Katten bevalling

20-05-2020 19:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn poes is vandaag 59 dagen Zwanger dus ze is hoogzwanger, sinds maandag verliest zij slijm en een beetje bloed (de dieren arts zegt dat dit niks ernstigs is) het is nu woensdag en ze is nog steeds Niet bevallen. Weet iemand hoelang dit nog kan duren?
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
21-05-2020 13:26
Dus jullie hebben liever dat ik de kittens laat doden dan dat ik ze een mooi leven kan bieden? Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om onschuldige kittens te laten weghalen.

Je was erbij toen de kat gedekt werd en je had al een afspraak staan voor een castratie. Als je toen meteen naar de dierenarts was gegaan was er helemaal nog geen sprake van kittens, alleen maar sperma onderweg naar een eicel. Je kunt er van alles bijhalen, maar je hebt dus bewust voor dit nestje gekozen, met alle mogelijke risico's en nadelen vandien.
Nu janken over dat je die kittens een mooi leven kan bieden is nogal hypocriet. Door deze kittens geboren te laten worden lopen andere katten juist een mooi leven mis. Door jouw egoïsme.
trotter wijzigde dit bericht op 21-05-2020 13:35
0.25% gewijzigd
Angelaseep schreef:
21-05-2020 13:26
Dus jullie hebben liever dat ik de kittens laat doden dan dat ik ze een mooi leven kan bieden? Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om onschuldige kittens te laten weghalen. Maar jullie hoeven je mening niet te geven want het is nu sowieso al te laat.
Als de reeds staande afspraak was doorgegaan, waren het hoogstens een paar klompjes cellen zonder gevoel. Dus die hysterie is echt nergens voor nodig.

Dat gezegd hebbend; het is nu eenmaal een statistisch feit dat gemiddeld uit elk nest 1-2 kittens ooit terecht komen in het asiel. Als je straks naar die kleine hummeltjes kijkt en dááraan denkt, kijk je wellicht anders terug op het "doden van kittens" weghalen van wat klompjes cellen.

Maar goed, je hebt wel gelijk wat betreft 1 ding: Het is nu sowieso te laat. Ik hoop dat je hele fijne forever homes voor je kittens vindt en die mensen ook vertelt dat ze voor de volgende aanwinst beter in het asiel kunnen kijken.
Kokoro schreef:
21-05-2020 13:35


Dat gezegd hebbend; het is nu eenmaal een statistisch feit dat gemiddeld uit elk nest 1-2 kittens ooit terecht komen in het asiel.
Er zijn er alweer een paar onderweg :cry:
Ik ben wel benieuwd naar hoe ze eruit gaan zien!
Angelaseep schreef:
21-05-2020 13:26
Dus jullie hebben liever dat ik de kittens laat doden dan dat ik ze een mooi leven kan bieden? Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om onschuldige kittens te laten weghalen. Maar jullie hoeven je mening niet te geven want het is nu sowieso al te laat.
Hou je de kittens allemaal zelf dan? Wie zegt dat ze een fijn thuis krijgen? Zoveel mensen kopen een leuke lieve kitten, tot hij het huis sloopt dan vinden veel mensen het niet meer zo leuk en beland het beestje op bijvoorbeeld Marktplaats, of word opgesloten in een bench :(. Niet iedereen is goed voor zijn kat, dus om nu te zeggen dat je ze een mooi leven geeft, dat weet je nooit. Je weet wel dat je nu voor het aantal kittens die jij een "mooi leven" geeft het zelfde aantal katten/kittens in een asiel blijven zitten en niet zo leuk leven hebben?
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 21-05-2020 15:26
10.47% gewijzigd
Angelaseep schreef:
21-05-2020 13:26
Dus jullie hebben liever dat ik de kittens laat doden dan dat ik ze een mooi leven kan bieden? Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om onschuldige kittens te laten weghalen. Maar jullie hoeven je mening niet te geven want het is nu sowieso al te laat.

Je had je kat gelijk moeten castreren toen je zag dat er een kater op haar lag.

Mijn toen krolse poes ontsnapte en was een paar dagen weg. Ik kreeg haar maar niet te pakken.

5 dagen later kwam ze weer aanlopen, helemaal uit geput, en uitgehongerd. Haar vacht was verwilderd, de pret was duidelijk over.

Ik ben onmiddelijk naar de DA gegaan, en ze werd gewoon gecastreerd.
anoniem_397811 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 15:15
0.07% gewijzigd
Trotter schreef:
21-05-2020 13:34
Je was erbij toen de kat gedekt werd en je had al een afspraak staan voor een castratie. Als je toen meteen naar de dierenarts was gegaan was er helemaal nog geen sprake van kittens, alleen maar sperma onderweg naar een eicel. Je kunt er van alles bijhalen, maar je hebt dus bewust voor dit nestje gekozen, met alle mogelijke risico's en nadelen vandien.
Nu janken over dat je die kittens een mooi leven kan bieden is nogal hypocriet. Door deze kittens geboren te laten worden lopen andere katten juist een mooi leven mis. Door jouw egoïsme.

Dit!
TVP Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik wel benieuwd of ze inmiddels al geboren zijn....
Alle reacties Link kopieren
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Ze is nog niet bevallen
Alle reacties Link kopieren
Angelaseep schreef:
26-05-2020 01:23
Ze is nog niet bevallen
Ondertussen alweer contact met de dierenarts gehad? Anders morgen even bellen..
Alle reacties Link kopieren
Ze is op dit moment bezig met de bevalling ze heeft al 2 super gezonde kittens bij haar liggen en er komt sowieso nog 1 misschien 2
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat!
Fijn te horen dat moeder het goed doet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, fijn dat alles goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te horen. Zijn het er inderdaad 4 geworden?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een foto laten zien maar heb geen idee hoe dat moet hier
Ga naar een upload image site, bijvoorbeeld deze https://imgbb.com/
Sleep de foto daarheen, of als op de blauwe button klikt waar instaat Start Uploading en dan kan je door je foto's browsen.
Plak dan de link die tevoorschijn komt hier in het reactieveld.
Je hebt nog niet genoeg postings om plaatjes te mogen plakken, maar dan kan ik of iemand anders dat wel voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp ..

Hoe gaat het met de kittens en moeders...?
Alle reacties Link kopieren
https://ibb.co/341ntrb
Alle reacties Link kopieren
Lief hoor, doet moeder het goed? En kleintjes ook?
Afbeelding
Zo te zien is de middelste wel heel apart gekleurd, rood kopje en de rest schilpad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven