Katten bevalling

20-05-2020 19:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn poes is vandaag 59 dagen Zwanger dus ze is hoogzwanger, sinds maandag verliest zij slijm en een beetje bloed (de dieren arts zegt dat dit niks ernstigs is) het is nu woensdag en ze is nog steeds Niet bevallen. Weet iemand hoelang dit nog kan duren?
Volgens mij gaat het over een hondje i.v.m. herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
21-05-2020 09:44
En het is toch het probleem van TO, niet van jou?

Nee, dit is het probleem van al die arme katten die door al die pretnestjes geen fijn thuis kunnen vinden. Daar mag best wel iets van gezegd worden, voordat TO nog meer mensen op zo'n achterlijk idee brengt.
Niq schreef:
21-05-2020 07:01
Ik vind niks meer raar op Viva. Vragen waar bijvoorbeeld Google gelijk al een eerste uitleg geeft over het hoe en wat, terwijl TO niets kon vinden.
En tegenwoordig lees ik zelfs hele epistels op de Relatiepijler.
Bij dit topic krijgen we vast leuke updates, met foto's!

Ik krijg nog van een gezin nog iedere week updates van katjes die ik met 5 weken heb moeten opvangen. Zo klein, en nu zooo groot.
Wij houden toch van kattenfoto's.
Afbeelding

:love:

Misschien moeten we een schattige kattenplaatjes topic openen :biggrin:
Peixe schreef:
21-05-2020 09:54
:love:

Misschien moeten we een schattige kattenplaatjes topic openen :biggrin:
Goed idee, nog meer mensen op ideeën brengen want zo’n pretnestje is toch zoooo schattig!
BosscheBol1984 schreef:
20-05-2020 19:57
Oooh, dit doet me denken aan dat puppy-topic van ooit!
Ga je aub updates met foto's geven zodat we alles kunnen volgen??
Ohhh ja dit was een fantastisch topic! Dat zwangere hondje en toen plots poes, die ondanks castratie! zwanger bleek te zijn. Foto's van de hele bubs pups en kittens, het was echt om te smelten. En dan vooral omdat TO echt niet de intentie had om meer kittens op de wereld te brengen.

Overigens vind ik het dekken van een raskat heel anders dan een HTK-kat. Mensen die voor een raskat gaan, zouden anders hun heil toch niet gezocht hebben in een asiel.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-05-2020 10:28
Overigens vind ik het dekken van een raskat heel anders dan een HTK-kat.

Twee katten van een bepaald ras bij elkaar zetten betekent niet dat je op een verantwoorde manier raskatten fokt. Goede fokkers van raskatten bereiden zich goed voor. Trekken de bloedlijnen na van beide ouderdieren (om erfelijke afwijkingen te voorkomen) en weten wat hen te wachten staat als hun kat zwanger is. Weten óók hoe lang het normaal gesproken duurt voordat de kittens geboren worden. Dat TO hier haar heil zoekt in plaats van bij een rasvereniging of de dierenarts zegt al genoeg.
Doubletree20 schreef:
21-05-2020 07:32
O bah, wat heb ik toch een hekel aan mensen die bewust nestjes fokken. Waarom??? Er zijn al zo veel katten, de asiels en kattenopvangen puilen uit, zoveel katten die op een warm huisje wachten. Dit doe je dan toch alleen voor je eigen plezier? Sorry hoor, maar als je echt om dieren geeft 'haal' je je kat uit het asiel of opvang.
Ik weet dat dit niet de vraag is maar als het om dieren fokken gaat kan ik me niet inhouden.
Eens.

Zo ken ik iemand die veganist is omdat diegene zoveel om dieren geeft, maar fokt wel het ene nest katten na de ander. En verkoopt elke kitten voor 350,- per stuk :roll: Toch een jaarlijks een leuk zakcentje :-(
Trotter schreef:
21-05-2020 10:41
Twee katten van een bepaald ras bij elkaar zetten betekent niet dat je op een verantwoorde manier raskatten fokt. Goede fokkers van raskatten bereiden zich goed voor. Trekken de bloedlijnen na van beide ouderdieren (om erfelijke afwijkingen te voorkomen) en weten wat hen te wachten staat als hun kat zwanger is. Weten óók hoe lang het normaal gesproken duurt voordat de kittens geboren worden. Dat TO hier haar heil zoekt in plaats van bij een rasvereniging of de dierenarts zegt al genoeg.
Een rasnestje voor de leuk is idd een heel ander verhaal dan een cattery.
Doubletree20 schreef:
21-05-2020 10:08
Goed idee, nog meer mensen op ideeën brengen want zo’n pretnestje is toch zoooo schattig!

Oh nou doe je wel heel zuur hoor.
Youtube staat vol met miljoenen kattenfilmpjes. Mensen die dat kijken gaan ook niet gelijk fokken.
Peixe schreef:
21-05-2020 10:51
Oh nou doe je wel heel zuur hoor.
Youtube staat vol met miljoenen kattenfilmpjes. Mensen die dat kijken gaan ook niet gelijk fokken.
Ja, en anders weten wij vast wel wat adressen waar ze een kitten kunnen kopen die helemaal nagekeken en geholpen is.
Als je katje haalt van een simpele ziel op bijvoorbeeld FB ben je nog veel meer kwijt aan behandelingen. En dan neem ik gewoon aan dat je je kat inderdaad laat helpen, ontwormen en heel de reutemeteut, want dat doet die kittenverkoopster niet waar je ze kan halen voor 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-05-2020 10:50
Een rasnestje voor de leuk is idd een heel ander verhaal dan een cattery.

Bij 'een ras nestje voor de leuk' (waarbij de eigenaar niet is aangesloten bij een rasvereniging) krijgen de katten geen stamboom. En dus zijn het officieel dus gewoon huis-, tuin- en keukenkatten, geen raskatten. En van htk-katten wachten er al genoeg in het asiel.
Trotter schreef:
21-05-2020 11:13
Bij 'een ras nestje voor de leuk' (waarbij de eigenaar niet is aangesloten bij een rasvereniging) krijgen de katten geen stamboom. En dus zijn het officieel dus gewoon huis-, tuin- en keukenkatten, geen raskatten. En van htk-katten wachten er al genoeg in het asiel.
De post die je quote is niet sarcastisch he. Ik ben het met je eens.
Trotter schreef:
21-05-2020 09:50
Nee, dit is het probleem van al die arme katten die door al die pretnestjes geen fijn thuis kunnen vinden. Daar mag best wel iets van gezegd worden, voordat TO nog meer mensen op zo'n achterlijk idee brengt.
Oui mais C'est la ton qui fait la musique...
En TO kan zelf nadenken neem ik aan. (Nogmaals je hebt je punt nu toch gemaakt? Als je wacht tot TO de reactie geeft die je graag wil vermoed ik dat je lang kunt wachten. Ik neem aan dat je wat beters te doen hebt dan dat ;-))
Trotter schreef:
21-05-2020 11:13
En van htk-katten wachten er al genoeg in het asiel.
Of op straat tot iemand ze vindt :cry:
Niq schreef:
21-05-2020 11:16
Of op straat tot iemand ze vindt :cry:

Ik heb er begin november (2019) eentje gevonden. 4 maanden oud ongeveer en moederziel alleen op een industrieterrein. Zo zielig.
Maar hij is nu een grote jongen en woont inmiddels bij een vriendin.
Zo fijn dat jij hem had gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor. Kat uit asiel. Maar ik heb speciaal voor het ras gekozen wat ik nu heb (Oosters ). Twee zijn herplaatsers en ik heb 1 kitten van goede fokker. Ik vind niet iedere kat leuk en kies bewust voor dit karakter
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik niet bewust gedaan, mijn kat kan zelf deuren open maken waar ik dus niks van wist en toen ze krols was heeft ze de achterdeur open gekregen toen ik haar ging zoeken zat er al een kat op. We hadden al een afspraak gemaakt hij de DA voor castratie jullie moeten niet zelf verhaaltjes gaan zitten verzinnen want er staat nergens dat ik het bewust heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
21-05-2020 12:42
Dit heb ik niet bewust gedaan, mijn kat kan zelf deuren open maken waar ik dus niks van wist en toen ze krols was heeft ze de achterdeur open gekregen toen ik haar ging zoeken zat er al een kat op. We hadden al een afspraak gemaakt hij de DA voor castratie jullie moeten niet zelf verhaaltjes gaan zitten verzinnen want er staat nergens dat ik het bewust heb gedaan.

Waarom heb je die afspraak niet gewoon door laten gaan dan? Een zwangere kat kan prima gecastreerd worden. Dat was minder belastend voor jaar geweest dan een zwangerschap, zeker als ze nog heel jong is. Je laat dat nestje dus toch alleen komen omdat je dat zelf wil, het is niet in het belang van de kat in ieder geval.

Je schreef trouwens dat het niet je eerste nestje is. Ook allemaal ongelukjes? Dan mag je wel eens wat beter op je kat(ten) gaan letten...
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
21-05-2020 12:42
Dit heb ik niet bewust gedaan, mijn kat kan zelf deuren open maken waar ik dus niks van wist en toen ze krols was heeft ze de achterdeur open gekregen toen ik haar ging zoeken zat er al een kat op. We hadden al een afspraak gemaakt hij de DA voor castratie jullie moeten niet zelf verhaaltjes gaan zitten verzinnen want er staat nergens dat ik het bewust heb gedaan.
Je kunt prima castreren terwijl ze zwanger zijn hoor. Heel prima zelfs.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
21-05-2020 13:16
Waarom heb je die afspraak niet gewoon door laten gaan dan? Een zwangere kat kan prima gecastreerd worden. Dat was minder belastend voor jaar geweest dan een zwangerschap, zeker als ze nog heel jong is. Je laat dat nestje dus toch alleen komen omdat je dat zelf wil, het is niet in het belang van de kat in ieder geval.

Je schreef trouwens dat het niet je eerste nestje is. Ook allemaal ongelukjes? Dan mag je wel eens wat beter op je kat(ten) gaan letten...
Mee eens
Ja hier valt weinig tegenin te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben liever dat ik de kittens laat doden dan dat ik ze een mooi leven kan bieden? Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om onschuldige kittens te laten weghalen. Maar jullie hoeven je mening niet te geven want het is nu sowieso al te laat.
Nu kan het niet meer.
Maar zelf had ik er gelijk na het zien van dekking mee naar de DA gegaan, maar dat ben ik.
Hou je ze allemaal!! Dat zou dan wel weer leuk zijn. En allemaal op tijd laten helpen. Misschien kan je groepskorting krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven