Kat met kaal plekje

26-08-2012 19:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op het forum en gezien dat er aardig wat kattenliefhebbers zijn. Graag wil ik een beroep op jullie doen.

Wij hebben een kater van ong. 5 maanden. Vandaag ontdekte ik een klein rond kaal plekje tussen zijn schouderbladen. Een plek waar hij zelf niet bij kan. 3 weken geleden heb ik hem een vlooienmiddel gegeven op die plek dmv een pipetje. Het lijkt mij vreemd dat hij daar last van heeft, gezien het al een tijdje geleden is.

Ook zag ik net dat ie nog niet veel gegeten heeft. Of dit relevant is weet ik niet, maar dacht: meld het er even bij. (Voer is niet veranderd)

En het is een binnenkat.

Iemand enig idee wat dat plekje kan zijn? Zal morgen de dierenarts bellen, maar even rondvragen kan nooit kwaad.

Alvast bedankt!
irritatie van het vlooienspul.
quote:boterblommetje schreef op 26 augustus 2012 @ 19:43:

irritatie van het vlooienspul.Dat lijkt mij ook. Tenzij het een open wond is, dan kàn er iets anders aan de hand zijn maar alleen de DA kan uitdokteren wat precies. En soms doktert en doktert de DA en komt er niks uit, mijn kat heeft nog steeds geregeld 'n open wond op die plek zonder aanwijsbare reden. 't Gaat altijd uiteindelijk weer dicht en ze lijkt er geen last van te hebben dus de DA adviseerde om de kat niet verder te plagen met onderzoeken en testen. Iets met kwaliteit van leven en zo
Het kan een allergische reactie zijn op het vlooienspul, maar bijv. ook schimmel/mijt/ringworm of iets heel anders. Laat je DA er dus even naar kijken, zeker nu je kat opeens duidelijk minder eet. Dit is nooit een goed teken en zeker niet bij een kitten.
Kan ook hormonaal zijn maar ik zou de DA er even naar laten kijken, hormonaal eczeem komt vaker voor op de buik en niet op die plek.
verba volant, scripta manent.
Ik ga zeker even een bezoekje regelen bij de dierenarts. Dank je wel voor de adviezen.
Ringworm?
Google eens op hotspot,weet niet of katten dat ook kunnen hebben,maar mijn vorige hond had het regelmatig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven