Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Oh en natuurlijk nog de complimenten voor alle leuke en mooie dingen die ik de afgelopen paar pagina's weer voorbij heb zien komen. Echt super weer!
Nog een leuke: http://pinterest.com/pin/85427724152641564/

Ik raak een beetje pinterest verslaafd, geloof ik...
quote:Marels schreef op maandag 23 juli 2012 19:34 Ik ben hier.

Most gewoon werken vandaag.

Waar is Houston trouwens gebleven? Doe je een leuk aanbod, zijn ze gevlogen

Ik heb gister een paddestoel voor Harrie gemaakt, niks postwaardigs dus.

Ben nu aan het teruglezen. Achterstevoren. Ben niet weg, maar paar dagen even afwezig. Emotioneel zware dagen. Heel in het kort: zusje had na anderhalf jaar nauwelijks contact besloten geen contact meer met mij te willen. Reden: zij is door haar huwelijk van de zware kerk. Ik ben wel gelovig, maar gematigd (zo ga ik - als me gegeven is - ongehuwd een kindje krijgen). Mijn manier van geloven staat haar niet aan.

Ga ik nu het aanbod lezen.
Waar zit de any-key?
Houston,
Wat lief, Marels, zit spontaan te janken nu.

Ik ga je even mailen.
Waar zit de any-key?
Mijn vader heeft overigens - ongevraagd - ingegrepen en gezegd dat zus niet zo stom moest doen. We gaan nu in het najaar kijken of er met een mediator nog iets bereikt kan worden. Gelukkig, want ik wilde het contact niet verbreken.

Later vandaag reageer ik op jullie.
Waar zit de any-key?
Dat is al een heel ander popje:

Fotokwaliteit is niet super, zie ik nu..
Meerminder , wat vervelend dat je je zo voelt.

Die link werkt wel. Dat schaaltje is mooi, goed als je dat kunt maken.

Deze vond ik op die site:

Houston, wat erg zeg Hopelijk komt het allemaal goed.

Noppies, poppetje is leuk.
Ach Houston Dat is zo zoals (volgens mij) het geloof niet zou moeten werken. En dat vind jij vast ook, nu je zus nog. Fijn dat je vader ingreep, hopelijk helpt dit!

Wat geweldig mooi die zandschaaltjes! Die link stuur ik naar mijn zus, gek op zand (neemt van overal op de wereld mee, en ze komt nogal eens ergens, zit nu in Grand Canyon) en ze is gek op knutselen.

(ik besef dat dit een beetje cru over kan komen naar jou toe Houston, sorry)

Ikbenik, mijn dochter wil op zich wel met mij gezien worden hoor, alleen niet met mijn fiets. Ironie is, dat ze afgelopen jaar vaak een lekke band had en ze óf de bus zelf mocht betalen, of met mijn fiets kon. Afijn, zonder groen krat ging het nog best, vonden haar vriendinnen de fiets 'Cool'

Ik ga kraaltjes en dergelijke meenemen met vakantie, dat neemt niet zoveel ruimte in immers. En ja.. én tekenspullen. Elk jaar weer, maar doe er nooit zoveel mee. 2 jaar terug wel een aantal 'opdrachten' van Wreck this Journal gewoon aangepast en in m'n eigen tekenschrift gedaan. Samen met ideeën uit het vakantieboek van Flow, een getekend vakantiedagboek. Misschien dat ik daar dit jaar (weer) eens een apart boekje voor aanschaf. Heerlijk. Misschien dat het dan ook beter gaat, want gewoon tussen de dagelijkse/jaarlijkse tekeningen valt het zo weg.
Later is nu
Brr.. Steph, wat een grote spin.. Die komt bij mij écht niet in huis!

En wat is je popje leuk geworden, Noppies! Als ik dat zie krijg ik écht wel zin in breien. Voordeel daarvan is natuurlijk dat ik m'n tvkijktijd eens nuttig kan besteden. Ik kan nog wel breien hoor, maar hele truien is geen goed idee meer. De rsi komt voornamelijk door computer werk, maar door ontspanningsoefeningen en nu ook yoga kan ik het redelijk behappen. Ik heb sowieso een ziekte, waarbij ik veel pijn heb, hangt allemaal samen. Daarom nu maar veel dingen verzamelen, zodat ik wat te doen heb, wanneer ik achter de geraniums (in mijn geval bonsai) zit.
Later is nu
Dreamer, het is prima te doen dan hoor! De onderdelen brei je toch allemaal apart (en dan in het middel en vanaf de schouders weer samen) en zijn allemaal best snel te doen. Het zijn geen giga lappen iig.

En ik brei op korte naalden, maar of dat voor RSI verschil maakt, weet ik niet. Het zal wrs de hele houding zijn, waar je je klachten mee plaagt, of niet?
Houston

en Meerminder

en ikzelf ook eentje.. voel me shit. Dochter heeft e-card en sms ontvangen, bedankt me, en zegt in PS nog even 'you're not my mom anymore' Voor degenen die mijn verhaal kennen: zo gaat het dus nu. Alléén maar vijandigheid (op msn, laatste gesprek) tot agressie toe, en afwijzing. Nou, leef daar maar eens lekker mee verder........
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik kom alleen even knuffels hier uitdelen voor iedereen...(Heb zelf ook weer behoorlijke 'wind-tegen' gehad vanmorgen)

zand- en knopenschaaltjes erg leuk; wil ik ook ooit doen!
JIj hebt veel meer dan ik een nodig Elmervrouw.

Ik ken jouw verhaal niet helemaal. Ik kan alleen maar meeleven, ook invoelen en inleven, maar wat jij van binnen voelt, kan ik niet voelen (simpelweg omdat ik niet weet hoe het is om op zo'n manier een kind kwijt te raken). Ik wil je gevoel dan ook niet wegmaken. Maar zou het niet kunnen zijn dat er van haar kant nu sprake is van vijandigheid, agressie en afwijzing door jarenlange indoctrinatie van de kant van haar vader en zijn familie. Dat maakt het voor jou niet minder verdrietig, maar het zou wel kunnen verklaren dat zij ook niet beter weet en zelfs niet anders kan. Ze is nu een puber toch, dan ligt je gevoelsleven sowieso al overhoop, maar met wat ook zij heeft meegemaakt, zet ze zich misschien af tegen degene die in haar hart wellicht nog steeds de belangrijkste persoon is, maar dat niet mag en kan zijn van de mensen om haar heen.

Nogmaals, ik ken jouw situatie niet goed genoeg. Als ik je met deze bijdrage nog meer pijn bezorg, zal ik het weghalen. Weet wel dat het uit een goed hart komt.

Waar zit de any-key?
Ja, lief wat je schrijft Houston.. en ik denk zeker dat dat ook waar is. Maar je zult niet geloven hoeveel shit ik van haar kant al over me heen heb gekregen, gemeen en keihard, wat verder gaat dan wat puberhormonen (ik praat IRL ook met pubermoeders en die vinden wat zij flikt extreem). Het is een slimme en intelligente meid, ze weet nu het werkelijke verhaal, maar ze is aan alle kanten aan het manipuleren, zelfs tussen ex en mij.

Ik heb er zoooooooooo genoeg van.

En ik baal van heel mijn situatie. Ik moet het loslaten, ik moet het loslaten en verder met mijn leven, en ik ben er zo hard mee bezig, maar het schiet niet op, ik kan mijn draai maar niet vinden en ik ben er moe en moedeloos van. Ik ga nu maar andere dingen doen. Computer uit. Later verwijder ik deze schreeuw-van-machteloosheid-reactie wel weer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
OH Elmervrouw, wat erg

Een lijkt me zó onvoldoende, in jouw situatie.

Is het wel positief, dat ze in elk geval nog antwoord?

Pff..
Later is nu
EV, toen ik mijn vorige reactie schreef, stond jouw reactie er nog niet. Toch laat ik 'm staan. Ik denk dat jouw dochter ook in een extreme situatie zit, wat van haar kant weer extreme reacties opwekt, natuurlijk. Vrouw, wat moeilijk. Wat een pijn.
Later is nu
all around dan maar. Het volgende deel wordt het knu(f)tsel-topic
Een voor iedereen die het kan gebruiken. Ik gebruik die smiley bijna nooit omdat ik geen knuffelaar ben, maar vind 'm dit keer weel gepast.
EV, ook van mij een extreem dikke knuffel Dit moet keihard, en voor andere mensen niet voor te stellen, voor je zijn.

Kom hier, krijg je er nog een paar
Inderdaad, voor iedereen die hem kan gebruiken

Dreamer, breien kan ik ivm FM ook niet meer, haken daarentegen gaat wel goed. Dan hoef je niet je hele arm te gebruiken.
voor EV, Meerminder en Houston
Jeeeetje wat 'n knuffels...

(*bestaat er zoiets als een knuffel- SOA..?* )
Niet als we geen wondjes hebben Ikbenik

Maylea, van haken krijg ik juist erge last van m'n pols/hand. Heb ik al geprobeerd. Ik zou nog steeds een 'kenny' voor m'n dochter haken, maar dat is met hele dunne pen en draad. Durf het (nog) niet aan.
Later is nu
EV, wat erg voor je Sterkte met het doorstaan van de situatie. Leef je lekker uit door iets te knutselen (helpt misschien?).

Ikbenik, jij ook een

Maar voor iedereen die hem nodig heeft

Heeft iemand met dit weer nog iets gemaakt?

Dreamer, doe het dan maar nog niet. Je lichaam geeft zelf aan wat je wel/niet moet/kunt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven