kat miauwt me wakker

23-08-2011 07:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al, kat miauwt me tegenwoordig elke ochtend om 6 uur wakker. Fijn zo'n levende wekker, maar het is me net ff te vroeg. Voorheen bleef hij lief in zijn mandje liggen maar nu is het elke ochtend drama.

Helaas heb ik een klein huis, dus kan hem niet in de nacht in een kamer doen ofzo.

Hij miauwt en krabt op de deur. Springt zelfs naar de klink toe.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?????
niet uit bed komen, maar misschien is dat geen optie?

ik had ooit hetzelfde probleem ,maar dat was omdat ik ze 'sochtends voerde.

toen ik het voeren naar de middag verplaatste, was het snel afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt het als ik hem 's avonds voor ik ga slapen nog iets te eten geef. Maar ik weet niet of jouw kat je wakker maakt omdat hij honger heeft of dat ie het gewoon gezellig vindt als je wakker bent.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond laat heb ik hem express nog een bakje met eten gegeven omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar brokjes staan er altijd.



Volgens mij doe ik neit echt gezellig als hij me wakker maakt, maar ja misschien is hij gek op chagerijnige vrouwen op de vroege ochtend. hihihihi.



Dat miauwen vind ik nog niet eens zo erg, maar tegen mijn deur aan vliegen en krabbben, daarvan kom je echt niet meer in slaap
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook zo 1 hier :( Mijn kat is duidelijk dement aan het worden en daar doe je niet zoveel tegen. Ik geef haar voor ik ga slapen nog een beetje voer. Dat helpt wel, soms.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is nu 1 1/2 jaar en heeft het tot een paar weken terug nooit zo gedaan. Hij bleef altijd netjes in zijn mandje liggen totdat ik uit bed ging. Maar ik ga eerst maar eens beginnen met hem eten geven als ik ga slapen, misschien helpt het.
Alle reacties Link kopieren
Eén van onze katten doet het ook. Alleen hij begint zo rond 4u 'smorgens. Het enige wat je kan doen is negeren! Geen aandacht aan geven. Niet laten merken dt je wakker bent.



Doen we dit per ongeluk wel, dan zijn we weer weken zoet met deze wekker. Je moet ff volhouden, maar na verloop van tijd stoppen ze ermee.



En ja, we hebben al vanalles geprobeerd. Aandacht, snoepje (ja, goed beloond), eten voor naar bed gaan, stinky rat wat een soort speeltje is met een kruid erin. Dat heeft even gewerkt, was ie echt dol op, maar na paar weken lag ie bij de rest van de speeltjes.



Dus negeren, negeren en negeren...



Al probeert die van ons het met enige regelmaat opnieuw. Gisternacht was meneer na nachtelijk toiletbezoek van mijn man weer volop bezig, maar vannacht heeft hij (en man ) doorgeslapen. Terwijl ik wakker lag van het onweer



Sterkte..
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
wat danivo zegt klopt wel. je moet ff doorzetten (katten kunnen nogal hardnekkig zijn)

maar het enige wat jouw lieve pluizemonster om 6 uur sochtends wil is aandacht. als jij boos word, toch deur opendoet enz. heeft hij precies wat hij wil: aandacht.

nogmaals je moet ff doorzetten, maar als ie aan de deur krapt en gilt net doen of je het niet hoort. geloof me, op een gegeven moment krijgt ie door dat je er toch niet op reageert en dan is de lol eraf. desnoods deur barricaderen en goede oordoppen kopen.

Dat eten geven is ook wel een optie, maar dat gaat ie denk ik ook wel een x doorkrijgen en is dus geen langdurige optie.



nog 1 tip: als je een kat iets aan of af wilt leren moet je zeer consequent zijn. dus in dit geval af en toe negeren en af en toe toch gillen dat ie zn kop moet houden werkt dus niet.

consequent zijn! succes!
Alle reacties Link kopieren
Thanks missphoebe
you're welcome :-)



wat een gekke beesten zijn het toch ook he, erg vermoeiend af en toe maar zo leuk...
Alle reacties Link kopieren
Het is soms net een kind. hahahahah



Maar hoe komt het missphoebe dat jij er zoveel verstand van hebt? zag je namelijk ook net antwoord geven op een andere vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat probleem ook. Wij gaan op zoek naar een mogelijkheid voor een kattenluik = nieuwe deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kattenluik voor naar balkon. Die wil ik snachts eigenlijk dichtlaten, maar als het zo blijft dan denk ik toch dat ik hem maar standaard openhou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat had hetzelfde probleem, vooral het springen naar de deurklink zorgde nogal voor wat irritaties en wakkere nachten. Wij hebben op een gegeven moment de klink verticaal in de deur gezet zodat ze ´m niet meer kon raken, toen was de lol van het springen er snel vanaf...
Alle reacties Link kopieren
Wat bij onze poes hielp was moe maken de avond te voren. Het is nogal een speciaal geval, ze is graag binnen maar als ze buiten speelt, komt ze niet verder dan onze tuin en die van de naaste buren. Met slecht weer zit ze gewoon binnen en worden we 's nachts wakker gemaakt omdat ze wil spelen. Dan ligt er in eens een speeltje op mijn kussen . Maar als we 's avonds flink met haar spelen dan hebben we meestal een rustige nacht. En inderdaad negeren als ze wat komt brengen. Dat helpt ook goed.



Hopelijk kan je binnenkort weer eens lekker uitslapen!
Ga naar een willekeurige dhz-zaak, Gamma, Karwei enz. Koop een "aan- en uit-knop" voor de kat. Lees goed de gebruiksaanwijzing en bepaal nauwkeurig waar de knop moet komen te zitten. Zorg dat er lang-werkende batterijen in de afstandsbediening zitten! Succes verzekerd!





Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 23 augustus 2011 @ 08:51:

Ga naar een willekeurige dhz-zaak, Gamma, Karwei enz. Koop een "aan- en uit-knop" voor de kat. Lees goed de gebruiksaanwijzing en bepaal nauwkeurig waar de knop moet komen te zitten. Zorg dat er lang-werkende batterijen in de afstandsbediening zitten! Succes verzekerd!





Weet je misschien ook wanneer deze in de aanbieding is?
Meestal met St.Juttemis, of als Pasen en Pinksteren op één dag vallen . . . . .



Ons monster heeft er een handje van om voor ons slaapkamerraam te gaan zitten jammeren (wij hebben een schuin dak).



Negeren is echt het enige wat helpt en ontmoedigt, vrees ik. En vooral consequent zijn, want anders kun je opnieuw beginnen.



@Carenza: Kan een handige DHZ-er zo'n knop ook zelf knutselen?
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 23 augustus 2011 @ 09:11:

Meestal met St.Juttemis, of als Pasen en Pinksteren op één dag vallen . . . . .



Wanneer is dat? Want dan zet ik het ff in de agenda
laat je je deur openstaan kan die gezellig op je voeteneind liggen.
Misschien wel . . . . als je oom Willy Wortel heet?



St. Juttemis moet gewoon tussen alle andere Heiligen staan, volgens mij





Mijn bontjasje heeft er ook een handje van om mij te vroeg wakker te maken. Ze slaapt bij me op bed, eten staat onder poot/bekje-bereik,

en toch wil ze dat ik er wakker ben voor haar . . . . ik kan zo'n knop zelf ook wel gebruiken . . . . .
Plantenspuit op je slaapkamer zetten, of een kop met water. Dan snel de deur opengooien zodra hij naar binnen wil en natspuiten. Ongetwijfeld zal hij het daarna niet meer zo snel doen, tenminste bij een buurvrouw van mij hielp dat goed. Gewoon afstraffen en dan juist weer belonen als hij weer netjes beneden blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeta schreef op 23 augustus 2011 @ 09:28:

laat je je deur openstaan kan die gezellig op je voeteneind liggen.



Tsss, op het voeteneinde liggen. Komop. Zes uur opstaan! Zo werkt het hier in huis ook (half zes dan). Komt meneer even lekker in ons gezicht ademen. Heel zachtjes, maar hard genoeg spinnend om ons wakker te krijgen.

Tsja, wat doe je eraan? Wakker worden en gezellig mee naar beneden lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 23 augustus 2011 @ 07:56:

wat danivo zegt klopt wel. je moet ff doorzetten (katten kunnen nogal hardnekkig zijn)

maar het enige wat jouw lieve pluizemonster om 6 uur sochtends wil is aandacht. als jij boos word, toch deur opendoet enz. heeft hij precies wat hij wil: aandacht.

nogmaals je moet ff doorzetten, maar als ie aan de deur krapt en gilt net doen of je het niet hoort. geloof me, op een gegeven moment krijgt ie door dat je er toch niet op reageert en dan is de lol eraf. desnoods deur barricaderen en goede oordoppen kopen.

Dat eten geven is ook wel een optie, maar dat gaat ie denk ik ook wel een x doorkrijgen en is dus geen langdurige optie.



nog 1 tip: als je een kat iets aan of af wilt leren moet je zeer consequent zijn. dus in dit geval af en toe negeren en af en toe toch gillen dat ie zn kop moet houden werkt dus niet.

consequent zijn! succes!



Inderdaad! Lees jouw reactie met een glimlach

TO, mijn cat miauwt mij om 05:00 wakker :( dan springt ze op mijn laptop en Iphone, sorry, maar dat kan ik niet negeren, ik word dan woest en ga gillen of klappen in mijn handen totdat ze weggaat.. (sinds ik haar heb, slaap ik dus nooit een hele nacht door, haha) maar het lijkt juist alsof ze dat enig vindt, want dan doet ze dit keer op keer. Soms doe ik gewoon mijn slaapkamer deur dicht, ze heeft dan het hele huis, behalve mijn kamer, voor zichzelf. Soms is dat not good enough, want dan springt ze op mijn deur, gaat krabben en ze heeft ook al door hoe ze mijn deur kan openen.(heb er nu een slot op gezet)

Het is wel lachen om te zien dat ze dit wel een leuk spelletje vindt (net zoals het huis uit rennen, zodra ik thuis kom)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven