Kat en vakantie

04-05-2012 19:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat jullie doen met de kat(ten) als je op vakantie gaat.

Ik zelf ben nu al jaren lang aan het modderen met vakantie perioden. Vroeger paste mijn moeder op de katten. Mijn moeder is inmiddels te oud om dit nog te doen. Daarna had ik 1x een pension wat ze echt niet zagen zitten en daarna een oppas aan huis. Dit laatste was ideaal maar de oppas is inmiddels verhuisd. Inmiddels wel weer iemand maar echt lekker gaat dit niet.

Hoe regelen jullie het. Hoe komen jullie aan een oppas. Bovendien vraag ik me af wat redelijk is om te betalen aan een nieuwe kattenoppas. Ik heb het liefs iemand die 2 a 3 per dag even langs komt.
Ik prijs me gelukkig met fijne vriendinnen die graag op onze kat passen. Vorig jaar waren vriend en ik bijna 3 weken weg en hebben 3 vriendinnen samen een systeem gemaakt waarbij er in ieder 1 maal, maar meestal 2 maal daags iemand langs kwam bij de kat. We hadden gezegd dat ze ons huis gewoon mochten gebruiken (wij hebben een tuin, zij niet) en dan aten ze hier wel eens en dergelijke, kreeg kat wat meer aandacht. Dit is ons super goed bevallen!

Inmiddels is 1 vriendin verhuist maar als vriend en ik binnenkort op vakantie gaan, gaan de andere 2 weer samen op de kat passen. Echt ideaal.
Qwe ik woon niet in Arnhem maar in een plaats in de buurt van Arnhem. Ik zag ook nog een site via jouw voor elkaar de huisoppasser, die was mij onbekend.

Sinasappelsapje Elst ligt in de buurt van Arnhem, wist niet dat daar ook een kattenpension was.

Op dit moment doet een buurvrouw in een straat verderop het nog maar ik weet niet of ze het wil blijven doen.

Het lijk me niet handig om een oppas te hebben die eerst meerdere km moet reizen. Dan is het logisch dat ze maar 1 x per dag komen.
het gaat dan om kattenpension het klooster.

Hopelijk vind je iets waarover je tevreden bent. Het is gewoon fijn als je kat het goed heeft als je op vakantie bent!
Hier trouwens ook goede ervaringen mee, niet ver van Arnhem: http://www.123website.nl/kattenpensiond ... e/87097472

Niet zo superprofi, maar echt veel aandacht voor de kat en meestal niet zo druk.
Onze katten gaan dit jaar voor het eerst in pension, eerder kwam mijn schoonmoeder de katten altijd verzorgen, maar nu gaan we te lang weg.

Wij hebben gekozen voor Kattenhotel de Steenrakkertjes. Ligt in Linde (vlakbij Cuijk).

Het ziet er ontzettend mooi uit, het is er schoon, er is een grote buitenruimte bij en ze hebben genoeg mogelijkheden om weg te kruipen als ze dat willen. De eigenaresse is ook erg begaan met alle katten die er zitten, dus wij hebben er wel vertrouwen in.
quote:lisa2 schreef op 08 mei 2012 @ 15:43:

Watervrouw jammer maar ik hou in gedachten.

Je kunt me tzt eventueel wel vinden via vrekkentopic of wakkeren
Onze buren passen altijd op de kat. Laten hem naar binnen en naar buiten, geven hem te drinken en te eten. Nu is het echt een buitenkat die als wij niet op vakantie zijn ook wel eens bij de buren binnen komt om wat brokjes van de kat van de buren binnen te pikken. Andersom gebeurt dat ook zo.
Watervrouw zal ik doen, dank je.

De moeder van mijn oppas wil wel oppassen, dus dat is enorm fijn, kan ik weer even vooruit. Meteen de vakantie geboekt, pff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven