Kat en vakantie

04-05-2012 19:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat jullie doen met de kat(ten) als je op vakantie gaat.

Ik zelf ben nu al jaren lang aan het modderen met vakantie perioden. Vroeger paste mijn moeder op de katten. Mijn moeder is inmiddels te oud om dit nog te doen. Daarna had ik 1x een pension wat ze echt niet zagen zitten en daarna een oppas aan huis. Dit laatste was ideaal maar de oppas is inmiddels verhuisd. Inmiddels wel weer iemand maar echt lekker gaat dit niet.

Hoe regelen jullie het. Hoe komen jullie aan een oppas. Bovendien vraag ik me af wat redelijk is om te betalen aan een nieuwe kattenoppas. Ik heb het liefs iemand die 2 a 3 per dag even langs komt.
quote:nlies schreef op 05 mei 2012 @ 01:01:

Ik heb gelukkig een buurbvrouw die elke dag even binnenkomt op kat even buiten te zetten, binnen te laten en eten + aandacht te geven.Ik ook, echt een luxe. Doen we vica versa
Pension.

1 waar ze alleen zit en de andere katten ook niet kan zien.

Het is een heel kleinschalig ding, en ze is zo gek op de eigenaresse dat ik het idee heb dat er regelmatig even geaaid wordt.
Boerenkool hoe los je dat nu dan op?

Nlies er zijn best katten die je in een pension kunt doen maar niet allemaal.

¤ 50 is zo het bedrag per week wat ik hier hoor, als men geld geef.

Hoe doen je dat dan met boeken van een vakantie. Ik ging altijd kijken op welke tijd ik de vakantie wilde boeken en dan ging ik de oppas vragen en pas daarna ging ik boeken. Een week vakantie is toch al gauw aardig aan de prijs.
Ik heb een hele liever vader.

Als wij op vakantie gaan zorgt hij voor mijn kinders. hij komt elke dag +/- 14 km heen en +/- 14 km terug "ff" heen en weer voor een schone bak en voer en de nodige knuffels.
Ik logeer af en toe bij een kat. De kat is wat schuw naar vreemden en krijgt medicatie waardoor verblijf in pension lastiger is. Na een dag of wat komt ze wel naast me op de bank zitten.

Baasje doet dit al jaren zo, vraagt ruim te voren of ik kan en heeft dan nog tijd om eventueel een andere logé te zoeken.
Pension. Gaat prima.
Waar (ongeveer?)
Dat je kat gestresst uit het pension komt is zeker niet leuk. Toch denk ik, voor het geval je geen oppas hebt, het de moeite waard is een goed, liefst kleinschalig pensioen te zoeken. Mijn kat zal ook liever thuis blijven, maar keus heeft ie niet, want anders kon ik nooit meer op vakantie omdat ik geen oppas heb.

In het pension waar ik kom, hebben ze verschillende ruimtes, als katten niet bij anderen kunnen, komen ze apart. De eigenaars zijn gek van katten, dus ik weet dat ze er veel aandacht krijgen, en ze letten heel goed op dat ze voldoende drinken en eten. Natuurlijk is ie liever thuis, maar ja, het is niet anders.
Rinus blijft nu 4 weken alleen thuis met een oppas die 1 a 2 maal daags komt. Rinus is een schuwe binnen kat. Hij is eerder 3 weken alleen geweest met opppas en dat ging ook goed. Op een gegeven moment liet hij zich ook aaien door de oppas en at hij snoepjes ut zijn hand.
watervrouw2 je woont zeker niet in de buurt van Arnhem

Oppas in een pension wordt niets met de kat die ik nu nog heb. Het is een aanloop kat die bij ons ingetrokken is. Maar het is ook een kat die elke dag naar buiten gaat en in de omgeving loopt. Ze doet het zelfs niet op een kattenbak.
mijn onderburen passen op ze, en als dat niet kan dan heb ik hier in de buurt (Rotterdam) een speciale kattennanny die voor 8 euro per dag langskomt, knuffelt eten geeft alles verschoont en stofzuigt. Heb ik al eerder gedaan en is erg aan te bevelen!
quote:nlies schreef op 05 mei 2012 @ 01:03:

[...]

Dus eigenlijk bedoel je: eer zijn kattenbazen die hun kat niet naar het pension willen/durven brengen.

Schuldig.

Maar ik ben er ook vrij zeker van dat ie het niets vindt hoor. Hij ging ook niet goed met mijn andere kat en ik heb hem in huis omdat ie alleenrecht wilde en de fokker hem dat niet kon geven. Hij is ontzettend mensgericht en neemt het je echt kwalijk als hij geen aandacht krijgt.

Pension hier in de buurt geeft 2 keer voer, overdag zitten ze met meerdere katten bij elkaar en 's nachts zitten ze alleen in een hokje. Dat doe ik mijn MahaKatja echt niet aan...

Ik wil trouwens ook geen vreemde katten in mijn tuin omdat ik bang ben dat ze 'iets' meenemen of in gevecht komen met mijn kerngezonde overal op gecontroleerde je weet wel kater die eigenlijk dekkater had zullen zijn...

Ik heb vast te veel gelezen over kattenaids enzo.
quote:lisa2 schreef op 06 mei 2012 @ 10:57:

watervrouw2 je woont zeker niet in de buurt van Arnhem

Nope.

(maar als je een keer kort weggaat (week ofzo) zou ik me in die regio misschien wel kunnen vermaken)
Hier gaat de kat altijd logeren bij mijn moeder (die vind het gezellig). Gaan we 1 nacht weg blijft de kat thuis meerdere nachten dan gaat ze uit logeren of we vragen iemand haar eten te geven. Pension zou ik niet zo fijn vinden, maar er zijn vast ook kleinschalige waar veel aandacht voor de katten is!
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Wij hebben een buurvrouw met een kat, en wij hebben een kat. Nou zou ik het ideaal vinden als we ook zo'n soort afspraak met haar zouden kunnen maken, dat we haar kat verzorgen als zij er niet is, en zij die van ons als wij weg zijn. Alleen... we kennen haar verder niet en ik weet niet goed hoe ik contact moet leggen. (Spreek de taal hier niet vloeiend..) Maar misschien is dat voor ons nog een oplossing in de toekomst.
Schaduwlicht; breng haar een paar flessen wijn(mits ze drinkt) of zoiets als bedankje. Of doos bonbons, zou wel iets geven als je zelf niks terug doet. Of geef die dochter wat leuks.Wel heel fijn zulke kennissen in de buurt.
Mijn katten gaan naar mijn ouders, of ouders komen in mijn huis logeren. De oude kat is heel eenkennig, altijd dolblij als ik eindelijk (ook na lang weekend) weer thuiskom. Een keer is zij naar een pension gegaan. Geen succes. Mijn theemuts was veranderd in een agressief mormel, heeft nog een jaar geduurd voordat zij weer haar oude zelf was.
Mijn katten bleven altijd thuis, luikje om naar buiten te gaan en een buurman die ze 2X daags eten gaf. Nooit problemen gehad. Na vandaag weet ik even niet of ik dat nog echt durf. Zolang wij nu nog maar 1 kat hebben denk ik eerder aan een pension. Blijft altijd lastig, maar ik vond het zielig om ze te verslepen naar een vreemde omgeving. Nu speelt gemoedsrust meer....
@lisa2, wij hebben 1 keer een kattenoppas gehad, die kwam 1 keer per dag langs voor 2 of 3 euro per dag. Natuurlijk wel zelf eten enzovoorts achterlaten. Dit is mij toen ook goed bevallen. Denk dat je aan iets meer geld moet denken als je meer keer op een dag wilt, hangt er ook vanaf hoe ver iemand van je adres woont. Ben dus blij dat wij met onze buren een goede afspraak hebben en wij vaak niet in dezelfde periode op vakantie gaan.
Onze buren hebben geen kat, dus dat valt af. Aan de ene kant buren gevraagd, maar die zagen dat niet zitten.

Watervrouw jammer maar ik hou in gedachten.

Iphony Ik zie wel eens mensen die het als een soort beroep doen, die vragen wel ¤ 10 per 1 x bezoeken. Dat vind ik veel en 1x per dag vind ik weinig.
is Elst ook omgeving Arnhem?

Ik breng mijn katten al een paar jaar naar een pension in Elst. Ik ben echt super tevreden! Ze zijn ontzettend begaan met de beestjes. 1x mijn kat gebracht die net was hersteld van blaasontsteking en ik heb dus gevraagd de kat in de gaten te houden. Kreeg na afloop van het weekend weg een complete samenvatting van de stoelgang :P Dezelfde kat was sociaal super onhandig. Ik heb aangegeven dat hij niet met andere katten kon. Ze zag er wel uitdaging in en toen ik twee weken later terug kwam liep hij heel relaxt tussen de katten!

Ze hebben kattenkamers met daarin hokjes waar ze zich terug kunnen trekken of apart gevoerd kunnen worden, aan de kattenkamer zit ook een buitenren zodat ze lekker in de zon kunnen liggen.
Er zijn tegenwoordig professionele kattenoppassers, die aan huis je kat verzorgen, de planten en de post doen.

Zoiets :

http://www.dedierenvriendin.nl

en

http://www.cat-nanny.nl/

Dat heb je toch zeker wel over voor je kat?

Google op bijvoorbeeld : kattenoppas
Hoi Lisa,

Afhankelijk van in welke buurt je woont, heb ik misschien wel interesse in een kattenoppasruil!

Anders is er ook nog voorelkaar (even googlen), een soort huizenruilsysteem voor diereneigenaars en verzorgers.
quote:lisa2 schreef op 08 mei 2012 @ 15:43:

Iphony Ik zie wel eens mensen die het als een soort beroep doen, die vragen wel ¤ 10 per 1 x bezoeken. Dat vind ik veel.

Dat vind jij veel, maar het is feitelijk belachelijk weinig. Als je het als beroep doet (en dus ingeschreven staat bij KvK), dan gaat er 19% BTW naar de staat, moet je er inkomstenbelasting over en je verzekeringen van betalen, waaronder je aansprakelijkheidsverzekering.

Als je dan een half uur bij een kat bent en je rekent als reistijd een kwartier, dan verdien je toch al gauw 5 hele euro's netto per uur. Da's bepaald geen vetpot. Ik doe het daarom in ieder geval niet meer.
Mijn buren hebben ook geen kat, maar toch gaven zij de katten eten deden de plantjes en de post. Ik deed op mijn beurt de plantjes en de post. Ik heb trouwens via Marktplaats de kattenoppas geregeld. Gewoon een eerste afspraak en op basis van vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven