Kerstboom- en versiering topic

07-11-2020 10:51 308 berichten
Ieder jaar hebben we een topic waarin we kunnen laten zien hoe je kerstboom er uit ziet. Het is nog vroeg, maar de winkels liggen al vol met kerstspullen en de bomen zijn niet aan te slepen.

Heb jij jouw boom al staan, of je huis al in kerstsfeer gebracht? Laat ons meegenieten :)

Helaas kan ik zelf geen foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd naar jullie plaatjes!
PoezzinBoots schreef:
07-11-2020 15:00
Bij Flying Tiger ook. Erg grappig.

Afbeelding
Leuk he? Leuk thema, afgewisseld met gewone ballen
Julus schreef:
07-11-2020 15:28
Gaaf die koets. Maaaar waarom zou je je voegen naar je vriend, die je nog niet zo lang kent? Het is jouw huis neem ik aan? En je wordt blij van glitters. Ik zou dat niet doen als het om mijn huis ging. Dit is wat jou jou maakt en daar horen glitters blij. Gaat hij ook dingen laten waar hij blij van wordt, omdat jij het minder vindt?

Als ik 1 ding heb geleerd is dat het je niet gelukkig maakt om jezelf te verliezen, voor wie dan ook.

En als hij van je houdt wordt hij blij van dingen waar jij blij van wordt.
Behalve als het bordjes zijn met spreuken (van je ex). Dan heb je alle vrijheid om ze allemaal weg te gooien. Heb ik op het forum geleerd. :yes:
Nuttige bijdrage: ik woon in Duitsland en heb twee jaar geleden prachtige ballen gehaald bij de depot (duitse winkel). Dit jaar viel het me helaas nogal tegen daar. Zal proberen een keer een linkje te vinden wat ik al heb.
DreamyEzra schreef:
07-11-2020 15:51
Behalve als het bordjes zijn met spreuken (van je ex). Dan heb je alle vrijheid om ze allemaal weg te gooien. Heb ik op het forum geleerd. :yes:
Of nog beter: gooi ze kapot tijdens een ruzie :-D
Ik ben er nog lang niet mee bezig, de langste nachten zijn pas vanaf half december. Zie al sinds eind oktober compleet versierde huizen. Beetje overdreven.
Waarom? Het geeft gezelligheid en licht. Men is nu veelal thuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!
Ik heb altijd graag een echte kerstboom. Heeft iemand hier ervaring met zo’n kerstboom die je begin december ophaalt en die je dan in januari terug mag brengen zodat hij weer uitgeplant wordt?

Meestal zijn de bomen hier na oud en nieuw wel een beetje “klaar” maar ik vind het wel een fijn idee dat die boom niet gewoon de verbranding in gaat.
PoezzinBoots schreef:
07-11-2020 15:00
Bij Flying Tiger ook. Erg grappig.

Afbeelding
Ha, leuk. Die vinden mijn dochters ook superleuk.

Ik ga eens kijken. Ik ga voor wit, groen en fout. :-D
Wit heb ik al, groen een beetje en fout niets.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-11-2020 12:14
Dit houten boompje had ik verleden jaar gekocht, super leuk. Maar de ledlampjes knipperen en daar kan ik nooit zo goed tegen.


Afbeelding
Mooi!
ñuca schreef:
07-11-2020 15:56
Ik ben er nog lang niet mee bezig, de langste nachten zijn pas vanaf half december. Zie al sinds eind oktober compleet versierde huizen. Beetje overdreven.

Ik doe het ook nog niet. De ervaring leert me dat ik op een bepaald moment die extra prutteltjes in huis helemaal zat ben. En ik heb liever dat dat pas ná de kerst is :proud:
Tja, ik ben gewoon nogal principieel wat kerst betreft. Het is voor mij een lichtfeest voor de dagen rondom de zonnewende. Dat is in de tweede helft van december, dus niet iets waar ik 2,5 maand mee bezig ben.
Gezelligheid en licht doe ik wel, maar nog niet op een kerstachtige manier :)
ñuca schreef:
07-11-2020 16:14
Tja, ik ben gewoon nogal principieel wat kerst betreft. Het is voor mij een lichtfeest voor de dagen rondom de zonnewende. Dat is in de tweede helft van december, dus niet iets waar ik 2,5 maand mee bezig ben.
Gezelligheid en licht doe ik wel, maar nog niet op een kerstachtige manier :)
Ach, ik heb normaal sowieso iets tegen kerst en prullen in mijn huis.
PoezzinBoots schreef:
07-11-2020 16:14
Ik doe het ook nog niet. De ervaring leert me dat ik op een bepaald moment die extra prutteltjes in huis helemaal zat ben. En ik heb liever dat dat pas ná de kerst is :proud:
Ja herkenbaar :)
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 16:04
Ha, leuk. Die vinden mijn dochters ook superleuk.

Ik ga eens kijken. Ik ga voor wit, groen en fout. :-D
Wit heb ik al, groen een beetje en fout niets.
Ik ga mooi even neer de Flying Tiger van de week. Moet toch vlakbij zijn, dan maar even snel naar binnen. Voor 1 euro per bal kan ik wel los met de foute ballen. Ook leuk kerstkadootje, snij ik een doosje en geef ik er een paar aan mijn neefjes en nichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn boom staat al maar ik krijg het niet voor elkaar een afbeelding te plaatsen. Eerst een zwarte afbeelding, toen veel te groot en toen ik hem verkleinde kreeg ik weer alleen een zwarte foto. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
07-11-2020 16:04
Wat een leuk topic!
Ik heb altijd graag een echte kerstboom. Heeft iemand hier ervaring met zo’n kerstboom die je begin december ophaalt en die je dan in januari terug mag brengen zodat hij weer uitgeplant wordt?

Meestal zijn de bomen hier na oud en nieuw wel een beetje “klaar” maar ik vind het wel een fijn idee dat die boom niet gewoon de verbranding in gaat.
Ja ik. Één keer gedaan, prima boom, prima systeem, maar m niet een tweede keer kunnen halen omdat ik ondertussen verhuisd ben en de hele duurzaamheidswinst verloren gaat als je er een eind voor gaat rijden.. Probeer sindsdien mijn bomen over te houden in een pot buiten, maar dat is nog niet gelukt. Dit jaar m dan wellicht maar direct in de tuin plempen, maar met de tegenwoordige droogte zal dat wellicht ook niet goed gaan..
De meest duurzame optie is een tweedehands kunstkerstboom, maar ik hou echt niet van nep. En vandaag las ik weer op MilieuCentraal dat het ritje om je kerstboom te halen al vervuilende is dan de kerstboom zelf (incl de verbranding ervan) dus ik haal fijn weer een boompje over een paar weken.
Julus schreef:
07-11-2020 15:30
!Mannen...partypoopers!

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-11-2020 10:56
Voor inspiratie:
https://www.debijenkorf.nl/kerst/kerstb ... erstballen

Niet normaal, zulke mooie ballen. Voor als je geld teveel hebt.

Oh wow wat een mooie kerstballen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
07-11-2020 15:00
Bij Flying Tiger ook. Erg grappig.

Afbeelding
Vorig jaar de suikerspin machine gekocht :heart:

Wel blij dat ik een kleurthema heb, want anders wil ik alles :P

Hier trouwens een kunstboom. Had eerst een kleintje, maar paar jaar geleden een grotere bij de HEMA gekocht.
Kleine is nu inmiddels aan zijn derde eigenaar toe 💜 Echt zo leuk hoe hij een nieuw leven heeft gekregen bij boomloze vrienden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
07-11-2020 11:19
Ik heb verschillende thema's liggen. Jaja, ik neem mijn kerstsfeer erg serieus.

Ik heb ijsblauw, fluffy wit en zilver. (Een frozen boom).

Ik heb ook nog een zuurstokversie (oranje, roze, paars met goud) liggen.

Ik wil graag een pauw versie hebben, koningsblauw, smaragdgroen, donkerpaars met brons.
Ik heb een paar keer een pauwenboom gehad (inclusief veren). Erg mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook verschillende thema's: frozen (ijsblauw, wit/zilver), pauw (groen, blauw, goud), paars/wit/zilver en een keer een hysterische glitterbende (inclusief gekleurde lampjes). Dit jaar ga ik voor een boom in roze/rood/bordeaux en paars met wat goud erbij.

Verder zag ik iemand die kerstballen meeneemt van vakantie: dat doe ik ook. Helaas geen bal uit Praag en Boedapest meegenomen, maar erg leuke herinneringen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeraa, dit topic is er weer! Dit jaar zal het anders dan anders gaan, omdat ik binnenkort ga bevallen (keizersnede) en waarschijnlijk nog niet weer zo fit ben tegen die tijd. Dus man en zoon gaan het dit jaar samen versieren in huis. O_O ben benieuwd haha! Ik kijk elk jaar weer uit naar het openmaken van de doos met ballen, er zitten zulke mooie tussen!
Helaas moeten we onze andere traditie een keer overslaan; normaal ga ik elk jaar met zoon en oma naar het tuincentrum, daar mag hij 2 ballen uitzoeken. 1 voor thuis en 1 voor bij oma in de boom. Als hij ooit uit huis gaat, krijgt hij ze allemaal mee, zo heeft hij al heel wat versiering tegen die tijd. En inmiddels wordt onze boom elk jaar uitbundiger en persoonlijker :flirting:
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
08-11-2020 16:16
Hoeraa, dit topic is er weer! Dit jaar zal het anders dan anders gaan, omdat ik binnenkort ga bevallen (keizersnede) en waarschijnlijk nog niet weer zo fit ben tegen die tijd. Dus man en zoon gaan het dit jaar samen versieren in huis. O_O ben benieuwd haha! Ik kijk elk jaar weer uit naar het openmaken van de doos met ballen, er zitten zulke mooie tussen!
Helaas moeten we onze andere traditie een keer overslaan; normaal ga ik elk jaar met zoon en oma naar het tuincentrum, daar mag hij 2 ballen uitzoeken. 1 voor thuis en 1 voor bij oma in de boom. Als hij ooit uit huis gaat, krijgt hij ze allemaal mee, zo heeft hij al heel wat versiering tegen die tijd. En inmiddels wordt onze boom elk jaar uitbundiger en persoonlijker :flirting:
dat is zo leuk! wij hebben dat ook elk jaar gedaan met 2 dochters. Ze zijn nu 16 en 18 en we hebben dus al een boom vol met alleen persoonlijk uitgezochte ballen. De glitterballen van toen ze klein waren, de zachte knuffels maar ook de glazen ballen en thema ballen zoals een minion. Het is geen boom waar je een prijs mee wint maar voor ons is hij geweldig. zo veel herinneringen :shame:

Sterkte met de keizersnede, ik hoop dat je snel weer up & running bent en kunt genieten van je kleintje ... en uiteraard kerst ;-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
De Bijenkorf heeft mooie ballen, maar ik zie er wel veel die je bij intratuin of een ander tuincentrum voor de helft haalt. Zoals deze.
Afbeelding

Ik aas nog op deze van Vondels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is ook mooi, maar zo eentje heb ik al.
Afbeelding

Afbeelding

Maar de mooiste vind ik de vlinder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Of deze.
Afbeelding

Pauwen zijn ook leuk.
Afbeelding
Deze 4 besteld:

Afbeelding

en van deze 4 verschillende (24 totaal)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Is alle kerstversiering en dergelijke al volledig te bewonderen bij intratuin/tuinland en dergelijke winkels of is nog niet volledig opgezet? weet iemand dat? Ik twijfel om te gaan maar als het allemaal half is vind ik dat zonde :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven