Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
quote:sitka schreef op 23 juli 2012 @ 20:54:

Uit het boekje Helemaal hoooked, uit de bieb.Bedankt, ik ga eens even rondkijken
Noppies; benieuwd naar je foto-tot-nu-toe...!
Aah, ze is wel zielig zo, nog zonder gezichtje.. en met een los oog..

En haar benen lijken zoveel langer dan die van Liquorice, maar dat kan ook door de foto komen.
Whahahahaha! Dat OOG ernaast....!!! Wat ZIELIG....!!!

(*lach je niet uit hoor; ziet er alleen zoooo zielig uit...!*)

Hij is mooi!!!
Oei, dat is minder, Minas-Tirith (waar komt je nick eigenlijk vandaan, als ik vragen mag? Intrigerende naam), koppijn. Foto-albums heb ik nog nooit online gemaakt, daar heb ik gewoonweg geen geduld voor. (En wel geduld om foto's in te plakken, dat dan weer wel). Lekker dat je toch nog net even die korting kon meepakken.

Wij hebben idd een grote garage en ik heb een flinke werkplek, maar echt een atelier zou ik het niet willen noemen. Naast mijn werkplek is ook de werkplek van mijn man, er staan rekken met de gebruikelijke auto/tuin/gereedschap-spullen en het ergste van alles: er is geen direct daglicht, wat me erg stoort. Natuurlijk zou er wat verbouwd kunnen worden, maar dat is meteen weer zo duur en of we hier altijd blijven wonen...? Ik zou graag echt een atelier/werkplek helemaal voor mezelf hebben, waar ook echt een hm.. artistieke sfeer zou heersen, waar ik bijv. ook quiltjes zou kunnen ophangen, en grotere quilts neerleggen, waar je kunt zitten met mensen. *droomt even verder*

Ik weet niet of je al gevraagd had wat zo'n hartje kost; zou je me even willen mailen?

Ikbenik, ik hoop dat die boomversiering heeeeel lang blijft hangen. Bij ons in het centrum was het wildbreisel ook nog steeds aanwezig, erg leuk. EM zit zijn fiets grondig te poetsen. Die man heeft zoveel geduld voor zulke dingen.... veel meer dan ik.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ow, had de nieuwste pagina nog niet gezien!

Jaaaaaa, fiets wildbreien, dat zou ik ook weleens kunnen gaan doen *Ibi is inspirerend* Mijn fiets is groen, en ook al heel oud trouwens, ik snap niet dat ik ooit een groene fiets gekocht heb want ik hou niet van groen (behalve in de natuur), dus het zou wel leuk zijn als er andere kleurtjes bijkwamen. Nu heb ik wel laatst een zwart met roze en witte bloemen fietstas gekocht, dat ziet er al beter uit.

Gezellig varkentje zeg!
Volgens mij heb ik er een hobby "probleem" bij Ik heb dankzij jullie eindelijk weer inspiratie om kaarten te maken en met een scrapalbum aan de slag te gaan. Maar nu, nu wil ik ook leren haken om dat gave varken te maken! Of zo'n leuke boodschappentas of toch maar leren breien om ook een boom te gaan wildbreien? Ik heb ooit een keer een kaart gekregen met daarop een foto van een fiets waarvan de jasbeschermers gehaakt waren. Zag er héél gaaf uit!

Na tijden niet geknutseld te hebben, heb ik nu 2,5 kaart gemaakt, spul ingekocht voor dat scrapalbum en mijn hobbykastjes/laatjes helemaal uitgezocht. Heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe je hier foto's plaatst.

Oh Marels, ik zag ergens dat je op zoek bent naar een bak om je fimo op te ruimen. Is deze bak van Ikea niet iets? Er zitten losse schotjes in zodat je de indeling zelf kunt bepalen.
Hahaha, ja, dat oog is wel heel sneu zo. Nr 2 is er ook nog niet van gekomen..

Nu ik haar zo zie liggen op de foto, vind ik dat ik haar toch moet helpen. Zo kan het ook niet!
Doe er wat aan, Noppies

Het ziet er idd zoooo zielig uit!
Ikbenik, of je zegt als iemand het vraagt dat je je hebt laten inspireren door die boom dat jij dat ook wilde. Maar je kent de breister in kwestie totaal niet uiteraard :wink:

Noppies, ik kent de foto niet meer zien. Maar aan het commentaar te horen is het leuk en mooi.

Deegje, dat is wel heel erg dit topic voor jouw. Eerst dat scrapalbum afmaken, de rest van de foto's ook scrappen en dan aan iets nieuws beginnen.
Ik vind die pop van Liq zo mooi, dat ik vanochtend in de hobbywinkel bijna overwoog om het boek te kopen en een pop te gaan breien.

Eerst het varken maar eens afmaken. Al begin ik wel te twijfelen of ik het wel af wil maken. Ik ben ondertussen al wel over de helft, maar mijn eerste bol zpagetti is al bijna op. Ik ga nog even door tot de bol echt op is en dan laat ik hem wel even zien.
Even een tussendoor-foto, zodat jullie een idee hebben over wat ik nu aan het doen ben. Nou ja, niet nu op dit moment, maar eerder vandaag.

Het is héél veel en nauwkeurig werk. Moet zeer binnenkort naar de glashobbywinkel, omdat mijn materialen beginnen op te raken. Met name de koperfolie (dat wat om de randjes van het glas zit, om het aan elkaar te kunnen solderen).

Goed idee trouwens, die jasbeschermers voor een fiets. Dat heb ik wel ooit gezien, zag er erg kleurrijk uit. Maar of ik er nu het geduld en tijd voor heb? Vrees van niet..
Mooi EV, ik vind het echt knap van je.

Sitka, jemig als er een bol zpagetti al bijna op is wordt het varken echt groot. Ik heb die bollen weleens gezien.

Foto!!!

Vandaag de knuffelsjaal afgemaakt, eindelijk. Had het zo te pakken dat ik aan een nieuwe ben gaan maken. Ik wil ook nog misschien, denk het wel langwerpige looms ook worden gekocht.

Snjokorn, kom snel ik heb je punnikplankje nodig.
quote:steph schreef op 24 juli 2012 @ 11:39:

Ikbenik, of je zegt als iemand het vraagt dat je je hebt laten inspireren door die boom dat jij dat ook wilde. Maar je kent de breister in kwestie totaal niet uiteraard :wink:

.Hahahaha! "Ik vond het ZO inspirerend dat ik PRECIES die kleuren wol heb gekocht en PRECIES zo'n sprei heb gehaakt, en PRECIES zo'n patroontje op m'n fiets heb gemaakt", meneer-de-agent!"

Elmervrouw; lijkt me een mooie fantasie; zo'n ateliertje in je achtertuin. Moet toch (ooit) te realiseren zijn, niet...?

Ik vind groen trouwens wel een mooie kleur; tenminste; donker groen of mint-groen niet, maar wel olijfgroen of appeltjesgroen. Van dat fris-lente-groen, of diep mosgroen vind ik ook mooi. Smaken (en blijkbaar kleuren) verschillen!

Mooi (maar ingewikkeld) ontwerp!

Ik heb die enorme rollen zpagetti-garen wel eens zien staan; kun je met 1 zo'n rol iets maken..? Of heb je er meteen meer van nodig..? Vond ze nl ook nog best prijzig; iets van 8 of 9 euro geloof ik, kan dat..?
Hoe is het met de 'oog-operatie', Noppies..?
Groen in de natuur vind ik ook mooi, hoor, en ook dat frisse appeltjesgroen, zeker i.c.m. turquoise, maar mijn fiets is donkergroen. Zo somber! Je bent lekker bezig met je wilde projecten, wow.

Ateliertje in achtertuin valt helaas niet te realiseren, want daar is de tuin écht te klein voor. Jammer dat we niet zo'n grote lap hebben als de tuinen elders in ons durpke, dan zou het geen probleem zijn!
En natuurlijk wil ik nu wel een foto van je fiets zien, he, dat snap je wel!
Ikbenik, foto fot.

Foto van mijn knuffelsjaal komt vandaag nog.
Oké.. het duurde even, maar hier zijn ze dan: de enkelbandjes

De onderste heb ik vorige week gemaakt

(ben nog aan 't bijlezen hoor.. maar dacht, post ze vast, straks vergeet ik het weer )
Later is nu
WAT is die gewildbreide boom mooi geworden, Ikbenik!

Ik hoef m'n fiets niet te pimpen.. hij is al geel, met rode kratdrager en fietstassen en een groen krat Mijn dochter wil éigenlijk niet naast me fietsen, maar oké.. omdat ik toch wel een leuke moeder ben.. (en ze vaak wat van me krijgt in de stad) mag het.

Ik heb vakantie!

En ik ben geslaagd voor de opleiding, die ik afgelopen jaar gedaan heb en waardoor ik 'geen tijd' had voor andere activiteiten. Nu ben ik soort van lamgeslagen, kan zoveel doen (nouja, komende vrije dagen staan al redelijk volgepland en daarna met vakantie) maar doe niets.

Als ik zie wat jullie doen, wil ik dat állemaal doen.

Ik breide vroeger overigens ook veel. Idd, zo'n wijde 80er jaren trui (zonder patroon, ja, dat wat in mn hoofd zat) in een week. Maar ik heb rsi en ik krijg er pijn van Bovendien kan ik alleen tegen katoen en een katoenen trui breien is tegenwoordig duurder dan er ééntje kopen. Als je leuke kleuren wil en niet al te dunne katoen, tenminste. Ik heb een hele berg goedkope katoen, maar dat is blauw. En ik houd niet van blauw
Later is nu
Dreamer, leuke enkelbandjes zeg. Jammer dat je rsi hebt vanwege het breien. Anders gebruik je toch die bollen blauw garen voor wildbreien. Of als je ze niet kwijt kunt kijk eens of een bejaardentehuis ze wilt hebben.

Katoen is idd heel duur. Fatsoenlijk katoen hebben ze weinig bij Zeeman ed. Hema is wel wat beter, wel iets duurder. Anders zit je snel bij dure hobbyzaken.

Leuke fiets heb je, dochter heeft geen smaak hoor.
Mss kun je ook wel met die zpagetti iets wild-breien of haken...? Het is toch zo dat hoe dikker het touw/garen, en hoe losser, des te sneller dat het gaat...? kan ook best mooi worden!

Ik heb net nog wel even een kwartiertje een stukje sprei aan het frame van mn fiets gemaakt, maar het werd te donker. Ga morgen wel verder. Ik wil 'm ook niet helemáál bebreien; ik denk nl dat het niet lang 'fris' blijft. Wil hem gewoon even snel leuk oppimpen, en als het dan vies is of als ik het beu ben knip ik het er weer af. (*Dekt zich nu in voor degenen die een kunstwerk verwachten *)

Dreamer; grappig omschreven; hoe dat gaat met je dochter, haha! Ik zou datzelfde hebben kunnen schrijven over mijn dochter; op gepaste afstand blijven door plaatsvervangende schaamte maar zich snel over die schaamte heen laten lokken door wat 'shoppen-op-moeders-kosten'
Ze heeft oogjes en haar hoofd is gevuld en afgehecht. Morgen mond en wimpers erop en morgenvroeg zal ik een nieuwe foto maken. Ze ziet er een beetje gek uit, maar wel al stukken beter dan vanmorgen! Het arme wicht .

Ze is wel leuk! Wat Liquorice ook schreef, ze vraagt er om om mee te spelen. Vanavond zat hier een meisje te spelen en die vroeg er meteen naar. Ze 'leeft' een beetje!

Voor mijn breisels en haaksels gebruik ik eigenlijk altijd mooie wol of katoen. Ik vind het zo zonde dat ik iets moois maak en het dan mwah wordt door goedkoop garen.

Voor de kleuterschool heb ik een kerstgroep gehaakt, ook heel leuk. Nog niet alle figuurtjes zijn klaar, maar de belangrijksten wel. De rest komt wel na de zomer. Maar daarvoor gebruik ik mooie Catania, dan maar een beetje duurder, maar het uiteindelijke resultaat mag er dan ook zijn, vind ik..

Voor crimineel wildbreien kan alles, maar zou ik goedkoop doen.
Lig al uren in het donker te staren. Mijn ziek zijn is weer in alle hevigheid aanwezig. I.v.m. herkenbaarheid wil ik er liever niet teveel over kwijt, maar sommige dagen is het een kwelling

Ben nu een beetje aan het iPhone-en tot m'n vriend ook wakker is. Kwam op Pinterest een mooie knutsel tegen die ik even wil delen. Forum mobiel, dus zal de link plakken. Ik hoop dat het werkt. Als jullie niks zien, laat maar weten, dan probeer ik het straks op de pc even.

http://pinterest.com/pin/254312710178846847/

Iemand heeft van zand en lijm het schaaltje op het plaatje weten te maken. Vond het wel iets om hier te laten zien. Misschien ga ik het zelf wel een keer proberen ook, als ik weer een betere periode heb....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven