kat miauwt me wakker

23-08-2011 07:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al, kat miauwt me tegenwoordig elke ochtend om 6 uur wakker. Fijn zo'n levende wekker, maar het is me net ff te vroeg. Voorheen bleef hij lief in zijn mandje liggen maar nu is het elke ochtend drama.

Helaas heb ik een klein huis, dus kan hem niet in de nacht in een kamer doen ofzo.

Hij miauwt en krabt op de deur. Springt zelfs naar de klink toe.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?????
hihi bedankt voor het compliment.

ik heb vrij veel ervaring met katten omdat ik eigenlijk mn hele

leven al katten heb.

het is dus meer ervaring dan verstand.

en bovendien had ik toen ik hier net woonde met een van mijn katten hetzelfde probleem. hij krabde de halve nacht aan de deur. daar werden we zo gek van, we hebben van alles geprobeerd. schreeuwen, dingen naar de deur gooien, hem op zn donder geven, onder de douche zetten enz.

aangezien hij gek op aandacht is vond hij dat alleen maar leuk.

toen kreeg ik de tip van iemand om idd. te negeren en net te doen of je het niet hoort, toen was het binnen een week of zo afgelopen.

toen ik later een kitten kreeg was het weer hetzelfde gezeur, hebbben we het ook zo opgelost.

nogmaals het gaat die beestjes puur om aandacht....
quote:Troeta schreef op 23 augustus 2011 @ 09:28:

laat je je deur openstaan kan die gezellig op je voeteneind liggen.



ja zo doe ik het ook. toen de jongste er net was was dat een drama, maar nu ze rustig zijn ipv het circuit van zandvoort midden in de nacht boven op het bed uit te voeren, stagediven boven op ons, en in tenen bijten, mogen ze bij ons liggen.



ze maken ons trouwens ook wakker hoor, wel zachtjes.

op de buik stampen, in je gezicht snorren enz.

meestal omdat ze eten willen maar ook aandacht.

doen ze alleen niet om 6 uur, maar als ze eten willen rond 8ten, anders later.

ik heb ook es een kat gehad die een aparte manier had om wakker te maken. dan ging ze bovenop je staan en met haar poot tegen je gezicht tikken. als je op was maar ze had nog geen eten gehad ging ze in je enkel bijten, hihihi.

mn kat die vorig jaar dood is gegaan die ging over je gezicht likken, of met haar hele lijf bovenop je liggen. ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n kat. In de winter komt 'ie om half 5 (of om half 7), in de zomer half 1 of half 5.

En negeren heeft geen zin. Al doe je het maanden, hij blijft doorgaan . Maar die kat denkt ook dat 'ie een kind is
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Vond het gewoon een beetje vreemd omdat hij al langer dan een jaar bij ons is en het nooit heeft gedaan tot ongeveer 2 weken terug.
Alle reacties Link kopieren
Onze kat deed dit ook. Na lang negeren en negeren en negeren ging hij nog steeds lekker door. Nu laten we de deur op een kiertje staan en komt hij (bijna) elke avond bij ons aan het voeteneind liggen, wanneer hij wakker is gaat hij weg, maar hij kan terugkomen wanneer hij wilt. Eten krijgt hij gewoon wanneer een van ons wakker is en nu gedraagt hij zich echt lief. Eigenlijk wilde ik geen kat in bed, maar elke ochtend vroeg wakker was ook niet echt wat we wilde.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de deur openzet van de slaapkamer dan gaat hij klieren. Tegen kastdeuren krabben, luxaflex bewerken etc. Hij komt niet lief bij me liggen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat doet dit ook. Blijft maar miauwen totdat ze eten krijgt. Het is soms wel irritant. Vooral in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Pure afzetterij. Katten worden gewoon standaard met aan- en uitknop geleverd, alleen weten de meeste mensen dat niet:

http://www.flabber.nl/lin ... o-zet-je-een-kat-uit-8693



Bij mij hebben trouwens de oordopjes (en dus het negeren) prima geholpen!





quote:carenza schreef op 23 augustus 2011 @ 08:51:

Ga naar een willekeurige dhz-zaak, Gamma, Karwei enz. Koop een "aan- en uit-knop" voor de kat. Lees goed de gebruiksaanwijzing en bepaal nauwkeurig waar de knop moet komen te zitten. Zorg dat er lang-werkende batterijen in de afstandsbediening zitten! Succes verzekerd!





Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Wat gebeurt er als je de deur open doet? Komt kat dan bij je slapen? Das toch niet zo errug ?



Die uitknopvideo is fantastisch! Als de klem niet te strak zit, maar gewoon het effect van een nekvelgreep nabootst is het een prima manier om erg wilde katten rustig te houden bij een dierenartsonderzoek (niet voor gewoon natuurlijk!).. De kat verstijfd een beetje zoals hij ook deed als kitten indien mamspoes hem verplaatste.
quote:S7rin schreef op 23 augustus 2011 @ 10:46:

Pure afzetterij. Katten worden gewoon standaard met aan- en uitknop geleverd, alleen weten de meeste mensen dat niet:

http://www.flabber.nl/lin ... o-zet-je-een-kat-uit-8693



[...]

Wat grappig dat die kat daar zo sterk op reageert. Ik ben benieuwd of mijn monsters dat ook doen.
quote:vlinder72 schreef op 23 augustus 2011 @ 10:38:

Als ik de deur openzet van de slaapkamer dan gaat hij klieren. Tegen kastdeuren krabben, luxaflex bewerken etc. Hij komt niet lief bij me liggen



Jouw kat is nog jong en zit vol energie en wil dan waarschijnlijk wat uitdaging hebben.



Het kan helpen om een hand met brokjes door de gang te gooien of in een Activity ball te doen, dan heeft hij iets te eten én iets te doen. Vaak gaan ze daarna wel lekker bij je liggen.



Dit doe ik bij mijn katers die ook 's-morgens vroeg op mijn buik komen dansen en dan kan ik daarna lekker verder slapen.



Als je dat niet wilt zal je moeten negeren, negeren en negeren. Minstens 2 en soms wel 3 weken lang. Oordopjes werken daar perfect bij.
quote:gierzwaluw33 schreef op 23 augustus 2011 @ 10:42:

Mijn kat doet dit ook. Blijft maar miauwen totdat ze eten krijgt. Het is soms wel irritant. Vooral in het weekend.Maar de aanhouder wint en dat weet ze .
Ik heb me er inmiddels erbij neergelegd dat ik personeel ben geworden van mijn beesten. Ik kan niet boos worden als ik s' ochtends wakker wordt gekust. En nu het donkerder wordt merk ik dat ze later komen.



Ik had nooit moeten beginnen met het voeren in de ochtend. Gelukkig gaat mijn man nu eerder weg en geeft hij de brokken zodat ik nog kan blijven liggen:)



Dus misschien kun je de voertijd verleggen naar de middag of net voordat je naar bed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Even helemaal doorgelezen maar mijn oplossing niet tegengekomen.



Laten schrikken. Bos sleutels klaarleggen, als kat miauwt tegen de deur aangooien. Kat schrikt zich wezenloos. Werkt heel erg goed.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Ja dat kan ook, net als de stofzuigermethode.



Mijn katten zijn er echter te koppig voor .
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat ook niet bij mijn kat werken. Hij ligt de hele nacht tegen me aan en rond een uur of 6 gaat hij naar de gang om te mauwen. (en hij kan echt heel hard mauwen) Als ik dan denk dat hij naar buiten wil, begint hij heel hard te spinnen, en wil hij geaaid worden. Gewoon bovenaan de trap. Als we naar beneden gaan, gaat hij gezellig eten. Hij wil gewoon heel graag dat de dag op dat tijdstip begint. Het is net een kind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat 'praat' sowieso veel. Altijd eigenlijk]=
Alle reacties Link kopieren
Bij onze kat helpt [serieus] "toespreken" dat ze niet vóór zegmaar half 6 [dan moet partner er bijna uit voor het werk] ons wakker mag miauwen.



Ze is altijd beneden, met de deur naar boven dicht en onze slaapkamerdeur ook dicht en nog hoor ik haar... Maar het helpt gek genoeg wel.



Zelfs in het weekend als we zeggen dat ze niet voor 07:00 mag miauwen, doet ze dat niet.



Is dit heel vreemd?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 23 augustus 2011 @ 12:29:

[...]





Maar de aanhouder wint en dat weet ze .Precies! Ze gaat dan in de vensterbank zitten en kijkt mij met een lief scheef koppie aan. En dan ben ik verkocht en krijgt ze haar zin.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij het zelfde, hij gaat nog een stapje verder. Hij tikt me aan met zijn poot en net zolang tot dat ik reageer.

Als ik de slaapkamerdeur dicht doe, dan staat hij aan de deur te krabbelen..
Alle reacties Link kopieren
quote:VenneJo schreef op 23 augustus 2011 @ 15:29:

Bij onze kat helpt (serieus) "toespreken" dat ze niet vóór zegmaar half 6 (dan moet partner er bijna uit voor het werk) ons wakker mag miauwen.



Ze is altijd beneden, met de deur naar boven dicht en onze slaapkamerdeur ook dicht en nog hoor ik haar... Maar het helpt gek genoeg wel.



Zelfs in het weekend als we zeggen dat ze niet voor 07:00 mag miauwen, doet ze dat niet.



Is dit heel vreemd?
Alle reacties Link kopieren
Doorzetten en negeren gaat niet altijd op. Idem praten met haar. Eén van mijn 2 katten een vroege vogel begint s'morgens vanaf ongeveer 6 uur te miauwen met een enorm geluid. Af en toe moet ze even adem halen maar daarna gaat ze vrolijk verder. We komen er pas uit om 6.40 uur en op de vrije dagen om 7.30 uur.

Zeven jaar geleden hebben we haar uit het asiel gehaald, maar ze blijft miauwen s'morgens.

Inmiddels is kat 2 normaal was hij heel rustig een beetje dement aan het worden, die loopt nu s'nachts miauwend door het huis.



Oordopjes helpen wel tegen het geluid.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo'n lieverd, gek wordt ik ervan en zeker omdathet steeds vroeger was. Begeven moment was het zelfs al om half 2 zover.

Ik heb haar een tijd naar de woonkamer verbannen maar dan moest ik steeds alle spullen (kattebak, krabpaal enz) daar naar toe slepen. Het hielp wel want ik hoorde haar niet meer. Laatste tijd doe ik alleen de slaapkamer deur dicht en kan ze dus in de woonkamer en gang komen. Heel af en toe maakt ze me nog wakker door te miauwen en aan de deur tekrabben maar lang niet alle nachten meer.



Ohja mijn wraak is altijd zoet geweest, heel flauw misschien maar steeds als ik haar hoorde snurken overdag ging ik haar wakker maken. misschien heeft ze de hint gesnapt???
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Negeren negeren negeren.

Ik ben ondertussen zo ver dat ik gewoon doorslaap als een kat aan mijn deken krabt, bovenop me gaat liggen, keihard bovenop me springt of over me heen rent.

Miauwen heeft al helemaal geen effect, daar zijn ze heel gauw mee opgehouden.

Mijn volwassen kat gaat gewoon plompverloren bovenop mijn heup liggen (slaap op mijn zij), maar ook dat werkt niet meer, want hij weegt niet zoveel dus negeer het en slaap door.

Klinkt bizar, maar het werkt wel.



Overigens kan ik ook half slapend brokjes in hun bakjes mikken en weer in bed gaan liggen en verder slapen. Soms weet ik niet eens of ik ze nou eten heb gegeven of niet.

Maar dat doe ik niet voor half 9 in het weekend of als het echt te gek word.



Mijn kitten is nogal een slimmerd (helaas want hij weet ook hoe dingen open gaan, zoals vuilnisbak) en die heeft nu door dat hij best bij me mag komen liggen 's ochtends en dat de wekker pas etenstijd is.



Het enige waar ik echt niet tegen kan is wat de volwassen kater doet. De gordijnen open maken. Ik slaap dus met knijpers op mijn gordijnen.....
Alle reacties Link kopieren
Onze rode draak miauwt ook heel erg hard 's nachts. Wat bij ons goed helpt, is vlak voor het slapen gaan een half uurtje uitgebreid met hem spelen en daarna eten geven. Dan meldt hij daarna nog even dat hij klaar is met eten, maar slaapt vervolgens als een roos. En inderdaad ieder geluid dat hij toch maakt 's nachts negeren en daar heel consequent in zijn.

Laatst zag ik in een kattenprogramma een goede tip tegen het krabben aan je slaapkamerdeur: een luchtverfrisser met zo'n bewegingssensor bij de deur zetten. Als de kat dan aan de deur wil krabben: pssssssssssst + lekker luchtje. Daar schrikken ze van en uiteindelijk komen ze niet meer bij je deur in de buurt. Beetje zielig, maar wel effectief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven