief berichtje maar ben er eerlijk gezegd bang voor..........
Meteen toen ik vandaag thuis kwam ging ik hier hoopvol kijken.

Wat een rotnieuws over de eerste twee katjes.

Sterkte Fillemijntje en Mamapoes!

Hopelijk is het met het derde katje wel goedgegaan.

(al vrees ik het ergste nu er nog steeds geen update is...)
Filemijn, ik weet niet of ik iets voor je kan doen maar als ik dat wel kan doen, je mag me altijd mailen hoor. Ken je verder niet maar als er ook maar iets is wat ik wel kan doen dan hoor ik het graag.

Gaat het goed met moederpoes?
He, verdorie, dat is jammer nieuws. Wat vedrietig voor Mams en Filemijntje. Ik hoop dat het met de derde wel goed gaat...

Shit zeg.....Wat een klotezooi. Ben er echt even ontdaan van...

voor Filemijn en POES!!

En hopelijk toch nog goed nieuws van de 3e, maar vrees met de anderen mee....
Dit voelt helemaal niet goed meer...

Wat een nare afloop!
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
Ik check hier zeker elk halfuurtje even, helaas nog geen nieuws.
quote:Perel schreef op 06 december 2009 @ 13:50:

Ik check hier zeker elk halfuurtje even, helaas nog geen nieuws.

Same here....

Voor Filemijntje en Mamapoes:
Een dikke voor Filemijntje en mamapoes!!
Nog niks?

Bij mij is langzaam alle hoop verloren gegaan.......wat zielig toch.
He bah wat een naar nieuws... voor filemijn en mamapoes
Ach, wat een verdrietig nieuws. 2 van die kleine wurmpjes die het niet gehaald hebben.

Ben ook benieuwd hoe het nu is, waarschijnlijk is Filemijntje wat slaap aan het inhalen?
Lees nu net even bij, wat ontzettend jammer, hopelijk horen we snel hoe het is met moeder en de rest...

Veel sterkte filemijn....
I can do anything i want, and so can you....
Ach wat ontzettend naar nou... heel veel sterkte Filemijntje, en een hele dikke knuffel voor poes! Ik blijf toch nog even heel hard hopen dat het met het derde kitten wel goed is...
quote:mylenevalerie schreef op 06 december 2009 @ 12:48:

Filemijn, ik weet niet of ik iets voor je kan doen maar als ik dat wel kan doen, je mag me altijd mailen hoor. Ken je verder niet maar als er ook maar iets is wat ik wel kan doen dan hoor ik het graag.

Gaat het goed met moederpoes?

Ik hoop oprecht dat jij een mail hebt gekregen van Filemijn, MV.

Het duurt echt te lang.....
quote:lokee schreef op 06 december 2009 @ 15:14:

[...]

Ik hoop oprecht dat jij een mail hebt gekregen van Filemijn, MV.

Het duurt echt te lang.....

Helaas niet. Mijn emailadres staat op dit topic. Ze mag me mailen of bellen. Maar denk dat er iets goed fout is. Lijkt me dat ze wel 2 min. had gehad als ze goed nieuws had. Maar ik hoop dat ik er helemaal naast zit hoor.

Maar mijn aanbod geld hoor Filemijntje als je wilt praten of wat dan ook dan weet je mij te vinden. Ben gewoon thuis.
Ik ben pas vandaag op dit topic terechtgekomen en heb met spanning alles gelezen.

Wat ontzettend sneu van de 2 kittens, ik hoop oprecht dat nu alles goed mag gaan.
wat een sneu nieuws zeg, echt heel naar, hoop echt dat het goed gaat met moederpoes en de derde kitten (en misschien meer?) ik blijf duimen
Laatste nieuws:

Poes heeft tot vanaf 5 uur weer persweeen gehad. Na 1 uur hebben we weer de DA gebeld. Om half 7 vanochtend stonden we weer in de praktijk. Poes heeft een narcose gehad, en de DA heeft geprobeerd het kitten uit de baarmoeder te halen. Dit lukte niet.

Daarom is het laatste kitten alsnog met de keizersnee gehaald. Deze was zoals al verwacht ook niet levensvatbaar. Omdat we dit haar niet nog eens aan willen doen, is gelijk de baarmoeder e.d. verwijderd. Een uurtje terug hebben we haar weer opgehaald. Nu loopt ze in huis rond met een kap, wat ze helemaal niet leuk vindt.

Het was trouwens voor de DA een compleet raadsel waarom de kittens niet meer leefden. Helemaal omdat we ze gisteren nog op de echo hebben gezien. Hij heeft de kittens ook nog bekeken, en die zagen er verder helemaal normaal uit.

Vind het echt enorm zielig voor poes..............

Over 10 dagen gaan we weer naar de DA voor controle. Tot die tijd krijgt ze antibiotica.
Aaaaah wat verdrietig zeg! Veel sterkte en ook voor moeder poes. Hoe werkt dat met katten, ze kan nu niet gaan moederen maar heeft zich daar wel 2 maanden (door hormonen) op voorbereid.... Of ben ik nu te menselijk aan het denken?
We hebben nog eventjes slaap gehad. Vanochtend om 7 uur waren we ongeveer thuis. Toen hebben we even kunnen slapen tot half 12, toen belde de DA. Maar goed.....veel meer slaap lukt me nog niet echt.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven