Kat en vakantie

04-05-2012 19:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat jullie doen met de kat(ten) als je op vakantie gaat.

Ik zelf ben nu al jaren lang aan het modderen met vakantie perioden. Vroeger paste mijn moeder op de katten. Mijn moeder is inmiddels te oud om dit nog te doen. Daarna had ik 1x een pension wat ze echt niet zagen zitten en daarna een oppas aan huis. Dit laatste was ideaal maar de oppas is inmiddels verhuisd. Inmiddels wel weer iemand maar echt lekker gaat dit niet.

Hoe regelen jullie het. Hoe komen jullie aan een oppas. Bovendien vraag ik me af wat redelijk is om te betalen aan een nieuwe kattenoppas. Ik heb het liefs iemand die 2 a 3 per dag even langs komt.
Wij laten de katten thuis en die worden 2 of 3 keer per dag voorzien van voer en dergelijke (en de nodige knuffels natuurlijk). Dit doen ouders en schoonouders, die wonen vlakbij.
Mijn schoonzusje komt in ons huis logeren die week. Ze woont nog bij haar moeder, dus het is voor haar ook nog eens fijn.
Onze kat gaat naar een pension. Bevalt prima.
Wij hebben 2 tienermeisjes die hem komen verzorgen, ik geef ca 50¤ euro per week en ik neem wat leuks voor ze mee.
Katten gaan naar een oppas. Vrienden bieden het meestal zelf al aan, zo leuk zijn ze.

Pension zie ik niet zitten en is schrikbarend duur (vind ik). Ik bied vrienden altijd de helft van de pensionkosten en neem wat leuks voor ze mee.

Oppas aan huis die 2 keer per dag komt vinden mijn mormels ook niets, dus als we langer dan een weekend weg gaan, dan breng ik ze weg. Gelukkig heb ik katten die daar dan weer geen moeite mee hebben...
Volgens mij zoekt 10 / 15 onderwerpen verder op iemand een probeer-leen kat.

Deze mensen:

Tips aanschaf poes?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oef, 2-3 x per dag vind ik wel heel veel hoor!

Heb de luxe dat mijn ouders dichtbij wonen, die komen 1x per dag langs. Anders zou t pension worden.

Je hebt wel veel verschillende pensions hoor, de een wat kleinschaliger dan de andere.
Of mijn schoonvader of schoonzus geeft ze twee keer per dag eten. Of ik/we breng(en) mijn kat naar mijn ouders toe (die wonen 180 km verderop).
Die van ons blijft lekker thuis en dan komt de buurvrouw voor de verzorging. Geen gesleep met de kat, want dan is dat beest meteen overstuur. Als bedankje een mooie bos bloemen.
quote:girlinthefire schreef op 04 mei 2012 @ 19:42:

Oef, 2-3 x per dag vind ik wel heel veel hoor!

Heb de luxe dat mijn ouders dichtbij wonen, die komen 1x per dag langs. Anders zou t pension worden.

Je hebt wel veel verschillende pensions hoor, de een wat kleinschaliger dan de andere.2 keer per dag wordt dan ook verdeeld he, de ene ouder 's ochtends, de ander eind van de middag. Dus per persoon maar 1 keer per dag... Helaas kunnen onze beestjes niet naar een pension, teveel stress voor ze
Ja, niet alle katten kun je naar een pension sturen.
De buurvrouw komt langs, lekker dichtbij dus twee keer per dag is ze er. Ze heeft zelf ook twee katten.

Lukt dat niet wonen mijn schoonouders dichtbij.
Ik heb een kennis die mijn kat altijd verzorgd als ik weg ben (ze wonen praktisch om de hoek). Ze zorgt heel goed voor het beestje: Ze gaat 2x per dag langs om haar eten te geven, even te knuffelen, etc. Ook haar dochter (tienerleeftijd) komt af en toe mee voor de nodige knuffels.

Als die kennis er niet is, wil de buurman ook nog wel eens oppassen.

Eigenlijk heb ik dus altijd wel oppas (ik ben ook wel eens weekendjes weg enzo). Eerlijk gezegd, en nu voel ik me echt heel asociaal, neem ik niet iedere keer iets voor de oppas mee en geld geef ik sowieso niet. Ik heb geloof ik één keer een plantje gegeven als bedankje 'voor alles wat ze voor me doet' (want dat is niet alleen oppassen op de kat, maar ook een beetje op mij soms, en ik rij vaak met haar mee, etc). Ik heb er nooit zo over nagedacht. Wel bedank ik haar altijd, maar dus niet met 'iets' ofzo. Zou dat eigenlijk wel 'moeten'? Ben ik heel onattent dat ik dat niet doe?
Ik ben lid/donateur van een kattenstichting hier in de stad die ook een vakantieservice met een poule aan vrijwilligers hebben. Zij komen dan dagelijks (of als je wil zelfs twee keer per dag) langs en blijven ook echt een half uur/drie kwartier zitten om de kat aandacht te geven. Is dus meer dan alleen voeren en kattenbak verschonen, ook echt even spelen of knuffelen, afhankelijk van waar de kat behoefte aan heeft. Ik heb hier vorig jaar voor het eerst gebruik van gemaakt en dat is heel goed bevallen. Het was een hele integere man die langskwam en kat zag er goed uit toen ik terugkwam, dus dit was zeker voor herhaling vatbaar. Kosten zijn nog minder dan de helft van een dag pensionsopvang, daarbij komt nog wel de jaarlijkse contributie/donatie van ik dacht 15 euro.
Ik heb een kattenoppas aan huis :-) Die verzorgt ook gelijk mijn planten en post.
Dignity, welke kattenstichting is dat?

Helaas heb ik wel schoonfamilie in de buurt wonen maar die vinden dat je niets aan moet halen, dus die komen niet.

Met de buren hebben we behalve goedendag zeggen geen contact.

Ik gaf trouwens tot nu toe ¤ 5 per dag voor 3 x komen. Halve dagen telde ik trouwens als hele dagen.

Twee keer kan met mijn nu huidige kat ook wel. Ik vind het alleen zo moeilijk om iemand te vinden.
quote:girlinthefire schreef op 04 mei 2012 @ 19:50:

Ja, niet alle katten kun je naar een pension sturen.Waarom niet?
De 2 katten die ik 1x naar het pensioen gestuurd heb. Waren heel overstuur, wat geen leuk begin voor hun was en niet voor ons. Bij terugkomst speelde de blaasgruis enorm op waarschijnlijk door stress.
quote:lisa2 schreef op 04 mei 2012 @ 20:22:

Dignity, welke kattenstichting is dat?

Bij ons heet het Vereniging Kattenzorg, ze hebben meerdere afdelingen in grote steden, maar weet niet zeker of er een landelijke dekking is. Ik vind het iig ideaal, omdat het vaak kattenliefhebbers zijn die ook beter weten wanneer er iets met de kat aan de hand is (qua noodzaak om naar de dierenarts te gaan etc).
Morgen ééns kijken of ik de stichting kan vinden via google, dank je.
Bij ons past de buurjongen op voor 50€ per week.

Wij gaan alleen dit jaar een maand op vakantie, is dit te lang voor oppas aan huis 1 a 2 maal daags met een schuwe kat die zich niet laat zien aan de opppas.

Kat komt uit het asiel en was daar diep ongelukkig volgens de verzorgers.
quote:Iloveholiday schreef op 04 mei 2012 @ 20:43:

[...]

Waarom niet?

Omdat niet alle katten samen kunnen met anderen. Of omdat sommige katten enorm aan hun huis hechten. Of juist omdat sommige katten echt 'quality-time' met heel veel knuffels nodig hebben.

Mijn kat valt onder die eerste en laatste groep. En daarnaast ben ik bang dat ie onverhoopt gaat vechten en dan wat oploopt.
Ik heb gelukkig een buurbvrouw die elke dag even binnenkomt op kat even buiten te zetten, binnen te laten en eten + aandacht te geven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:fozziebear schreef op 04 mei 2012 @ 23:35:

[...]

Omdat niet alle katten samen kunnen met anderen. Of omdat sommige katten enorm aan hun huis hechten. Of juist omdat sommige katten echt 'quality-time' met heel veel knuffels nodig hebben.

Mijn kat valt onder die eerste en laatste groep. En daarnaast ben ik bang dat ie onverhoopt gaat vechten en dan wat oploopt. Dus eigenlijk bedoel je: eer zijn kattenbazen die hun kat niet naar het pension willen/durven brengen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven