Katten bevalling

20-05-2020 19:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn poes is vandaag 59 dagen Zwanger dus ze is hoogzwanger, sinds maandag verliest zij slijm en een beetje bloed (de dieren arts zegt dat dit niks ernstigs is) het is nu woensdag en ze is nog steeds Niet bevallen. Weet iemand hoelang dit nog kan duren?
Niet te negatief doen dan, want dan krijgen we geen updates en weten we helemaal niks.
Ik vraag me af wat een goede reden is om nog meer katten op de wereld te zetten? Het gaat toch eigenlijk altijd om geld eraan verdienen of inderdaad voor eigen plezier. En dat vind ik persoonlijk geen goede reden.
Of zie ik iets over het hoofd? :)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik weet er ook geen. Maar Niq denkt dat ze misschien wel een zeer goede reden heeft, dus ik ben benieuwd.
Als Angela geen antwoord geeft weten we genoeg natuurlijk...
Daarom, niet zo negatief :)
Onderwijl heb ik een speelgoedje voor de kat hier gemaakt, en hij is helemaal blij!
Niq schreef:
21-05-2020 07:44
Ik neem aan dat niemand zo gek is om zomaar voor de lol een nestje kittens te laten komen. Want o lief lief. Dus ik neem voor de goede orde aan dat Angela een zeer goede reden heeft.
Lekker een keer positief zijn.
Ik ben bang dat je hierin geen gelijk hebt. Ik ken iemand op FB die raskatten fokt, om de zoveel tijd komen er weer berichten voorbij dat er een nestje is. (Kosten: 800 euro per kat) Ik volg haar niet meer want ik moest iedere keer op m’n handen zitten om geen reactie te geven. Bij mij in de straat ook iemand die constant nestjes fokt. Heb er een keer iets van gezegd op een voorzichtige manier maar kreeg als reactie “o maar ze zijn iedere keer zo weg hoor”.
Je gaat er van schrikken hoeveel mensen er nog voor de lol nestjes krijgen want o zo lief die kittens.
Ik las trouwens dat dit niet de eerste keer voor Angela is dat er een nestje komt dus dan weet ik eigenlijk wel genoeg.
TO je hebt PB :mail:
Niq: leuk he, hoe katten helemaal op kunnen gaan in speeltjes.
Ik heb hier twee oude mutsen die er ook nog steeds helemaal blij van worden.
(En de oudste vindt dat ze nog steeds een kitten is...)

Wat betreft de discussie: mag iedereen misschien zelf even weten wat hij of zij doet?
Ja er zijn te veel katten in de wereld maar katten zijn hartstikke leuke beestjes en een nestje is toch leuk. Laat iedereen toch lekker, niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
21-05-2020 07:32
O bah, wat heb ik toch een hekel aan mensen die bewust nestjes fokken. Waarom??? Er zijn al zo veel katten, de asiels en kattenopvangen puilen uit, zoveel katten die op een warm huisje wachten. Dit doe je dan toch alleen voor je eigen plezier? Sorry hoor, maar als je echt om dieren geeft 'haal' je je kat uit het asiel of opvang.
Ik weet dat dit niet de vraag is maar als het om dieren fokken gaat kan ik me niet inhouden.
Dat uitpuilen schijnt nogal mee te vallen momenteel.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Phoebemeaculpa schreef:
21-05-2020 08:18
TO je hebt PB :mail:

Wat betreft de discussie: mag iedereen misschien zelf even weten wat hij of zij doet?
Ja er zijn te veel katten in de wereld maar katten zijn hartstikke leuke beestjes en een nestje is toch leuk. Laat iedereen toch lekker, niet mee bemoeien.
Katten zijn zeker leuke beestjes en daarom zo zonde dat er zoveel katten zonder huisje zijn. Wat is er leuk aan een nestje? Ik vind kittens ook fantastisch en heerlijk om te zien maar ik houd het bij de foto’s op Pinterest. Lekker egoïstisch dit.
Van mij mag er een verbod op komen. (En dat geld ook voor konijnen)
Liebeskind² schreef:
21-05-2020 08:23
Dat uitpuilen schijnt nogal mee te vallen momenteel.
Ik zou zeggen, loop een dagje mee met de mensen in de opvang. Al hun vrije tijd zit in het vangen en opvangen van zwerfkatten. Kans dat je er dan anders over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
21-05-2020 08:18
Wat betreft de discussie: mag iedereen misschien zelf even weten wat hij of zij doet?

Mag dan iedereen ook zelf even weten hoe hij reageert?
Ja er zijn te veel katten in de wereld maar katten zijn hartstikke leuke beestjes en een nestje is toch leuk.
Hartstikke leuk ja. Maar juist omdat katten zo leuk zijn én er al meer dan genoeg katten geen thuis hebben zou je er niet nog meer bij moeten maken. Mensen, zeker degenen die zichzelf als kattenliefhebber beschouwen, zouden eerst eens aan het welzijn van de katten moeten denken, in plaats van heel egoïstisch alleen maar aan hun eigen genot.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
21-05-2020 08:26
Van mij mag er een verbod op komen. (En dat geld ook voor konijnen)
:worship:
Doubletree20 schreef:
21-05-2020 08:17

Je gaat er van schrikken hoeveel mensen er nog voor de lol nestjes krijgen want o zo lief die kittens.
Ik weet dat. En ik ben momenteel zoekende naar een adres van iemand die ieder jaar minstens 2 nestjes heeft om ze daarna voor 15 euro per stuk te verkopen etc etc.
Geschat wordt dat er 135.000 tot 1.200.000 zwerfkatten in Nederland zijn. En denk niet alleen aan de katten maar ook aan de ziektes die ze overbrengen en andere diersoorten die ze bedreigen met uitsterven.

Maar nee hoor, fokken jullie maar lekker nestjes want o zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
21-05-2020 00:03
Nou nou nou, beetje rustig blijven.
Ga lekker naar bed, kun je morgen je spellingscontrole zelf weer gebruiken in plaats van anderen het werk te laten doen.
Bah wat een idiote reacties op een spelfout
Niq schreef:
21-05-2020 08:32
Ik weet dat. En ik ben momenteel zoekende naar een adres van iemand die ieder jaar minstens 2 nestjes heeft om ze daarna voor 15 euro per stuk te verkopen etc etc.
Mag ik vragen waarom je dan op zoek bent naar dat adres?
Doubletree20 schreef:
21-05-2020 08:34
Mag ik vragen waarom je dan op zoek bent naar dat adres?
Om er de kattenpolitie op af te sturen.
O ja, afgezien van het feit dat er teveel katten zijn is zwanger zijn en een bevalling voor een poes echt geen pretje. Toch zeker als dit een paar keer per jaar gebeurd is dit echt een belasting voor poes. Hoe zou jij het vinden om telkens zwanger rond te lopen?
Op deze manier gaan wij hier geen updates met foto's krijgen hoor.
Ik juich al dat kattenvoortplanterij niet toe. Maar ik wilde een keer positief zijn :(
Niq schreef:
21-05-2020 08:38
Op deze manier gaan wij hier geen updates met foto's krijgen hoor.
Ik juich al dat kattenvoortplanterij niet toe. Maar ik wilde een keer positief zijn :(
Nou, ik hoef die foto’s niet te zien hoor. Ik wens haar veel succes met het nestje. Hopelijk zijn ze allemaal gezond en wordt poes daarna geholpen en was dit het laatste nestje.
m-april schreef:
20-05-2020 22:39
Als je je echt zorgen maakt kan ze best even bellen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. De spoeddierenarts is, zoals de naam het al zegt, voor spoedgevallen, en dat is dit niet. Poes heeft de uitgerekende datum nog niet eens bereikt plus de normale dierenarts heeft al gezegd dat ze geduld moet hebben. Je belt toch zelf ook niet de eerste hulp als je nog niet bevallen bent op 8,5 maand ?
Trotter schreef:
21-05-2020 08:29
Mag dan iedereen ook zelf even weten hoe hij reageert?

Hartstikke leuk ja. Maar juist omdat katten zo leuk zijn én er al meer dan genoeg katten geen thuis hebben zou je er niet nog meer bij moeten maken. Mensen, zeker degenen die zichzelf als kattenliefhebber beschouwen, zouden eerst eens aan het welzijn van de katten moeten denken, in plaats van heel egoïstisch alleen maar aan hun eigen genot.
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb van huis uit meegekregen om mijn katten te stelleriseren/castreren en ik doe dit ook bij al mijn katten (Ook omdat het beter is voor de gezondheid van poezen en omdat ik geen zin heb in krolse dames een paar x per jaar).
Wat ik alleen probeer te zeggen heeft dan ook niks te maken met mijn persoonlijke mening maar met het feit dat andere mensen heus wel na kunnen denken en het ook zelf moeten weten.
Bovendien is het ook niet zo nuttig om TO nu een preek te gaan geven dat er al te veel katten zijn enzovoort terwijl haar beestje hoogzwanger is en op knappen staat ;) .
Nogmaals TO kan toch ook nadenken. Misschien wilde ze 1 x een nestje, heeft ze daar goed overna gedacht en laat ze hierna mevrouw stelleriseren.
(En er hoeft toch ook niet over doorgediscusseerd te worden? 1 x een mening geven is genoeg lijkt mij, maar goed dat is mijn opinie)
Niq schreef:
21-05-2020 08:38
Op deze manier gaan wij hier geen updates met foto's krijgen hoor.
Ik juich al dat kattenvoortplanterij niet toe. Maar ik wilde een keer positief zijn :(
:there: :high5: :sun:
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
21-05-2020 09:33
Misschien wilde ze 1 x een nestje

Nee hoor. Ze schreef dat dit niet haar eerste nestje is. Egoïsme ten top.
Trotter schreef:
21-05-2020 09:38
Nee hoor. Ze schreef dat dit niet haar eerste nestje is. Egoïsme ten top.
Waarvan akte, je hebt je punt gemaakt.
(En het is toch het probleem van TO, niet van jou? Nou ja laat ook maar, de zon schijnt en ik heb geen zin in discussie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven