Katten bevalling

20-05-2020 19:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn poes is vandaag 59 dagen Zwanger dus ze is hoogzwanger, sinds maandag verliest zij slijm en een beetje bloed (de dieren arts zegt dat dit niks ernstigs is) het is nu woensdag en ze is nog steeds Niet bevallen. Weet iemand hoelang dit nog kan duren?
Lady*Voldemort schreef:
20-05-2020 21:26
Mijn ervaring is dat er nog nooit een nestje katten is blijven zitten. De gemiddelde zwangerschapsduur van een kat is als ik me niet vergis 63 dagen, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. En als je dat wel doet zou ik gewoon de DA morgen even bellen (als poes dan niet al braaf aan het bevallen is, wat best kan want die 63 dagen is maar een gemiddelde he)
Inderdaad, draagtijd van een kat is 63 -65 dagen dus je moet nog even geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-05-2020 21:26
Mijn ervaring is dat er nog nooit een nestje katten is blijven zitten. De gemiddelde zwangerschapsduur van een kat is als ik me niet vergis 63 dagen, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. En als je dat wel doet zou ik gewoon de DA morgen even bellen (als poes dan niet al braaf aan het bevallen is, wat best kan want die 63 dagen is maar een gemiddelde he)
Ik heb het weleens meegemaakt dat een nestje wel is blijven zitten. De baasjes van de poes wisten überhaupt niet dat ze zwanger was, op een avond werd poes ineens heel erg zwak en had duidelijk pijn. Gelijk naar de da gegaan en daar bleek dat ze zwanger was, alle kittens al een hele tijd dood waren (ze waren wel voldragen) en zelfs al aan het rotten waren in haar baarmoeder. Poes is direct geopereerd, baarmoeder verwijderd. Was kantje boord..
m-april schreef:
20-05-2020 21:57
Als de kittens er morgenochtend nog niet zijn dan zou ik even de DA bellen om te vragen hoe lang het nog kan/mag duren. Als je je zorgen maakt, kun je nu ook even met de spoeddierenarts bellen om het te vragen.
Hier ga je de spoeddierenarts toch niet voor lastigvallen ? De normale bevaldatum is pas binnen een 5 tal dagen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-05-2020 22:13
NieuwsGierig.
Medaille voor u!! Dit heet dyslexie.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
20-05-2020 22:22
Hier ga je de spoeddierenarts toch niet voor lastigvallen ? De normale bevaldatum is pas binnen een 5 tal dagen.
Als je je echt zorgen maakt kan ze best even bellen.
Owww TO wat leuk en wat spannend!!!!
Ik ben dol op katten, heb ze mijn hele leven al, nooit een nestje gehad.
Ik lees mee want ben erg benieuwd naar de updates :$

Wat betreft bevallen, is al gezegd maar zet gewoon een mandje en een doosje klaar met wat handdoeken en laat haar maar met rust als het zo ver is, ze regelt het zelf wel.
He leuk TO!
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
20-05-2020 22:27
Medaille voor u!! Dit heet dyslexie.

Nee hoor, dat heet gewoon beroerd spellen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Trotter post_id=31407773 time=1590010689 user_id=346374]
Nee hoor, dat heet gewoon beroerd spellen.
anoniem_398213 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 00:10
67.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
20-05-2020 23:53
Je moet je vast goed voelen. De hele tijd andere mensen maar een k*t gevoel geven. Vind dit echt sneu. Ben je echt zo’n onzeker persoon dat je dit moet doen? Vind dit zo dom en vooral kinderachtig. Ik vraag 1 ding op dit forum en je kan er normaal antwoord op geven zonder iemand een rot gevoel te geven of je te gedragen als een 8 jarig kind. Als je niks normaals te zeggen hebt reageer dan gewoon niet is echt niet de moeite waard.
Nou nou nou, beetje rustig blijven.
Ga lekker naar bed, kun je morgen je spellingscontrole zelf weer gebruiken in plaats van anderen het werk te laten doen.
Niq schreef:
20-05-2020 21:28
Trotter, lees nog is, er staat in de OP dat ze contact heeft gehad met de DA.

Maar hoe raar is het dan dat je op een Viva forum op het allerlaatst nog raad komt vragen?

Ik heb zelf op mini formaat een Cattery gehad en was toch echt zelf goed voorbereid en ingelezen toen mijn eerste leg kwam.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
21-05-2020 00:45
Maar hoe raar is het dan dat je op een Viva forum op het allerlaatst nog raad komt vragen?

Ik heb zelf op mini formaat een Cattery gehad en was toch echt zelf goed voorbereid en ingelezen toen mijn eerste leg kwam.
Kan je alsjeblieft beter lezen? Ik vraag niet om raad o.i.d ik Was gewoon nieuwsgierig over wat jullie denken wanneer ze misschien komen. Ik heb allerlei boeken over bevallingen en folders mee kregen van de dierenarts, mijn huis staat vol met handoeken/dekens, handschoenen goed kattenvoer en andere spullen. waarom denken mensen direct dat ik niet voorbereid ben? Wat een grote fout om hier wat op te zetten.
Peixe schreef:
21-05-2020 00:45
Maar hoe raar is het dan dat je op een Viva forum op het allerlaatst nog raad komt vragen?

Ik heb zelf op mini formaat een Cattery gehad en was toch echt zelf goed voorbereid en ingelezen toen mijn eerste leg kwam.
Ik vind niks meer raar op Viva. Vragen waar bijvoorbeeld Google gelijk al een eerste uitleg geeft over het hoe en wat, terwijl TO niets kon vinden.
En tegenwoordig lees ik zelfs hele epistels op de Relatiepijler.
Bij dit topic krijgen we vast leuke updates, met foto's!

Ik krijg nog van een gezin nog iedere week updates van katjes die ik met 5 weken heb moeten opvangen. Zo klein, en nu zooo groot.
Wij houden toch van kattenfoto's.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
20-05-2020 21:19
Erger me dood aan die mensen die hun mening geven terwijl ik er niet om vraag, ik vraag aan mensen die me kunnen helpen en misschien weten wat het is! Ik hoef u geen verklaring te geven dus steek je neus in je eigen zaken als u niet van plan bent te helpen.
En ik erger mij dood aan het katten overschot dat er nu al is.
Gelukkig is het forum openbaar en mag ik plaatsen wat ik wil.

Ik help alleen als u een goeie arts zoekt om de kat te laten casteren.
(normaal zou ik wel anders kunnen reageren hoor, ik ben tegen poezen bewust laten baren, want wacht maar, over een tijdje zitten de asiels weer overvol)
derooiekater schreef:
21-05-2020 07:02


Ik help alleen als u een goeie arts zoekt om de kat te laten casteren.
Was je dan van plan een donatie te doen?
Angelaseep schreef:
20-05-2020 22:07
Waar staat dat ik de DA niet geloof? Ik vraag toch gewoon hoelang jullie denken dat het nog duurt aangezien ze al een paar dagen slijm heeft. Er staat helemaal niks over dat ik iets niet weet of hulp nodig heb. Beter lezen.
:fortune:
O bah, wat heb ik toch een hekel aan mensen die bewust nestjes fokken. Waarom??? Er zijn al zo veel katten, de asiels en kattenopvangen puilen uit, zoveel katten die op een warm huisje wachten. Dit doe je dan toch alleen voor je eigen plezier? Sorry hoor, maar als je echt om dieren geeft 'haal' je je kat uit het asiel of opvang.
Ik weet dat dit niet de vraag is maar als het om dieren fokken gaat kan ik me niet inhouden.
Momenteel zie ik in een asiel op de website 6 katten staan, 1 is gereserveerd en bij 4 staat er ik heb baasje.
Niq schreef:
21-05-2020 07:37
Momenteel zie ik in een asiel op de website 6 katten staan, 1 is gereserveerd en bij 4 staat er ik heb baasje.
Ja en? Wou je hier mee beweren dat er geen probleem is met het overschot aan katten?
Dat ga je mij nooit zien beweren, integendeel.
Ik neem aan dat niemand zo gek is om zomaar voor de lol een nestje kittens te laten komen. Want o lief lief. Dus ik neem voor de goede orde aan dat Angela een zeer goede reden heeft.
Lekker een keer positief zijn.
Angelaseep schreef:
21-05-2020 01:26
Kan je alsjeblieft beter lezen? Ik vraag niet om raad o.i.d ik Was gewoon nieuwsgierig over wat jullie denken wanneer ze misschien komen. Ik heb allerlei boeken over bevallingen en folders mee kregen van de dierenarts, mijn huis staat vol met handoeken/dekens, handschoenen goed kattenvoer en andere spullen. waarom denken mensen direct dat ik niet voorbereid ben? Wat een grote fout om hier wat op te zetten.
Tja, als je vraagt waarom ze op dag 59 ‘nog steeds’ niet bevallen is, geef je niet de indruk dat je die boeken ook gelezen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
21-05-2020 07:04
(normaal zou ik wel anders kunnen reageren hoor, ik ben tegen poezen bewust laten baren, want wacht maar, over een tijdje zitten de asiels weer overvol)
Die beginnen al vol te raken. Vriendin van mij vangt op voor het dierenasiel en heeft nu al 1 hoogzwangere moeder rondlopen en 4 fles kittens (waren er 6)
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
21-05-2020 07:04
Was je dan van plan een donatie te doen?
Nee als je aan dieren begint weet je dat die duur zijn en dat je daar voor geld moet hebben. Of verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
21-05-2020 07:44
Ik neem aan dat niemand zo gek is om zomaar voor de lol een nestje kittens te laten komen. Want o lief lief.

Ik denk dat je je daarin aardig kan vergissen. Maar ik hoor het graag van Angela als zij wél een goede reden denkt te hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven